Gå till innehåll

SM 2006 Upphandling


Ola Brandborn

Recommended Posts

  • Svars 183
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är inte klart att det är skattefritt att spela hos Expekt. Det måste avgöras i domstol. Alla andra påståenden är felaktiga.

 

Nu när vi äntligen har en kommunikation med Expekt kanske ni kan informera om ni tänker anordna något slags "SM" på nätet. Med tanke på ert senaste fiasko hoppas jag att ni lägger ner för pokerns bästa i Sverige. Särskilt med tanke på att ni inte kommit in med ens en intresseanmälan för i år.

 

24h var föst med att arrangera ett nät-SM. Om jag inte missminner mig har de sagt att de står bakom förbundet och vårt arbete att främja poker i Sverige, bl a genom ett stort seriöst SM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24h var föst med att arrangera ett nät-SM. Om jag inte missminner mig har de sagt att de står bakom förbundet och vårt arbete att främja poker i Sverige, bl a genom ett stort seriöst SM.

 

Främja pokern för proffsen och sabba för hobbyspelarna, ja. Det tackar vi å det ödmjukaste för.

 

Vad spelar det för roll vem som var först? Det har ingen som helst betydelse. Det som spelar in är däremot den oerhörda nepotism som försigår inom svepof. All heder åt Expekt som går mot pokerproffsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en grej om skattefrågan:

 

Spelar du hellre en turnering med 500 000 i prispool utan att skatta eller en med 2 500 000 i prispool med skatt? Detta givet då att båda turneringarna har samma inköp och spelarantal.

 

Men nu så är det ju en icke-fråga egentligen så.

 

Hoppas ni valde alternativet med 2,5M-garantin. Skulle vara stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för jag har dock inte förstår inte det hela.

 

Ni vill ändra beskattningen av poker, vilket inte gynnar någon annan än proffsen. Så som poker beskattas nu (inkomst av kapital utanför EU) gynnar det hobbyspelarna, medan ni vill få till avdrag för utgifter man gör för poker, dvs. beskatta poker som inkomst av tjänst, vilket inte gynnar hobbyspelarna. Detta talas det jävligt tyst om, då i princip alla pokerspelare skulle förlora på det.

 

Jag menar, om jag skulle få skatta för inkomst av tjänst för mina pokervinster, så skulle jag förlora en jävla massa pengar. Jag inser att du skiter i det, men det gör inte jag.

 

Jag skulle givetvis kunna fortsätta att spela utanför EU, då Skatteverket inte har någon koll där, men det skulle minska antalet sajter som jag skulle kunna spela på markant. Det är negativt EV för mig.

 

Det som ni håller på med är fult, då ni lurar en massa obildade idioter att stöda er. Om ni lyckas är det bara att gratulera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tandemcykeln far fram som en tornado i en hel del trådar och lyckas med konststycket att inte lyssna till ett enda argument som någon säger om något. Börjar bli smått irriterad på att han fortsätter predika om än det ena än det andra, trots att han blivit tillrättavisad om hur fel han har. Mannen har en politisk agenda och tänker inte lyssna på någon, verkar det som. Du kanske är FI-material, när allt kommer omkring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6) Mästerskapstävlingen skall ha ett buy-in ej understigande $200 och ej överstigande €500 (notera olika valutor)

 

Hur stämmer detta överens med infon jag hittade på er sida som löd:

 

"Inköp ska ej understiga 10000:- /Texas No-Limit/Limit/Omaha"

 

Detta skulle ju innebära ett minsta inköp på över 1300$ vilket är lite mkt, iaf för mig :(

 

Jag ´förstår juh självklart att ni inte vill ha alltförmånga medverkande i erat "S.k" SM, men vad är vitsen med ett SM då? Det finns säkert mängder av duktiga pokerspelare ute i landed som inte ens skulle ha rå med 100$ i inköp, men att inköpet bör ligga runt 3-400$ tycker jag är godtagbart. Jag själv studerar, och går allt annat än plus på pokern då jag ser det som enn hobby, och jag drömmer om det stora kapet. Jag är inte typen som GRINDAR för att plussa ett par inköp. Om jag mot all förmodan skulle vinna stort så brukar jag antagligen casha ut och spendera på ngt till mig/flickvännen eller så brukar jag anmäla mig till större tuneringar där chansen finns att kvala till ngn av de stora tävlingarna. Jag åkte på bubblan i ett WPT-Kval för ett tag sen... :(

 

Vad jag vill säga med detta är att jag säkert kan räkna pott-odds, och all matematik mins lika bra som alla andra här inne så varför skulle inte jag ha en rimlig chans att vinna SM?

