Gå till innehåll

Spelare fick konto låst efter fusk på MTT


Hagabo

Recommended Posts

A decision has been made, in consultation with the Poker Room Manager, Legal and Management, to close both accounts and confiscate all funds. Funds gathered by this deception will be refunded to the players that were affected.

 

Haha eeeeeller hur. Hur i hela friden skulle det gå till att återföra pengarna till "the affected players".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag tycker helt ärligt inte det är något fel. Man hade väl kunnat få spela med 100 konton, men blir ju en jävla buyin bara, vem fan bryr sig, sluta gråt.

 

Absolut! Särskilt roligt blir det på finalbordet när du är inklämd mellan mina båda konton, eller mellan två personer som sitter i samma rum och ser varandras hålkort. Men det är kanske helt okej?!

 

Vad är det med folk egentligen? Är det okej att fuska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ironiska är ju att han verkar vara en bra spelare så att han kanske hade klarat att vinna utan att fuska :) Han kanske spelade uberhårt med sitt först skapade konto för "Äh, va fan, jag kan ju 8dubbla upp, förlorar jag kan jag vinna med andra kontot". Han hade nog spelat annorlunda om han bara haft ett konto och då tror jag han kan ha tagit hem det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl egentligen ointressant hurvida han kunde vunnit ändå? Nu valde han att fuska och fick ett välförtjänt straff. Jag hoppas verkligen att det här kommer att tjäna som ett bra exempel på hur det kan gå om man inte sköter sig.

 

Återigen, all cred till Party Poker och Poker Stars som agerar mot såna här dumheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hade hänt om killen hade haft 2 konto på samma sida men bara spelade turneringen med ett konto? I princip hade det varit ett brott mot någon av de hundratals paragrafer man accepterar i användaravtalet, och man hade väl tagit hans 140k ändå?

 

Anledning till att ha 2 konton skulle då vara..?

 

Anledningen till att ha 2 konton skulle självfallet vara att kunna spela under ett annat nickame, vilket medför den uppenbara fördelen av anonymitet. Dvs att du inte är igenkänd av alla spelare.

 

Om du läste artikeln skriver spelaren (fuskaren i fråga) utryckligen att huvudskälet till att öppna ytterligare ett konto berode på hans stjärnstatus, vilken vilken gjorde att många spelare hade stenkoll på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker han ska ha degen! Alla bryter säkert på nåt sätt omedvetet mot reglerna och jag vill känna mig trygg att siten inte får för sig att skjuta vinklar mot mig och sno min rulle.
Om du menar de 40k $ han hade på sitt "riktiga" konto håller jag med, Vilken rätt har party att konfiskera dessa pengar? Har han vunnit dessa genom fusk också?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dom flesta att han har gjort sig skyldig till fusk genom att använda två konton.

 

Blev dock mycket förvånad när jag fick höra hans ålder, 16 år!!

 

Har själv spelat mot honom i många turneringar och imponerats av hans framgångar, trodde han var ett rutinerat proffs som många andra på pocketfives topplista. Han har vunnit otroligt mycket senaste året och det är beundransvärt att han redan som 15 åring var så duktig på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läste artikeln skriver spelaren (fuskaren i fråga) utryckligen att huvudskälet till att öppna ytterligare ett konto berode på hans stjärnstatus, vilken vilken gjorde att många spelare hade stenkoll på honom.
Ja, många vet inte att man kan byta nickname på PartyPoker var 6'e månad.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roliga definitioner på fusk folk har här. Uppenbarligen så är det inte grovt fusk i alla fall. Killen har bara signat upp sig till samma turnering för att därmed öka chansen att en (flera) av nicken kommer långt och därmed minskat på variansen och ökat på $/h.

 

Det måste väl ändå vara det snällaste "fusk" man kan göra. Det enda fuskmomentet som kan uppstå är ju om man hamnar på samma bord med båda nicken vilket sällan (typ aldrig) händer i dylika turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roliga definitioner på fusk folk har här. Uppenbarligen så är det inte grovt fusk i alla fall. Killen har bara signat upp sig till samma turnering för att därmed öka chansen att en (flera) av nicken kommer långt och därmed minskat på variansen och ökat på $/h.

