eurythmech Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Okej, jag har inte sett programmet, men nu vet jag att thorin är dum i hela sitt huvud iaf, alltid något. Ja, alla kan inte vara perfektion definierat. Kommentatorn irriterar mig normalt, men nu när jag e trött så äcklar han fan mig. Tror han blev sur att du avslöjade vem som vann, blev själv lite irriterad att jag läste tråden och såg ditt kommentar, men man får skylla sig själv antar jag. Du kan väl redigera för resten av folket som inte sett den än men som också kommer att läsa tråden. Nja, jag visste redan om vem som vann, men jag har svårt för homofober. Citera
Nisseman Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Inte vet jag men mer än halva spelet är ju betting och det gick ju inte att följa mer än i något fåtal händer. Därmed försvinner ju som meningen med programmet, dom kunde lika gärna spelat finns i sjön. Citera
thorin Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Nja, jag visste redan om vem som vann, men jag har svårt för homofober. Så du menar att jag e homofob för jag använder 'bög' som skällsord, är jag då fittofob (? ) för att jag använder 'fitta' som skällsord? Citera
Hjort Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Så du menar att jag e homofob för jag använder 'bög' som skällsord, är jag då fittofob (? ) för att jag använder 'fitta' som skällsord? Vet inte. Pröva att kalla en tjej "fitta" och en tjej "pucko". Se vilken tjej som blir mest upprörd. Jag misstänker att ett av orden kommer uppfattas som speciellt nedvärderande. Och om du kallar folk "fitta" på regelbunden basis så indikerar det väl att du är misogyn, alltså kvinnohatare. Jag brukar försöka nedvärdera mina medmänniskor efter deras personliga brister hellre än att gå på deras grupptillhörighet. Det blir liksom mer personligt och varmt då. Så istället för att referera till Dr. Alban som en "jävla neger" (vilket bara är dumt eftersom det egentligen inte innebär några tydliga negativa egenskaper, bara tron om att det är dåligt att vara neger) så säger jag att "Dr. Alban är en talanglös nolla som, om det inte vore för hans korta tid som tandläkare, orsakat lika mycket skada i världen som Hitler." Det är helt enkelt bara fantasilöst och trist att förolämpa folk baserat på deras ras, kön eller relativt tama sexuella böjelser. Har man inget mer substantiellt än så att gå på så kanske man ska hålla käft istället för att säga något förolämpande alls. Citera
Torna Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Tror inte jag håller med om något thorin skrev, men eftersom klockan är sent så orkar jag inte kommentera mer än ett uppenbart sakfel: .....• Säger allt på svenska utom färg ("han fick en flush") .. Nej, han sade även, tex. "straight". Visst, hade varit mysigare om han enbart hade använt svenska ord, men då pokern har en viss internationell prägel och dess spelare ofta använder/ser transatlanta uttryck är det inte så konstigt att det svenska "pokerspråket" har blivit lite svengelskt. Citera
pelasun Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Med risk för att bli utmobbad... Tyckte Dan var eminent som kommentator. Saklig och informativ och utan överdrivna känslostormar (som sexton - van Patten). Produktionen kändes proffsig, men redigeringen, i synnerhet när de var heads-up - var dålig. Måste klippt bort en hel del händer eftersom man fick känslan av att Irländaren var stor chipleader, men så vinner Alex helt hux-flux! Ser dock fram mor nästa program och hoppas att de skärper till redigeringen en smula. För då har det här programmet chans att bli riktigt bra. Citera
Indrivaren Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Har bara en sak att klaga på: Bakrundsljudet/publiken som störde rätt rejält. Citera
matze42 Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Vänner, Baren-Alex är ju med och spelar. Skall bli trevligt att se detta. Menar du att han var med i Baren? O jag som trodde att Baren-medlemmarna var talanglösa nollor. Har iofs sett att Della Morte som var med i baren kör frirullar på Multipoker. Inga Big Brother-suputer på gång i EPT.... Citera
Notch Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Har inte sett programmet i fråga men skulle ändå vilja klaga pååå.....ehhhh publiken och ehhhhh kommentatorn, så. Citera
TANDEMCYKELN Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Menar du att han var med i Baren? Jag har för mig att han kom på andra plats. En bonde från Värmland vann. Värmlänningen fick sedan alkoholproblem. Det var några år sedan. Som lite kuriosa kan jag säga att jag nästan sett alla avsnitt, alla säsonger, av Baren. Jag vet att jag är lite störd. Citera
