Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT


Ruterkung

Recommended Posts

Nu börjar det bli ganska bra drag kring SH FL och då vill jag självklart vara med.

 

Vem är jag?

 

 

En simpel man på 18 år, pluggar sista året på samhällvetenskapliga linjen.

 

Började lira poker när jag var 13-14 år, vi spelade bara mörkpoker och chicago. Började med Texas när jag var 16 och då började jag samtidigt med att lira på greyhound vilket jag försörjde mig på fram till nu då det lades ner. Det var verkligen synd då det var sjukt enkla pengar att göra där. Började spela på nätet i somras med en kompis och startade "eget" i slutet av oktober. Spelade då på Parbet men plockade ut allt när de bytte till Tain och började då på Party poker, köpte även PT under denna tiden.

 

Nu känner jag att jag klarar 1/2 ganska bra och ska gå upp till 2/4 men detta blir då på crypto där jag fixat rakeback.

 

 

Vad gör jag när jag inte spelar, diskuterar eller tittar på poker?

 

 

Jag spelar både bordtennis och fotboll på löjligt låga nivår.

Är med i A-laget som ligger i 5:an som vi vinner i år och avbytare i B-laget (dvs bänkvärmare och flaskbärare) i fotboll. A-laget är i 5:an så då vet ni ungefär hur bra jag är. Är också en allmänt sporttogik människa.

 

 

 

Mina PT stats från 1/2 på Party. (10K händer)

 

VP$IP: 29.97 Är det för högt?

 

VP$IP From SB: 50.26

 

Folded SB to steal: 73.27

 

Folded BB to steal: 55.63

 

Att. To Steal Blinds: 43.33

 

Won $ WSF%: 40.02

 

BB/100: 2.52

 

Went to SD%: 36.96

 

Won $ at SD%: 50.04

 

PF Raise%: 21.67

 

 

Tänkte också sno morbergs(?) 5K händer till redovsning rakt av

 

 

Händer till redovsning: 5000

 

 

 

Jag har säkerligen glömt något så om det är något ni undrar kan ni skriva det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Min första session:

 

77 händer

+ $39.13

 

 

Hand 1:

 

Han har sett att jag har kört på hårt innan så jag tror att han kanske vill sno den av mig, ska jag köra på såhär?

 

Game #1493419784: Hold'em FL ($2/$4) - 2006/01/23 - 09:36:42 (ET)

Table "Twang" Seat 2 is the button.

Seat 1: brodern ($112.25 in chips)

Seat 2: Richard11 ($187.11 in chips)

Seat 3: Hagge ($192.88 in chips)

Seat 5: Kroppen ($75 in chips)

Seat 6: belter sits out

Hagge: posts small blind $1

Kroppen: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to brodern [As 6h]

brodern: raises $4

Richard11: folds

Hagge: folds

Kroppen: calls $2

----- FLOP ----- [7c 8c 7h]

Kroppen: checks

brodern: bets $2

Kroppen: raises $4

brodern: raises $4

Kroppen: calls $2

----- TURN ----- [7c 8c 7h][4d]

Kroppen: checks

brodern: bets $4

Kroppen: calls $4

----- RIVER ----- [7c 8c 7h 4d][Ts]

Kroppen: checks

brodern: checks

 

 

 

Hand 2:

 

Rätt att höja turn här? Jag foldar ju för ett 3 bet.

 

Game #1493324014: Hold'em FL ($2/$4) - 2006/01/23 - 09:23:57 (ET)

Table "Zuni" Seat 1 is the button.

Seat 1: colin82 ($18.26 in chips)

Seat 2: Moridin ($106.09 in chips)

Seat 3: Zorcca ($60.38 in chips)

Seat 4: Hgujgk ($65.68 in chips)

Seat 5: brodern ($91 in chips)

Seat 6: kassius ($263.87 in chips)

Moridin: posts small blind $1

Zorcca: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to brodern [9s Ah]

Hgujgk: folds

brodern: raises $4

kassius: folds

colin82: folds

Moridin: folds

Zorcca: calls $2

----- FLOP ----- [6h 9c 3c]

Zorcca: checks

brodern: bets $2

Zorcca: calls $2

----- TURN ----- [6h 9c 3c][4c]

Zorcca: bets $4

brodern: raises $8

Zorcca: folds

 

 

Hand 3:

 

 

Här blir allt dunder fel för mig och jag har absoulut ingen aning vad jag ska göra.

