Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Vore intressant med en kommentar från SVS på hur de tänkt sköta dessa utbetalningar? 3,8 millar delat på 25 000 spelare blir kaffepengar och knappast något att ens skicka ut brev för.

 

Viktigast är ändå principen? Sånt här måste ju skötas snyggt och professionellt om man ska bibehålla nått slags rykte som seriös pokersajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De 3.8 miljonerna inkluderar då den rake bottarna genererat + deras vinster?

 

Hur beräknas återbetalningarna? Summan bottarna vunnit av mig + rake som betalas tillbaka?

 

Isåfall, mycket bra hanterat tycker jag.

 

Vi har tillsammans med vår leverantör av pokerklienten, Boss Media, analyserat alla händer som en avstängd spelare deltagit i och sedan tagit det totala minusresultatet som varje spelare haft mot de avstängda spelarna. Det har inte varit möjligt att inkludera den rake som avlagts i potterna i denna summa och därför är summan som återbetalas exklusive rake.

 

Vore intressant med en kommentar från SVS på hur de tänkt sköta dessa utbetalningar? 3,8 millar delat på 25 000 spelare blir kaffepengar och knappast något att ens skicka ut brev för.

Vi kommer att återbetala dessa pengar direkt in på pokerkontot för respektive drabbad kund. Detta kommer ske under veckan.

Det är helt riktigt att vissa kommer få mer återbetalt än andra. Vi har valt att göra utbetalningen på exakt den summan som man förlorat oavsett storlek, vi har även då valt att skicka brev till drabbade kunder för att vi vill informera om detta på bästa sätt.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man brev, som i post, eller mail? För såg att någon skrev något om mail.

 

Har inte fått något :cry: Jag har ju mött de spelarna de ryktades om!

 

Jag fick ett brev på posten idag. Kolla vår db. Väntar med spänning om hur mycket det blir. Det ska sättas in under veckan om jag förstått det rätt.

 

Lär ju inte bli några gigantsummor för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte varit möjligt att inkludera den rake som avlagts i potterna i denna summa och därför är summan som återbetalas exklusive rake.

 

Mvh/

Niklas - Poker

 

Det här är väl den sämsta ursäkten någonsin.

 

Ni vet exakt hur många händer dessa botar spelat och på vilka nivåer. Ni vet exakt hur stor raken per hand är i snitt för alla spelare på dessa nivåer. Bara att multiplicera så får ni en bra summa på hur mycket ni tjänat på bottarna.

 

Har för mig att det tidigare i tråden diskuterats summor på uppemot en miljon i rake från dom.

 

Så istället för att i snitt ge 3.800.000/25.000=152 kr i snitt borde ni i så fall gett 4.800.000/25.000=192 kr i snitt.

 

Ni snor alltså (om en miljon stämmer) i snitt 40 kr av varje spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man brev, som i post, eller mail? För såg att någon skrev något om mail.

 

Har inte fått något :cry: Jag har ju mött de spelarna de ryktades om!

 

Vi har skickat brev till de vi haft adresser på, annars har vi skickat mail till de som haft registrerad mailadress. Har man inte fått detta eller får in pengar på pokerkontot under denna vecka så är man inte en av de drabbade kunderna. Det är möjligt att man är en av dom som gått plus mot de avstängda spelarna och då får man behålla pengarna:)

 

Man kan inte idag få reda på vilken summa man kommer få tillbaks, får be er kontrollera era pokerkonton i veckan.

 

Hur ska man själv kunna kontrollera att summan man får tillbaka stämmer om man inte får veta vilka det var?

 

Som vi sagt tidigare så kommer vi inte att gå ut med vilka alias de avstängda spelarna haft. Vi har tillsammans med vår leverantör av pokerklienten tagit fram ett script som gått igenom allt otillåtet spel. Resultatet har analyserats och validerats och vi känner oss helt trygga med denna uträkning och den kommande återbetalning som kommer att ske.

 

Det här är väl den sämsta ursäkten någonsin.

