Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT


Ruterkung

Recommended Posts

Tror ni de kommer starta upp FC Data (Som FC Z fast för personer som är helt värdelösa på datorer). Där hade jag nog platsat.

 

Okej, deltagarna i FC Data är;

 

Agda 93, har aldrig varit i närheten av något som heter dator.

 

Sven-Bertil 86, har sett sina barnbarnsbarn suttit vid denna maniken.

 

Arne 66, Har sett datorer på jobbet innan han gick i pension för ett år sedan.

 

Ruterkung 19, Trots ihärdiga försök så är det enda han klarar av att starta datorn, gå in på http://www.pokerforum.nu och spela onlinepoker.

 

"Tränaren": I dagens lektion så ska vi försöka byta bakgrundsbild. Ni högerklickar på bakgrunden och väljer egenskaper---->skrivbord----->ny bild.

Sven-Bertil är snabb och klarar det efter ett par försök tätt följt av Agda och lite senare är även Arne klar. Ruterkung verkar dock ha stora problem.

 

Ruterkung tänker: Men fan då. Jag har ju gjort allt men ändå händer inget?!

Tiden går men Ruterkung kan ändå inte byta bakgrundsbild och efter ett tag så kommer handledaren fram och berättar att du måste trycka på "ok" också.

Ruterkung: Ah, men då klarade jag ju det nästan själv?

Handledaren skakar på huvudet och går därifrån...

 

Ungefär så bra är jag på datorer men nu tror jag banne mig att jag lyckats fixa camtasia efter 3 dagars tjat över MSN till diverse personer.

Ett särskillt tack till Miami som stod ut med mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är detta bra eller anus? Fi stjäl ~40% av gångerna.

 

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

3 players

Converter

 

Pre-flop: (3 players) Hero is BB with :Qc::5c:

Button raises, SB folds, Hero calls.

 

Flop: :7s::8d::4s: (4.5SB, 2 players)

Hero checks, Button bets, Hero raises, Button calls.

 

Turn: :2h: (4.25BB, 2 players)

Hero bets, Button folds.

Uncalled bets: 1BB returned to Hero.

 

Results:

Final pot: 4.25BB

 

Anus, dels för q5o suger.. dels för han stjäl med 40% av de bästa händerna och q5 är exakt snitthanden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta bra eller anus? Fi stjäl ~40% av gångerna.

 

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

3 players

Converter

 

Pre-flop: (3 players) Hero is BB with :Qc::5c:

Button raises, SB folds, Hero calls.

 

Flop: :7s::8d::4s: (4.5SB, 2 players)

Hero checks, Button bets, Hero raises, Button calls.

 

Turn: :2h: (4.25BB, 2 players)

Hero bets, Button folds.

Uncalled bets: 1BB returned to Hero.

 

Results:

Final pot: 4.25BB

 

Anus, dels för q5o suger.. dels för han stjäl med 40% av de bästa händerna och q5 är exakt snitthanden?

 

Handen är suited och det är trehänt............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigaste handen från gårdagens liveslask. Iofs var nästan allt konstigt men denna var lite rolig ändå.

 

7 spelare vid bordet och jag har :Jh::9h:

 

Jag limpar och det blir en sjuhelsikes massa synare och en höjer och jag trebetar osv osv. Det är iallafall 6 spelare med.

 

Potten är nu på 12BB redan nu.

 

Flop: :Qc::Tc::2s:

 

Jag betar blir höjd och det smaskas på en del och det blir cappat med 5 spelare denna gång.

 

Pott: 22BB

 

Turn: :Qd:

 

Nu kommer det roliga, alla 5 spelare blixtcheckar :? .

 

River: :8s:

 

Klonk!

bb checkar och jag betar, två spelare viker och när en spelare sitter och steker och då är det en nybörjare (bb) som börjar fiffla med korten coh är sjukt upphetsad. Jaha, då måste han ha kåk/fyrtal eftersom det inte var någon porrfilm igång som kunde hetsa upp honom så mycket. Iallafall lyckas personen som stekte att INTE märka hur bb frustar och stönar och höjer, eller rättare sagt försöker höja men han får ju som sagt vänta på sin tur. Så stekaren synar och bb höjer ju givetvis. Jag själv är ju inte speciellet upphetsad nu och synar bara höjning och hoppas på att stekaren synar också men han viker och skriker (det rimmade ju :P ). Stönaren visar :Kd::Qh: så jag smeker hem en pott på 27BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett tag sen jag skrev här nu men har så mycket att göra nu. Som den brevbärare man är så börjar ju julkort och andra saker som folk skickar börjat komma in nu vilket tar en del tid. Har även fått vara uppe på akuten för att få lite saker till min inflamerade fot. Jag gick emd den i 3 veckor och trodde det skulle gå över men det gjorde det ju inte. Hela foten var svullen och 2 tår blåa så jag var tvungen att gå upp. Det var nära blodförgiftning så det var tur jag gick upp.

 

Iallafall, har lirat lite idag vilket gick ok, upp $70 efter torksat en pot i slutet.

 

Hand 1:

 

Vad gör man här? Varför checkar fi flop? Av erfarenhet brukar det betyda mosnter vilket gjorde mig lite rädd så jag vågade itne höja, rätt/fel?

