Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)

$1000.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, March 23, 02:17:19 ET 2012

Table Eva 15 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Player1 ( $925.25 USD ) -

Seat 2: Player2 ( $1481.74 USD ) -

Seat 3: Player3 ( $3509.71 USD ) -

Seat 4: Hero ( $6576.35 USD )

Seat 5: Player5 ( $1130.88 USD ) - VPIP: 64, PFR: 22, 3B: 14, AF: 11.7, Hands: 50

Player1 posts small blind [$5.00 USD].

Player3 posts big blind [$10.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 6h 6d ]

Hero raises [$28.75 USD]

Player5 raises [$47.50 USD]

Player1 folds

Player3 folds

Hero calls [$18.75 USD]

** Dealing Flop ** [ Ks, 8c, 6s ]

Hero checks

Player5 bets [$1083.38 USD]

Hero calls [$1083.38 USD]

** Dealing Turn ** [ 4s ]

** Dealing River ** [ 3s ]

Player5 shows [7s, 7h ]

Player5 wins $2261.76 USD from main pot

 

 

magisk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, som med alla andra parametrar i riskanalysen så är det statistik man förlitar sig på. Det är väl inte direkt att sticka ut näsan att folk som skyfflar mkt pengar på spel generellt löper en större risk att inte klara återbetalningen. Dessutom kan det misstänkas att pengarna ska användas till just spel. Sen att du inte är en av dessa personer är inget banken kan ta hänsyn till. De tar bara hänsyn till den ökade risken som statistiken påvisar.

 

Ok..det låter smart. Lite som att inte lita på invandrare eftersom de är överrepresenterade när det kommer till viss brottsstatistik?

 

Statistik har sina begränsningar och medför ofta diskrimineringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det där med statistik är bara för dumma tomtar...

 

Det påstod jag aldrig. Statistik kan vara bra och nyttigt. Jag påstod bara att statistik precis som mycket annat kan missbrukas och feltolkas om det inte bryts ner. Eftersom din tolkning av det jag skrev är ganska trött får du ett väldigt simpelt exempel:

 

Låt säga polisen löser 95% av alla brott. 0% uppklarade misshandlar, 0% uppklarade mord, 0% uppklarade rån och 100% uppklarade cykelstölder. Samplet är 10 000 000 miljon brott och andelen lösta brott på 95% är högst i världen. Alltså är det världens bästa poliskår vars arbetsmetoder bör benchmarkas av övriga världen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det påstod jag aldrig. Statistik kan vara bra och nyttigt. Jag påstod bara att statistik precis som mycket annat kan missbrukas och feltolkas om det inte bryts ner. Eftersom din tolkning av det jag skrev är ganska trött får du ett väldigt simpelt exempel:

 

Låt säga polisen löser 95% av alla brott. 0% uppklarade misshandlar, 0% uppklarade mord, 0% uppklarade rån och 100% uppklarade cykelstölder. Samplet är 10 000 000 miljon brott och andelen lösta brott på 95% är högst i världen. Alltså är det världens bästa poliskår vars arbetsmetoder bör benchmarkas av övriga världen?

 

Det där var ett väldigt dåligt exempel med 0 verklighetsförankring. Vad det nu har SvenskaSpel att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det påstod jag aldrig. Statistik kan vara bra och nyttigt. Jag påstod bara att statistik precis som mycket annat kan missbrukas och feltolkas om det inte bryts ner. Eftersom din tolkning av det jag skrev är ganska trött får du ett väldigt simpelt exempel:

 

Låt säga polisen löser 95% av alla brott. 0% uppklarade misshandlar, 0% uppklarade mord, 0% uppklarade rån och 100% uppklarade cykelstölder. Samplet är 10 000 000 miljon brott och andelen lösta brott på 95% är högst i världen. Alltså är det världens bästa poliskår vars arbetsmetoder bör benchmarkas av övriga världen?

Jo fast detaljen att bankerna tjänar pengar på att använda rätt statistik i sina analyser får mig att misstänka att dom har hyffsat bra koll på vilken data dom stoppar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er!

 

På grund av lite manfall har det dröjt med svar här. Ber om ursäkt för det! Här kommer i vilket fall en vägg av text och peta på mig om jag missat något.

