Gå till innehåll

Allt om Prima Network!


quizz_kid

Recommended Posts

borden jag spelar på är oftast fulla när jag loggar in... jag sätter upp mig på en väntelista... det dröjer några sek innan ett "take a seat-meddelade" kommer upp... jag ska precis sätta mig då det dyker upp 5-8 liknande meddelanden som skymmer det första... mmm... efter ett tag lyckas jag få tag på meddelandet och klickar på take a seat... bordet tar ett jävla tag att ladda upp...mmm... när bordet väl dyker upp är sätet redan upptaget... MMMMMMMmmmm... då får jag göra om allt... mmm... det brukar ta mellan 5-10 min innan jag får ett bord och jag brukar spela på 3-4 bord... trafikkaos och prima går inte ihop... tips?

 

* Känns som att det är många lösa trådar om Prima, den här får bli en Allt om :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 941
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Hej, det är så att jag fick ett mail om att mitt konto på prima har blivit tillfälligt? avstängt för att jag har "multiple aliases".

 

Det är så att det första konto jag skapde på prima var genom expekt, där har man dessutom samma login på bettingsajten som man får för att logga in på prima.

När jag sedan signade upp mig på bet365poker, så försökte jag välja samma alias som tidigare, men då var man tvungen att fylla i en account activation code som jag inte hade eller lyckades få skickad till mig. Så därför skapade jag ett nytt alias, och som jag har använt hela tiden sedan dess när jag gått till olika prima sajter.

 

Jag har mailat dem och sagt hur det ligger till och att det blev som det blev tack vare att jag inte lyckades använda samma alias när jag skulle regga mig. Jag skapde ju inte två aliases för att lura någon utan det blev bara så. Jag mailade i början av veckan och de har fortfarande inte svarat på vad som händer.

 

Så jag undrar, ifall det är någon annan som har varit med om liknade och har något förslag på vad jag ska göra?

Som tur var hade jag inte särskilt mycket pengar på kontona, men man vill ju ändå kunna använda sina konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så att det första konto jag skapde på prima var genom expekt, där har man dessutom samma login på bettingsajten som man får för att logga in på prima.

 

 

Det kan tilläggas att det inloggningsnamn du har på expekt och de inloggningsuppgifter du har där ÄR INTE samma sak som ditt alias på pokerborden, du kan ha ett helt annat alias. Och det är detta alias som måste vara detsamma på alla prima siterna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så att det första konto jag skapde på prima var genom expekt, där har man dessutom samma login på bettingsajten som man får för att logga in på prima.

 

 

Det kan tilläggas att det inloggningsnamn du har på expekt och de inloggningsuppgifter du har där ÄR INTE samma sak som ditt alias på pokerborden, du kan ha ett helt annat alias. Och det är detta alias som måste vara detsamma på alla prima siterna...

 

Ja jag vet, anledningen till att jag skrev så var att jag inte fick någon activation code som man måste ha när man skapar ett nytt konto på en annan sajt för att få samma alias. Jag antar att jag inte fick något sådant tack vare att kontot på expekt redan fungerade med samma inloggningsuppgifter.

 

Hur som helst tror ni att det går att lösa på något sätt? De verkar skita i mig totalt nu, har inte fått svar på något mail iaf. Tänkte ifall jag kan få behålla ett alias på något sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hmm alltså har jag förstått det hela rätt måste man ha samma Alias oavsett Primasida? Men om det är en total omöjlighet ifall det nick jag har på en primasida är upptaget på en annan? Eller har jag förväxlat något nu? Jag har olika nick på ALLA sidor jag är reggad på.. :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm alltså har jag förstått det hela rätt måste man ha samma Alias oavsett Primasida? Men om det är en total omöjlighet ifall det nick jag har på en primasida är upptaget på en annan? Eller har jag förväxlat något nu? Jag har olika nick på ALLA sidor jag är reggad på.. :-/

 

Tänk på att användarnamn och alias inte är detsamma. Men svar på frågan, ja du måste ha samma alias på alla prima sidor. Märker de att du har flera alias så stänger de ner dina konton direkt tillsammans med dina pengar. Jag har försökt lösa problemet med Prima i kanske en månad nu. De är dock minst sagt motsträviga och trots att jag försökt skicka in allt jag vet om mina alias. Får jag bara till svar

"Dear Sir

 

I can confirm that Prima have advised that the explanation you have

provided does not match up with the details they have found on

investigating your account."

