Gå till innehåll

Svenska Spels pokerinvigning!


Kornone

Recommended Posts

Inte lätt att ta sig ut. Är du säker på att du skall avsluta? Sen är du säker på att du skall logga ut? Dom vill gärna behålla sina kunder.

 

När man sätter sig och väljer att vänta på "stora mörken" så kommer frågan upp varje gång iaf tills det är ens tur att ha BB.

 

Antar att det är sånt dom fixar under nätterna när det är stängt.

 

1. Är du säker på att avsluta? >JA< --> "Överföringen av xxx kr har överförts till ditt svenska spels konto". Men självklart hade det varit smart att skippa den rutan så hade alla återkommande spelare fått en mindre hjärtatack då de upptäckt att deras konto blivit länsat.

 

2. Krysa i rutan "visa inte detta meddelande igen" så överlever du nog.

 

Usch vad alla var negativa nu. För mig blev sajten grymt mycket bättre än jag hade trodde den skulle bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 329
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är också positiv. Till skillnad från många andra har jag lyckats utnyttja det faktum att folk spelar dåligt, och har inte drabbats av någon större bad beat. Igår var det t ex någon som höjde 6xBB preflop. Jag fick med på KQs. Träffade damen på floppen och hade nötfärgdrag. Då går han all-in med 300 kr. Jag funderar lite, men synar sedan. Vinner på par i damer. Vad hade han? 46s utan något drag eller träff alls på floppen ...

 

Dessutom är det kul att spela med kronor istället för någon annan valuta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lätt att ta sig ut. Är du säker på att du skall avsluta? Sen är du säker på att du skall logga ut? Dom vill gärna behålla sina kunder.

 

När man sätter sig och väljer att vänta på "stora mörken" så kommer frågan upp varje gång iaf tills det är ens tur att ha BB.

 

Antar att det är sånt dom fixar under nätterna när det är stängt.

 

1. Är du säker på att avsluta? >JA< --> "Överföringen av xxx kr har överförts till ditt svenska spels konto". Men självklart hade det varit smart att skippa den rutan så hade alla återkommande spelare fått en mindre hjärtatack då de upptäckt att deras konto blivit länsat.

 

2. Krysa i rutan "visa inte detta meddelande igen" så överlever du nog.

 

Usch vad alla var negativa nu. För mig blev sajten grymt mycket bättre än jag hade trodde den skulle bli.

 

Håller helt med Wedo.

Något sånt här skulle aldrig någon klaga på om det inte var SS. Det börjar kännas som att folk börjar leta efter anledningar till att tycka illa om siten bara för att det är SvS.

 

Och visst var jag själv mycket skeptisk till att Svenska Spel skulle starta poker, men jag ville ju fortfarande se det så sakligt och objektivt som möjligt. Och det tycker jag att alla nay-sayers ska göra också. Jag tycker faktiskt de har lyckats jäkligt bra med många saker.

 

Ha det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SS är precis den vitamininjektion som saknats en längre tid. I takt med att fiskarna blivit färre på de etablerade portalerna verkar det finnas gott av dem på SS. Den svenska myten om att vi som "folk" skulle vara bra på poker visar ju sig vara lite snedvriden. Guldläge för oss som inte deppar över Bad Beats. De som klagar över detta fenomen på SS är ju i grunden kassa pokerspelare som inte vet när det är dags att kliva av.

 

Många inlägg här verkar handla om "hur fan kan fisken gå med hårt betande trots att jag har AA". Sen när är AA=vinst? Med få spelare på dyra bord är den intressant, men på ett 5/10 kr bord med fiskar är den ju bara ok. Inte mer.

 

Med anpassad spelstil blir man ju tät på SS. Spelar man som vanligt (läs på andra pokersajter med lite fisk) ber man om att åka på smällar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SS är precis den vitamininjektion som saknats en längre tid. I takt med att fiskarna blivit färre på de etablerade portalerna verkar det finnas gott av dem på SS. Den svenska myten om att vi som "folk" skulle vara bra på poker visar ju sig vara lite snedvriden. Guldläge för oss som inte deppar över Bad Beats. De som klagar över detta fenomen på SS är ju i grunden kassa pokerspelare som inte vet när det är dags att kliva av.

 

Men snälla, sluta dravla om det här "haha, också säger de att svenskar skulle vara bra på poker"... När Daniel Negreanu skrev att svenskar ofta var duktiga pokerspelare så menade han seriösa hajstäjksspelare, och inte att svenskar i allmänhet skulle ha en dold pokergen sedan vikingatiden som gör att de är lite bättre än alla andra... Det finns många duktiga svenska pokerspelare, men det finns ingen som helst korrelation mellan det påståendet och att svenska hobbylirare på 0.5/1 (SEK!) skulle vara grymmare än medel.