 

 

Game #1493370234: Hold'em FL ($2/$4) - 2006/01/23 - 09:28:21 (ET)

Table "Twang" Seat 2 is the button.

Seat 1: brodern ($123.75 in chips)

Seat 2: Richard11 ($149.11 in chips)

Seat 3: Hagge ($133.50 in chips)

Seat 4: phillybob ($23.75 in chips)

Seat 5: corsame1 ($6.90 in chips)

Seat 6: belter ($211.50 in chips)

Hagge: posts small blind $1

phillybob: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to brodern [Ad 3s]

corsame1: calls $2

belter: folds

brodern: raises $4

Richard11: folds

Hagge: calls $3

phillybob: folds

corsame1: raises $4

brodern: calls $2

Hagge: calls $2

----- FLOP ----- [Qc 8h 7s]

Hagge: checks

corsame1: checks

brodern: checks

----- TURN ----- [Qc 8h 7s][Kc]

Hagge: checks

corsame1: checks

brodern: checks

----- RIVER ----- [Qc 8h 7s Kc][8c]

Hagge: checks

corsame1: checks

brodern: checks

 

 

Hur får man in dessa händer till bison conveter eller vad det heter? Totalt värdelös på hur amn fixar saker på datorer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ytterligare en dagbok för mig att följa. Kul!

 

Dina stats verkar lite åt det lösa hållet på de flesta punkter. Detta enligt de riktvärden som finns på 2+2.

 

Det verkar inte som bison stödjer cryptlogic. Kanske det finns någon annan.

 

/chlu

PS:

Händer till redovsning: 5000

 

Min första session:

 

77 händer

+ $39.13

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar lite löst spelat sett bara till statistiken. A3o handen exempelvis: UTG limpar, redan där hade jag slängt min egen hand. Du har folk efter att agera och din hand är tämligen kass.. Finns egentligen ingen flopp som är bra i detta läge imo. Fold preflop!

 

Jo, kanske är för lös i vissa lägen, men det är ju så kul att spela händer :D;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar lite löst spelat sett bara till statistiken. A3o handen exempelvis: UTG limpar, redan där hade jag slängt min egen hand. Du har folk efter att agera och din hand är tämligen kass.. Finns egentligen ingen flopp som är bra i detta läge imo. Fold preflop!

 

Håller med här, A3o är ingen höjdarhand mot en UTG limp om killen inte är löse och vek samt att du är hyffsat säker på att kunnna isolera med en höjning.

 

Tror du kan minska dina svängningar utan att ofra winrate nämnvärt om du blir lite tightare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känner jag att jag klarar 1/2 ganska bra och ska gå upp till 2/4 men detta blir då på crypto där jag fixat rakeback.

Intressant att du valt crypto. Jag funderar på att gästspela där ett tag. Vad är din åsikt om möjligheterna att alltid hitta tre-fyra bra bord på 2/4 och högre nivåer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känner jag att jag klarar 1/2 ganska bra och ska gå upp till 2/4 men detta blir då på crypto där jag fixat rakeback.

Intressant att du valt crypto. Jag funderar på att gästspela där ett tag. Vad är din åsikt om möjligheterna att alltid hitta tre-fyra bra bord på 2/4 och högre nivåer?

 

Jag har som sagt inte spelat där så mycket men att hitta 3-4 bra bord tror jag blir svårt om du nu ska spela på $ borden. När jag spelade var det nog bara 3 st igång men det var vid 3-4 tiden. Jag har ingen aning om hur det är på € och £ pundborden då jag tycker det är för högt(för tillfället)

 

Men vad jag märkte så tyckte jag inte de var så vassa där. T.ex A3 handen jag har fått kritik för (och tagit till mig) så hade de J5o :shock: (limphöjaren) och den andre satt med Ax så vi splittade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du kan minska dina svängningar utan att ofra winrate nämnvärt om du blir lite tightare.

