Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT


Ruterkung

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

bzkt @PS?

Föressten... va?

 

Jag och min kompis lirade mot din avatar men det var ju som sagt inte du :) .

 

dj_feel skrev:

Ser dig ju fan varje dag, sluta cykla utanför mitt kontorsfönster ffs

 

Mitt tips är en mörkläggningsgardin.

 

Vadå? Alla vill väl se när jag cyklar runt och rammlar. Gjorde en vurpa idag men jag var snabbt uppe och cyklade iväg fort för att ingen skulle se mig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå? Alla vill väl se när jag cyklar runt och rammlar. Gjorde en vurpa idag men jag var snabbt uppe och cyklade iväg fort för att ingen skulle se mig ;)

Jag har ocksa jobbat som brevbarare. En gang cyklade jag o en kollega nedfor en isig backe. Vi fick sladd pa samma stalle, bada ramlade och badas post ramlade ut pa backen. De var bara att aka tillbax till kontoret o sortera om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl komma med en liten kommentar om den nya layouten här. Just nu gillar jag den inte så mycket, eller rättare sagt, jag gillar den inte alls. Det verkar som man inte kan hitta sina gammla inlägg som innan ("dina inlägg"). Jag vet att man kan ta "premunationer" men där hittar jag inte de trådarna jag ahr skrivit i innan de gjorde om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl komma med en liten kommentar om den nya layouten här. Just nu gillar jag den inte så mycket, eller rättare sagt, jag gillar den inte alls. Det verkar som man inte kan hitta sina gammla inlägg som innan ("dina inlägg"). Jag vet att man kan ta "premunationer" men där hittar jag inte de trådarna jag ahr skrivit i innan de gjorde om.

Chilla lite bara, förändringar kommer. Det där med att du inte ser vilka trådar du skrivit i innan nya plattformen får du leva med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett tag sen jag skrev i dagboken nu och har inte lirat nätpoker på ett tag. Dels pga tidsbrist, sjukdom, jobb osv osv. Istället har jag lirat endel livepoker istället vilket har gått över förväntan. På dryga 30h har jag plussat ~7500 och då endast på 1/2 NL och 5/10 - 10/20 FL.

 

Var spelar du live? Är det kronor eller dollars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chilla lite bara, förändringar kommer. Det där med att du inte ser vilka trådar du skrivit i innan nya plattformen får du leva med.

Nej, det behöver du inte alls. Gör en avancerad sökning där du skriver ditt eget namn i fältet för användarnamn - klart! Resultatet är exakt detsamma som på den gamla funktionen för dina inlägg. Lite krångligare, men man behöver ju inte denna funktion så ofta längre, då den successivt fasas ut av prenumerationsfunktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdebeta river? Inga reads/stats på spelarna.

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $5/$10

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with :Ts::Ks:

UTG calls, 2 folds, Hero raises, SB calls, BB folds, UTG calls.

 

Flop: :8h::5c::2h: (7SB, 3 players)

SB checks, UTG checks, Hero bets, SB calls, UTG calls.

 

Turn: :Th: (5BB, 3 players)

SB checks, UTG checks, Hero bets, SB calls, UTG calls.

 

River: :Js: (8BB, 3 players)

SB checks, UTG checks, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdebeta river? Inga reads/stats på spelarna.

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $5/$10

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with :Ts::Ks:

UTG calls, 2 folds, Hero raises, SB calls, BB folds, UTG calls.

 

Flop: :8h::5c::2h: (7SB, 3 players)

SB checks, UTG checks, Hero bets, SB calls, UTG calls.

 

Turn: :Th: (5BB, 3 players)

SB checks, UTG checks, Hero bets, SB calls, UTG calls.

 

River: :Js: (8BB, 3 players)

SB checks, UTG checks, Hero ???

 

Utan någon större read och mot två motståndare hade jag nog själv checkat. Fast ju mer jag tänker på det desto mer vill jag nog ha in värdebettet på river. Kan inte riktigt se vad dom ska ha som slår dig, troligt är väl att någon sitter på :Ah:x och en annan med Tx, 8x eller 76 eller liknande.

 

Mot en spelare är bettet givet, och jag lutar mot ett valuebet även i detta fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat min första riktiga session på nätet på 3 veckor och hittade lillplusset. $28 upp slutade sessionen vilket var härligt eftersom jag låg back i stort sett hela tiden. Precis innan jag la ner kom denna fina handen:)

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $3/$6

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :7c::9s:

UTG raises, CO calls, Button calls, SB calls, Hero calls.

 

Flop: :8c::6d::5c: (10SB, 5 players)

SB bets, Hero calls, UTG calls, CO raises, Button folds, SB calls, Hero 3-bets, UTG calls, CO caps, SB calls, Hero calls, UTG calls.