 

 

6max borden?

sen förstår jag inte hur svaret VARJE gång kan bli "vi framför önskemålet till boss media" även fast frågan vart på tapeten i 2 år, spec d här med alla buggar, har ni ingen kommunikation med boss?

 

Eftersom vi köper in klienten från Boss Media är det också de vi rapporterar buggarna och önskemålen till. Vi har sedan tät kontakt med Boss media och för dialog med dem där vi har möjlighet att trycka på de förändringar vi anser är prioriterade utifrån vad kunderna vill ha. Vissa saker blir därmed högre prioriterade än andra och allt tar olika lång tid att få igenom. Det är också så att många av buggarna kan likna varandra vilket innebär att de kan ha blivit rättade en gång i ett sammanhang men att de sedan dyka upp i ett annat. Då verkar det möjligtvis utåt som om den inte blivit rättad alls. En pokerklient är helt enkelt ett komplext system där uppgraderingar och uppdateringar kan medföra nya buggar.

 

Jag har alltid gillat utseendet och spelkänslan med Boss ,samt Pokerstars och Full Tillt (utan avatarer). Party Poker går an men resten har jag av olika skäl svårt att spela på.

 

De problem och buggar som finns på SvS borde kunna fixas utan ett så drastiskt beslut som byte av leverantör. Anställ någon kompetent programmerare att en gång i veckan gå igenom de problem som är specifika för SvS. Han behöver allltså troligen inte ens vara heltidsanställd så det skall de väl ha råd med.

 

Ipoker, Mikrogaming, Ongame med flera andra tycker jag konstigt nog blivit sämre med åren. Gamla Pacific, Paradise och Expekt var sköna klienter för över 5 år sedan.

 

Som du ser på mitt tidigare svar så ligger som sagt utvecklingen av nya funktioner och rättningar av buggar externt vilket innebär att vi inte kan anställa en extra programmerare även om vi hade velat :-)

 

Hej amatörer, varför stänger ni ner siten 09:40 på en onsdag efter att ha haft stängt mellan 02:30 och 06:00 redan? Går vi mot 12h öppet?

 

Nice när man spelar fisk 20 händer och tappar 3bi innan siten stängs ner

 

går inte att deposita med internetbanken :( nu får ni inga slantar av mig idag

 

Under onsdagen 14/3 hade vi tyvärr störningar i pokerklienten som gjorde att vi behövde starta om den under förmiddagen och under eftermiddagen upplevde sen vissa kunder problem med inloggningen. Det är alltid tråkigt när sånt inträffar och vi ber om ursäkt för eventuella problem. Om ni anser att ni blivit drabbade på något vis bör ni alltid kontakta vår kundservice så hjälper de er vidare med informaion.

 

 

Har ni börjat ta rake i era sateliter? :(

 

Då ni inte erbjuder rakeback lr dylikt kändes detta rätt vettigt att ni inte tog rake i dem då ni är absolut dyrast på marknaden när det gäller turneringar...

 

Blir ju dubbel rake för den stackars satelitspelarn. Först i sateliten sen i stora turren... 20% rake... sick.

 

Från och med den första februari har vi börjat ta en avgift på våra satelliter. Undantaget är våra rankinggrundande satelliter som går till turneringarna Söndagssteken, LillLördag och FredagsFighten.

 

Att ta avgifter i satelliter är inget ovanligt utan mer en branschstandard och därför beslutade även vi oss för att införa det. Efter införandet har vi dock fått in flera synpunkter och ledningen har därför beslutat att göra en översyn av hela rake- och avgiftsstrukturen. Det är helt enkelt många synpunkter och aspekter som vi måste beakta.

 

Nu är ju vårt mål att Pokern ska utvecklas långsiktigt och vara anpassad till de önskemål ni spelare har. Så tills vidare kommer raken på satelliterna att vara som den är, undantaget de turneringar vi nämnde ovan. Sker några förändringar kommer vi att informera om det.

 

 

Kan ni fixa så borden poppar upp om man är för långsam?

 

Du ska under fliken "inställningar" i pokerklienten kunna välja hur borden placeras när det är din tur att agera. Funkar inte det får du hojta till igen eller ringa vår kundservice så kollar de på det.