 

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6) Mästerskapstävlingen skall ha ett buy-in ej understigande $200 och ej överstigande €500 (notera olika valutor)

 

Hur stämmer detta överens med infon jag hittade på er sida som löd:

 

"Inköp ska ej understiga 10000:- /Texas No-Limit/Limit/Omaha"

 

Detta skulle ju innebära ett minsta inköp på över 1300$ vilket är lite mkt, iaf för mig :(

 

Det första ($200-€500) gäller Online-SM och det andra (ej under 10000) gäller Live-SM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns säkert mängder av duktiga pokerspelare ute i landed som inte ens skulle ha rå med 100$ i inköp, men att inköpet bör ligga runt 3-400$ tycker jag är godtagbart. Jag själv studerar, och går allt annat än plus på pokern då jag ser det som enn hobby, och jag drömmer om det stora kapet.

 

Du, plus några andra har någon konstig uppfattning om att få spela Svenska Mästerskapen i Texas/Omaha är en RÄTTIGHET. Vad har alla fått den här uppfattningen om att SM ska vara tillgängligt för allt och alla som någonsin som spelat åtminstone en freroll? SM är top of the line, dit man ska sträva efter att nå efter många års spel, inte ett konvent som hela pokersverige åker till för att testa lyckan.

 

Inom andra sporter så hör man inte klagomål från spelarna för att man inte fick spela SM. Är man inte tillräckligt duktig och/eller har inte presterat tillräckligt bra under säsongen, så får man ingen inbjudan till SM brukar det heta. I många sporter använder man rankingar och poängsystem som samlar på sig under säsongen, för att på så sätt gallra ut de bästa i landet under säsongen som gått.

 

I poker är det dock annorlunda och det finns många skäl till att ett poängsystem eller ranking inte är möjligt att genomföra i dagsläget, så då måste man på något annat sätt gallra fram landets bästa pokerspelare.

 

Vad har vi för alternativ i den här selekteringsprocessen? Räcker det att man gjort en sjukt bra laydown för 3 månader sen i en SnG som man inte ens placerade sig ITM i? Vad är det då som kännetecknar Sveriges bästa pokerspelare? Deras framgång! Bra pokerspelare tjänar pengar och de riktigt bra tjänar riktigt mycket pengar. Detta innebär att ett bra närmevärde till kvaliteten på pokerspelaren, är dennes bankrulle.

 

Därför är ett inköp i SM på minst 10.000 kr ett måste, eftersom det sållar bort de flesta vars bankrulle inte tillåter sådana inköp och därmed inte hör hemma i SM.

 

Så ni som skriver gnälliga trådar om att buy-in är för högt:

-Sluta tjata, det kommer ändå inte ändras

-Har ni inte pengarna, så hör ni heller inte hemma i SM

-Om ni nu är så bra som ni själva tycker, borde det inte vara ngt problem att bli stejkad, då era kvaliteter som pokerspelare lär ha uppmärksammats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Relativt ny här, men kan inte längre hålla käften,,,

 

 

Jag är ganska ofta inne på denna sidan och läser, och vad jag har förstått så går alla spelare på denna sidan +, med vissa undantag. Jag har spelat mot en hel del av er här inne då jag sökt på era nick, och det jag har sett har inte övertygat.

 

JollyTime> Ska du spela SM?

 

När jag skrev att jag inte går + på pokern så ljög jag. Jag kan inte se mig som en stadig vinnare, utan är glad att poker självfinansieras. Ser man över det stora hela så har jag säkert plussat en hel del då jag bla placerat mig 7:a på primas 100K GUARANTEE. Grejen är att 10´ooo:- skulle vara en hel del gånger 3 då jag tänkt spela tre av nätpoker SM..

30´000 känns ganska mkt för en som har en "fast" inkomst på 7100:-/månad.

 

Det snackas väldigt mkt om att pokern skulle vara ngn ny folk-sport, men allt det handlar om är pengar och ingenting annat. Jag är glad att jag studerar så att jag har något att falla tillbaka på sen när pokerboomen lägger sig och medelmåttor som du, och säkert många andra inte hittar dessa "fiskar" som ni så kärt klankar ner på. Om jag ska vara ärlig så tror jag inte på hälften som säger att dem går plus av er härinne. Vad gör du när alla fiskar börjar inse att dem kanske inte var ngt vidare på poker? Sen att personer som lirar $500NL mm kan kalla sig pokerproffs tycker jag låter lite löjligt. Det ska även nämnas att jag klarat pokern med mkt hjälp av diverse bonusar, och även sportsbetting, där jag vet att jag är duktig. Hade förra året en fond med 20K i starkassa och en ROI på 146%, det tror jag inte att särskilt många av er här inne har på pokern.

