Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT


Ruterkung

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känner igen situationen litegrann.

Med heltidsjobb, hus, familj och allt annat så är jag ganska nöjd om jag hinner med 10k händer på en månad. Det blir till att planera in tillfällen att spela och hoppas att internet inte dummar sig eller att nåt annat kommer i vägen.

 

Life's a bitch, f*ck her while you can!

Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ta tillbaka det jag har skrivit innan. Skulle jag inte hinna spela många händer? Detta måste ju vara något av ett världsrekord, för hur i sjuttsingen hinner man bara spela 15 händer på 2 sessioner :? . Första fick ju avbrytas efter 4 händer då uppgraderingen skulle ske och den andra fick avbrytas efter 9 händer när syrran kom hem och skulle spela piano/trombon/sjunga :)

 

Fin graf över mina två senaste sessioner: http://s44.photobucket.com/albums/f40/brodern/?action=view&current=haha.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch1

 

 

 

 

EDIT: Efter att ha ändrat stavfel fyra ggr måste det väl nu vara rätt...

 

EDIT 2: Funkar den nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla rushen man är inne i... 73 händer och $151 plus. Nu är det banne mig färdigt för idag, nu har jag ju spelat hela 3 sessioner! :D

 

Här la jag upp en massa HH's men tog bort de p.g.a att de inte var intressanta kom jag på. Det roliga var bara att jag vann nästan alla händer jag spelade så då kan jag ju liak gärna skriva så här istället för att lägga upp alla händer :P .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funka det hehe, bästa sessionen nånsin? 123BB/100, inte illa 8-)

 

Vilka jävla svordommar menar du?

 

De jag tog bort, du sak se mina inlägg innan jag trycker på skicka, då är det lite väl mycket. Som tur är så brukar jag skumma igenom mina inlägg innan jag skickar dom vilekt gör att jag censurerar lite innan de sätts i print så att säga...

 

Bästa sessionen är f.ö $400=100BB på 73 händer (73 händer verkar vara en tur nånting för mig verkar det som) då jag tog allt av en och samma spelare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade 3/6 idag och det gick käpprätt åt skogen... Backade 40BB, skoj. Fick ta emot oändligt med sparkar och slag, har inte deras morsor lärt dem nånting? En tjurig sak var att jag skulle precis sluta när jag låg endast $20 back, men icke... Jag fortsätter att blöda iväg pengar, eller vad sägs om 28% won $ at SD. Hade en lite lurig spelare åt vänster och vi var i en del fighter där jag gick förlorande ur nästan alla. Lyckades med konstycket att inte träffa en endaste gång med AK på 7 försök, ganska imponerande faktiskt. Backade 25BB på 2/4 och där kändes det som om det gick riktigt lysande jämfört med 3/6. Varför lär jag mig aldrig heller att checksyn på flop och c/r på turn är stål? Håller A högt då? Knappast.

 

Finns egentligen inga intressanta händer att lägga upp. Det var bara det vanliga, missa flop betala av 2-3 små bet och sedan folda turn alternativt att jag försöker med mina fina bluffar som aldrig går hem eller att jag synar ner med ett dumt par och blir slagen.

 

Är detta en intressant dagbok? Jag lägger ju inte så mycket HH's längre. Det känns mest som det är min personliga snuttefilt..

Får se hur jag gör med den i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur man kan ändra färgen på borden på prima? Jag spelar på purplelounge nu och blir söndertiltad på den gräsliga färgen. Har testat http://www.holdemreveiw.com men det verkar bara vara för party...

 

spelar på purple

så skulle också gärna ta emot tips på hur man ändrar färgen också ;)

 

 

sen ruter, det där irriterande ljudet när man vinner en pott, kan man få bort det på någotvis ?? :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man lär ju sig aldrig att man suger på bordtennis. Man går in med självförtroende och blir alltid lika knäckt efter matchen, vad gick fel? För mig går iofs nästan allt fel och man tycker jag borde ta lärdom av det och lägga racket på hyllan innan det blir pinsamt men jag fortsätter lalla runt och vara glad :) . Stortorsk idag mot Dänningelanda i div 3 med 8-3...

Jag bidrog med mitt strå till stacken genom att inte vinna ett endaste set, nu vet man hur det känns för fiskarna vid pokerbordet ;)

 

Ska nog lira lite livepoker idag och försöka ha lite skoj iallafall, imorgon fyller jag år också, får hoppas jag får fira lite efter valet, hoppas stenhårt på borgarklonk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ruterkung vs Glimne

 

Hand 1:

 

$2.00/$4.00 Fixed Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: _brodern_ ($102.50) [dealer]

Seat 2: Paladin ($262.03) [small blind]

Seat 3: Macavity ($195.00) [big blind]

Seat 4: yappi ($15.20)

Seat 5: svartlars ($187.15)

Seat 6: Pharity ($228.30)

 

Hole cards: K :spade: K :heart:

 

Pre-flop:

yappi folds, svartlars calls $2.00, Pharity folds, _brodern_ raises to $4.00, Paladin folds, Macavity calls $4.00, svartlars folds

 

Flop: Q :spade: Q :heart: K :diamond: (2 players)

Macavity bets $2.00, _brodern_ raises to $4.00, Macavity raises to $6.00, _brodern_ calls $6.00

 

Turn: 2 :diamond: (2 players)

Macavity bets $4.00, _brodern_ raises to $8.00, Macavity calls $8.00

 

