Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT


Ruterkung

Recommended Posts

Jaha, en efter en lämnar nu FL vilket jag tycker är lite synd, längtar tillbaka till fixed limits glansdagar här på pf för drygt ett halvår sedan...

 

Hoppas jag kan bidra med lite action här i min dagbok iallafall.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Är detta bara jättevekt eller är det kanske t.om bra? :shock:

 

CO har 77/15/1.3 efter 77 händer.

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :Ac::Jh:

UTG raises, CO calls, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: :9d::7s::Jd: (6.5SB, 3 players)

Hero checks, UTG bets, CO calls, Hero raises, UTG calls, CO calls.

 

Turn: :4d: (6.25BB, 3 players)

Hero bets, UTG calls, CO raises, Hero folds, UTG folds.

Uncalled bets: 1BB returned to CO.

 

Results:

Final pot: 9.25BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha, en efter en lämnar nu FL vilket jag tycker är lite synd, längtar tillbaka till fixed limits glansdagar här på pf för drygt ett halvår sedan...

 

Hoppas jag kan bidra med lite action här i min dagbok iallafall.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Är detta bara jättevekt eller är det kanske t.om bra? :shock:

 

CO har 77/15/1.3 efter 77 händer.

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :Ac::Jh:

UTG raises, CO calls, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: :9d::7s::Jd: (6.5SB, 3 players)

Hero checks, UTG bets, CO calls, Hero raises, UTG calls, CO calls.

 

Turn: :4d: (6.25BB, 3 players)

Hero bets, UTG calls, CO raises, Hero folds, UTG folds.

Uncalled bets: 1BB returned to CO.

 

Results:

Final pot: 9.25BB

 

Helt ensam kvar är du inte iaf!

 

Knepig hand, men jag hade nog också lagt mig där. Med tanke på hans passivitet i handen tidigare är någon slags draghand rätt trolig. Möjligtvis 77 eller 99 också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, en efter en lämnar nu FL vilket jag tycker är lite synd, längtar tillbaka till fixed limits glansdagar här på pf för drygt ett halvår sedan...

 

Hoppas jag kan bidra med lite action här i min dagbok iallafall.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Är detta bara jättevekt eller är det kanske t.om bra? :shock:

 

CO har 77/15/1.3 efter 77 händer.

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :Ac::Jh:

UTG raises, CO calls, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: :9d::7s::Jd: (6.5SB, 3 players)

Hero checks, UTG bets, CO calls, Hero raises, UTG calls, CO calls.

 

Turn: :4d: (6.25BB, 3 players)

Hero bets, UTG calls, CO raises, Hero folds, UTG folds.

Uncalled bets: 1BB returned to CO.

 

Results:

Final pot: 9.25BB

 

Jag är också kvar som FL-spelare, men har inte tid att vara seriös med dagboken just nu pga en helt sjukt tung läsperiod i skolan. Tycker också att det är riktigt tråkigt att alla lämnar FL, men var lugn, our time shall come again! ;)

 

Angående handen går jag på Miamis linje och synar ner även om jag svär för varje bet jag synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, en efter en lämnar nu FL vilket jag tycker är lite synd, längtar tillbaka till fixed limits glansdagar här på pf för drygt ett halvår sedan...

 

Hoppas jag kan bidra med lite action här i min dagbok iallafall.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Är detta bara jättevekt eller är det kanske t.om bra? :shock:

 

CO har 77/15/1.3 efter 77 händer.

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :Ac::Jh:

UTG raises, CO calls, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: :9d::7s::Jd: (6.5SB, 3 players)

Hero checks, UTG bets, CO calls, Hero raises, UTG calls, CO calls.

 

Turn: :4d: (6.25BB, 3 players)

Hero bets, UTG calls, CO raises, Hero folds, UTG folds.

Uncalled bets: 1BB returned to CO.

 

Results:

Final pot: 9.25BB

 

Jag hade nog slaskat in en trebet pre för att få mer info och kommando. Turn vettetusan, han kan ju köra lite semihalvbluff med A ruter och något par/hålpipa och av någon anledning inte tro att du är så stark som du vill verka? jaja, kan väl knappast vara fel att hitta folden men jag vet inte om jag kunde hålla mig borta från att syna ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns bra att det finns några till iallafall :heart:

 

Jag hade nog slaskat in en trebet pre för att få mer info och kommando

 

Jag ville inte börja bygga en allt för stor pot med AJo ur position mot en UTG raise plus att det kan vara lite lurigt att ta syn med en sån hand då jag egentligen oftast trebetar där.

 

EDIT: Nu såg jag att det bara var 5 vid bordet så jag borde kanske trebetat, men jag ville som sagt luras lite ;)

 

Turn vettetusan, han kan ju köra lite semihalvbluff med A ruter och något par/hålpipa och av någon anledning inte tro att du är så stark som du vill verka?

 

Men semibluffar man när man "vet" man blir nersynad. Att både jag och UTG ska vika mot en rasie känns inte så stor. Har en spelare som coldcallar kapacitet att semibluffa två spelare? Hade inte UTG varit med så hade jag ju givetvis tagit den till SD. Tänker jag helt fel?

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Morberg; Du får också skriva här om du vill :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tunna värdebets?

 

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

4 players

Converter

 

Pre-flop: (4 players) Hero is Button with :Ks::Ad:

UTG calls, Hero raises, SB 3-bets, BB calls, UTG calls, Hero caps, SB calls, BB calls, UTG calls.

 

Flop: :5d::Ts::7s: (16SB, 4 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets, SB calls, BB calls, UTG calls.

 

Turn: :5c: (10BB, 4 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets, SB calls, BB calls, UTG folds.

 

River: :9c: (13BB, 3 players)

SB checks, BB checks, Hero checks.