 

 

 

Fattar inte varför du (JollyTime) kommer med ett sådant inlägg då jag i stort sett bara undrade varför uppg. inte överensstämde med uppg. på SVEPOF;s hemsida. Varpå Ekenstar redan svarat mig vänligt och bestämt. Jag tycker 10K är lite mkt att lägga på en nät-turnering med säkert 5-6 tusen anmälda.

 

 

Förstår om många säkert blir skitsura p.g.a detta inlägg, men ingen borde bry er, för ni vinner ju alla så satans mkt på poker.. hahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns säkert mängder av duktiga pokerspelare ute i landed som inte ens skulle ha rå med 100$ i inköp, men att inköpet bör ligga runt 3-400$ tycker jag är godtagbart. Jag själv studerar, och går allt annat än plus på pokern då jag ser det som enn hobby, och jag drömmer om det stora kapet.

 

Du, plus några andra har någon konstig uppfattning om att få spela Svenska Mästerskapen i Texas/Omaha är en RÄTTIGHET. Vad har alla fått den här uppfattningen om att SM ska vara tillgängligt för allt och alla som någonsin som spelat åtminstone en freroll? SM är top of the line, dit man ska sträva efter att nå efter många års spel, inte ett konvent som hela pokersverige åker till för att testa lyckan.

 

Inom andra sporter så hör man inte klagomål från spelarna för att man inte fick spela SM. Är man inte tillräckligt duktig och/eller har inte presterat tillräckligt bra under säsongen, så får man ingen inbjudan till SM brukar det heta. I många sporter använder man rankingar och poängsystem som samlar på sig under säsongen, för att på så sätt gallra ut de bästa i landet under säsongen som gått.

 

I poker är det dock annorlunda och det finns många skäl till att ett poängsystem eller ranking inte är möjligt att genomföra i dagsläget, så då måste man på något annat sätt gallra fram landets bästa pokerspelare.

 

Vad har vi för alternativ i den här selekteringsprocessen? Räcker det att man gjort en sjukt bra laydown för 3 månader sen i en SnG som man inte ens placerade sig ITM i? Vad är det då som kännetecknar Sveriges bästa pokerspelare? Deras framgång! Bra pokerspelare tjänar pengar och de riktigt bra tjänar riktigt mycket pengar. Detta innebär att ett bra närmevärde till kvaliteten på pokerspelaren, är dennes bankrulle.

 

Därför är ett inköp i SM på minst 10.000 kr ett måste, eftersom det sållar bort de flesta vars bankrulle inte tillåter sådana inköp och därmed inte hör hemma i SM.

 

Så ni som skriver gnälliga trådar om att buy-in är för högt:

-Sluta tjata, det kommer ändå inte ändras

-Har ni inte pengarna, så hör ni heller inte hemma i SM

-Om ni nu är så bra som ni själva tycker, borde det inte vara ngt problem att bli stejkad, då era kvaliteter som pokerspelare lär ha uppmärksammats

 

 

Huruvida inköpet ska vara eller inte vara 10 000 låter jag vara osagt. Däremot vill jag totalsåga hela ditt inlägg då det enbart och då menar jag enbart handlar om att försöka höja folk till skyarna (inläggsförfattaren själv iaf) som har råd att spela detta SM. Man vill alltså ha det absolut bästa startfältet verkar ju vara en riktlinje och enligt dig mäter man detta i pengar. Oki, det kanske kan stämma till viss del men och då menar jag verkligen men det finns kanske andra bra sätt? Är det någon som tänkt till för att hitta det mest ultimata eller tar man bara det som är enklast?

 

För 10 000 är det extremt många som kan kasta upp för att vara med i SM men hör dessa extremt många hemma där då? Dom flesta som anmäler sig gör det säkert men alla dessa som knappt vet vad poker är då? Dessa får visst vara med för att pengarna finns, vilket jag tycker är märkligt på ett sätt samtdiigt som jag ser det som självklart!

 

Det jag menar är att alla borde kunna ställa upp i SM om man nu vill det och då kanske 10 000 är mycket för många duktiga pokerspelare som inte har den extrema tiden att lägga ner då man kanske satsar på andra saker också här i livet.....

 

En tahnke kunde ju vara att ha 1000 kr som insats och sen är det kval helt enkelt. Det gäller att komma ITM på en av kvaltävlingarna. T ex kan man ju ha kvaltävlingar på väldigt många ställen i Sverige. När man sen klarat av att hamna ITM i någon tävling ja då får man allt kasta upp 10 000 för att spela SM. Men risken finns ju att någon rik inte får vara med då.....

