Gå till innehåll

NLT - AA, Släpp taget!


Recommended Posts

Som rubriken antyder. Vad kunde jag ha gjort annorlunda för att få honom att släppa taget om potten? Ganska vanlig pott för mig. Kanske inte just dom korten, men hur den utspelas. Och funderar på vad jag kan göra annorlunda?

 

Har fått intrycket av att han spelar ganska löst/dumt. Höjning innan pott och sen bara synar skulle ju kunna antyda en stark hand för honom.

 

 

- magicpants7 sitting in seat 1 with $7.66

- raptorjr sitting in seat 2 with $29.98

- taki1985 sitting in seat 3 with $40.05

- vanhalen666 sitting in seat 4 with $16.06

- Saint_Cyr sitting in seat 5 with $51.40

- KingKong44 sitting in seat 6 with $29.81 [Dealer]

 

magicpants7 posted the small blind - $0.25

raptorjr posted the big blind - $0.50

** Dealing card to raptorjr: Ace of Hearts, Ace of Spades

taki1985 folded

vanhalen666 folded

Saint_Cyr folded

KingKong44 raised - $2.00

magicpants7 folded

raptorjr raised - $5.00

KingKong44 called - $5.00

 

** Dealing the flop: 5 of Clubs, 4 of Spades, 10 of Hearts

raptorjr bet - $8.50

KingKong44 called - $8.50

 

** Dealing the turn: 4 of Hearts

raptorjr went all-in - $16.98

KingKong44 went all-in - $16.31

 

** Dealing the river: 5 of Hearts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, kom på det lite för sent. Sorry.

 

Egentligen så hade jag tänkt posta i Resultat. Men eftersom jag varken vill tjoa över en vinst eller förlust så kändes det inte som om den passade där heller. Är heller inte så fundersam om jag skulle blivit all-in eller inte. Det enda jag funderade på är om jag kunde gjort nåt annorlunda för att vinna handen innan showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extremt ointressant hand. Vad finns det att säga liksom? Pengarna åker självklart in där och han kan ha vad fan som helst.

 

Och om du hade läst vad jag undrade över så hade du sluppit svara. Det jag undrade var om jag kunde gjort annorlunda för att vinna innan showdown. Att pengarna skulle in var det ju aldrig nåt snack om.

 

Förresten, ska man bara posta händer som är intressanta för andra eller som är intressanta för den som spelade handen? Isåfall ber jag om ursäkt att jag postade en hand som jag är intresserad av och ingen annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extremt ointressant hand. Vad finns det att säga liksom? Pengarna åker självklart in där och han kan ha vad fan som helst.

 

Och om du hade läst vad jag undrade över så hade du sluppit svara. Det jag undrade var om jag kunde gjort annorlunda för att vinna innan showdown. Att pengarna skulle in var det ju aldrig nåt snack om.

 

Förresten, ska man bara posta händer som är intressanta för andra eller som är intressanta för den som spelade handen? Isåfall ber jag om ursäkt att jag postade en hand som jag är intresserad av och ingen annan.

 

Om du tror att poker går ut på att vinna potter är du helt fel ute. Du har Essen och vill få ta betalt precis så mycket det går. Vill du ha störst chans att vinna potten går du bara All-in pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Degen ska in på floppen du bettade för lite där tycker jag.

Med 6 vid bordet är spelet inte tillräckligt shorthanded för ett slags slowplay av AA. Man brukar vinna en liten pott eller förlora en stor med höga par...

 

Preflop... Tja, du vill ju få någon syn, så att höjningen är väl OK, enligt mig.

 

Drog han in färg, eller hade han A5 eller A4???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Degen ska in på floppen du bettade för lite där tycker jag.

Med 6 vid bordet är spelet inte tillräckligt shorthanded för ett slags slowplay av AA. Man brukar vinna en liten pott eller förlora en stor med höga par...

 

Preflop... Tja, du vill ju få någon syn, så att höjningen är väl OK, enligt mig.

 

Drog han in färg, eller hade han A5 eller A4???

 

Eh, han pott-bettar nästan floppen, slowplay?

 

Sen är det väl irrelevant att det är 6 runt bordet när han nu är mot en motståndare i den här potten.

 

Jag tycker handen är bra spelad rakt igenom.

 

Men tycker folk är lite dåliga på att besvara ursprungsfrågan, hur får man FI att släppa sin hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Degen ska in på floppen du bettade för lite där tycker jag.

Med 6 vid bordet är spelet inte tillräckligt shorthanded för ett slags slowplay av AA. Man brukar vinna en liten pott eller förlora en stor med höga par...

 

Preflop... Tja, du vill ju få någon syn, så att höjningen är väl OK, enligt mig.

 

Drog han in färg, eller hade han A5 eller A4???

 

Eh, han pott-bettar nästan floppen, slowplay?