 

Många inlägg här verkar handla om "hur fan kan fisken gå med hårt betande trots att jag har AA". Sen när är AA=vinst? Med få spelare på dyra bord är den intressant, men på ett 5/10 kr bord med fiskar är den ju bara ok. Inte mer.

 

Mjnej. Många inlägg här handlar om "hur fan kunde fisken gå med hårt betande trots att han (fisken alltså) sitter på knekt högt/lägsta par etc".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt inlägg verkar haka upp sig på det som i mitt inlägg handlade om svenskens förmåga eller ickeförmåga i generella termer. Från min sida var det snarast en utvikning med glimten i ögat. Du föreläser om en död fråga - roligt att du orkar lägga tid på det, lite besser över dig kanske?

 

Min huvudpoäng är att det gnälls över något som i grunden är bra - en pokersajt med mycket fiskar.

 

vänta, för att du ska förstå så tar jag det en gång till:

 

SKYLL INTE PÅ FISK NÄR DU FATTAR DÅLIGA BESLUT

 

Du har rätt däremot rätt i att "hur fan kunde fisken gå med hårt betande trots att han (fisken alltså) sitter på knekt högt/lägsta par etc", men det gäller tyvärr motsatsen också vilket jag irriterade mig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt inlägg verkar haka upp sig på det som i mitt inlägg handlade om svenskens förmåga eller ickeförmåga i generella termer. Från min sida var det snarast en utvikning med glimten i ögat. Du föreläser om en död fråga - roligt att du orkar lägga tid på det, lite besser över dig kanske?

 

Såg inte glimten i ögat men det är fleeera i de olika SS-trådarna (och i andra trådar) som har kommenterat att "varför skulle man vilja spela på SS, svenskar är ju så jäkla bra" (innan lanseringen) eller "höhö, vilket skitsnack att svenskar skulle vara så jäkla bra" (efter lanseringen), så död vet jag inte om den frågan är riktigt, men det är skit samma.

 

SKYLL INTE PÅ FISK NÄR DU FATTAR DÅLIGA BESLUT

 

Jag förstår. Jag håller med. Jag skrev aldrig något annat.

 

Min huvudpoäng är att det gnälls över något som i grunden är bra - en pokersajt med mycket fiskar.

 

Antar att vi bara har läst tråden lite olika. Du ser dåliga spelare som gnäller, jag ser vanliga spelare som lättsamt postar bad beats för att visa "haha, vad dåliga de är", varför din huvudpoäng inte heller blev så uppenbar för mig.

 

Sorry om jag lät dryg, kan vi inte bara vara vänner i stället? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lätt att ta sig ut. Är du säker på att du skall avsluta? Sen är du säker på att du skall logga ut? Dom vill gärna behålla sina kunder.

 

När man sätter sig och väljer att vänta på "stora mörken" så kommer frågan upp varje gång iaf tills det är ens tur att ha BB.

 

Antar att det är sånt dom fixar under nätterna när det är stängt.

 

1. Är du säker på att avsluta? >JA< --> "Överföringen av xxx kr har överförts till ditt svenska spels konto". Men självklart hade det varit smart att skippa den rutan så hade alla återkommande spelare fått en mindre hjärtatack då de upptäckt att deras konto blivit länsat.

 

2. Krysa i rutan "visa inte detta meddelande igen" så överlever du nog.

 

Usch vad alla var negativa nu. För mig blev sajten grymt mycket bättre än jag hade trodde den skulle bli.

 

Kalla mig negativ om du vill... men mina främsta syften med att skriva var att jag hoppades att "Konsult-Ken" råkar läsa tråden och kan se vad som fungerar mindre bra.

 

Den rutan du tycker jag skall kryssa i existerar inte.

Man behöver inte klicka fler gånger men alternativen kommer fram varje ny giv.

 

Eftersom jag är igång med klagandet så tycker jag att det skall vara en högre signal när det är min tur att aggera. Faktiskt väldigt lätt att missa om man gör andra saker samtidigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är igång med klagandet så tycker jag att det skall vara en högre signal när det är min tur att aggera. Faktiskt väldigt lätt att missa om man gör andra saker samtidigt...

 

Nu finns det säkert ett jättebra svar på min fråga men... varför höjer du inte volymen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt på första handen.

 

Floppar två par ur blinden och lyckas minibetta när jag ska skriva in en siffra.

På turn hinner jag inte skriva in hur mycket jag ska betta innan en ruta kommer upp OVANFÖR potten som påminner mig att betta, och jag vet inte hur stor potten är. Fipplar runt med rutan där man ska skriva in bettet manuelt men tiden hinner gå ut.

