Gå till innehåll

Antal badbeats (förlorade inköp) har ni haft i sträck?


pcw

Recommended Posts

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker inte att badbeat och förlorat inköp är samma sak (men det vågar jag knappt säga, för Moderator-Hjort kommer säkert att klanka på min tolkning av språket). Men igår blåste jag tre inköp på mycket kort tid: alla tre gånger floppade jag nötfärgen, fick in pengarna, och blev utdragen av kåkar. t-r-e gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att badbeat och förlorat inköp är samma sak

 

Tänkte precis påpeka samma sak. Ändra gärna rubriken till bara "antal inköp [givet en viss tid]" så blir det tydligare vad frågan är (för jag antar att det är det du frågar?)

 

Jag torskade 7 inköp (varav ett på tilt) på en session på 3-5 timmar typ, annars har jag säkert torskat 10-15 under en vecka eller så nån gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att badbeat och förlorat inköp är samma sak

Nä det ser jag som allmänkunskap att det inte är, så det vågar du nog säga. Däremot kan förlorade inköp ofta bero på badbeats och ett antal förlorade inköp i rad betecknas som ett badstreak. Antar att pcw förväxlade dessa begrepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att badbeat och förlorat inköp är samma sak

 

Tänkte precis påpeka samma sak. Ändra gärna rubriken till bara "antal inköp [givet en viss tid]" så blir det tydligare vad frågan är (för jag antar att det är det du frågar?)

 

Jag torskade 7 inköp (varav ett på tilt) på en session på 3-5 timmar typ, annars har jag säkert torskat 10-15 under en vecka eller så nån gång.

 

Äsch, såklart det är badbeat om man förlorar ett helt inköp ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i lördags loosade jag dessa händer:

 

1. kk...flop kq8....killen vinner med a10...får in J på rivern efter hårt bettande...ok...kan ta det...

 

2. qq...en raisar...en reraisar preflop...jag callar...flop q64...2 hjärter...ena killen betar, andra reraisar..jag ställer båda callar....den reraisande killen vägrade släppa AA .....A kom på river efter vi gått all in på flop....började bli less...

 

3. jag har KK, ena reraisar min raise ganska hårt...börjar bli rädd för aa igen såklart...jag callar...flop = 10K4, tackarr....han raisar stenhårt...måste ha aa tänkte jag....jag ställer, han synar,,,,river kommer ett A...han visar AA...

 

4. har 62 på big blind...ingen höjer...så jag ser floppen, 662 kommer på flop...ena killen betar 8€, jag synar bara, 2 klö på floppen, turn= ytterligare en klöver...5an...jag går all in...han synar o visar upp 56.....

 

5. Får KK, ena killen höjer...jag synar...ena reraisar (trodde han va på tilt) ena foldar, jag synar....floppen kommer bara lågt...han bettar, jag ställer...han blixtsynar med AA....

 

Allt detta hände under 3-4 h på B2B nätverket.... jag var/är ganska less efter denna session....aldrig varit med om att mitt högsta set blivit slagen så många gånger av ngn som drar ut med ett högre set som där....

 

Skulle vara kul att se typ på tv den sessionen med en kommentator: "how would you play it?"...suck....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkar ett förlorat inköp som ett badbeat.

 

 

Säger som P_Kungen: skum tolkning.

 

Torskar jag med KK AI preflop mot AA eller med KQc på brädan ATcx mot TT t.e.x så tycker jag inte det är en badbeat, och det finns rätt grymt många andra situationer, som när man bluffar, hamnar AI med set mot högre set, etc etc etc, som man kan kan torska ett inköp på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men igår blåste jag tre inköp på mycket kort tid: alla tre gånger floppade jag nötfärgen, fick in pengarna, och blev utdragen av kåkar. t-r-e gånger.

 

Vad klassar du som ett inköp? Det du köper in dig för eller vad man max kan köpa in sig för? Om det är du som nickar majorj på b2b så köper du inte in fullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men igår blåste jag tre inköp på mycket kort tid: alla tre gånger floppade jag nötfärgen, fick in pengarna, och blev utdragen av kåkar. t-r-e gånger.

 

Vad klassar du som ett inköp? Det du köper in dig för eller vad man max kan köpa in sig för? Om det är du som nickar majorj på b2b så köper du inte in fullt.

 

 

Inköp = max inköp förstås. Jag är inte majorj på b2b. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkar ett förlorat inköp som ett badbeat.

Skum tolkning..

 

Hur är din tolkning av det då?

 

Bad beat är väl generellt att man är favorit när pengarna åker in, sedan tolkar väl de flesta att man ska vara STOR favorit när pengarna åker in. Rubriken blir aningen missvisande som den ser ut nu (de flesta svarar väl i antal inköp).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...