Gå till innehåll

Spelare fick konto låst efter fusk på MTT


Hagabo

Recommended Posts

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Haha har läst om folk här på PF som spelar såhär på B2B där man kan spela samma turneringar på olika skins och där är det ingen som gnällt.

 

Sedan tycker jag också att fusk ska straffas. Men folk som skrattar och visar någon slags skadeglädje för det här är ju väldigt löjliga. Seriöst han spelade med två platser i en MTT och vann $140.000. Det är inget jättefusk han gjort. NI har knappast blivit drabbade av honom så förstår inte er som skrattar och säger "jävla fuskare som tar våra pengar ska straffas". Tror ni, med handen på hjärtat, att han fått fördel mot någon när han gjort såhär? Om han spelade på sin farmors konto och sitt eget samtidigt och råkade hamna på samma bord tror jag knappast han är så stendum att han skapar en raise-reraise-reraise-reraise fördel. Herregud, ni som ser JÄTTESUPERFÖRDELER som leder till autowin måste ju tänka lite mer. Det är ju i princip att autobanna sig själv och sådant uppenbart fusk gör INGEN som spelar med två konton. Man spelar med två konton i en MTT för att betala dubbelt inköp och få dubbelt så stor chans att vinna. Inte för att fuska de få gånger (om ens någonsin) man hamnar på samma bord.

 

En ung och bra pokerspelare har förlorat ca en och en halv miljon kronor för ett pyttemisstag. Ja, det var rätt gjort av party, de skötte allt rätt. Men jag ser verkligen inte det roliga i den här situationen.

Ett exempel: Man blir av med guldmedaljen i OS för att man använt otillåtna preparat (doping), även om preparatet inte påverkar prestatationen positivt då man exempel vis rökt hasch veckan innan.

Är det rätt eller fel? Har man fuskat?

 

Skall man spela efter reglerna eller spela som man själv tycker är moraliskt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sa tycker jag Party agerade rätt. Men alla som säger att man får en jättesuperfördel på att göra såhär eller som skrattar och tycker han förtjänar det förstår jag inte.

 

Det är ju bara beklagligt det här. Han var antligen värd vinsten och hade spelat så bra han kunde. Jag säger inte att han borde få behålla pengarna, jag säger att det är tråkigt att en ung pokerspelare har fått tro att han vunnit $140.000 och sedan fått dom beslagna + tidigare vinster på $40.000.

 

Tycker inte någon förtjänar att hamna i den situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller hur?

 

Ser man pokerforum som någon homogen grå massa så är den ganska korkad.

 

Okej, förstår inte vad du menar. Men det finns någon/några trådar där någon snackar om att han spelar flera MTTs på B2B från samma IP. Tråden dog ut och ingen brydde sig. Sen skapas en tråd om någon som vunnit $140.000 och plötsligt är det en jättegrej och alla som gör så är idioter som förtjänar att få ALLA vinster någonsin borttagna.

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller hur?

 

Ser man pokerforum som någon homogen grå massa så är den ganska korkad.

 

Okej, förstår inte vad du menar. Men det finns någon/några trådar där någon snackar om att han spelar flera MTTs på B2B från samma IP. Tråden dog ut och ingen brydde sig. Sen skapas en tråd om någon som vunnit $140.000 och plötsligt är det en jättegrej och alla som gör så är idioter som förtjänar att få ALLA vinster någonsin borttagna.

 

:roll:

 

He He

 

Det var endast för de invigda och inte riktad emot dig utan med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha har läst om folk här på PF som spelar såhär på B2B där man kan spela samma turneringar på olika skins och där är det ingen som gnällt.

