Ruterkung Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 Njaaa asså, du får nog ta dig själv om det skall bli nåt här serrö Jag får se om jag pallar lira ikväll. Är osannolikt mosig i huvet efter att inte ha sovit sen i lördags. Klart du orkar! Tid: Runt 19.00 - 19.30 Site: Prima Namn: Pokerforums fiskar Pass: Slaska Häng på några stycken nu så vi blir runt 6-7-8 st! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mogge13 Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 Njaaa asså, du får nog ta dig själv om det skall bli nåt här serrö Jag får se om jag pallar lira ikväll. Är osannolikt mosig i huvet efter att inte ha sovit sen i lördags. Klart du orkar! Tid: Runt 19.00 - 19.30 Site: Prima Namn: Pokerforums fiskar Pass: Slaska Häng på några stycken nu så vi blir runt 6-7-8 st! Det där ser ju bra ut men kan inte dom som ska vara med skriva innan här vad dom nickar på prima. så det blir lite enklare för jag kommer knappt ihåg nån från senast.. jag nickar iaf. "The_Grinder_" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 KidStockholm Jag känns igen på den stora stacken framför mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 Gissningstävling: Namnet på min avatar (ledtråd Wychwood) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 Snart dags för nötförsäljning på prima! _brodern_ är nicket ni ska passa er för! Hur är det med formen miami? Värmt upp dina A/K, du vet ju att jag är livrädd för dom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 Någon som kan något om matlagning? Ska nämligen äta en micrad hamburgare med potaits (ej micrade) men har ingen sås till potatisen. Blir det att hälla på lite mjölk över eller vad gör man? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 Snart dags för nötförsäljning på prima! _brodern_ är nicket ni ska passa er för! Hur är det med formen miami? Värmt upp dina A/K, du vet ju att jag är livrädd för dom lool, mot dig värdebetar jag Jhögt alla gator. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 Har aldrig i mitt liv sett så många rr-stegar och cappade floppar. Impressive guys! Ledsen att jag bara försvann. Klienten hängde sig och med den datorn och då svor jag och då vaknade junior osv. N'sta gång tar jag riggen med mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 Har aldrig i mitt liv sett så många rr-stegar och cappade floppar. Impressive guys! Ledsen att jag bara försvann. Klienten hängde sig och med den datorn och då svor jag och då vaknade junior osv. N'sta gång tar jag riggen med mig. hehe, låter bra det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 Har aldrig i mitt liv sett så många rr-stegar och cappade floppar. Impressive guys! Ledsen att jag bara försvann. Klienten hängde sig och med den datorn och då svor jag och då vaknade junior osv. N'sta gång tar jag riggen med mig. hehe, låter bra det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mogge13 Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 Har aldrig i mitt liv sett så många rr-stegar och cappade floppar. Impressive guys! Ledsen att jag bara försvann. Klienten hängde sig och med den datorn och då svor jag och då vaknade junior osv. N'sta gång tar jag riggen med mig. word! riktigt sjuka utdragningar ! och swings.. liksom $50 till $200 på en 30 min.. på 1-2 (!) skitskoj! vi måste köra nån mer gång.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LilTicket Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 Det svängde lite om man säger. Men det var jävligt kul. Förutom på slutet när jag var fiskig som fan och tog varenda jävla broadway-hög hand till showdown när ni hade börjat klonka. Men RR-hålstegen i sista handen räddade upp lite iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 Några händer från dagens slask... Hand 1: $1.00/$2.00 Fixed Limit Texas Hold'em (5 handed) Seat 3: LilTicket ($123.50) [big blind] Seat 4: _brodern_ ($180.50) Seat 5: The_Grinder_ ($137.50) Seat 6: Kidstockholm ($248.25) [dealer] Seat 7: Santa_Claws ($77.25) [small blind] Hole cards: 10 4 Pre-flop: _brodern_ calls $1.00, The_Grinder_ raises to $2.00, Kidstockholm folds, Santa_Claws completes, LilTicket calls $2.00, _brodern_ raises to $3.00, The_Grinder_ calls $3.00, Santa_Claws calls $3.00, LilTicket calls $3.00 Flop: 10 J K (4 players) Santa_Claws bets $1.00, LilTicket raises to $2.00, _brodern_ raises to $3.00, The_Grinder_ folds, Santa_Claws raises to $4.00, LilTicket calls $4.00, _brodern_ calls $4.00 Turn: J (3 players) Santa_Claws checks, LilTicket checks, _brodern_ checks River: 10 (3 players) Santa_Claws checks, LilTicket checks, _brodern_ bets $2.00, Santa_Claws folds, LilTicket calls $2.00 _brodern_ shows: 10 4 _brodern_ wins $26.75 from the main pot Hand 2: Hur ska inte 4:an komma på rivern? $1.00/$2.00 Fixed Limit Texas Hold'em (4 handed) Seat 2: leftoverpink ($283.50) Seat 3: LilTicket ($137.12) [dealer] Seat 4: _brodern_ ($146.25) [small blind] Seat 5: The_Grinder_ ($102.63) [big blind] Hole cards: 7 4 Pre-flop: leftoverpink folds, LilTicket raises to $2.00, _brodern_ raises to $3.00, The_Grinder_ raises to $4.00, LilTicket calls $4.00, _brodern_ calls $4.00 Flop: 7 6 K (3 players) _brodern_ bets $1.00, The_Grinder_ raises to $2.00, LilTicket folds, _brodern_ raises to $3.00, The_Grinder_ calls $3.00 Turn: 2 (2 players) _brodern_ bets $2.00, The_Grinder_ raises to $4.00, _brodern_ raises to $6.00, The_Grinder_ calls $6.00 River: 4 (2 players) _brodern_ bets $2.00, The_Grinder_ calls $2.00 _brodern_ shows: 7 4 The_Grinder_ shows: J J _brodern_ wins $32.50 from the main pot Hand 3: Hur kan rivern checkas ner? $1.00/$2.00 Fixed Limit Texas Hold'em (6 handed) Seat 2: leftoverpink ($210.00) Seat 3: LilTicket ($113.87) [dealer] Seat 4: _brodern_ ($188.00) [small blind] Seat 5: The_Grinder_ ($143.88) [big blind] Seat 6: Kidstockholm ($241.75) Seat 7: Santa_Claws ($61.50) Hole cards: 7 9 Pre-flop: Kidstockholm raises to $2.00, Santa_Claws raises to $3.00, leftoverpink folds, LilTicket folds, _brodern_ calls $3.00, The_Grinder_ folds, Kidstockholm calls $3.00 Flop: J 5 8 (3 players) _brodern_ bets $1.00, Kidstockholm raises to $2.00, Santa_Claws calls $2.00, _brodern_ raises to $3.00, Kidstockholm calls $3.00, Santa_Claws calls $3.00 Turn: 2 (3 players) _brodern_ bets $2.00, Kidstockholm calls $2.00, Santa_Claws calls $2.00 River: 6 (3 players) _brodern_ checks, Kidstockholm checks, Santa_Claws checks _brodern_ shows: 7 9 _brodern_ wins $23.75 from the main pot Hand 4: Tunna värdebets gör man mot tomma spelare $1.00/$2.00 Fixed Limit Texas Hold'em (6 handed) Seat 3: LilTicket ($124.50) [small blind] Seat 4: _brodern_ ($182.00) [big blind] Seat 5: The_Grinder_ ($166.50) Seat 6: Kidstockholm ($218.50) Seat 7: Santa_Claws ($78.75) [dealer] Seat 8: storsjoodjur ($215.00) [sitting out] Hole cards: K 4 Pre-flop: The_Grinder_ folds, Kidstockholm raises to $2.00, Santa_Claws folds, LilTicket folds, _brodern_ calls $2.00 Flop: 9 J J (3 players) _brodern_ checks, Kidstockholm bets $1.00, _brodern_ calls $1.00 Turn: 3 (3 players) _brodern_ checks, Kidstockholm checks River: 5 (3 players) _brodern_ bets $2.00, Kidstockholm calls $2.00 _brodern_ shows: K 4 _brodern_ wins $10.00 from the main pot Hand 5: Denna handen var sjuk, miami hade Q hög och lilticket J hög. Hur kan vi cappa pre och flop med de händerna? $1.00/$2.00 Fixed Limit Texas Hold'em (6 handed) Seat 2: leftoverpink ($214.50) [small blind] Seat 3: LilTicket ($73.87) [big blind] Seat 4: _brodern_ ($241.00) Seat 5: The_Grinder_ ($110.38) Seat 6: Kidstockholm ($244.25) Seat 7: Santa_Claws ($58.25) [dealer] Hole cards: 3 A Pre-flop: _brodern_ raises to $2.00, The_Grinder_ folds, Kidstockholm raises to $3.00, Santa_Claws folds, leftoverpink folds, LilTicket raises to $4.00, _brodern_ calls $4.00, Kidstockholm calls $4.00 Flop: 5 2 10 (3 players) LilTicket bets $1.00, _brodern_ raises to $2.00, Kidstockholm raises to $3.00, LilTicket raises to $4.00, _brodern_ calls $4.00, Kidstockholm calls $4.00 Turn: 5 (3 players) LilTicket checks, _brodern_ checks, Kidstockholm checks River: A (3 players) LilTicket checks, _brodern_ bets $2.00, Kidstockholm folds, LilTicket calls $2.00 _brodern_ shows: 3 A _brodern_ wins $27.25 from the main pot Tyvärr backade jag $130, sjukt riggat spel. leftoverpink är ju lätt den mest riggade spelaren jag har mött, han klonkade banne mig mer än jag gjorde Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elninjopink Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 Det var inte klonk, jag spelade helt enkelt bättre. Hur svårt är det att slå super-weak-tight spelare egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 Så här blev min graf: länk till photobucket.com Men hur gör ni för att få en sån bild? Jag har försökt kolla men förstår inte Förresten, bara så ni vet kör mogge med cardhack, hur kan han annars folda varenda gång jag har AK, AQ, JJ, QQ osv när vi spelar HU. Iofs så kompenserar han det med att alltid bli utdragen men ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2006 Det var inte klonk, jag spelade helt enkelt bättre.Hur svårt är det att slå super-weak-tight spelare egentligen? Det sjuka var att jag hade typ 70/55, hur fan lyckas jag få de statsen . Du var ju rena rama tightus weakus jämfört med mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elninjopink Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 Jag har bevis på hur vekt ni spelade. Fast behåller de för mig själv.