Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Hej,

 

Detta drabbade flera av er kunder men inte alla och därför togs beslut att inte avbryta turneringarna som pågick.

 

Aha! Nu förstår jag äntligen eran ruta som kommer upp ibland om att slumpen har avgörande betydelse på resultatet i poker!

 

Tack!

Postad

Under gårdagen hade vår internetleverantör tekniska problem som påverkade anslutningen till svenskaspel.se och även till vår pokerklient. Detta drabbade flera av er kunder men inte alla och därför togs beslut att inte avbryta turneringarna som pågick.

 

"För att möta framtidens konkurrens och kundbehov låter vi nytänkande, professionalism och genomförandekraft genomsyra alla delar av vårt arbete."

 

Jo nytänkande var det då fan i mig.

 

Källa: https://svenskaspel.se/?pageid=/omoss/foretagsfakta/vision

Postad
Hej,

 

Under gårdagen hade vår internetleverantör tekniska problem som påverkade anslutningen till svenskaspel.se och även till vår pokerklient. Detta drabbade flera av er kunder men inte alla och därför togs beslut att inte avbryta turneringarna som pågick.

 

Ni som drabbats av detta tekniska anslutningsfel och begär återbetalning får jag be er återkomma via mail till kundservice@svenskaspel.se så ska vi se över det ärendet.

 

Vi beklagar att informationen i samband med detta varit bristfällig och framför detta till ansvariga.

 

Mvh/

Niklas - Poker

 

Kontaktade kundservice men har inte fått tillnärmelsevis med tillräcklig kompensation. Om ni väljer av någon outgrundlig anledning att särbehandla vissa kunder, så får ni ta konsekvenserna och betala dem vad de ska ha enligt reglerna. Behandla dem som om ni faktiskt gjort som ni borde och stoppat turneringarna. Jag fick tillbaka dubbla insatsen och det är ändå bara knappt hälften av vad jag skulle fått vid stopp av turneringarna.

 

Dessutom bör det kompenseras för förlorade ranking poäng samt ges plåster på såren för missad chans till storklonk. Nu är det dags att använda några av de 108 miljonerna i vinst ni fick in jan till mars på bl.a Svenska Spels poker. Ni har råd, men jag tror inte ni har råd att inte kompensera.

Postad
Kontaktade kundservice men har inte fått tillnärmelsevis med tillräcklig kompensation. Om ni väljer av någon outgrundlig anledning att särbehandla vissa kunder, så får ni ta konsekvenserna och betala dem vad de ska ha enligt reglerna. Behandla dem som om ni faktiskt gjort som ni borde och stoppat turneringarna. Jag fick tillbaka dubbla insatsen och det är ändå bara knappt hälften av vad jag skulle fått vid stopp av turneringarna.

 

Dessutom bör det kompenseras för förlorade ranking poäng samt ges plåster på såren för missad chans till storklonk. Nu är det dags att använda några av de 108 miljonerna i vinst ni fick in jan till mars på bl.a Svenska Spels poker. Ni har råd, men jag tror inte ni har råd att inte kompensera.

 

Men några millar är väl lite i överkant? :mrgreen:

Postad

Måste ge lite kred med. Efter lite mailkonversation med kundservice fick jag ersättning för en relativt stor pot jag jag gick miste om precis när jag kastades ut ur klienten. Hade ett beslut på river men fick aldrig chansen pga disconnecten. Allt jag behövde göra var att ange klockslag och vad jag hade på hand. Superfint! tack.

Postad

Hej,

 

Som flera av er vet och som vi även framfört tidigare i denna tråd så upplevde vi ett tekniskt problem med anslutningen på svenskaspel.se och även i pokerklienten. Detta drabbade ett fåtal av de spelare som var inloggade i pokerklienten och i olika grad. Några kunde direkt efter anslutningsproblemet logga in igen och vissa blev utloggade flera gånger och vissa kunde tyvärr inte logga in under en längre tid.

 

Efter sammanställning av det tekniska problemet togs beslut om att låta spelet fortsätta. Har man blivit drabbad så ber jag er kontakta vår kundservice via mail och där förklara när det inträffade och hur man blivit drabbad så kommer vi se över det ärendet så fort vi kan och återbetala dig insatsen samt kompensera det inträffade beroende på i vilken grad du blivit drabbad.

 

Det är självklart beklagligt att sånt här inträffar och vi kommer se över hur vi kan minska risken att det sker igen.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Postad
Hej,

 

Som flera av er vet och som vi även framfört tidigare i denna tråd så upplevde vi ett tekniskt problem med anslutningen på svenskaspel.se och även i pokerklienten. Detta drabbade ett fåtal av de spelare som var inloggade i pokerklienten och i olika grad. Några kunde direkt efter anslutningsproblemet logga in igen och vissa blev utloggade flera gånger och vissa kunde tyvärr inte logga in under en längre tid.

