Gå till innehåll

Kontor för poker där man kan arbeta sida vid sida?


Verdi

Recommended Posts

Jag satt och läste en tråd i "spelberoende"-forumet där flera gav uttryck för att man tappar så mycket som "pokerproffs" i form av rutiner, kollegor och dylika saker. Att sitta hemma i morgonrock dygnet runt, tappa kontakten med vardagen, vända på dygnet osv är negativa aspekter av att vara hemmaproffs.

 

Min idé är alltså att man går ihop 5-10 st och hyr en gemensam lokal och drar in bredband och lite schyssta arbetsplatser. Det kan vara en lägenhet eller vad som helst. Sen har man det som arbetsplats. Kanske försöka vara där 10-18 på vardagar. Genom detta vinner man ganska mycket.

 

* Man får en tydligare gräns mellan jobb och fritid. Det blir enklare att veta när man ska spela och när man ska vara ledig.

* Man får kollegor som man kan luncha med och ta fikaraster.

* Man kan lära sig av varandra. Stötta varandra när det går tungt osv.

* Man vänder inte på dygnet och kan ha normala sociala relationer på kvällstid.

* Flickvännen slipper gnälla över att man sitter och spelar hela tiden. Är man borta på "jobbet" så kan man leva ett "normalt" liv när man är hemma.

* Man får en automatisk tilt-kontroll eftersom man hela tiden har de andra runt omkring och då vill man ju inte förlora ansiktet gentemot de.

 

Om man är jämna kan man till och med gå ihop och dela på risken och ha gemensam kassa. Eller ha 50% själv och 50% delat eller liknande. Då jämnar man ju ut variansen och stejkar varandra.

 

Är man hyfsat framgångsrika så borde inte en hyreskostnader o dyl vara nåt bekymmer.

 

Om jag vore tillräckligt bra för att leva på poker så skulle jag mer än gärna försöka mig på nåt sånt här. Det måste ju vara 100ggr bättre än att sitta hemma själv och uggla.

 

Enda problemet är väl om man föredrar att spela mitt i nätterna eftersom spelet på vissa sajter är mer lönsamt då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I detta fall ska man inte ens vara på samma sajt/nät. Plus att det måste vara väldigt hysh hysh om vad man håller på med.

 

Skulle en sajt få reda på detta typ av lokal skulle dom garanterat stänga av er utav säkerhetsskäl. Det spelar nog ingen roll om man är seriös eller inte i den frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I detta fall ska man inte ens vara på samma sajt/nät. Plus att det måste vara väldigt hysh hysh om vad man håller på med.

 

Skulle en sajt få reda på detta typ av lokal skulle dom garanterat stänga av er utav säkerhetsskäl. Det spelar nog ingen roll om man är seriös eller inte i den frågan.

 

Med tanke på att det finns massa klubbar som har datorer, så borde det inte vara några problem, om man är mycket öppen och förklarar I FÖRVÄG....

 

Exempelvis Partynätet, så kan ju halva Sthlm inte sätta sig på samma cashgamebord som en annan sthlmsspelare, för att det finns "connections" mellan dessa spelare, i och med att de spelat från samma IP på Klubben. Men inga blir avstängda från Party för detta.

 

(Man kanske ska undvika Prima dock, de verkar ju vara svårförklarade...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I detta fall ska man inte ens vara på samma sajt/nät. Plus att det måste vara väldigt hysh hysh om vad man håller på med.

 

Varför måste det vara hysch hysch om vad man håller på med?

 

Tanken var att mann inte ska sitta vid samma bord i samma lokal.

 

Det kanske inte är ovanligt att det förekommer men om jag skulle driva en poker sajt och fick reda sådan händelser så skulle jag känna mig något oseriös. Men tjänar man pengar på det så kanske man inte bryr sig.. jag tar snart tillbaka allt och påstår motsatsen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sålänge man inte sitter vid samma bord så kan det väl inte vara några problem alls?

Alltså borde cashgames gå alldeles utmärkt vid olika bord på samma site. Däremot så skulle det inte funka att ställa upp i samma turnering, för då skulle man ju kunna placeras vid samma bord. Men olika turneringar borde inte heller vara nåt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på klienter.