anth Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Inget fel på Glimne, förutom att han lät som en smålänning på speed. Sävlig rikssvenska hade varit bättre. Om jag förstod det hela rätt så kommenterade han den redigerade versionen, vilket betydde att redigeringen var lite för snabb eftersom han hade problem att hinna med att kommentera. Någonting säger mig att man tror att den stora massan är ointresserade av att veta det exakta beloppen man betar. De är mer intresserade om det är liten höjning, stor höjning, eller all-in. (check, bet or all-in som de säger på Celeb) Vi pokerfreaks här på forumet är dock av en annan åsikt. Intressant var också att man filmadde från 8 spelare kvar vid finalbordet, istället för 6. Det kanske var därför det blev så stressigt. Citera
Micke_E Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Jag tyckte att Dan var ganska tråkig att lyssna på, i övrigt så var han bra. Jag hade också svårt att hänga med i spelet, men det berodde förmodligen delvis på kraftig sömnbrist och att jag tenderade att somna några gånger under programmet. Men det sämsta av allt var nog att man inte hade någon som helst koll på hur stora stackar spelarna hade, det hände flera gånger under programmet att någon åkte ut när jag trodde att det var den andra spelaren som var allin, inte minst under sista handen där jag trodde att stevic var så shorstacked att jag inte förstod varför han inte ställde in preflopp. Citera
eurythmech Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Nja, jag visste redan om vem som vann, men jag har svårt för homofober. Så du menar att jag e homofob för jag använder 'bög' som skällsord, är jag då fittofob (? ) för att jag använder 'fitta' som skällsord? Det implicerar väl mer att du är en total jävla idiot. Citera
jaqk Postad 16 Januari , 2005 Rapport Postad 16 Januari , 2005 Nä det var ju riktigt bra. Underbart med en saklig, stillsam smålänning efter allt detta amerikanska ylande från WPT och WSOP. Men självklart, de visar väldigt få givar och alldeles för lite info om mörkar osv. När kommer nästa? Kan jag i o f s kolla själv... Citera
kidkurry Postad 17 Januari , 2005 Rapport Postad 17 Januari , 2005 Varför tjatade han så mycket om straight om han är gay? Citera
TANDEMCYKELN Postad 17 Januari , 2005 Rapport Postad 17 Januari , 2005 När kommer nästa? Kan jag i o f s kolla själv... 28 januari, har jag för mig. Jag kommer att kolla. Citera
cafka Postad 30 Januari , 2005 Rapport Postad 30 Januari , 2005 Jaha, vad tyckte ni om programmet då ? Själv tyckte jag kommentatorn var bra. Däremot trist att de inte kunde ta bort bakgrunds ljudet. Och att dom inte visade stackdjup och bet strl i grafiken. Jag tycker det var rätt tråkigt. Men det kanske bara är jag.. Citera
BillyKGB Postad 31 Januari , 2005 Rapport Postad 31 Januari , 2005 Hej poker vänner, Ikväll 22:45 visas ett sammandrag ifrån EPT 2005 London på Eurosport. Mvh Alex "mimir" Går det i repris? Citera
TANDEMCYKELN Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Vänner, I kväll är det dags för Europatouren från Dublin. Eurosport 22.15. Dan Glimme kommenterar. Citera
erras Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 kommentatorn har ju det sämsta uttalet på bet jag nånsin hört. Jag undrar om han pratar om någon som slänger in marker i potten eller om det möjligtvis är en elefants betar... Citera
thorin Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Han är extremt dålig, han uttalar [betta] konstig, han är även ibland totalt fel ute som när AJ möter AK och bordet är TKx, han hävdar att endast ett äss kan rädda AJ, men det är ju Q. Citera
DunderKlump Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Skickade ett mail till eurosport och frågade om dom skojade eller var betvingade att sända detta. Man börjar ju fundera.. Tillochmed Club Goa är ju bättre. Jag menar..vad är vitsen: "Oj, där är han all-in" "Ok, han dubblade upp" Har haft roligare när jag hört grannen haft sex... /T Citera
Manonwheels Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Det verkar som att hela forumet tror att dom är kommentatorer av världsklass! Har ingen egen erfarenhet men jag är övertygad om att det inte är helt lätt att kommentera helt korrekt under en längre tid. Glimne är helt okej som kommentator, gay eller ej (vet någon säkert?). Personligen så tycker jag dock att den korta snubben som kommenterar WSOP på ESPN är i en klass för sig. Citera
baller Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Ser ni hellre på celebpoker? Var inte så bortskämmda, bara för att ni brukar ladda ner wsop, eller ser WPT osv så innebär det inte att alla program är så pass "bra". Vill man inte se så kan man slå av tvn. Citera
Recommended Posts