jezaja Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Testade nya partyklienten för några dagar sedan, startade upp ett omahabord och helt plötsligt droppade det in väldigt många som postade bb samtidigt. Jag är på knappen och det känns som det är obligatoriskt o försöka sno potten där. $100 PL Omaha - Thursday, February 16, 15:32:17 ET 2006 Seat 9 is the button Total number of players : 8 Seat 1: cls0218 ( $47.53 ) Seat 9: jezaja ( $98 ) Seat 10: abetx ( $39.87 ) Seat 6: carlospp ( $100 ) Seat 3: d260151 ( $100 ) Seat 5: bambam55 ( $100 ) Seat 7: testcast ( $70 ) Seat 4: Zimeena ( $100 ) abetx posts small blind [ $0.50 ]. cls0218 posts big blind [ $1 ]. d260151 posts big blind [ $1 ]. Zimeena posts big blind [ $1 ]. bambam55 posts big blind [ $1 ]. carlospp posts big blind [ $1 ]. testcast posts big blind [ $1 ]. Holecards: Dealt to jezaja CHECK d260151 CHECK Zimeena CHECK bambam55 CHECK carlospp CHECK testcast RAISE jezaja , $8.50 FOLD abetx FOLD cls0218 FOLD d260151 pdawg_22 has joined the table. trayby88 has joined the table. FOLD Zimeena CALL bambam55 $7.50 CALL carlospp $7.50 FOLD testcast Två synare, hade ju helst haft noll. Känns som dom har skräp på en höft då båda har postat precis framför bb. Flop: CHECK bambam55 BET carlospp, $4.49 RAISE jezaja , $20 CALL bambam55, $20 CALL carlospp, $15.51 Vekt o betta in i bettaren här tycker jag, han e definitivt svag! Frågan är varför jag inte pottar här istället, potten va nog $26 ungefär. För mkt NL texas det senaste helt klart Turn: CHECK bambam55 ALL-IN carlospp [ $71.50 ] jezaja gör vad o varför med sina $69? Vet ju inte om jag endast drar (färg- o stegdrag) eller kanske tom har bäst hand med lilltvåparet. Vad ska han ha egentligen? KJxx? Borde han inte slagit om igen då på floppen, samma sak med något set. Lägre tvåpar, tex K4xx tillsammans med färgdraget? Har han högre färgdrag så ligger jag illa till, men mot endast tvåpar så bör pottoddsen diktera syn. Nån halvwrap ala QT vilket jag bör leda bra emot. Har han samtidigt högre färgdrag så ligger jag väl inte riktigt lika bra till men säkert en hel del +EV. Citera
Djens Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 miniwrappis, 2par o bakdörrsfärgdrag, leder du inte så finns det många outs, jag hade synat mig allin. Citera
Stoneburg Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Han borde väl ha set eller top two, mot den HD:n har du ju gosigt med outs... jag tar nog fan synen. Sen vet jag inte om det är en "steal" preflop, 4567 är ju en riktigt najs hand. Däremot är det ju definitivt en steal PÅ floppen... Citera
Othello Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 LAG från start till mål! Bra raise preflop! Sedan: Fold flop, chipspewing på floppen, blah blah. Jag hade aldrig kommit till turnen själv, självklart tycker jag därför det är ascoolt. Handen är jäkla sexig på turnen. Själv hade jag inte kunnat lägga där. Föga förvånande blir du därför min hjälte om du blixtsynade och vann. Klara bonuspoäng om tvåparet stod. (Dagens gissning dock: Han har KJxx eller JJxx. Värst om han har hittat ett bakdörrsflushdrag också). Skit i diskussionen, vad gjorde du? Vann du? Ledde du på turnen? Jag vill veta. Och har inget tålamod. Citera
Othello Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 miniwrappis En sk "2xParrewrap". Openended med tvåflush ute. Citera
Hjort Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Spontant känns det ju inte direkt att någon som gillar att posta mörkt i tidig position är personlighetstypen som gillar att lägga sig på floppen. Citera
jezaja Postad 20 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2006 Spontant känns det ju inte direkt att någon som gillar att posta mörkt i tidig position är personlighetstypen som gillar att lägga sig på floppen. Nej det slog mig just efter jag hade betat på floppen också. Vafan ska dom ha för o lägga sig nu egentligen. Känns ju som nån måste ha träffat en inside/topppar etc. Va så sjukt inställt på att beta hem den men tryckte ändå inte på fullt. Othello: Väntar med resultatet en stund till, iaf tills i natt Citera
liggat Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 rent allmänt så fattar jag inte det här med att steala potten redan preflop.. sällan jag sett omahaspelare lägga sig preflop. iaf alltid pottbet är att föredra på flop/turn, river kan man ju värdebeta ibland.. syna dig all in.. vad ska han ha liksom? förmodligen nåt drag med QTA9 eller liknande.. jag hade synat alla dagar i veckan med tron om att jag leder med 2-paret och flushdraget. sen att jag är en synmaskin behöver man ju inte ta med i beräkningarna =) Citera
Hjort Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 rent allmänt så fattar jag inte det här med att steala potten redan preflop.. sällan jag sett omahaspelare lägga sig preflop. Nä, men man får ju HU mot en eller två svaga händer i en stor pott. Sen kan man stjäla på floppen. Citera
parre Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Vafan. Allt som är värt att säga har redan sagts. Så jag håller käften, en gång i livet. (Syna) Citera
jezaja Postad 21 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2006 Jag blixsynade iaf o han visade KQ29 med Q-höga färgdraget. Tvåparet var live men han han hade ordentligt med tvåparouts samt blockade mitt färgdrag så det va en coinflip (som jag tyvärr förlorade då han fyllde färgen) Citera
jackbalsam Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 Tycker det bara är dumt att gå in för att stjäla potten. Precis som Hjort skrev så är såna som postar blint inte ofta såna som lägger händer utan vidare. Din hand är ju däremot bra så se det som en värdehöjning istället. På floppen skulle nog jag sakta ner lite men sen är ju jag wektight också. På rivern hittar du ju typ det bästa kortet du kan hitta (efter en sjua kanske). Klart du sällan leder men det är ju en del pengar i potten och du är ju aldrig död. Citera
Recommended Posts