 

Här står det att jag floppar 9-hög vilket gör mig lite konfunderad och jag tar till "tuff_fishs" knep och räknar högt på fingrarna, 5..6..7..8..9.., men va fan, jag har ju stege! Det var bara datorn som var lite slö så det stod inte direkt:). Hur ska jag ta betalt nu då? Jag väljer att köra ruterkung special som alltid fungerar konstigt nog. Det är alltså så att man kör syn-raise på floppen med monster vilket är väldigt lättläst men eftersom ingen någonsin har trott på vad jag säger/gör så fungerar det ju jättebra.

 

Turn: :Ad: (13BB, 4 players)

SB checks, Hero bets, UTG folds, CO raises, SB folds, Hero 3-bets, CO caps, Hero calls.

 

Skönt att inte klöver kommer eller att bordet parar sig.

 

River: :3s: (21BB, 2 players)

Hero bets, CO raises, Hero 3-bets, CO caps, Hero calls.

 

Ska min nöt får hålla för en gångs skull eller kommer han visa 97 också? Denna gång så höll det faktiskt eftersom fi har AA och jag drar hem en finfin pot.

 

Results:

Final pot: 29BB

 

Har några andra händer som jag lägger upp efter jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdebeta river? Inga reads/stats på spelarna.

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $5/$10

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with :Ts::Ks:

UTG calls, 2 folds, Hero raises, SB calls, BB folds, UTG calls.

 

Flop: :8h::5c::2h: (7SB, 3 players)

SB checks, UTG checks, Hero bets, SB calls, UTG calls.

 

Turn: :Th: (5BB, 3 players)

SB checks, UTG checks, Hero bets, SB calls, UTG calls.

 

River: :Js: (8BB, 3 players)

SB checks, UTG checks, Hero ???

 

Jag hade betat den rivern alla dagar i veckan. Ska man börja checka alla skrämselkort på rivern så missar man MASSA value.

Jag skulle tro att du leder här bra mycket oftare än vad du är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade betat den rivern alla dagar i veckan. Ska man börja checka alla skrämselkort på rivern så missar man MASSA value.

Jag skulle tro att du leder här bra mycket oftare än vad du är slagen.

 

Jo, som alla andra säger så är det ett bet-fold läge. Tyvärr är det lätt att vara efterklok, valde mesvägen och checkade ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

N1!

 

(jag tycker iof man ska c/r turn och river här, speciellt river)

 

Angående c/r turn:

Är det för att CO betar oftare än han höjer om jag betar vilket gör att vi kan få in 2 bets med c/r gentemot bara en om jag betar och han synar? Blev lite luddigt där men hoppas du förstår:).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är relativt tight, 24/16/1.85. Har spelat en del mot fi och han ser mig väl som en lös tomte, som alla andra gör dvs.

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with :Ts::Tc:

Hero raises, UTG+1 3-bets, 4 folds, Hero calls.

 

Här väljer jag att bara syna då jag inte vill cappa ur position, rätt?

 

Flop: :4s::5c::8s: (7.5SB, 2 players)

Hero checks, UTG+1 bets, Hero raises, UTG+1 calls.

 

Trevlig flop för mig och jag c/r och han synar. Här känns AK/Q/J som mest troligt. Jag har dock sett att han har spelat KK likadant och höjde turn då.

 

Turn: :9h: (5.75BB, 2 players)

Hero bets, UTG+1 calls.

 

Bra kort för mig och jag fortsätter beta. När fi bara synar så känns det ännu troligare med AK/AQ.

 

River: :Kc: (7.75BB, 2 players)

Hero ???

 

Det näst sämsta kortet som kan komma efter A. Är det någon idé att beta här? Han borde ju vika allt jag slår känns det som. Kommer han bluffa river här om jag checkar till honom? Jag tycker inte han borde det eftersom AQ/AJ har ändå SD värde mot mig vilket jag tycker är de troligaste händerna han borde ha. Vika om han betar känns bara vekt men går det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi tar en hand till när vi ändå är igång.

 

Button är en otroligt dålig callingstation men jag har ändå problem med såna, jag betar bort mig mycket tycker jag.

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :8s::9s:

UTG calls, 2 folds, Button calls, SB calls, Hero checks.

 

Flop: :8d::6c::Jc: (4SB, 4 players)

SB checks, Hero bets, UTG folds, Button calls, SB folds.

 

Jag vet inte varför men jag ska alltid ge mig in i såna här potter. Lyckas iallafall få bort alla utom button, oväntat. Jag tror jag leder men det är svårt att sätta fi på en hand. Han kan ha allt från AA till hålstegedrag känns det som.

 

Turn: :Th: (3BB, 2 players)

Hero bets, Button calls.

 

:Th: ger mig öppetstegdrag och jag skjuter ett bet till. Är det rätt mot en callingstation eller ska jag check-syna och se vad som händer på river? Betar ni också halvtaskiga par mot en callingstation?

 

River: :Qh: (5BB, 2 players)

Hero bets, Button folds.

Uncalled bets: 1BB returned to Hero.

 

River blir ju totalt ointressant iom att jag träffar stegen.

 

Results:

Final pot: 5BB

 

Så huvudfrågan är om ni också betar låga par hela vägen mot en callingstation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...