 

Vissa klienter tittar endast på den publika ip-adressen, och då är det kört att sitta på samma cashgame bord. Vissa kollar på kombinationen public/privat ip-adress och då kan man teoretiskt sett spela på samma cg-bord även om det kanske är oetiskt att göra det.

 

När det gäller turneringar har jag och en arbetskamrat ofta spelat samma turneringar, suttit på samma bord, etc, utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det inte bli lurigt med vissa pokersiter, samma/liknande ip-adresser osv...

Det bör väl gå att koppla in sig på pokersajterna via hemuppkopplingen ganska enkelt? Liknande sånna där proxyservrar som finns. Eller kanske fjärrstyra hemburkarna... bör väl gå va.???

 

Japp. Pc-Anyware eller vnc. Det kan dock sega ner en aning så man bör inte ha alltför ålderdomliga datorer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ni diskuterar nu är något som jag snuddat vid i en annan tråd.

 

Just det här med att jobba ensam är svårt, vare sig det gäller poker eller något annat, man skaffar sig lätt dåliga vanor och dålig disciplin, och ibland känner man behov av att prata med andra, både om jobb men även om annat.

 

Många enmansföretagare hyr därför in sig på kontorshotell så att de har några att fika och luncha med och kanske rent av får idéer av andra om man har tur att ha någon i kontorshotellet som jobbar i samma bransch...

 

Så er idé är inte ny!

 

Fördelarna är många som jag ser det:

 

Man utvecklar tillsammans rutiner för fika, lunch, man kan bolla idéer, kanske får hjälp med ett svårt beslut i en stor pott(inte i tid och otid men någon gång ibland).

 

Och sedan ska man inte underskatta den sociala biten! Vi människor är flockdjur som gärna tyr oss till varandra. Det finns givetvis undantag men jag är definitivt en sådan person och de flesta som jag känner fungerar så också...

 

Jag kan nämna att för några år sedan jobbade jag 4 månader som konsult på Ericsson(jag jobbar i databranschen). Vi satt ett tiotal personer från olika konsultfirmor och jobbade i helt olika projekt men just detta att inte vara ensam, kunde luncha tillsammans och bolla idéer med varandra gjorde att allting gick mycket lättare än om man skulle varit ensam, tro mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller annars kan vi ju göra så här:

Ni tar över mitt jobb. Ni åker 30 min på motorväg. Kommer till jobbet 09.00. Kämpar med att bevisa att ni är värd en månadslön. Samtidigt är ni trevlig och social vid fika-bordet. Diskussioner är typ pellets-pannor, uppfödning av grisar, bantning, (män) och vasalopp. Sen jobbar ni till minst 18.00. 30 min motorväg hem. 5 dgr i veckan 48 veckor om året.

 

I gengäld kan jag låna skillz av den bästa och den snyggaste morgonrocken. Jag kommer inte ångra mig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller annars kan vi ju göra så här:

Ni tar över mitt jobb. Ni åker 30 min på motorväg. Kommer till jobbet 09.00. Kämpar med att bevisa att ni är värd en månadslön. Samtidigt är ni trevlig och social vid fika-bordet. Diskussioner är typ pellets-pannor, uppfödning av grisar, bantning, (män) och vasalopp. Sen jobbar ni till minst 18.00. 30 min motorväg hem. 5 dgr i veckan 48 veckor om året.

 

I gengäld kan jag låna skillz av den bästa och den snyggaste morgonrocken. Jag kommer inte ångra mig. ;)

 

Du säger så nu, ja!

 

Inget illa ment men jag utgår ifrån att din lön kommer in på ditt bankkonto som en klocka i slutet av varje månad?

Hur skicklig man än är så kommer det perioder där man vissa månader går back. Hade du klarat det psykologiskt?

 

Själv är jag i ungefär samma sits som du(om man byter ut 30 min. motorväg mot 30 min. spårvagn) och när jag en helg har gått back så känns det jävligt tryggt att ha ett jobb att komma tillbaka till...och veta att lönen snart kommer att fylla på ens bankkonto...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...