 

Det måste väl ändå vara det snällaste "fusk" man kan göra. Det enda fuskmomentet som kan uppstå är ju om man hamnar på samma bord med båda nicken vilket sällan (typ aldrig) händer i dylika turneringar.

 

Nu vart jag i alla fall jag förvånad.

 

Att troll som knappt kan stava kommer med liknande påståenden kommer ju inte direkt som någon överraskning men detta förvånar mig lite.

 

Du får gärna utveckla den här posten lite. Är det ok då han bara fuskar lite? Utveckla gärna din definition av fusk.

 

Om detta var ironi ber jag om ursäkt.

 

Edit: Sorry, mitt fel, blandade ihop dig med en person med liknande nick som jag spelat en del mot och som jag trodde var en vettig person. Du behöver inte utveckla något, jag är inte intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha har läst om folk här på PF som spelar såhär på B2B där man kan spela samma turneringar på olika skins och där är det ingen som gnällt.

 

Sedan tycker jag också att fusk ska straffas. Men folk som skrattar och visar någon slags skadeglädje för det här är ju väldigt löjliga. Seriöst han spelade med två platser i en MTT och vann $140.000. Det är inget jättefusk han gjort. NI har knappast blivit drabbade av honom så förstår inte er som skrattar och säger "jävla fuskare som tar våra pengar ska straffas". Tror ni, med handen på hjärtat, att han fått fördel mot någon när han gjort såhär? Om han spelade på sin farmors konto och sitt eget samtidigt och råkade hamna på samma bord tror jag knappast han är så stendum att han skapar en raise-reraise-reraise-reraise fördel. Herregud, ni som ser JÄTTESUPERFÖRDELER som leder till autowin måste ju tänka lite mer. Det är ju i princip att autobanna sig själv och sådant uppenbart fusk gör INGEN som spelar med två konton. Man spelar med två konton i en MTT för att betala dubbelt inköp och få dubbelt så stor chans att vinna. Inte för att fuska de få gånger (om ens någonsin) man hamnar på samma bord.

 

En ung och bra pokerspelare har förlorat ca en och en halv miljon kronor för ett pyttemisstag. Ja, det var rätt gjort av party, de skötte allt rätt. Men jag ser verkligen inte det roliga i den här situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer mig lite frågande till varför pokerrummen ö h t tillåter två spelare från samma IP att delta i samma turnering. På Paradise går det inte, rent tekniskt. Sajten säger ifrån och endast den som registrerade sig först får spela.

 

Detta border väl vara en självklar funktion hos alla pokerrum?

 

Det tycker jag med. Party agerade rätt, men kunde skött så mycket snyggare om man gjort som paradise. Jag och farsan spelade $50.000 freerollen för svenskar samtidigt från samma IP. Har undrat efter det här om vi också skulle förlorat våra pengar om vi skulle vinna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

 

Nu vart jag i alla fall jag förvånad.

 

Att troll som knappt kan stava kommer med liknande påståenden kommer ju inte direkt som någon överraskning men detta förvånar mig lite.

 

Du får gärna utveckla den här posten lite. Är det ok då han bara fuskar lite? Utveckla gärna din definition av fusk.

 

Om detta var ironi ber jag om ursäkt.

 

Det var inte ironisk och ur ett moralfilosofiskt perpektiv så är knappast moral något som är svar ellet vitt. För abortmotståndarna är det nog det men inte för dem som har en nyanserad åsikt.

 

Men detta är lite svårt att förklara får någon som inte förstår. Det krävs ett utvecklat moralresonemang. Ta och titta på Kohlbergs? teorier om hur folk resonerar över moral. Det finns sex nivåer där jag själv självklart tillhör den översta gruppen. 8-)

 

Angående fusk så måste det finnas en intention. Den 16 åriga ynglingen verkar mer naiv.

 

Dessutom som det tidigare sagts i tråden så verkar regelverket vara lite oklart. Det verkar ok att sitta flera personer i samma rum och spela MTT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...