 

Sedan tycker jag också att fusk ska straffas. Men folk som skrattar och visar någon slags skadeglädje för det här är ju väldigt löjliga. Seriöst han spelade med två platser i en MTT och vann $140.000. Det är inget jättefusk han gjort. NI har knappast blivit drabbade av honom så förstår inte er som skrattar och säger "jävla fuskare som tar våra pengar ska straffas". Tror ni, med handen på hjärtat, att han fått fördel mot någon när han gjort såhär? Om han spelade på sin farmors konto och sitt eget samtidigt och råkade hamna på samma bord tror jag knappast han är så stendum att han skapar en raise-reraise-reraise-reraise fördel. Herregud, ni som ser JÄTTESUPERFÖRDELER som leder till autowin måste ju tänka lite mer. Det är ju i princip att autobanna sig själv och sådant uppenbart fusk gör INGEN som spelar med två konton. Man spelar med två konton i en MTT för att betala dubbelt inköp och få dubbelt så stor chans att vinna. Inte för att fuska de få gånger (om ens någonsin) man hamnar på samma bord.

 

En ung och bra pokerspelare har förlorat ca en och en halv miljon kronor för ett pyttemisstag. Ja, det var rätt gjort av party, de skötte allt rätt. Men jag ser verkligen inte det roliga i den här situationen.

Ett exempel: Man blir av med guldmedaljen i OS för att man använt otillåtna preparat (doping), även om preparatet inte påverkar prestatationen positivt då man exempel vis rökt hasch veckan innan.

Är det rätt eller fel? Har man fuskat?

 

Skall man spela efter reglerna eller spela som man själv tycker är moraliskt ok.

Intressant jämförelse såhär i OS-tider!

 

Får jag åka dubbelt så många åk som dom andra och ta mitt bästa resultat?

 

Får jag då och då göra om portarna lite när jag ska åka för att göra banan lite enklare så att det går enklare för mig att åka i mål på snabbast tid? Detta gör jag dock inte så ofta utan det händer bara i undantagsfall vilket rimligtvis borde göra det ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

 

Nu vart jag i alla fall jag förvånad.

 

Att troll som knappt kan stava kommer med liknande påståenden kommer ju inte direkt som någon överraskning men detta förvånar mig lite.

 

Du får gärna utveckla den här posten lite. Är det ok då han bara fuskar lite? Utveckla gärna din definition av fusk.

 

Om detta var ironi ber jag om ursäkt.

 

Det var inte ironisk och ur ett moralfilosofiskt perpektiv så är knappast moral något som är svar ellet vitt. För abortmotståndarna är det nog det men inte för dem som har en nyanserad åsikt.

 

Men detta är lite svårt att förklara får någon som inte förstår. Det krävs ett utvecklat moralresonemang. Ta och titta på Kohlbergs? teorier om hur folk resonerar över moral. Det finns sex nivåer där jag själv självklart tillhör den översta gruppen. 8-)

 

Angående fusk så måste det finnas en intention. Den 16 åriga ynglingen verkar mer naiv.

 

Dessutom som det tidigare sagts i tråden så verkar regelverket vara lite oklart. Det verkar ok att sitta flera personer i samma rum och spela MTT.

 

Alltså, moralfilosofi är helt irrelevant i sammanghanget. Det enda som är relevant är PartPokers regler som dom har satt upp och som JJ har godkänt och sedan valt att bryta mot.

 

Sedan tycker jag ditt filosoferande känns lite.. ehh.. självklart?

Det du säjer är ju: Moral är inte svart eller vitt förutom för dom som tycker att moral är svart eller vitt. För oss andra som tycker att moral rör sig längs en gråskala så är det inte svart eller vitt utan nyanserat.

 

Dessutom skulle jag nog med bestämdhet vilja hävda att du har fel när du säjer att moral knappast kan vara svart eller vitt ur ett moralfilosofiskt perspektiv. Jag anser mig själv vara moralfilosof och har definitivt en svart-vitt syn på vissa saker; bevisa nu för mig att det inte går. Eller att min svart-vita syn gör att jag inte kan vara moralfilosof.

 

fast det värsta du skriver är nog detta: "Men detta är lite svårt att förklara får någon som inte förstår."