 

Ni vet exakt hur många händer dessa botar spelat och på vilka nivåer. Ni vet exakt hur stor raken per hand är i snitt för alla spelare på dessa nivåer. Bara att multiplicera så får ni en bra summa på hur mycket ni tjänat på bottarna.

 

Har för mig att det tidigare i tråden diskuterats summor på uppemot en miljon i rake från dom.

 

Så istället för att i snitt ge 3.800.000/25.000=152 kr i snitt borde ni i så fall gett 4.800.000/25.000=192 kr i snitt.

 

Ni snor alltså (om en miljon stämmer) i snitt 40 kr av varje spelare.

 

Det är riktigt att vi analyserat alla de händer som innehållit otillåtet spel, tyvärr har vi inte haft möjlighet att inkludera rake i de summor som tagits fram och därav har vi inte återbetalat detta eller tagit fram något snitt av rake och lagt på återbetalningen.

 

Den summa som nämnts tidigare är raken för allt spel som de avstängda spelarna bidragit till, detta inkluderar även rake för de potter de deltagit i men förlorat och en annan kund vunnit. De kunder som gått plus får självklart behålla sina pengar.

 

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har tillsammans med vår leverantör av pokerklienten, Boss Media, analyserat alla händer som en avstängd spelare deltagit i och sedan tagit det totala minusresultatet som varje spelare haft mot de avstängda spelarna.

 

Så resultatet blir alltså att trots att jag definitivt tillhör dom 10% som spelat mest händer mot dessa (om spel nivåerna som nämnts stämmer) så kommer jag som vinnande spelare att förmodligen få väldigt lite. Jag har extremt få spelare som jag spelat mer än något tusental händer mot som jag är minus mot.

 

Men om jag spelat 10k händer mot en bot och är +5 kr så får jag inte en spänn? Trots att botens fusk förmodligen gjort att jag förlorat en hel del mer än vad jag annars gjort?

 

Nej det rätta sättet att göra det här vore givetvis att ta varje bots resultat och dividera den summan med hur många händer varje spelare spelat mot den oavsett resultat.

 

Får väl trösta mig med att massor med fisk får påfyllning på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den summa som nämnts tidigare är raken för allt spel som de avstängda spelarna bidragit till, detta inkluderar även rake för de potter de deltagit i men förlorat och en annan kund vunnit. De kunder som gått plus får självklart behålla sina pengar.

 

 

Mvh/

Niklas - Poker

 

Du menar alltså att de spelare som gått plus får behålla raken som botarna betalat? Dum som jag är trodde jag att raken var den del SvS tog. Hur får jag som spelare behålla raken i en hand jag vunnit?

 

Men ok ta bort de potter som de förlorat. Borde återstå 80% av den där miljonen i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omfg, svs har de mest bortskämda och gnälligaste spelare jag sett. De har ju dragit ett hästjobb för att fixa det här, och dessutom bustat dem medan alla andra siter skiter i vilket, låter spelarna lägga fram bevisen själva och sköta häxjakten från start till slut, och inte ens efter allt det så är det säkert siten gör något. Ska de gnällas på att de inte gav tillbaka rake också? sick.

 

Credda för fan nån gång då de äntligen har gjort nåt rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omfg, svs har de mest bortskämda och gnälligaste spelare jag sett. De har ju dragit ett hästjobb för att fixa det här, och dessutom bustat dem medan alla andra siter skiter i vilket, låter spelarna lägga fram bevisen själva och sköta häxjakten från start till slut, och inte ens efter allt det så är det säkert siten gör något. Ska de gnällas på att de inte gav tillbaka rake också? sick.

 

Credda för fan nån gång då de äntligen har gjort nåt rätt.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omfg, svs har de mest bortskämda och gnälligaste spelare jag sett. De har ju dragit ett hästjobb för att fixa det här, och dessutom bustat dem medan alla andra siter skiter i vilket, låter spelarna lägga fram bevisen själva och sköta häxjakten från start till slut, och inte ens efter allt det så är det säkert siten gör något. Ska de gnällas på att de inte gav tillbaka rake också? sick.

 

Credda för fan nån gång då de äntligen har gjort nåt rätt.

 

++++

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...