 

Efter sammanställning av det tekniska problemet togs beslut om att låta spelet fortsätta. Har man blivit drabbad så ber jag er kontakta vår kundservice via mail och där förklara när det inträffade och hur man blivit drabbad så kommer vi se över det ärendet så fort vi kan och återbetala dig insatsen samt kompensera det inträffade beroende på i vilken grad du blivit drabbad.

 

Det är självklart beklagligt att sånt här inträffar och vi kommer se över hur vi kan minska risken att det sker igen.

 

Mvh/

Niklas - Poker

 

 

Hur vore det om dom kunde svara också?

 

Har skickat mail sen i söndags utan svar.

Postad

Då ställer jag frågan igen. Det kanske var lite luddigt förra gången.

 

OM det hade kommit igång efter ett tag, säg en timme.

Hur var tanken att ni skulle agerat då?

1/ Bara kört på som om inget hänt, skyllt på uppkopplingar?

2/ Kompenserat de som "kanske" hade vunnit turren?

3/ Dragit ett belopp från den som vann för att kompensera de som blindade bort/eller förlorade marker i en pott de var inblandade i?

 

Jag utgår ifrån att ni hade en plan när ni lät det fortsätta?

(Nu tror jag inte jag får ett svar, eftersom det var totalt vansinnigt att låta det fortsätta)

Postad
Om du menar den upphandling som gjorts och slutförts så var det Boss Media som är vår leverantör idag som tog hem upphandlingen. Angående poker i andra plattformar som mobil eller tablet så har vi detta som prioriterat område att utveckla. När detta blir verklighet vet jag inte idag men lovar att informera er så fort mer information finns.

 

Nu måste jag slänga ur mig en för mig unik fras;

LOL.

 

Helt otroligt. Inte helt fel att sitta på Boss Media må jag säga - att i princip inte göra ett skit på avtalstiden (4 år?) och sedan vinna igen. Jag skulle gärna vilja se hur upphandlingen gick till, vilka kriterier som formulerades, och framför allt hur utvärderingen utfördes. Jag har rätt stor erfarenhet av offentlig upphandling så det skulle vara mycket intressant om ni kan hänvisa till mer information kring denna (jag tror även LI inom kort :mrgreen: kommer finna denna information...intressant)

 

Två seriösa frågor:

  1. Planerar ni att införa möjlighet till pokerspel på mobil/tablet under denna avtalsperiod eller nästa (2017-2021)?
  2. Ser det ut som om ni kan komma med någon ny information kring botskandalen och/eller utredningen under 2013?

 

Edit: Niklas, du gör dett superjobb med tanke på bakomliggande organisation. Be om rejäl löneförhöjning.

Postad
Jag fortsätter att ha synpunkter på ersättningsnivån till de som inte fick spela klart turneringarna i söndags. Vilka fler råkade ut för samma sak som jag?

 

Jag skickade också in ett kort mail utan någon större förhoppning om ersättning. Fick problem med 11-12 man kvar i ministeken och blindades ut och sluta på en sjunde plats. Fick ca 600 i pris, men hade turneringen pausat eller avbrutits hade rimligt pris legat en bra bit över 1000. Utan att veta exakt prisstruktur fick jag fram en siffra på runt 1400 per spelare om det delats lika. Skulle iaf få en ersättning på 3 st inköp, dvs 240 kr, som skulle komma idag, men inget har kommit ännu.

 

Så vet inte om man ska vara nöjd eller inte, men ett tips till er som också drabbats är att skicka ett mail till dem. Lång svarstid dock!

Postad
Jag skickade också in ett kort mail utan någon större förhoppning om ersättning. Fick problem med 11-12 man kvar i ministeken och blindades ut och sluta på en sjunde plats. Fick ca 600 i pris, men hade turneringen pausat eller avbrutits hade rimligt pris legat en bra bit över 1000. Utan att veta exakt prisstruktur fick jag fram en siffra på runt 1400 per spelare om det delats lika. Skulle iaf få en ersättning på 3 st inköp, dvs 240 kr, som skulle komma idag, men inget har kommit ännu.

 

Så vet inte om man ska vara nöjd eller inte, men ett tips till er som också drabbats är att skicka ett mail till dem. Lång svarstid dock!

 

Du fick mer än jag, men borde fått 10 inköp istället för 3. Enklare för dem att inte stoppa turneringarna, då slipper de ta smällen från hundratals missnöjda kunder, och kan istället ducka ett fåtals kunders vrede

Postad
Du fick mer än jag, men borde fått 10 inköp istället för 3. Enklare för dem att inte stoppa turneringarna, då slipper de ta smällen från hundratals missnöjda kunder, och kan istället ducka ett fåtals kunders vrede

 

mm, sen är det nog väldigt få som ens orkar skicka iväg ett mail och förklara lite kort. Hur räknar du fram 10 inköp?

Postad
Mitt HM strular efter uppdateringen idag. Slutar att "ta upp" händer. Kan vara problem hos okunniga mig också så klart...

Jag har samma problem. Några händer importeras men de flesta gör det inte. Någon som kommit runt problemet?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...