 

tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är igång med klagandet så tycker jag att det skall vara en högre signal när det är min tur att aggera. Faktiskt väldigt lätt att missa om man gör andra saker samtidigt...

 

Nu finns det säkert ett jättebra svar på min fråga men... varför höjer du inte volymen?

 

Övriga ljud i pokerklienten låter ca 10 ggr mer. Om man höjer volymen så blir dessa ljud ganska jobbiga... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då har man kört premiärrepan på SS. Inte helt blivit kompis med utseendet på klienten, men har sett värre.

 

+ Första-dags-riggen. (Exempel)

+ Statistikdelen, jäkla fint att man kan se hur mycket man plussat idag, senaste veckan, senaste månaden. Får iofs räkna bort gränserna du satt upp. :)

 

- Ovant att man kan chatta på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trevlig site svenska spel dratt igång! :D

lirade lite mörkpoker precis innan stängning...så under dom sista 5 händerna blev de mycke raise! hoppades som fan att få träffa nått sista handen. o så blev de

 

Hand #2338178 vid bordet: Pandora 2

Startad: Tue Apr 04 02:39:38 2006

 

kirtap72 sitter på plats 1 med 68.80

äpplet sitter på plats 2 med 72.45

bagera sitter på plats 3 med 0.00

dr_damp sitter på plats 4 med 55.50

Northking sitter på plats 5 med 53.35

 

dr_damp satsar s mörken 1.00

äpplet satsar l mörken 0.50

 

äpplet: --, --

dr_damp: 10h, 3s hmm...hade JJ o bytte 3

Northking: --, --

kirtap72: --, --

 

Pre-flop:

 

Northking: Syna 1.00

kirtap72: Syna 1.00

äpplet: Höj 5.00

dr_damp: Syna 5.00

Northking: Syna 5.00

kirtap72: Lägger mig

 

 

äpplet: Satsa 15.00

dr_damp: Höj 41.00

Northking: Lägger mig

äpplet: Syna 41.00

 

Showdown:

 

dr_damp visar: Js, Jc, Jd, 4c, 3c (triss i knektar)

 

Huvudpott:

dr_damp vinner potten på 95.55 med triss i knektar

 

HH blev lite cp...plockade ifrån en .txt fil o ändrade lite själv. småpotatis för dom flesta. men jag lirar bara för skojj skull o då e alla vunna potter roligt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte handhistoriken här, men ungefär det följande utspelade sig:

 

Jag får KK på knappen och höjer 5xBB (25 kr) då en har limpat före mig. Får syn av lilla mörken och limparen.

 

Floppen kommer Q75, regnbåge. Det checkas till mig och jag betar 80 kr. Får syn av båda. Turn är ett lågt kort och samma färg som ett av de andra. Nu betar lilla mörken 50 kr. Jag går all-in. Han synar direkt, men limparen lägger sig. River kommer en knekt, men det blir ingen färg.

 

Jag vinner potten på mina kungar, lilla mörken visar upp kvalitetshanden A7o (han hade inte ens ett par, utan satt och drog till esset) och jag vinner nästan 1 000 kr.

 

Bara att tacka och ta emot. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte handhistoriken här, men ungefär det följande utspelade sig:

 

Jag får KK på knappen och höjer 5xBB (25 kr) då en har limpat före mig. Får syn av lilla mörken och limparen.

 

Floppen kommer Q75, regnbåge. Det checkas till mig och jag betar 80 kr. Får syn av båda. Turn är ett lågt kort och samma färg som ett av de andra. Nu betar lilla mörken 50 kr. Jag går all-in. Han synar direkt, men limparen lägger sig. River kommer en knekt, men det blir ingen färg.

 

Jag vinner potten på mina kungar, lilla mörken visar upp kvalitetshanden A7o (han hade inte ens ett par, utan satt och drog till esset) och jag vinner nästan 1 000 kr.

 

Bara att tacka och ta emot. :)

 

Somliga har turen på sin sida. Annat för mig igår, ett bland alla exempel frå gårdagens...

 

NL 2,5/5

 

AQ på knappen och höjer till 20kr, BB synar

 

Flopp QQ3 (2 ruter), betar 40kr.. bb synar igen

 

Turn blank.. typ spader 6.

 

Jag ställer in mina 250 bara för att kanske få syn av ett sämre Q. Han synar stållt sina sista 250 på 82i ruter... KLONK såklart.

 

Fråga i chatten vad han pysslade med och svara, "hade juh stoppat in 60kr av mina 310.. såklart jag synar"

 

Mkt fisk alltså! Gäller att passa sig.. dom äter upp en!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...