Gå till innehåll

TV: European Poker Tour


Elvis

Recommended Posts

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har jag uppfattat saken fel eller är det Dan Glimne som kommenterar? Tycker han verkar hyfsat bortkommen.

 

Nej, du har inte fel någonstans. Det är "the one and only" Dan Glimne och han kommenterar som vanligt något helt annat än det vi tittar på. Varje gång jag hör den mannen är jag så tacksam för att jag inte skolkade från engelskalektionerna och slipper läsa hans pokerbok. Vi kommer väl få "njuta" av den mannen i pokermiljonen om jag inte har fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resten av finalen kommer att visas på Eurosport imorgon med start 16.00. Sedan är det även 5:an som vanligt och Pokermiljonen på TV4+, så att klaga på att det är för lite poker på TV känns fel...

 

Edit: 16.00

 

Edit: 22:30 såklart, men Eurosport är inte så strikta vad gäller att följa tablån så slå på TV:n vid midnatt om ni vill se poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lördag den 7 maj 2005

16:00 Europatouren från Monte Carlo Final 1 av 4 (17:00)

Från igår

 

 

17:00 Europatouren från Monte Carlo Final 2 av 4 (18:00)

 

 

lördag den 7 maj 2005

22:30 Europatouren från Monte Carlo Final 3 av 4 (23:30)

DK: Henrik Kaj Hansen

SE: Dan Glimne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Recension av sändningen från cirka 22.50 (var lite okoncentrerad från 22.30-22.50 pga intressant cash-game):

 

Finns inte så mycket att säga, Glimne höjde sig många snäpp från gårdagen, men eftersom jag har lovat att klaga...

 

Mercier vs Schaffer (AA vs KQ suited):

 

Höjning pf och syn, floppen ger flushdrag, Schaffer checkar, Mercier bettar och Schaffer höjer all-in. På Glimne-språk blir det att han synar all-in (han säger bara fel och jag tror han har koll på vad som händer). "Hon har satt honom all-in", fortsätter han med. Som sagt bara småfel, men jag måste vara hård mot "Danne".

 

"Det är lite Morticia Adams över Mercier", är en kommentar som lättar upp stämningen.

 

Hansen vs Wendt (JJ vs AK off):

 

Gus höjer och Wendt går all-in och kungen träffar floppen, med tre klöver kommer då en "Glimne"...."båda har flushdraget" (ni där hemma får gissa vem som vinner om flushen går in)

 

Som sagt inget att klaga över egentligen, Glimne skötte sig ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näh, jag trodde Glimne skulle vara bra efter att ha läst 'Pokerboken', men snälla, vad var bra med det där?

 

Skulle behövts nån som kunde analysera spelet, Glimne sade ju bara precis vad som hände och gav analyser som en apa kan räkna ut med en krita i arslet. Han kan säkert bättre, men då måste han försöka också.

 

Sen utan pottstorlekar och storlekar på höjningarna känns det tämligen värdelöst att titta på. Intressant turnering, slick produktion, men alldeles för många detaljer missade. Ganska besviken :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen utan pottstorlekar och storlekar på höjningarna känns det tämligen värdelöst att titta på.
Med en lite mer observant kommentator hade denne kunnat uppfatta och ta med detta i snacket. Man ser efter ett tag ganska väl hur stora betar och hur stora blindsen är om man kollar ... (genom att veta hur mycke olika chips är värda dvs)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt om Glimne har skrivit pokerhandboken igentligen för han verkar inte kunna något om poker.

 

Ofta när två är i en pot all in och det redan är avgjort att den ena har vunnit efter turn då inga kort kan hjälpa motståndaren så har Glimne inte sett det utan fotsätter kommentera som om den andra har chansen.

 

Det är inga analyser han gör hurvida det är bra eller dåligt spel utan mest snack om spelet som min mormor kan göra lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta när två är i en pot all in och det redan är avgjort att den ena har vunnit efter turn då inga kort kan hjälpa motståndaren så har Glimne inte sett det utan fotsätter kommentera som om den andra har chansen.

 

Håller med. Sen lyckas han alltid fokusera på fel sak också. Om 2 personer är all-in, låt oss säga par i åttor mot AK, ingen hjälp kommer för AK och en åtta dyker upp på rivern så får man troligtvis höra: "Och han sätter trissen på rivern!" istället för "men ingen hjälp där heller för Person B som nu är ute ur turneringen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo... Pokerboken var den första ehh pokerbok jag läste. Tyckte den var bra. När jag sen kikade i Sklansky/Malmuth's HPFAP slog det mig att han i princip tagit formuleringar direkt ur den boken...

 

Jag tänker skicka in något mail eller två till Eurosport och framför amina synpunkter... naturligtvis mer välformulerade, men men :)

Sen att de inte gör själva programmet kanske spelar mindre roll när det är de som har i princip ensamrätt på sändningarna... de har nog möjlighet att påverka.

 

Om nån tittade igår kanske de lade märke till att det i ett par minuter var de engelska ljudspåren med engelska kommentatorer. Jag tyckte under denna tid att det var bra mycket bättre kommenterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som köpte "pokerhandboken", skapade alltså ett "frankensteins monster" som vi nu måste leva med i diverse pokersändingar (2* Glimne ikväll). Såg reprisen av "poker" idag och att jämförelsen Ken vs Glimne, skulle sluta likadant som på pokerbordet med utklassning från Kens sida. Skulle de spela poker kunde Glimne åtminstone hoppas på turen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som köpte "pokerhandboken", skapade alltså ett "frankensteins monster" som vi nu måste leva med i diverse pokersändingar (2* Glimne ikväll). Såg reprisen av "poker" idag och att jämförelsen Ken vs Glimne, skulle sluta likadant som på pokerbordet med utklassning från Kens sida. Skulle de spela poker kunde Glimne åtminstone hoppas på turen.

 

Skyldig :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...