 

När spelare nr 2 sätter sig vid ett bord får sb ibland kort utan att lägga lilla mörken. Hur kan en sådan bugg komma igenom???

 

Vi skulle behöva lite mer information här för att kunna svara på vad som hänt. Det bästa är om du kontaktar kundservice med eventuellt handnummer så kan de undersöka det närmare.

 

Mappen med notes har börjat själv tömma sig samt inte spara nya notes i tid och otid, någon mera som upplever detta problem?

 

Har fått nota samma spelare 4ggr idag, och trots det har noten försvunnit efter en stund.

 

Noteringar sparas lokalt i din dator. Det låter på din beskrivning som att något program i vissa fall stoppar kontakten med note-mappen eller att mappen är full. Oftast brukar det vara brandväggen eller antivirusprogrammet som kan ställa till problem. Men det är svårt att avgöra för mig här i ett forum så det bästa är att kontakta vår kundservice så att de kan undersöka det närmare.

 

HEj herr representant,

 

vad innebär de nya TV-borden? Används inspelningen av händer på något vis?

 

Japp, det innebär (som wheelinho säger och du själv konstaterar) att när du sätter dig vid ett TV-bord godkänner du automatiskt att spelet kan komma att spelas in och publiceras online på Svenska Spels plattformar (Facebook, YouTube och Pokerarenan) vilket innebär att alla kan se filmerna.

 

Videomaterialet visas i förstapersonsperspektiv sett från våra ambassadörer. Ditt alias kommer att visas men dina hålkort är alltid dolda förutsatt att du inte är inblandad i en hand som går till showdown. Det är också enbart när någon av våra pokerambassadörer spelar på bordet som det kommer att spelas in.

 

Sen har vi valt att lägga tv-borden på nivåerna 2,5/5 och 5/10 eftersom det är populära nivåer där många spelar. Men det finns även vanliga bord på de här nivåerna om man inte vill bli inspelad.

 

Tanken är att det som sagt ska användas i utbildningssyfte för de som vill lära sig och vi tar åt oss av kritiken om informationen. Vi kommer att se till att det här förtydligas så att alla är fullt medvetna om vad tv-borden innebär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man sitter ut på ett bord och inte hinner tillbaka innan man blir utkastad från bordet, så går det inte sätta sig ner igen även fast det finns platser, "ta plats" knapparna är borta och man måste starta om bordet för att det ska fungera. Ingen jättestor bugg men ändå värd uppmärksammas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var ett väldigt dåligt exempel med 0 verklighetsförankring. Vad det nu har SvenskaSpel att göra.

 

Det var ett dåligt exempel med noll verklighetsförankring:

Polisen har kontinuerligt under många år ägnat sig åt att få sin statistik att se bra ut. Om än extremt exempel så ja, det har mycket verklighetsförankring. Exempelvis för att komma upp i X antal alkoholtester per månad kan man mot samhällsintresset bränna ut en tisdag förmiddag och göra 300 blåsningar istället för att göra 45 stycken en lördag natt klockan 23.40. Detta pga en resultatmålsförskjutning där antalet blås är målet som beslutsfattande person mäts efter. Detta har pågått i många år och ingenting jag tar upp för att Aftonbladet precis har startat en artikelserie om det.

 

Vad har det med Svenska Spel att göra:

Ingenting! Exemplet har ingenting med Svenska Spel att göra. Målet var inte att på pokerforums tråd "Svenska Spel" redogöra för polisen siffror när det kommer till brottsstatistik. I diskussionen om uttag/insättning från pokersidor som Svenska Spel och bankernas inställning till sådana transaktioner hånade han min inställning till statistik. Jag gav ett extremt exempel, som inte hade som mål att återspegla verkligheten, med syftet att visa på hur statistik kan missbrukas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo fast detaljen att bankerna tjänar pengar på att använda rätt statistik i sina analyser får mig att misstänka att dom har hyffsat bra koll på vilken data dom stoppar in.

 

Bankerna är rätt tröga och oflexibla organisationer och deras perspektiv på sanningen (vad pokerspel på nätet innebär) grundar sig ofta på äldre medlemmar av organisationen som har lite av en nidbild av vad pokerspel på nätet innebär och hur någon som spelar internetpoker är.