Vad är det för von Oben-attityd? Vem ska man förklara för om inte för den som inte förstår? Varför ska man förklara för någon som redan förstår? Varför ska man tycka någonting i ett forum om man inte är beredd att förklara sin ståndpunkt och utreda eventuella otydligheter?

 

Dåligt tycker jag.

 

Detta vart OT och det ber jag övriga forumläsare om ursäkt för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Alltså, moralfilosofi är helt irrelevant i sammanghanget. Det enda som är relevant är PartPokers regler som dom har satt upp och som JJ har godkänt och sedan valt att bryta mot.

 

Sedan tycker jag ditt filosoferande känns lite.. ehh.. självklart?

Det du säjer är ju: Moral är inte svart eller vitt förutom för dom som tycker att moral är svart eller vitt. För oss andra som tycker att moral rör sig längs en gråskala så är det inte svart eller vitt utan nyanserat.

Dessutom skulle jag nog med bestämdhet vilja hävda att du har fel när du säjer att moral knappast kan vara svart eller vitt ur ett moralfilosofiskt perspektiv. Jag anser mig själv vara moralfilosof och har definitivt en svart-vitt syn på vissa saker; bevisa nu för mig att det inte går. Eller att min svart-vita syn gör att jag inte kan vara moralfilosof.

fast det värsta du skriver är nog detta: "Men detta är lite svårt att förklara får någon som inte förstår."

Vad är det för von Oben-attityd? Vem ska man förklara för om inte för den som inte förstår? Varför ska man förklara för någon som redan förstår? Varför ska man tycka någonting i ett forum om man inte är beredd att förklara sin ståndpunkt och utreda eventuella otydligheter?

 

.

 

 

För det första så är innebär en av de högsta nivåerna av Kohlbergs moralnivåer att det ÄR OK att bryta mot regler i vissa fall.

 

För det andra så är det kanske en von Oben- attityd men den är också sann men kanske inte politiskt korrekt. De personer som inte förstår det här tankesättet lär aldrig göra det tyvärr. Så ser den krassa verkligheten ut. Därför är det ganska ointressant att diskutera dessa saker med personer som inte förstår och inte heller rimligen kommer att göra det.

 

Att jag ens gick in i en diskussion var på grund av att någon trodde jag var ironisk. Tyvärr så är jag ganska ofta det men inte nu. Inte jätteironisk som helhet i alla fall.

 

Angående den filosofiska aspekten så kan jag ha fel. Personligen tycker jag moraliska frågor är komplexa men kan nog hålla med om att det kan vara svart och vitt.

 

I övrigt så håller jag nog med det mesta av joekis resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så är innebär en av de högsta nivåerna av Kohlbergs moralnivåer att det ÄR OK att bryta mot regler i vissa fall.

 

 

Tack för ditt svar.

 

Jag måste nog erkänna att du har rätt i att det i vissa fall inte är lönt att diskutera vissa typer av frågor med vissa typer av människor, i alla fall inte ur ett filosofiskt perspektiv. För att ta ett exempel som du själv nämnde så kan abortmotståndare i vissa, inte alla, fall vara en sådan typ av människa.

 

Hursomhelst. Jag har svårt att se hur Kohlbergs moralnivåer har någon plats i detta sammanhang eftersom det är fråga om ett avtalsbrott. Party och JJ har ingått ett avtal som JJ valde att bryta och nu får han ta konsekvenserna av det.

 

Men. Kanske har även Kohlberg sin plats nånstans här. Moral är ju som du sa inte helt enkelt utan ganska komplext och jag har svårt att se saker och ting helt i svart eller vitt (ja, till synes helt emot det jag tidigare skrivit.)