 

Jag har försökt ställa en fråga vad de i mina uppgifter finner fel så att jag kan kolla upp det eller förklara igen, men har aldrig fått svar på någon fråga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maila dem en massa gånger och förklara dig. Prima låste även mina konton men efter otaliga mails så öppnade de kontot igen.

 

Jag har ju mailat dem säkert 3-4 gånger och försökt förklara för dem hur det ligger till. Men som sagt det enda svar jag får är att mina uppgifter inte stämmer med dem de har fått från prima. Och jag får inget svar på vad som är fel i mina uppgifter utan bara att de inte stämmer överens med deras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde ju finnas många med fler än ett alias hos prima. Även jag har två alias (inte för att luras utan för att jag inte fick tag på en aktiveringskod)och man får ju verkligen hoppas att dom inte stänger kontot.

Kan det handla om slumpen att dom stänger konton för vissa med flera alias eller kan det vara så att prima ser ett möster att man använder båda sina olika alias mer frekvent?

 

En lösning kan ju vara att börja om och "låta frugan" börja spela poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde ju finnas många med fler än ett alias hos prima. Även jag har två alias (inte för att luras utan för att jag inte fick tag på en aktiveringskod)och man får ju verkligen hoppas att dom inte stänger kontot.

Kan det handla om slumpen att dom stänger konton för vissa med flera alias eller kan det vara så att prima ser ett möster att man använder båda sina olika alias mer frekvent?

 

En lösning kan ju vara att börja om och "låta frugan" börja spela poker

 

Precis samma som jag då, dvs att du gjorde ett till alias då du inte lyckades få någon aktiveringskod på det första aliaset. Jag har garanterat aldrig använt mer än ett alias i taget eller gjort något annat fuffens, så jag antar att det är slumpen som avgör vilka de hittar och så.

De kan mycket väl stänga ner kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, som sagt samma för mig.

De har haft 8 dagar på sig att kontrollera att jag inte fuskat till mig några pengar.

Har efter 3-4 mejl om dagen och hot om polisanmälan fått svar om att mina pengar inte är helt borta trots att kontona är stängda.

(När de) kommer fram till att inget uppsåtligt fusk har förekommit efter att ha jämfört borden med varandra så kommer jag återigen få tillgång till mina pengar.

 

Om detta betyder att jag får vara kvar hos Prima är en annan femma.

Har precis som övriga två nick pga att jag inte hade kvar den där signingkoden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis samma problem...

 

Har ett gammalt konto på RoyalVegas och när jag skulle skapa ett på Expekt igår så hittade jag inte Prima aktiveringskoden så jag gjorde ett nytt konto. Dom har dock inte låst kontot än men jag vill fan inte sätta in pengar och börja spela om de kan låsa det när som helst.

 

Man borde kunna ta bort gamla konton!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be den siten du först öppnade konto hos att dom mailar din activating code, sen ber du den siten du öppnade ett nytt konto på att avsluta kontot du har där varefter du öppnar ett nytt konto där du vill spela och då använder koden du fick från första början vilket gör att du får samma alias. Funkade för mig utan problem

 

Vore ju trist att få kontot och pengarna låsta för att man slarvat att läsa det finstilta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomas73:

 

Stå på dig, maffiametoder bör besvaras med samma medel men hoppas att hot om eller om du nu blir tvungen att göra en polisanmälan bör räcka för att få dina pengar. Förutsatt att du nu är oskyldig, jag känner dig förvisso inte men om JAG hade fuskat hade jag inte beklagat mig offentligt som här på pokerforum.nu iaf, så jag utgår från att du är oskyldig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes!

Efter två veckor med stängt konto och drygt 25 skickade mejl har Expekt äntligen öppmat upp kontot.

 

Tycker dock att det är grymt dåligt att de inte ens skickar ett mejl och stämmer av med mig vad det var som hänt och varför de anklagade mig för fusk.

 

Men nu har jag mina pengar och kan ta hem dem iallafall... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drabbades av ngt fruktansvärt när jag loggade in: ALLA mina notes på spelare hade försvunnit!

Utan notes kan jag knappt spela, känner mig väldigt osäker när jag sätter mig ner vid ett bord.

 

Är det ngn som drabbats av ngt liknande?

Finns det ngn möjlighet att få tillbaks dessa på ngt vis, finns de lagrade på hårddisken eller ngn annanstans? (spelar på bet365 dvs Primas nätverk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...