Gå till innehåll

Rakens inverkan?


jaha

Recommended Posts

hur stor inverkan har raken på vinsten?

om du spelar NL100follar med 3000dollar i spelkapital och fårdet att växa till 3500 dollar, hur mycket har man dåp betalat i rake?

 

om man spelar på internetcafe och säg NL100är det då omöjligt att göras någon vinst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man spelar på internetcafe och säg NL100är det då omöjligt att göras någon vinst?

Nej, det är väl inte helt omöjligt. :roll:

 

Att sitta på ett internetcafe och spela poker för pengar är dock kanske inte det smartaste man kan göra. (inte för att jag har nån koll på säkerheten men iaf)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skriver alla att raken är högre på lägre bord? Är det för att på högre bord kommer man upp i taket på raken så raken stannar vid det och alltså inte blir tex 5% på hela potten.

 

Ju högre man spelar desto lägre rake per pott?

Det stämmer. På de flesta siter cappas raken på $3. Är raken 5% så når man upp till taket när potten är över $60.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

sjukt mkt gör den. I Januari plussade jag inte speciellt bra, på NL 2/4. Ungefär 4500€ (nä, är inte bra där). Min rakeback blev dock 1579€, vilket motsvarade 27% av raken. Jag rakade alltså 5848€ I januari, på 120h. Så ungefär 49€ i timmen betalade jag för att få spela 4 st NL 400 bord. Helt jävla sjukt vilket överpris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, raken spelar en otroligt stor roll. Fantastiskt mycket större än vad jag kunde tänka mig innan jag kollade upp hur mycket man faktiskt betalade.

 

 

sjukt mkt gör den. I Januari plussade jag inte speciellt bra, på NL 2/4. Ungefär 4500€ (nä, är inte bra där). Min rakeback blev dock 1579€, vilket motsvarade 27% av raken. Jag rakade alltså 5848€ I januari, på 120h. Så ungefär 49€ i timmen betalade jag för att få spela 4 st NL 400 bord. Helt jävla sjukt vilket överpris.

 

 

Men gällande €4500 på 120H.... Att du ens bemödar dig med att spela? Hoppas att detta var din störta "downperiod" sen du började spela.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Splittat på 8, så typ €3 för dig..

 

 

Hoppsan, missade lite viktig info där. Jag spelade heads up så den totala raken blev €20 för oss tillsammans, sen om man vill se det som att jag vann €20 mindre eller han förlorade €20 extra gör i mina ögon mindre skillnad. Svindyrt var det iaf.

 

Tänkte visst snabbare än jag skrev när jag postade den där :oops:

 

/ Perli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
sjukt mkt gör den. I Januari plussade jag inte speciellt bra, på NL 2/4. Ungefär 4500€ (nä, är inte bra där). Min rakeback blev dock 1579€, vilket motsvarade 27% av raken. Jag rakade alltså 5848€ I januari, på 120h. Så ungefär 49€ i timmen betalade jag för att få spela 4 st NL 400 bord. Helt jävla sjukt vilket överpris.

 

 

Men gällande €4500 på 120H.... Att du ens bemödar dig med att spela? Hoppas att detta var din störta "downperiod" sen du började spela.. ;)

 

Det var min andra månad på 2/4 så ja. Dock är nog 55.000 kr värt 120h spelande (om vi nu bortser från att en sådan förväntad vinst på 2/4 är för lite, eftersom svängningarna blir enorma).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...