 

i alla fall, tack för ditt svar

 

vänliga hälsningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj det var inte så gammal skåpmat som jag först trodde. Intressnt debatt huruvida magnetuden i fusket. Det kanske kan vara intressant för de som inte har hängt med på de otaliga engelskpråkiga forumen där saken och också har stötts och blötts, att JJ och hans farmor/mormor gillar att spela poker tillsammans.

 

02-12-06 16:30:00 $500K Guaranteed NL Hold'em 200.00 3500 1 0.0% $140000.00 (ABlackCar)

02-12-06 16:30:00 $500K Guaranteed NL Hold'em 200.00 3500 2162 61.8% $0.00 (JJProdigy)

 

02-09-06 21:00:00 Super Thursday NL Hold'em 150.00 1201 251 20.9% $0.00 (ABlackCar)

02-09-06 21:00:00 Super Thursday NL Hold'em 150.00 1201 456 38.0% $0.00 (JJProdigy)

 

02-07-06 21:00:00 Super Tuesday NL Hold'em 150.00 1185 817 68.9% $0.00 (ABlackCar)

02-07-06 21:00:00 Super Tuesday NL Hold'em 150.00 1185 224 18.9% $0.00 (JJProdigy)

 

02-06-06 21:00:00 Super Monday NL Hold'em 150.00 1343 811 60.4% $0.00 (ABlackCar)

02-06-06 21:00:00 Super Monday NL Hold'em 150.00 1343 739 55.0% $0.00 (JJProdigy)

 

01-29-06 16:30:00 $750K Guaranteed NL Hold'em 350.00 2734 1780 65.1% $0.00 (ABlackCar)

01-29-06 16:30:00 $750K Guaranteed NL Hold'em 350.00 2734 1472 53.8% $0.00 (JJProdigy)

 

01-23-06 21:00:00 Super Monday NL Hold'em 150.00 1399 484 34.6% $0.00 (ABlackCar)

01-23-06 21:00:00 Super Monday NL Hold'em 150.00 1399 174 12.4% $0.00 (JJProdigy)

 

01-22-06 16:30:00 $500K Guaranteed NL Hold'em 200.00 3375 2325 68.9% $0.00 (ABlackCar)

01-22-06 16:30:00 $500K Guaranteed NL Hold'em 200.00 3375 30 0.9% $2902.50 (JJProdigy)

 

För att haka på debatten lite, man kan man ju ställa sig följande fråga:

Vilka fördelar finns det med att låta två konton spela samma MTT från samma ip adress, som överväger nackdelen att folk kan skaffa sig otillbörlig fördel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hursomhelst. Jag har svårt att se hur Kohlbergs moralnivåer har någon plats i detta sammanhang eftersom det är fråga om ett avtalsbrott. Party och JJ har ingått ett avtal som JJ valde att bryta och nu får han ta konsekvenserna av det.

 

.

 

Jag har inte läst avtalet men enligt utsago så har ju Partys support sagt att vissa dylika saker är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte läst avtalet men enligt utsago så har ju Partys support sagt att vissa dylika saker är ok.

 

I dessa sammanghang skulle jag inte lita ett dugg på partys notorisk usla support. Användaravtalet gäller och skulle tro att party skiter vad nån inkompetent support tomte har hävdat. Rätt eller fel? Nja grundpoängen är den att har godkänt T&C utan att ha läst igenom det så får man stå sitt kast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha har läst om folk här på PF som spelar såhär på B2B där man kan spela samma turneringar på olika skins och där är det ingen som gnällt.

 

Sedan tycker jag också att fusk ska straffas. Men folk som skrattar och visar någon slags skadeglädje för det här är ju väldigt löjliga. Seriöst han spelade med två platser i en MTT och vann $140.000. Det är inget jättefusk han gjort. NI har knappast blivit drabbade av honom så förstår inte er som skrattar och säger "jävla fuskare som tar våra pengar ska straffas". Tror ni, med handen på hjärtat, att han fått fördel mot någon när han gjort såhär? Om han spelade på sin farmors konto och sitt eget samtidigt och råkade hamna på samma bord tror jag knappast han är så stendum att han skapar en raise-reraise-reraise-reraise fördel. Herregud, ni som ser JÄTTESUPERFÖRDELER som leder till autowin måste ju tänka lite mer. Det är ju i princip att autobanna sig själv och sådant uppenbart fusk gör INGEN som spelar med två konton. Man spelar med två konton i en MTT för att betala dubbelt inköp och få dubbelt så stor chans att vinna. Inte för att fuska de få gånger (om ens någonsin) man hamnar på samma bord.