River: 5 :club: (2 players)

Macavity checks, _brodern_ bets $4.00, Macavity calls $4.00

 

_brodern_ shows: K :spade: K :heart:

_brodern_ wins $45.00 from the main pot

 

 

Hand 2:

 

$2.00/$4.00 Fixed Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: _brodern_ ($130.00) [small blind]

Seat 2: Imsimple ($200.84) [sitting out]

Seat 3: Macavity ($154.00) [big blind]

Seat 4: psychic00 ($82.50)

Seat 5: svartlars ($130.85)

Seat 6: Pharity ($227.30) [dealer]

 

Hole cards: A :spade: 10 :spade:

 

Pre-flop:

psychic00 folds, svartlars folds, Pharity folds, _brodern_ raises to $4.00, Macavity calls $4.00

 

Flop: 8 :club: 6 :club: Q :spade: (3 players)

_brodern_ bets $2.00, Macavity raises to $4.00, _brodern_ completes

 

Turn: 9 :spade: (3 players)

_brodern_ checks, Macavity bets $4.00, _brodern_ raises to $8.00, Macavity raises to $12.00, _brodern_ calls $12.00

 

River: J :spade: (3 players)

_brodern_ checks, Macavity checks

 

_brodern_ shows: A :spade: 10 :spade:

_brodern_ wins $38.00 from the main pot

 

Här lackar han ut och säger att han hade tvåpar (Q6). Jag förstår dock inte varför han inte värdebetar river och då svarade han att det hade något med moneymanagement att göra :?

 

 

Hand 3:

 

$2.00/$4.00 Fixed Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: _brodern_ ($113.50) [dealer]

Seat 2: opos ($231.55) [small blind]

Seat 3: Macavity ($181.50) [big blind]

Seat 4: psychic00 ($67.50)

Seat 5: svartlars ($153.35)

Seat 6: Pharity ($221.80)

 

Hole cards: 9 :heart: K :spade:

 

Pre-flop:

psychic00 folds, svartlars folds, Pharity folds, _brodern_ raises to $4.00, opos folds, Macavity calls $4.00

 

Flop: 3 :heart: 4 :diamond: J :heart: (2 players)

Macavity bets $2.00, _brodern_ raises to $4.00, Macavity calls $4.00

 

Turn: K :heart: (2 players)

Macavity checks, _brodern_ bets $4.00, Macavity calls $4.00

 

River: 4 :spade: (2 players)

Macavity checks, _brodern_ bets $4.00, Macavity calls $4.00

 

_brodern_ shows: 9 :heart: K :spade:

_brodern_ wins $31.50 from the main pot

 

Tyvärr Dan...

 

 

Hand 4:

 

Hur ska man inte bluffa honom lixom?

 

$2.00/$4.00 Fixed Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: _brodern_ ($114.00)

Seat 2: Imsimple ($194.84)

Seat 3: Macavity ($163.00) [dealer]

Seat 4: psychic00 ($78.50) [small blind]

Seat 5: svartlars ($150.85) [big blind]

Seat 6: Pharity ($228.30)

 

Hole cards: 5 :diamond: 5 :heart:

 

Pre-flop:

Pharity folds, _brodern_ raises to $4.00, Imsimple folds, Macavity calls $4.00, psychic00 folds, svartlars folds

 

Flop: 10 :spade: 4 :diamond: 6 :spade: (2 players)

_brodern_ bets $2.00, Macavity raises to $4.00, _brodern_ raises to $6.00, Macavity calls $6.00

 

Turn: K :diamond: (2 players)

_brodern_ bets $4.00, Macavity folds

 

_brodern_ wins $26.00 from the main pot

 

 

 

:club::diamond::heart::spade:

 

 

Sånt här pallar jag inte med alltså. När det finns såna som autobetar varenda jäkla gång man checkar turn så tänkte jag straffa honom, men vad händer?

 

$2.00/$4.00 Fixed Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: _brodern_ ($179.00) [small blind]

Seat 2: supap ($144.50) [big blind]

Seat 3: Macavity ($152.00)

Seat 4: jk301 ($221.00)

Seat 5: svartlars ($50.35)

Seat 6: Pharity ($237.30) [dealer]

 

Hole cards: 10 :diamond: A :heart:

 

Pre-flop:

Macavity folds, jk301 folds, svartlars calls $2.00, Pharity folds, _brodern_ raises to $4.00, supap calls $4.00, svartlars calls $4.00

 

Flop: 6 :club: 10 :heart: 3 :spade: (3 players)

_brodern_ bets $2.00, supap calls $2.00, svartlars folds

 

Turn: 7 :diamond: (2 players)

_brodern_ checks, supap bets $4.00, _brodern_ raises to $8.00, supap calls $8.00

 

River: 2 :heart: (2 players)

_brodern_ bets $4.00, supap raises to $8.00, _brodern_ calls $8.00

 

supap shows: 6 :heart: 10 :club:

supap wins $46.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad nickar glimne?

 

Macavity

 

Du möter mig också. Och ja, han suger riktigt hårt

 

Trode faktiskt det var du också, jag menar, hur många spelar poker på Gotland? Jag förstår inte hur han kan spela som han gör heller. Man har ju fått uppfattingen om att Glimne är en weaktight tomte. Jag tycker han är en Löshalvpassiv mupp som bara betar tom alternativt triss+. Par/tvåpar ska ju checkas ner...

Men allvarligt, han spelade ju ungefär så. GL föresten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...