Gå till innehåll

TV: European Poker Tour


Elvis

Recommended Posts

Okej, jag har inte sett programmet, men nu vet jag att thorin är dum i hela sitt huvud iaf, alltid något.

 

Ja, alla kan inte vara perfektion definierat. Kommentatorn irriterar mig normalt, men nu när jag e trött så äcklar han fan mig.

 

Tror han blev sur att du avslöjade vem som vann, blev själv lite irriterad att jag läste tråden och såg ditt kommentar, men man får skylla sig själv antar jag. Du kan väl redigera för resten av folket som inte sett den än men som också kommer att läsa tråden.

 

Nja, jag visste redan om vem som vann, men jag har svårt för homofober.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så du menar att jag e homofob för jag använder 'bög' som skällsord, är jag då fittofob (? :)) för att jag använder 'fitta' som skällsord?

Vet inte. Pröva att kalla en tjej "fitta" och en tjej "pucko". Se vilken tjej som blir mest upprörd. Jag misstänker att ett av orden kommer uppfattas som speciellt nedvärderande.

 

Och om du kallar folk "fitta" på regelbunden basis så indikerar det väl att du är misogyn, alltså kvinnohatare.

 

Jag brukar försöka nedvärdera mina medmänniskor efter deras personliga brister hellre än att gå på deras grupptillhörighet. Det blir liksom mer personligt och varmt då. Så istället för att referera till Dr. Alban som en "jävla neger" (vilket bara är dumt eftersom det egentligen inte innebär några tydliga negativa egenskaper, bara tron om att det är dåligt att vara neger) så säger jag att "Dr. Alban är en talanglös nolla som, om det inte vore för hans korta tid som tandläkare, orsakat lika mycket skada i världen som Hitler."

 

Det är helt enkelt bara fantasilöst och trist att förolämpa folk baserat på deras ras, kön eller relativt tama sexuella böjelser. Har man inget mer substantiellt än så att gå på så kanske man ska hålla käft istället för att säga något förolämpande alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte jag håller med om något thorin skrev, men eftersom klockan är sent så orkar jag inte kommentera mer än ett uppenbart sakfel:

 

.....

• Säger allt på svenska utom färg ("han fick en flush") ..

Nej, han sade även, tex. "straight".

Visst, hade varit mysigare om han enbart hade använt svenska ord, men då pokern har en viss internationell prägel och dess spelare ofta använder/ser transatlanta uttryck är det inte så konstigt att det svenska "pokerspråket" har blivit lite svengelskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli utmobbad...

 

Tyckte Dan var eminent som kommentator. Saklig och informativ och utan överdrivna känslostormar (som sexton - van Patten). Produktionen kändes proffsig, men redigeringen, i synnerhet när de var heads-up - var dålig. Måste klippt bort en hel del händer eftersom man fick känslan av att Irländaren var stor chipleader, men så vinner Alex helt hux-flux! Ser dock fram mor nästa program och hoppas att de skärper till redigeringen en smula. För då har det här programmet chans att bli riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Baren-Alex är ju med och spelar. Skall bli trevligt att se detta.

 

Menar du att han var med i Baren? O jag som trodde att Baren-medlemmarna var talanglösa nollor. Har iofs sett att Della Morte som var med i baren kör frirullar på Multipoker.

Inga Big Brother-suputer på gång i EPT....

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget fel på Glimne, förutom att han lät som en smålänning på speed.

Sävlig rikssvenska hade varit bättre. ;)

 

Om jag förstod det hela rätt så kommenterade han den redigerade versionen, vilket betydde att redigeringen var lite för snabb eftersom han hade problem att hinna med att kommentera.

 

Någonting säger mig att man tror att den stora massan är ointresserade av att veta det exakta beloppen man betar.

De är mer intresserade om det är liten höjning, stor höjning, eller all-in.

(check, bet or all-in som de säger på Celeb)

Vi pokerfreaks här på forumet är dock av en annan åsikt.

 

Intressant var också att man filmadde från 8 spelare kvar vid finalbordet, istället för 6.

Det kanske var därför det blev så stressigt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte att Dan var ganska tråkig att lyssna på, i övrigt så var han bra. Jag hade också svårt att hänga med i spelet, men det berodde förmodligen delvis på kraftig sömnbrist och att jag tenderade att somna några gånger under programmet. Men det sämsta av allt var nog att man inte hade någon som helst koll på hur stora stackar spelarna hade, det hände flera gånger under programmet att någon åkte ut när jag trodde att det var den andra spelaren som var allin, inte minst under sista handen där jag trodde att stevic var så shorstacked att jag inte förstod varför han inte ställde in preflopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det var ju riktigt bra. Underbart med en saklig, stillsam smålänning efter allt detta amerikanska ylande från WPT och WSOP. Men självklart, de visar väldigt få givar och alldeles för lite info om mörkar osv.

 

När kommer nästa? Kan jag i o f s kolla själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det verkar som att hela forumet tror att dom är kommentatorer av världsklass! Har ingen egen erfarenhet men jag är övertygad om att det inte är helt lätt att kommentera helt korrekt under en längre tid.

 

Glimne är helt okej som kommentator, gay eller ej (vet någon säkert?). Personligen så tycker jag dock att den korta snubben som kommenterar WSOP på ESPN är i en klass för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...