 

Sen är det väl irrelevant att det är 6 runt bordet när han nu är mot en motståndare i den här potten.

 

 

Jag tycker handen är bra spelad rakt igenom.

 

Men tycker folk är lite dåliga på att besvara ursprungsfrågan, hur får man FI att släppa sin hand?

 

Eh, blinds + 2 +2 +5 +5 och $8,5 i bet är väl ändå inte potbet???

 

Antal spelare vid bordet SPELAR roll, läs Super System.

 

Frågan besvaras indirekt i första meningen: degen ska in på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gladiator, trodde han höjjde till 5 preflop, lite konstig HH. Så du har rätt, potten borde vara kring 15.

 

Skulle fortfarande inte kalla ett halv-pott bett följd av en allin på turn för slowplay.

 

Samtidigt ger man chans för FI att bluffa med t.ex AK med det här spelet.

 

Antal spelare kring bordet påverkar självklart motspelarens tänkbara HD så att kalla det irrelevant var rätt fel av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tycker folk är lite dåliga på att besvara ursprungsfrågan, hur får man FI att släppa sin hand?

 

All in direkt, är väl det bästa sättet att åstadkomma det, men frågan är om det är bästa sättet att spela poker.

 

Detta är väl annars en hand som spelar sig själv med knappt 60 BB i effektivt stackdjup. Men en ordentligt reraise före floppen hamnar man attematisk all in på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gladiator, trodde han höjjde till 5 preflop, lite konstig HH. Så du har rätt, potten borde vara kring 15.

 

Skulle fortfarande inte kalla ett halv-pott bett följd av en allin på turn för slowplay.

 

Samtidigt ger man chans för FI att bluffa med t.ex AK med det här spelet.

 

Antal spelare kring bordet påverkar självklart motspelarens tänkbara HD så att kalla det irrelevant var rätt fel av mig.

 

 

Att lura in en bluff vore förmodligen mest lönande, även om det ökar risken för utköp (folk tenderar att bluffa med outs).

Jag skrev i.o.f. "ett slags slow-play", något rent "slow-play" är det ju inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt för att HHn var lite vimsig. Importerade händerna till PT och fick sedan fram texten därifrån. Knappen höjde till 2, och SB lade sig, jag höjde till 5 totalt och knappen synade. Alltså potten blev väl strax under 10 efter att raken dragits. Så jag bettade några cent under ett pottbet.

 

Men nu har jag ju fått lite konstruktiva förslag iaf. Det tackar jag för. Däremot lite förvånad att folk tycker jag skulle gått all-in på floppen. Visst, vet att man oftast vinner en liten eller förlorar en stor pott med AA. Men att gå all-in direkt med en så ofarlig flopp är det bästa spelet?

Har ju iaf fått lite att tänka på. Tack för alla svar.

 

Killen hade för övrigt 5 :diamond: 2 :diamond:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu har jag ju fått lite konstruktiva förslag iaf. Det tackar jag för. Däremot lite förvånad att folk tycker jag skulle gått all-in på floppen. Visst, vet att man oftast vinner en liten eller förlorar en stor pott med AA. Men att gå all-in direkt med en så ofarlig flopp är det bästa spelet?

Har ju iaf fått lite att tänka på. Tack för alla svar.

 

Killen hade för övrigt 5 :diamond: 2 :diamond:

 

Att gå all in direkt på floppen i en relativt liten pott är det bästa sättet att förlora stora eller vinna små potter, så det går bort direkt.

 

Men jag förstår inte varför du vill ha bort Fi från potten, du tjänar ju stora EV på att han synar? Känns lite som en bad beat-historia, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte omöjligt att FI helt enkelt tänker som jag gör när jag går in och firar på mikro ibland;

 

Gå in stenhårt för att försöka bad beata någon svagsint stackare så att denne får kvällen förstörd och måste gråta ut på ett forum. Att spela 52s hårt innefattas av den stragegin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte omöjligt att FI helt enkelt tänker som jag gör när jag går in och firar på mikro ibland;

 

Gå in stenhårt för att försöka bad beata någon svagsint stackare så att denne får kvällen förstörd och måste gråta ut på ett forum. Att spela 52s hårt innefattas av den stragegin.

 

Nu förstår jag inte riktigt hur du får det till att jag vill gråta? Killen hade uppenbart en kass hand och jag undrade vad jag gjorde för fel eftersom han inte la sig, vilket han borde ha gjort. Att spela 52s hårt må vara en strategi, men att bara syna kallar inte jag att spela en hand hårt.

 

Sedan visste jag inte heller att 0.25/0.5 var microlimit. Var börjar den "riktiga" då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kommenterar du denna tråd Castro när du tycker den är ointressant. Knip käft eller säg något vettigt. Ruggigt less på pajasar som dig som skall klaga på alla som postar.

 

Till handen. Visst kan du ha otur att torska med såna spelare som går med på höjning med 52. I längden är du tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...