Gå till innehåll

SM 2006 Upphandling


Ola Brandborn

Recommended Posts

Det spelar väl ingen roll, med tanke på att det bara är Borlänge-, Grebbestad-, Hallstahammar-, Hofors- och Ludvika-medlemmar som får spela SM.

 

Ja, det var en pik... 45 minuter kvar till mars! ;)

Va?! Är det här sant? Jag har själv precis anmält mig till en pokerklubb, och blev lovad att få ett medlemskort från SVEPOF. Är det bara att glömma det nu?

Är du medlem i en ansluten klubb så kommer medlemskortet såklart.

Om det nu är sant att det bara är ovan nämnda klubbar som är anslutna så lär jag inte få se något medlemskort. Var kan jag kolla hurvida den aktuella klubben är ansluten eller ej?

 

Dessvärre verkar ingen vara intresserad av att svara på den frågan. Svepof har av någon anledning valt att bara lägga ut vissa av de anslutna klubbarna på deras hemsida ??? Fråga mig inte varför men jag tror att de som är på hemsidan är de enda anslutna och att det blir pinsamt att erkänna det. Vi har ju väntat i månader på att få reda på vilka klubbar som är anslutna och det verkar knappast bli bättre som det ser ut nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 183
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Där ser man! Och det är endast dessa klubbar som i dagsläget är anslutna till SVEPOF? I så fall har jag blivit missledd.

 

Är denna lista komplett?

 

Svaret jag fick på denna fråga var "vi har valt att lägga upp vissa klubbar som är anslutna"

Varför då kan man fråga ??

Självklart är det en mörkning för att det inte är fler än dessa 5 som anslutit sig, enkelt, tråkigt, men sant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här låter mycket märkligt. Skulle någon företrädare för förbundet vilja vara så vänlig att upplysa om vilka klubbar som faktiskt är anslutna. Det ska väl inte behöva vara så svårt, då ni rimligen bör ha den informationen lätt tillgänglig?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag kan vänta ett par dagar, inga problem. Dock måste jag ändå be att få ifrågasätta hur det kommer sig att så pass viktig information 1) bara finns hos 1 enda person, och 2) varför den inte är publicerad på förbundets hemsida?

 

Det ger inget vidare seriöst intryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag förutsätter att SVEPOF är seriösa, så förväntar jag mig att se en lista över anslutna klubbar å det snaraste, så behöver det ju inte bli ytterligare diskussion om den saken.

 

jag fick ett meddelade ifrån linköping ( Bigslick ) för ca 2 veckor sen. att dom hade strul med sin databas men skulle snart vara fixad.

 

Jag uppdatarar bara sidan med klubbar som är klara dvs betalat och skickat in Medlems info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
6) Mästerskapstävlingen skall ha ett buy-in ej understigande $200 och ej överstigande €500 (notera olika valutor)

 

Förstår inte riktigt det här. Finns det någon anledning till att använda olika valutor?

 

Om nu SVEPOF vill ge ett seriöst intryck tror jag att den här typen av skrivningar är ganska dåliga, av två anledningar.

Att i samma kravpunkt använda två olika valutor är bara rörigt och verkar ogenomtänkt.

Att inte använda kronor i kravet för SM kan ge ett felaktigt intryck till icke insatta, eftersom alla spelare uppenbarligen ska vara svenskar, och alltså spelar i kronor. (Det gör man ju inte hos de spelbolag som finns idag, men icke desto mindre kommer förmodligen majoriteten av spelarna att få växla från kronor till $ eller € vid inköpet, såvida de inte spelat ihop till buy-in på just den siten.) Det är väl upp till spelbolagen att i sitt anbud räkna om till den valuta de handlar med?

 

Inte så stora probelm det här, men jag är ändå intresserad av hur man kom fram till att skriva den här punkten just så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DCboy

Förstår inte riktigt det här. Finns det någon anledning till att använda olika valutor?

 

Vissa spelsajter har spel i euro och vissa har spel i dollar. För att alla spelsajter skulle känna sig välkomna i "upphandlingen" valde vi att sätta gränserna så.

 

På onsdag 13.30 har vi en presskonferans på restaurang Undici i Stockholm där vi berättar om nät-SM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DCboy
Förstår inte riktigt det här. Finns det någon anledning till att använda olika valutor?

 

Vissa spelsajter har spel i euro och vissa har spel i dollar. För att alla spelsajter skulle känna sig välkomna i "upphandlingen" valde vi att sätta gränserna så.

 

På onsdag 13.30 har vi en presskonferans på restaurang Undici i Stockholm där vi berättar om nät-SM.

 

Fair enough. Så länge ni har en anledning och gör det medvetet så är det väl ok.

(Även om jag inte tycker det ser så fint ut. Men det är ju i och för sig skit samma, eftersom jag inte har möjlighet att lägga ett anbud på anordnandet ändå! :D )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm... det börjar ju bra det här med NordicBet...

 

Jag fick mail från dem idag med infot om att de ska anordna SM.

De inledde med:

 

Hej Lars!

Ditt användarnamn är: Lasso1

 

Som ni ser av mitt användarnamn så heter jag inte Lars och har inte Lasso1 som användarnamn...

 

Seriös site...

 

Morgan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm... det börjar ju bra det här med NordicBet...

 

Jag fick mail från dem idag med infot om att de ska anordna SM.

De inledde med:

 

Hej Lars!

Ditt användarnamn är: Lasso1

 

Som ni ser av mitt användarnamn så heter jag inte Lars och har inte Lasso1 som användarnamn...

 

Seriös site...

 

Morgan

Du kanske skulle ta det med NordicBet, typ. :?

Det här är förbundets lina gällande SM upphandlingen, och inget vi kan hjälpa dig med. NordicBet fixar säkert det på nolltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...