Gå till innehåll

LÄNK: Poker - A guaranteed income for life

Recommended Posts

Postad
Någon som känner till den och vet om den är värd att plöja igenom?

Om du vill lära dig att pressa varje krona ur dina kompisar i skruvade homegames samt lära dig de implicita oddsen hos en skinkmacka - definitivt.

Det är nog den mest cyniska pokerboken som skrivits och siktar framför allt på att manipulera spelförhållanden vid hemmaspel för att ge en så stor vinst som möjligt utan några som helst andra hänsyn. Tipset att dela ut fliers vid Gambliers Anonymous finns inte i boken, men det har nog mest att göra med att Wallace inte tänkte på det.

Postad
Jag har bara börjat läsa lite. Cynisk eller inte, intressant verkar den i alla fall. Och gratis är gott. Ska nog konvertera till pdf o skriva ut den här. Skönare för ögonen.

Bara man inte glömmer att författaren är kliniskt galen. Tror inte han var det medan han skrev boken men i hans senare verk framgår det ganska tydligt att han lider av en hel del vanföreställningar.

Postad
Jag har bara börjat läsa lite. Cynisk eller inte, intressant verkar den i alla fall. Och gratis är gott. Ska nog konvertera till pdf o skriva ut den här. Skönare för ögonen.

Bara man inte glömmer att författaren är kliniskt galen. Tror inte han var det medan han skrev boken men i hans senare verk framgår det ganska tydligt att han lider av en hel del vanföreställningar.

Hehe...ok. Jag ska tänka på det. Men gränsen är väl hårfin mellan geni och dåre sägs det ju.

Postad

Hehe...ok. Jag ska tänka på det. Men gränsen är väl hårfin mellan geni och dåre sägs det ju.

Det är väl snarare så att det kan vara svårt att skilja en dåre från ett geni, eftersom båda är obegripliga för oss andra.

Postad

Vad mer har han skrivit? Låter som att du och jag skall låna ut delar av vårt bibliotek till varandra

Postad
Vad mer har han skrivit? Låter som att du och jag skall låna ut delar av vårt bibliotek till varandra

Inget jag har, utan saker på hans hemsida. Jag tror knappast att det är något som går att få publicerat. Det handlar om något han kallar för NeoTech (helt orelaterat till poker) och ibland ballar han ur skriver om de hemska ungdomsgängen som tagit över gata.

Postad
Dr. Wallace is a member of Sigma Xi, the honorary scientific research society. He is the author of several books, the author of many magazine articles (including the first-place national award-winning article about the bicameral brain), a former editor of a national magazine and SEC-licensed security advisor. He is the discoverer of Neo-Tech...a powerful, practical set of tools that deliver happiness and prosperity to any individual in nearly every situation. Dr. Wallace is the Director of the Research Institute of Biological Immortality (RIBI). He is actively engaged in research for curing the mind enfeebling disease of mysticism. In addition, Dr. Wallace is a marathon runner.

Låter onekligen som en intressant kuf.

Postad
Någon som känner till den och vet om den är värd att plöja igenom?

Om du vill lära dig att pressa varje krona ur dina kompisar i skruvade homegames samt lära dig de implicita oddsen hos en skinkmacka - definitivt.

Det är nog den mest cyniska pokerboken som skrivits och siktar framför allt på att manipulera spelförhållanden vid hemmaspel för att ge en så stor vinst som möjligt utan några som helst andra hänsyn. Tipset att dela ut fliers vid Gambliers Anonymous finns inte i boken, men det har nog mest att göra med att Wallace inte tänkte på det.

;) Hjorten du är så jävla rapp i käften så jag nästan blir avundsjuk!

Postad

Trodde du skojade om skinkmackan Johan Hjort. Kul kille, verkar lite väl cynisk ja. Snackar om hur han måste eliminera en spelare från måndagshomegamet för att han håller på att bli för bra. De skulle visst ha spelat i 6 år, varje vecka. Bra story... hjälten är sociopat. :D

Postad

Författaren måste ju vara psykopat... det här är ju värre än American Psycho. Han beskriver hur han inser att sin "vän" håller på att torska alla pengar han har, och utan att bry sig över huvud taget om hur hans vän mår, beräknar han istället kallt hur han ska tjäna mest på situationen. Lurar sina andra "vänner" att låna ut mer pengar till killen, som blir mer och mer desperat.

I och för sig rolig att läsa, men det är ju synd om författaren skulle lyckas få fler att tänka i såna här banor... man ska inte köra homegames om tusentals dollar, tar fram det sämsta hos människor.