 

En ung och bra pokerspelare har förlorat ca en och en halv miljon kronor för ett pyttemisstag. Ja, det var rätt gjort av party, de skötte allt rätt. Men jag ser verkligen inte det roliga i den här situationen.

 

 

 

Håller helt klart med joeki. Party Poker gör ju rätt som tar pengarna, men de är en väldigt tragisk historia å nån superfördel i turren hade han ju absolut inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

I dessa sammanghang skulle jag inte lita ett dugg på partys notorisk usla support. Användaravtalet gäller och skulle tro att party skiter vad nån inkompetent support tomte har hävdat. Rätt eller fel? Nja grundpoängen är den att har godkänt T&C utan att ha läst igenom det så får man stå sitt kast.

 

Knappast. All information som kommer från företaget kan antas ha en betydelse i en rättslig process.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha :lol:

i en rättslig process.
är du på riktigt? Om jj inleder rättslig process kastar han sina pengar i sjön...

 

a) han har fuskat/brutit mot ToC

b) det var medvetet (att säg att man vill spela under annat namn är bs, eftersom man kan byta och/eller inte behöver spela med båda kontot samtidigt om det var den faktiska anledningen)

b) han blev påkommen

 

Cartman: - Ha Ha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast. All information som kommer från företaget kan antas ha en betydelse i en rättslig process.

 

Vilket fall får inte en användare ha ett luftkonto och det har nog inte ens partys support hävdat.

 

EDIT. ändrar lit för jag tror att ballers svar är ganska klart i skuldfrågan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast. All information som kommer från företaget kan antas ha en betydelse i en rättslig process.

 

Vilket fall får inte en användare ha ett luftkonto och det har nog inte ens partys support hävdat.

 

EDIT. ändrar lit för jag tror att ballers svar är ganska klart i skuldfrågan

 

Den kommentaren jag skrev handlade inte hur man kan lösa skuldfrågan i denna tråd. Den var mer generell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thank you for your communication regarding the accounts that you suspected to be playing multiple entries by the same player in our Tournaments.

 

These accounts (all associated with account ZeeJustin) had already been flagged by our system as originating from the same IP/System and we have now concluded our investigation.

 

A total of six accounts, all with different biographical information, were making multiple entries into the same tournament from the same IP/system.

 

This is in direct violation of our Terms and Conditions and the six accounts have been permanently closed and the player barred from our site. We have placed a substantial amount of money, from all the accounts, on hold. Any of the confiscated money found to be directly related to a particular player or tournament through means of cheating, will be redistributed accordingly.

 

We make every reasonable effort to protect the integrity of our games and have very recently introduced some technical enhancements in an attempt to prevent such scenarios. These improvements are ongoing and as you can appreciate, have to take into account the interests of genuine players who share internet connections and access points.

 

Thank you for taking the time to report this matter and for being as passionate as we are about integrity.

 

death to the multi account cowards. wooooord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar inte som det är så många som förstår vikten av att snabbt få en stor stack i en turnering.

 

Om man spelar med flera konton i samma turnering kan man spela mycket hårdare för att bygga upp chipstacken.

När man väl har en stor stack så spelar man "normal" turneringspoker.

Om man i en MTT deltar med två konton så blir 1+1=3 (eller mer).

Är det fusk eller inte ?

 

Det kanske inte är en slump att denna spelare har $40000 på sitt konto...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...