 

Visst är det en del tur i turneringar coh att detta inte är det mest rättvisa heller men det viktiga är att man tänker till för att ge alla som har i ett SM att göra få chansen, och då inte bara via några satelliter där ett extremt fåtal kvalar in....

 

Jag personligen bryr mig extremt lite om ett SM i poker, titeln är ju värd nada tyvärr. Pengarna är det enda viktiga där enligt mig. Kanske på sikt kan SM få en värdighet att kunna kalla någon SM-vinnare.

 

Ja, det vara bara lite tankar från min sida!

 

Lägg iaf ner överlägsenheten i ett badkar eller något likande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TANDEMCYKELN jag vill veta hur vi

 

Främja pokern för proffsen och sabba för hobbyspelarna, ja. Det tackar vi å det ödmjukaste för.

 

för jag har dock inte förstår inte det hela.

 

Seriöst alltså, förbättra svenskan så att den går att tyda eller läsa tack! Jag förstår typ ingenting av ditt inlägg, eller är det väl jag som är mindre intelligent som inte är styrelsemedlem ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TANDEMCYKELN jag vill veta hur vi

 

Främja pokern för proffsen och sabba för hobbyspelarna, ja. Det tackar vi å det ödmjukaste för.

 

för jag har dock inte förstår inte det hela.

 

Seriöst alltså, förbättra svenskan så att den går att tyda eller läsa tack! Jag förstår typ ingenting av ditt inlägg, eller är det väl jag som är mindre intelligent som inte är styrelsemedlem ;)

 

Många felskrivningar i samma mening, men förstår du inte vad han vill ha sagt är faktiskt risken att du är "mindre intelligent", ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TANDEMCYKELN jag vill veta hur vi

 

Främja pokern för proffsen och sabba för hobbyspelarna, ja. Det tackar vi å det ödmjukaste för.

 

för jag har dock inte förstår inte det hela.

 

Seriöst alltså, förbättra svenskan så att den går att tyda eller läsa tack! Jag förstår typ ingenting av ditt inlägg, eller är det väl jag som är mindre intelligent som inte är styrelsemedlem ;)

 

Många felskrivningar i samma mening, men förstår du inte vad han vill ha sagt är faktiskt risken att du är "mindre intelligent", ja.

 

Då kanske du som inte tillhör gruppen mindre intelligenta ta och förklara för mig hur meningen egentligen ska vara så vi mindre intelligenta kan läsa den som sig bör och kanske t o m förstå innehållet på dessa nio ord. Du vet att ju färre ord man använder, ju viktigare är det att det blir rätt för att förstå sammanhanger!

 

allers huga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga med detta var att JollyTime ville ha ett inköp på Minst 10´000:- ... Oh vad kul det ska bli att se om han verkligen anmäler sig (dont think so)... Jag intygar att jag ska vara med på iaf ett av eventen. Det som ATIX sa om typ kvaltävlingar var verkligen bra imo!

 

 

Om det bara är pengar som avgör så skulle det vara heeelt underbart om någon nyrik snubbe (fisk som ni så förnämt kallar dem) skulle klonka hem hela skiten.

 

Vet du vad Jolly, varför inte köra 10K inköp med obefintliga re-buys 1:a timmen och en addon efter 1;a timmen? Då är det ju verkligen kassan som avgör, och du som är så pass grym på poker borde kunna "grinda" ihop till ett antal Re-buy;s på bara ett par dagar! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte på hälften som säger att dem går plus av er härinne.

 

Tror jag, då detta är ett pokerforum och dom som är här bör rimligen ha kunskapen ialla fall.

 

Man kan väl ha detta som sitt största intresse och brinna för poker utan att för den skull vara en i längden vinnande spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte på hälften som säger att dem går plus av er härinne.

 

Tror jag, då detta är ett pokerforum och dom som är här bör rimligen ha kunskapen ialla fall.

 

Man kan väl ha detta som sitt största intresse och brinna för poker utan att för den skull vara en i längden vinnande spelare?

 

Ja, jag ser då inte varför folk på sajten i majoritet skulle vara plussande spelare. Det låter i mina öron lite ologiskt faktiskt. Däremot tror jag att dom som skriver en del här oftast är plussande spelare. De som inte plussar så mycket skriver nog mindre men kommer säkert med lite fler HA.

 

Sen finns det säkert några drömmare som verkligen inbillar sig att dom lever på poker, nebart för att deras tråkiga fabriksjobb ska kunna glömmas bort när de äntligen är lediga 8-) Men dom är nog i fåtal....

 

Själv är jag en svagt plussande spelare :P Ska dock bli bättring på den fronten....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...