 

Results:

 

Final pot: 13BB

jag vann den alltså, SB hade AQ och BB visade inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade in en film nu som jag ska skicka till Jessica. Fick också en idiot tilt precis efter att jag stängde av filmen för att kändes åt helvete. Letar efter HU bord i både PL/NL/FL men som tur är hittar jag inga för då hade jag bara förlorat... Så då tänker jag att jag kan tilta på 6max istället vilket också är en otroligt dum idé eftersom jag typ höjer med allt då. Så jag sitter och tiltar i drygt en timme, det var dock en relativt bra (kan man säga så?) tilt eftersom jag betalar av och drar till mågna dumma drag. Iallafall stänger jag av och ska kolla hur många $ jag har backat och ser till min fasa att det endast var $100 back och då tiltar jag ännu mer på mig eftersom jag inte hade behövt tilta från början. Det jag får vara nöjd med är att det var som sagt en billig kvartals tilt, brukar endast tilta 4-5 ggr om året så det är en i kvartalet så nu är det nog bara att köra på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste vara i världens downswing i allting just nu. Inleder med att backa 100BB på 10/20 live. Plockar upp 7 :shock: potter på 2 ½h. Är borta på en bordtennistävling i 10h för att vinna tre matcher, börjar bli sjuk och lyckas "trycka bort" pf så jag får leta upp varenda jävla inlägg. Standard? Ja för mig är det faktiskt så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon annan som har fått en inbjudan att skriva på http://www.source.se ? Fick ett PM om detta och undrar bara lite om det är någon annan som har fått samma erbjudande...

Jag och flera (många?) andra har också fått det:

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=15021&start=90

 

Jupp, såg detta också. Verkar vara endel som har fått det ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han med en micro session på 100 händer som slutade $96 upp. Tyvär torskade jag två stora potter i de 5 sista händerna.

 

Hand 1:

 

Gillar ni spelet?

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is SB with :9d::Jd:

3 folds, Hero raises, BB calls.

 

Flop: :2s::6c::3c: (3.5SB, 2 players)

Hero bets, BB calls.

 

Turn: :9h: (2.75BB, 2 players)

Hero checks, BB bets, Hero raises, BB folds.

Uncalled bets: 1BB returned to Hero.

 

Jag gillar att c/r såna här kort ibland då det känns som motståndarna kör autobet om man checkar till dom.

 

Results:

Final pot: 4.75BB

 

Hand 2:

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

4 players

Converter

 

Pre-flop: (4 players) Hero is UTG with :Ah::Td:

Hero raises, Button calls, SB 3-bets, BB folds, Hero calls, Button calls.

 

Flop: :5s::3h::2d: (9.5SB, 3 players)

SB bets, Hero calls, Button calls.

 

Turn: :4s: (6.25BB, 3 players)

SB bets, Hero calls, Button calls.

 

Här kommer hålpipan men jag synar bara eftersom jag nästan är säker på att SB har A han med och vill inte få bort button.

 

River: :Qd: (9.25BB, 3 players)

SB bets, Hero calls, Button raises, SB 3-bets, Hero folds

 

Men då!

Är viket självklart i detta läget? Knappen är trög och kan ju tänka att han har stege och det är bra så jag höjer (A stegen då) men SB är bara halvmupp men ska jag orka syna för att få en splitt som bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Det ser ju snyggt ut men är inte standard för mig i det här läget. Om man spelar mot någon som spelat tillbaka hela tiden och håller på och kör över en kan det ju vara lite skönt. En 9 är lite känslig för överkort och han kan checka igenom här. Standard för mig är bet för värde, han kommer calla ner denna ragbräda mkt ofta med typ A high eller nåt. Om du c/r kommer du folda alla som är tomma.

 

Hand 2. Äckelig action det blev. Tror någon kommer vända upp en eller kanske 2st 6or här...hehe, ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Det ser ju snyggt ut men är inte standard för mig i det här läget. Om man spelar mot någon som spelat tillbaka hela tiden och håller på och kör över en kan det ju vara lite skönt. En 9 är lite känslig för överkort och han kan checka igenom här. Standard för mig är bet för värde, han kommer calla ner denna ragbräda mkt ofta med typ A high eller nåt. Om du c/r kommer du folda alla som är tomma.

 

 

Men samtidigt vill jag inte att folk ska beta så fort jag checkar utan jag tycker banne mig att de ska vara rädda för att bli c/r ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men gör det när dom callar ner en c/r och du får betalt. Jag får för mig att om du gör det här så är bara ett av 3 scenarion bra för dig, att han callar ner din c/r. Dom andra 2 är dåliga, han checkar bakom, han foldar.

Om du haft ett drag hade läget varit lite annorlunda, men nu är det en värdebet du riskerar.

 

Sen kan du fundera på hur ofta du c/f turn? Om du inte gjort det mkt här, (jag antar nej pga av kort session) kan du bara helt hoppa såna balansgrejer. Ger lixom inget då. Så tänker jag i alla fall.

 

EDIT: fila lite på texten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men gör det när dom callar ner en c/r och du får betalt. Jag får för mig att om du gör det här så är bara ett av 3 scenarion bra för dig, att han callar ner din c/r. Dom andra 2 är dåliga, han checkar bakom, han foldar.

Om du haft ett drag hade läget varit lite annorlunda, men nu är det en värdebet du riskerar.

 

Sen kan du fundera på hur ofta du c/f turn? Om du inte gjort det mkt här, (jag antar nej pga av kort session) kan du bara helt hoppa såna balansgrejer. Ger lixom inget då. Så tänker jag i alla fall.

 

EDIT: fila lite på texten.

 

Jo, du har kanske rätt i det du säger. Hur hade du spelat turn om vi säger Q hade kommit? En T eller bordet parar sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...