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mogge13 Postad 7 September , 2006 Rapport Share Postad 7 September , 2006 Förresten, bara så ni vet kör mogge med cardhack, hur kan han annars folda varenda gång jag har AK, AQ, JJ, QQ osv när vi spelar HU. Iofs så kompenserar han det med att alltid bli utdragen men ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ski_punk Postad 8 September , 2006 Rapport Share Postad 8 September , 2006 Hehe det här såg ut som slaskomania När kör ni nästa gång, lite sugen på att haka på...? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 8 September , 2006 Rapport Share Postad 8 September , 2006 Ja det var mkt roligt. Nästa gång ska jag sitta till höger om Ruterkung, sjukt jobbigt att alltid komma in i en pott när det är trebetat eller cappat...men lite kul oxå iof. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 8 September , 2006 Rapport Share Postad 8 September , 2006 Ja, vafan skall man göra liksom, när det kommer tre bet till en kan man likagärna cappa med anytwo så slipper nån annan göra det. Effektivisering heter det. Hade varit urkul om vi satte oss vid ett vanligt bord och körde samma taktik. Dom andra hade aldrig fattat vad som hände Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 8 September , 2006 Rapport Share Postad 8 September , 2006 Ja det var mkt roligt. Nästa gång ska jag sitta till höger om Ruterkung, sjukt jobbigt att alltid komma in i en pott när det är trebetat eller cappat...men lite kul oxå iof. Haha vad du alltid gnäller om din position. Som när vi lirade hemma hos mig och din BB alltid blev 3-betad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 8 September , 2006 Rapport Share Postad 8 September , 2006 Ja det var mkt roligt. Nästa gång ska jag sitta till höger om Ruterkung, sjukt jobbigt att alltid komma in i en pott när det är trebetat eller cappat...men lite kul oxå iof. Haha vad du alltid gnäller om din position. Som när vi lirade hemma hos mig och din BB alltid blev 3-betad. jaja, menar bara att sitta efter ruterklonk är inte så bra för det blir många bets till dom bakom mig...jag vill ju oxå raisa lite. Bättre om det sitter ett par mellan då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 8 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2006 Hehe det här såg ut som slaskomania När kör ni nästa gång, lite sugen på att haka på...? När alla har byggt upp rulle igen... Känns ju bra att vi var 6-7 stycken olika spelare men bara en plussade och alla andra backade pga raken bzkt; han gnäller på sin position bara för att ha något att skylla på. Antingen är det korten som är för dåliga (vilket vi kom överens om att det inte var) eller något annat dumt som att markern är för kletiga, luften för lagom eller bordet för stort Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 12 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2006 Det här kan inte vara sant. När man för en gångs skull hinner lira nätpoker vad händer då? Allt började så bra, gick upp och åt frukost, läste tidnignen och kollade igenom PF. Sätter igång klienten och sätter mig på waitinglist på några bord. Ojdå, ett HU bord, äh vafan han är spansk, han måste vara dålig så jag slår mig enr med honom. Klonk, en norrman kom in också! Tar första potten och förlorar den andre mot norrmanen men vad händer då?! Vi vill påpeka att vi ska göra en uppgradering om 10 minuter och detta tar 120 minuter, vi är tacksamma för att ni är glada. Men det var väl själva f*n då tänker jag. Inte nog med att jag inte kan lira, jag ligger back också! Som tur var tog jag tillbaka det jag låg back men det stör mig så mycket att jag inte kan lira de 2h som det är nere! Varför kan jag aldrig kunna lira nätpoker? Man läser om andra, har lirat 15000 händer denna veckan och det har gått bra. Jo tjena, det tar tre månader för mig att lira det... Jag måste ju också vara en av de trögaste användarna här, hur många är det som är medlemmar här men aldrig spelar poker? Jag hinner ju med några timmar live varje vecka/månad men vad gör det. Hur många händer hinner man på 30-40h live? Är väl ungefär som 2-3h om du multitablar 3-4 bord. Spelar ni om ni itne är riktigt koncentrearde ni grinders elelr hur gör ni? Jag kan inte hålla koncentrationen på nätet längre än max 2-3h. När jag spelar live kan jag lätt sitta uppåt 20h utan problem. Har kanske med vana att göra lite. Vad hade nu detta med att jag inte kan spela nu då? Egentligen ingenting men jag ville bara klaga lite över min förbannade otur med serveruppgraderignar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts