Gå till innehåll

NLT - Spelade jag handen rätt?


Recommended Posts

Har en tight aggresive read på han... De jag undrar är ifall ni tycker jag spelade handen rätt?

 

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, February 14, 11:35:41 EDT 2006

Table Table 68901 (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

 

Seat 2: OrlAA ( $106.70 )

Seat 6: jksalsa ( $99.24 )

Seat 8: Mega_lodon ( $98.18 )

Seat 9: rebelkns1 ( $270.50 )

Seat 5: Testaren123 ( $82.11 )

Seat 10: jiggers2 ( $90.30 )

Seat 4: ausdavidx ( $14.30 )

Seat 7: lilpeanut678 ( $103.15 )

Seat 3: sopo1919 ( $115.45 )

Seat 1: bet41 ( $99 )

 

Testaren123 posts small blind [$0.50].

jksalsa posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Testaren123 [ 2s 2h ] <--- Jag

Mega_lodon folds.

jiggers2 folds.

bet41 folds.

OrlAA calls [$1].

sopo1919 folds.

ausdavidx folds.

Testaren123 calls [$0.50].

jksalsa checks.

 

** Dealing Flop ** [ Qd, 2c, 6h ]

 

Testaren123 bets [$1].

jksalsa folds.

OrlAA calls [$1].

 

** Dealing Turn ** [ Kd ]

 

Testaren123 bets [$4].

OrlAA raises [$8].

Testaren123 raises [$16].

OrlAA calls [$12].

 

** Dealing River ** [ 6d ]

 

Testaren123 bets [$30].

OrlAA raises [$60].

Testaren123 calls [$30].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du kan vara slagen men det känns omöjligt att lägga. Agerandet från fi på turn och river indikerar en monsterhand. Han miniraisar dig på turn och synar bara din re-raise. Sedan gör han minsta möjliga raise på rivern vilket borde betyda att han vill ha syn!

I och med att du ser honom som en tight aggressiv spelare borde han höjt preflop med KK eller QQ så de borde kunna uteslutas. KQ är väl inte helt otroligt men med den handen borde han raisat dig på floppen. Han skulle fakiskt kunna ha 66.

 

Jag skulle dock inte kunna folda. Han kan ju vara en maskerad tomte :D

 

edit: Såg först nu att brädan färgades på rivern. Han kan ju mycket väl sitta med färgen där och tro att den står. Fast med två ruter på hand borde han inte synat dig på floppen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du förlorar rätt duktigt med värde att ens tänka på att bli översettad i spel om 80BB på en sådan bräda, givet den action som har varit och utan reads. Ditt enda objective i ett sånt scenario bör vara hur du ska få in all deg.

 

Om jag får kommentera ditt spel så bör du betta ut floppen mkt hårdare (för att tidigt bygga pott) och sen ställa på river när han slår om. Har han 66 så betalar du snällt av och reloadar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ställ på river när han slår om

 

Tror du verkligen att han leder över 50% av gångerna här? Det enda man egentligen slår är ju KQ, och iaf jag hade höjt den från CO+1. Å andra sidan hade jag inte limpat K6s eller Q6s som jag tror att han sitter på, så det kanske inte är så mycket att gå på.

Jag hade nog bara synat river (fold finns inte) då han representerar mycket stor styrka. Hade färgen som kom inte varit r-r hade jag nog ställt in däremot.

 

Hade han Q6 måntro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som Fi inte kan välja hur mycket hans ka höja med då alla höjningar är lägsta möjliga.

 

Det betyder enligt mig, antingen en tomte med monster som slår dig eller, ja eller vadå?

 

 

Har han dock bara moster så anser jag att man ska gå all in efter rivern, dels för att om man får syn och vinner har man det vapnet även i framtiden...... och får man fold ja, då tappade man 30 dollar man slipper visa upp sin hand...

 

 

Jag menar på att det är en tomte du möter. Sen om han har monster eller AA ja, det får du själv avgöra! Luktar ju verkligen AA-tomte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du verkligen att han leder över 50% av gångerna här? (... och massa mer)

 

Vänd på det, vad ska fi sätta OP på för monster? Är han TAG limpar han ju som sagt knappast K6/Q6, och med en båt på den där brädan och med det där förloppet i handen så tror jag man gör bäst i att bara försöka få in degen, även om jag håller med om att han visat grym styrka och det känns lite knepigt att sätta honom på en hand. Nu vet man ju att det slutar med att fi vinner med nåt sjukt (eftersom den kom upp här i HH, och en båt som vinner inte gör det särskilt frekvent), men, ja, som sagt, jag skulle trycka. Rent generellt betalar jag av fyrtal och högre hus de gånger jag själv sitter på en sådan hand. Tror det är lite för lätt att "outsmart" sej själv annars. (Finns ju extremfall förstås, men det här tycker jag inte faller under den kategorin, även om det känns lite svårt att sätta fi på en hand, som sagt - kan ju vara en överpelad färg dock).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska höja mer på turn för att veta bättre var du står

 

Han bör nog mer ha i tankarna "hur får jag bäst in degen här" snarare än för att se "vart han står". Vad vill vi ha reda på egentligen - ska vi folda mot ett ställ då menar du eller?

 

heh nej jag menar så klart att vi ska höja för att få in så mycket pengar som möjligt, slår han om är det en gjuten all in. Sen såg jag inte att vi träffade kåk på river. Given all in.....inte många rätt i min analys 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för alla analyser, och här kommer slutet på handen! Inte kul kan jag säga! :(

 

 

OrlAA shows [ 6s, 6c ] four of a kind, sixes.

Testaren123 doesn't show [ 2s, 2h ] a full house, Twos full of sixes.

OrlAA wins $162 from the main pot with four of a kind, sixes.

 

Det kändes ända in hjärtat :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...