Gå till innehåll

Allt om Prima Network!


quizz_kid

Recommended Posts

  • Svars 941
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite rörigt blir när allt som gäller Prima är ihopklumpat till en o sama tråd men jag frågar igen angående försvunna notes från spelare.

Ingen som varit med om liknande? Ingen som har en aning om de finns lagrade någonstans, hos servern eller hos min egna hårddisk?

 

Tilläggas bör att mina stats resetades också. Det gör mig inte så mkt då jag har bra koll på dessa men det kan vara ett relevant symtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan notes kan jag knappt spela, känner mig väldigt osäker när jag sätter mig ner vid ett bord.

 

Eh, så de första veckorna på varje sajt du reggat dig på sitter du och tar notes innan du vågar lira? Och hur gör du live?

Om du inte kan placera spelare någorlunda efter 3-4 varv låter läskigt.. eller jobbigt iofs :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp, bara för det så gick jag i precis samma fälla o har således fått mitt konto spärrat. Att en sån förhållandevis enkel sak som att registrera sitt nick på samma nätverk men i en annan klient kan vara så svår. Fattar inte. Nu är jag spärrad istället. Suck. :?

 

Jag mailade Expekt för några dagar sedan och frågade hur det var med det här att ha olika konton på Prima. De svarade att det inte skulle vara några problem så länge man inte var inloggad samtidigt eller spelade i samma turnering.

 

Verkar väldigt konstigt ifall du blev spärrad ändå, för jag antar att du inte varit inloggad samtidigt på båda kontona?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Fick precis mitt konto på prima avstängt, får se vad dom har att säga till sitt försvar, jag har varit en god paragrafryttare med samma alias och aktiveringskoder och hela fadderullan, rätt mkt cash där inne så jag tänker inte gå mig i första taget!

 

Vilken sajt var det som stängde av dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det va inte bara det att du måste skicka in id å en räkning till dem då?

så att de kan kolla att du verkligen e du. har det problemet nu. signade mig den 17e typ å har fortfarande inte fått det upplåst. va ifs hemma oss mina föräldrar när de skedde å hade lite svårt att få tag i alla papper. gillar inte riktigt att de inte har några som helst problem att ta ens pengar innan de stänger av kontot för kontroll.

 

misstänker att jag fick mitt konto avstängt för att jag frågade tgc om aktiveringskoden till mitt prima namn, tyckte att expekt tog lite för lång tid på sig att svara å av ngn anledning så påstog klienten att det va fel mail jag försökte få den skickad till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittils har jag inte fått något vettigt svar ur dom, grundanledning var "we investigate if you have multiple linked accounts to your neteller account"

 

Vilket är helt konstigt, klart man får sätta in pengar på mer än en pokersida med sitt neteller konto.

Har skrivit ett mycket argt men artigt mail till dem, fick nåt långt svar där det inte stog nånting förutom att jag skulle ta det lungt och avvakta deras svar. Ingen uppmaning om att jag skulle skicka in nån form av identifikation av mig som person. Skrev även att dom kan kontakta neteller ifall de vill klargöra min identitet och att jag inte försöker lura dom på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittils har jag inte fått något vettigt svar ur dom, grundanledning var "we investigate if you have multiple linked accounts to your neteller account"

 

Vilket är helt konstigt, klart man får sätta in pengar på mer än en pokersida med sitt neteller konto.

Jag tror de försöker ta reda på om det är fler konton än ett som använder sig av ditt nettellerkonto på en och samma sida. Dvs, om du fuskar genom att ha multipla konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som fattar varför de inte har fler bord på expekt, när det uppstår sådana kö-situationer... Det borde vara en kommersiell självklarhet att få in så många spelare som möjligt samtidigt. Har de inte datakraft nog på prima eller vad kan det handla om? Vet inte om det finns liknande problem på andra siterm, but still.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som fattar varför de inte har fler bord på expekt, när det uppstår sådana kö-situationer...

En del av orsaken är ju att det krävs en hyffsat strid tillströmning av deltagare för att ett bord ska hållas levande. Pengarna strömmar ju av i ganska rask takt och majoriteten av nya spelare vill nog sätta sig vid bord där det redan finns mycket folk. Om man för varje limit låter det finnas obegränsat antal bord tror jag det är ganska lätt hänt att den limiten dör då spelen blir för spridda och varar för kort tid.

 

Dessutom kan man se det så här:

 

Du har 100 spelare som ska torska alla sina pengar och sedan sluta lira och börja skriva artiklar om hur riggad din sida är. Då är det rimligen bättre att de sitter på 5 bord i 2 000 tusen timmar än på 10 bord i tusen timmar eftersom de då fungerar som reklampelare för nya spelare under längre tid. Något sånt tänker jag mig typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittils har jag inte fått något vettigt svar ur dom, grundanledning var "we investigate if you have multiple linked accounts to your neteller account"

 

Vilket är helt konstigt, klart man får sätta in pengar på mer än en pokersida med sitt neteller konto.

Jag tror de försöker ta reda på om det är fler konton än ett som använder sig av ditt nettellerkonto på en och samma sida. Dvs, om du fuskar genom att ha multipla konton.

 

 

Jo, men det är ändå lite otydligt och att inte skriva det rakt ut heller, och om så är fallet så kan det väl inte vara så svårt för dom att göra en liten sökning på mitt neteller nummer bland de deposits som gjorts, tar väl 1-2 sekunder.

Jag får tillägga att det inte var i samband med någon cashout, stog bara helt plötsligt att kontot är låst, kontakta support när jag skulle logga in.

 

Får se hur det går, jag mailar och frågar när dom kommer bli klara men får inga vettiga svar.

Bara den vanliga bullshitt-asskissing fjäsket om att jag är deras vackraste kund, mkt snack och lite hockey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagan går vidare =) Dom gör allt för att vara besvärliga, efter att inte ha fått ett svar på ett tag så maila jag och frågade vad som händer, jaha, då får man ett mail att jag ska maila in körkort och en räkning. Det var nåt nytt, undrar varför ingen sa det från början, men jag får väl göra det, ska bli spännande och se vad dom tänker komma på nästa gång, innan dess måste dom förmodligen vara besvärliga och neka mina inscannade kopior 5 gånger eller nåt...

 

EDIT: Som jag trodde, nu börjar dom gnälla på kristallklara kopior....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Får ingen riktig klarhet i vad som gäller angående flera skin med samma nick.

Nu använder jag Cracy och Gaming. Har samma nick på båda och har använt neteller för både insättning och uttag från dessa.

 

Spelar ungefär varannan dag på dom. Är detta tillåtet? Eller kan jag bli avstängd?

 

Har heller inget emot att ev. signa mig på något annat skin för att hora lite bonus ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har precis börjat spelat på bet365.com, spelade tidigare på gamingclub, självklart vill man ju ha med sig sina notes, har kollat runt lite i gamingvlub mappen hittar dock inga notes, finns dom ihuvudtaget på datorn?

 

nån som vet om man kan flytta med sig notes inom prima?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...