Gå till innehåll

Allt om Prima Network!


quizz_kid

Recommended Posts

  • Svars 941
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En bra grej är att maila den man skall spela hos. Det brukar alltid funka. Fråga ang raked hands osv. Det kanske tar en,två,tre dagar men det är det värt.

 

Ett tips till nya spelare, det går alldeles utmärkt att maila dem och fråga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prima har ju egentligen ingen enhetlig definition. Visst mjukvaran räknar "dealt cards" och det är det som gäller för freerollsen. Men vissa pokerrum kör med "contributed" när det gäller bonusar. Så det bästa är att kolla upp i respektive sites terms&conditions.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prima har ju egentligen ingen enhetlig definition. Visst mjukvaran räknar "dealt cards" och det är det som gäller för freerollsen. Men vissa pokerrum kör med "contributed" när det gäller bonusar. Så det bästa är att kolla upp i respektive sites terms&conditions.

 

En bra grej är att maila den man skall spela hos. Det brukar alltid funka. Fråga ang raked hands osv. Det kanske tar en,två,tre dagar men det är det värt.

 

Ett tips till nya spelare, det går alldeles utmärkt att maila dem och fråga :lol: *2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prima har ju egentligen ingen enhetlig definition. Visst mjukvaran räknar "dealt cards" och det är det som gäller för freerollsen. Men vissa pokerrum kör med "contributed" när det gäller bonusar. Så det bästa är att kolla upp i respektive sites terms&conditions.

 

Prima är absolut ingen enhetlig definition!

 

Vem trodde det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg in lite info om Norton och Prima/Mircogaming klienten.

 

Jag har ett problem med pokerklienterna på Ladbrokes, Bet365 och Expekt. Det är nämligen så att i samtliga dessa existerar en liten fil som heter MPPoker.exe och den tar hela min CPU i anspråk. Direkt jag loggar in på någon av klienterna åker CPU-användningen upp till 100%. Detta innebär i sin tur att min dator blir totalt slö, och i princip kan jag inte köra någoting annat.

 

Förövrigt så är min dator ny och har självklart mer än väl tilltagen prestanda för att simultant kunna köra ett gäng olika klienter. Någon som har/haft samma problem och kan tipsa mig om lämplig åtgärd.

Det finns en lösning på det hela, kolla;

http://www.gamingclubpoker.com/poker-support/nortonupdate.asp

http://ladbrokespoker.com/popup/norton.htm

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där lösningen verkar bara fixa så man kommer in och får kontakt med siten, ifall norton spärrar dig av någon anledning.

Men frågeställaren (och jag själv) har ju problem med att

CPU-nvändningen åker upp till 100% så fort man startar Expekt eller Laddies klienten. Berör altså inte bara prima nätverket utan felet verkar ligga i microgaming klienten.

 

Är det någon som har en lösning eller måste man vänta på en uppdatering innan man vågar lira?

 

Tråkigt att bli aoutofoldad p.g.a timeout när man har nötterna.

 

PLEASE, anyone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom problemen började efter en uppdatering av norton så testade jag Tandemcykelns & chig:s tips och avaktiverade norton internet security (men inte det vanliga norton antivirusprogramet) och det funkade klockrent både på Expekt och Ladbrokes som båda strulat som SATAN sista tiden med 100% cpu minne upptaget.

 

Så TACK kära vänner, problemet löst.

 

I löv u all :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte bara fråga hur alvarligt det är ifall man spelar på en poker sajt som säger att man inte får ha spelat på en annan sajt på nätverket...just nu gör jag det och inget verkar hända !

 

Är det som de bara skriver eller är de alvarliga om det ?

 

ha det

olle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga som säkert besvaras i någon annan tråd. Jag undrar hur man använder sig av Poker Tracker i Expekt. Spelar cash games där och vad jag förstår så kan man kunna överföra HH:s därifrån.

 

Tacksam för svar.

 

Tryck Menu/Playcheck.

Ta sen Advanced Search.

Välj dag, tryck Export. (Eller Go om du vill se HH i fönstret först, sen Export)

För att få komplett HH måste du tyvärr exportera dag för dag.

 

Sen är det bara att importera alla dagar i PT. Använd SHIFT tangenten för att markera alla samtidigt. Hoppas det funkar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ytterligare en fråga om HH på Prima - Jag har inte kunnat exportera mina hand histories den senaste veckan. Jag får upp dem men har inte 'Export'-knapp längre. Jag spelar från Nordicbet och undrar om fler har samma problem och om det är begränsat till Nordicbet.

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare en fråga om HH på Prima - Jag har inte kunnat exportera mina hand histories den senaste veckan. Jag får upp dem men har inte 'Export'-knapp längre. Jag spelar från Nordicbet och undrar om fler har samma problem och om det är begränsat till Nordicbet.

/Robban

 

Jag har också problem. Jag har en Export-knapp (kör expekt), men när jag försöker exportera står det bara och "tuggar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack. Då gissar jag att det är ett Prima-problem snarare än ett Nordicbet-problem. Ska maila dem och höra om det beräknas bli löst inom en snar framtid, har ju precis upptäckt PT's förträfflighet 8-)

 

Rob72, Kan du inte skriva här i forumet vad du får för svar? Skulle vara schysst, då jag är för lat för att maila dem :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jora, här kommer det (eloge till dem för snabbt svar):

 

"Hei Robert,

 

Vi kan dessbverre ikke gi deg et nøyaktig svar på når Export funksjonen vil være i orden igjen, og vi beklager sterkt at dette.

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

MVH,

 

Anders-Jøran Nerheim

 

Team Nordicbet "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"The # Poker Room bonus is not available to you if you received a bonus from another Poker Room in the Prima Network. By the same token, # Poker Room Players cannot receive other Prima Poker Network Poker Room's bonus."

 

Vågar man lirra på sedan sajter som har dessa reglerna eller är det en gammal regel som dom inte kollar efter ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...