 

Jag känner en tjej som jobbar på bank. En sedan flera år vinnande pokerspelare som jag känner, en trevlig och kompetent snubbe med rätt meriter, sökte jobb där och hon berättade att hans ansökan åkte i korgen direkt när de kollade upp hans konto (han var kund hos banken) och såg hans pokersidetransaktioner. "Vi vill ju inte att han ska spela bort kundernas pengar va anledningen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man sitter ut på ett bord och inte hinner tillbaka innan man blir utkastad från bordet, så går det inte sätta sig ner igen även fast det finns platser, "ta plats" knapparna är borta och man måste starta om bordet för att det ska fungera. Ingen jättestor bugg men ändå värd uppmärksammas

 

Tjena!

 

Vi tar vidare den här buggen till Boss. Tack för att du uppmärksammade oss på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Ursäkta om vi spammar tråden lite idag, men det var mycket frågor och jag ville ändå passa på att lägga ut lite information innan helgen :-)

 

Om en vecka är det nedsläpp för årets distriktsmästerskap i poker. 21 distriktsmästare skall koras den 31/3 då alla finalerna drar igång klockan 19:00.

 

Just nu har vi cirka 400 registrerade från samtliga län och det kommer in flera varje dag. Förra året deltog hela 2041 spelare i DM.

 

Utmana pokerambassadörerna

Våra pokerambassadörer kommer dessutom att delta och vara med och fightas om DM-titeln i sina län. Så kom kom in och utmana dem! :-)

 

William Thorson: Hallands län,

Michael Tureniec och Anton Wigg: Stockholm län.

 

Passar på att önska ett stort lycka till i jakten på DM-titeln!

Vill du veta mer om Poker-DM kan du kolla in svenskaspelspoker.se

 

Trevlig helg på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till er som inte förstår det här med boss media och varför inte svenska spel skiter i dom.

(vet att det har blivit postat förut men det måste skrivas om igen)

 

http://www.dn.se/ekonomi/svenska-spel-kritiseras-for-pokerkop

http://www.dn.se/ekonomi/stamning-hotar-svenska-spel

http://www.dn.se/ekonomi/svenska-spels-forra-vd-meg-tiveus-slipper-atal

 

Någonting lurt är det.

Eller så har jag jätte fel och Svenska spel bryr sig inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till er som inte förstår det här med boss media och varför inte svenska spel skiter i dom.

(vet att det har blivit postat förut men det måste skrivas om igen)

 

http://www.dn.se/ekonomi/svenska-spel-kritiseras-for-pokerkop

http://www.dn.se/ekonomi/stamning-hotar-svenska-spel

http://www.dn.se/ekonomi/svenska-spels-forra-vd-meg-tiveus-slipper-atal

 

Någonting lurt är det.

Eller så har jag jätte fel och Svenska spel bryr sig inte :)

 

Lurt är det väl egentligen inte. Förra VD lobbar in Bossmedia som leverantör av mjukvara genom att bryta mot svensk lag. Nu tvingas vi använda en klient där Bossmedia lågprioriterar sin kund Svenska Spel. Nya buggar märker man ju hela tiden som helt enkelt inte borde finnas. Svenska Spel kanske inte riktigt kan sätta pressen på Bossmedia? Nu spekulerar jag bara men när sån här uppenbar korruption försigått brukar tänket vara att när de ändå ska göra sin lilla kupp så drar de till med pisslånga avtal "unheared of" i övriga businessvärlden. (Tänk också på hur den unga branschen ser ut med sidor som köps och säljs, software och spelbas som byts hit och dit, närverk som mergar osv)

 

Siterepresentanten kanske kan berätta hur långt avtal Meg Tivéus (nu på bossmedia) fixade till Bossmedia?

 

Nu har jag varit bra gnällig i den här tråden. Tycker åtminstone att det är MVG att det finns en siterepresentant här på forumet! (som dessutom gett svar på "obekväma" frågor).

 

 

edit Poängen ovan är att när man har "sitt på det torra" med ett sånt stort och bra avtal så finns inte samma intresse att utveckla och serva sin kund. Man betalas ju dessutom med herrelösa pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...