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with :Jh::Ks:

UTG folds, Hero raises, 3 folds, BB 3-bets, Hero calls.

 

Flop: :2c::3d::6s: (5.5SB, 2 players)

BB checks, Hero checks.

 

Turn: :Jc: (2.75BB, 2 players)

BB bets, Hero calls.

 

River: :Th: (4.75BB, 2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 6.75BB

 

 

Hand 2:

 

Fi är callingstation

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with :9d::9h:

UTG calls, 3 folds, Hero raises, BB calls, UTG calls.

 

Flop: :Jc::5h::6d: (5.5SB, 3 players)

Hero bets, BB calls, UTG folds.

 

Turn: :As: (3.75BB, 2 players)

Hero bets, BB calls.

 

River: :3d: (5.75BB, 2 players)

Hero bets, BB raises, Hero folds.

Uncalled bets: 1BB returned to BB.

 

Jag värdebetar här men blir höjd så vik känns ju som det ända rätta. Bet/fold är mil bättre än check-syn/check-fold?

 

 

Hand 3:

 

Fi är mysko. Konstigt aggro osv.

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with :Kh::Ks:

Hero raises, 2 folds, Button calls, 2 folds.

 

Flop: :9c::5s::5h: (5.5SB, 2 players)

Hero bets, Button calls.

 

Turn: :7s: (3.75BB, 2 players)

Hero bets, Button calls.

 

River: :9s: (5.75BB, 2 players)

Hero ???

 

Ja, det där kortet sög ju verkligen. Vad ska jag göra? Bet-syn eller check-syn för att försöka få fram en bluff?

 

 

Hand 4:

 

Den här riversynen kan väl inte vara rätt någonstans?

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is SB with :Th::As:

2 folds, Button raises, Hero 3-bets, BB folds, Button calls.

 

Flop: :4d::Kc::8s: (6.5SB, 2 players)

Hero bets, Button calls.

 

Turn: :Td: (4.25BB, 2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

 

 

River: :Qd: (8.25BB, 2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

Vad slår jag här? Alla drag går in så han borde ju ha mig slagen. En T kan han ju inte värdebeta här och bluffar han tillräckligt ofta föra tt en syn ska vara berättigad här. Jag tror kanppast det, vad tycker ni?

 

Results:

Final pot: 10.25BB

 

 

Blev en del händer men ni får ha överseende med det med tanke på att jag inte har postat på ett tag :P .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va jobbigt med fossingen, ajaja, hoppas det blir bra snart! Vill inte vänta på mina julkort. ;)

 

Tar dom jag tyckte var roliga:

 

KJo, jag håller med, det är ofta ett cp som tror han är skicklig. Det viktigaste är att man inte foldar bäst hand. Han har 3 betat pre så han callar ju flop alltid, så en bet där är inte värt något imo. Turn parar dig, nice, bara hoppas han sitter med AK. WP.

 

AT, om du inte orkar betfolda turn, checka, vad sätter du honom på? han raisar en T turn med K på flop. har han en K är turn en blank i hans ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

några kommentarer till händerna reservation till att jag aldrig har spelat 2/4 FLSH själv så jag har ingen aning om den vanliga default linjen men antar (förmodligen helt korrekt) att majoriteten är rätt kassa +passiva + synbenägna så:

 

hand 1 K,J: bra (instämmer med din egen kommentar)

 

hand 2 9,9: om han orkar syna flop och turn så lär han knappast folda rivern heller (med händer som har dig slagen)om han inte jagade något skumt drag.

Jobbigt läge känns readberoende

 

mot en stabil/bra spelare känns check -fold rätt på rivern

 

mot mupp/bluffer så blir man nog tvungen att check-syna av en förhoppningsvis desperat river bluff

 

Om vi betar river så pallar vi inte syna en raise

 

så frågan är vem vi är uppe mot.

Jag hade nog checkat rivern och lekt "vem är vem" om han betar utan någon read alls så ligger fold närmast och jag hatar det ;)

 

hand3 K,K: bet (och syna en raise) du får nog syna av många A som hoppas på split + syn av många pocket pair.

 

hand 4 A,T: fold mot turn raisen annars bra

 

Ta hand om foten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand3 K,K: bet (och syna en raise) du får nog syna av många A som hoppas på split + syn av många pocket pair.

 

Ta hand om foten!

 

Det var så jag tänkte också när jag spelade handen så jag betade och fi foldade. Jag funderade bara lite över om man lockar fram en bluff tillräckligt för att man ska tjäna på att check-syna. Men du har rätt i att bet-syn är bättre eftersom han kanske checkar tillbaka händer som han hade kunnat syna med, t.ex A/K/Q hög.

 

 

Du behöver ju inte gå på foten när du cyklar.

Ser dig ju fan varje dag, sluta cykla utanför mitt kontorsfönster ffs

 

Du får vinka till mig nästagång jag cyklar förbi där i min egen värld :)

 

Se till att bli sjukskriven en vecka eller nått så du hinner med att spela lite mer poker och skriva här

 

I julrushen? Du är galen! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...