 

Jag ska bli tightare eftersom jag inte vill råka ut för de äckliga svingarna jag hade på 1/2. Backade ca 180BB på 600 händer där och skulle det hända på 2/4 skulle jag inte må riktigt bra.

 

När jag kommer hem funderar jag på att lägga upp några händer när jag completar från SB. Gör det fruktansvärt ofta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har som sagt inte spelat där så mycket men att hitta 3-4 bra bord tror jag blir svårt om du nu ska spela på $ borden. När jag spelade var det nog bara 3 st igång men det var vid 3-4 tiden. Jag har ingen aning om hur det är på € och £ pundborden då jag tycker det är för högt(för tillfället)

Hmm, så här dags var det inte speciellt mycket drag där i alla fall även om de bord som fanns var befolkade av till synes helt hjärndöda britter. Ett tips är att kolla på £1/2-borden också. Raken där blir inte dubbelt så hög oavsett vad folk tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känner jag att jag klarar 1/2 ganska bra och ska gå upp till 2/4 men detta blir då på crypto där jag fixat rakeback.

Intressant att du valt crypto. Jag funderar på att gästspela där ett tag. Vad är din åsikt om möjligheterna att alltid hitta tre-fyra bra bord på 2/4 och högre nivåer?

 

Jag har spelat rätt länge på crypto, FL SH 1-2 upp till 5-10 och jag kan berätta att på morgonen fram till 17-18 tiden är det ganska snålt med bord. Men efter 19 tiden och in på natten så finns det en hel del bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledninga att spela på 2/4 är:

 

dealt to brodern [Ks Kh]

pochlov11: folds

litavy: folds

delbco1: folds

Zlatan002: calls $2

RAMONTI: calls $1

brodern: raises $2

Zlatan002: calls $2

RAMONTI: calls $2

----- FLOP ----- [Td 4c 8h]

RAMONTI: checks

brodern: bets $2

Zlatan002: folds

RAMONTI: raises $4

brodern: raises $4

RAMONTI: calls $2

----- TURN ----- [Td 4c 8h][8c]

RAMONTI: checks

brodern: bets $4

RAMONTI: raises $8

brodern: calls $4

----- RIVER ----- [Td 4c 8h 8c][4d]

RAMONTI: bets $4

brodern: calls $4

----- SHOW DOWN -----

RAMONTI: shows [2h 5h] (Two Pairs, Eights and Fours, Ten high)

brodern: shows [Ks Kh] (Two Pairs, Kings and Eights, Ten high)

brodern collects $45.75 from Main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har som sagt inte spelat där så mycket men att hitta 3-4 bra bord tror jag blir svårt om du nu ska spela på $ borden. När jag spelade var det nog bara 3 st igång men det var vid 3-4 tiden. Jag har ingen aning om hur det är på € och £ pundborden då jag tycker det är för högt(för tillfället)

Hmm, så här dags var det inte speciellt mycket drag där i alla fall även om de bord som fanns var befolkade av till synes helt hjärndöda britter. Ett tips är att kolla på £1/2-borden också. Raken där blir inte dubbelt så hög oavsett vad folk tror.

 

Inte dubbelt så hög rake, men i en pott där rake-taket inte nås så blir det dyrare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte dubbelt så hög rake, men i en pott där rake-taket inte nås så blir det dyrare

Man betalar självfallet mer rake i de potter som rakas med £1,5-3. Det är ganska givet. Men det spelar väldigt liten roll på £1/2, dels på grund av att relativt få potter rakas mer än motsvarande $3 och dels på grund av att de intervall som raken höjs med på £-borden är ganska mycket förmånligare. Förutsatt att inget har ändrats den senaste månaden.

 

På £3/6 och kanske även £2/4 blir det helt klart betydligt mindre trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag för aggro här?

 

Game #1493466574: Hold'em FL ($2/$4) - 2006/01/23 - 09:40:44 (ET)

Table "Zuni" Seat 5 is the button.

Seat 1: ARealMan ($170.25 in chips)

Seat 2: Moridin ($101.59 in chips)

Seat 3: phillybob ($95.25 in chips)

Seat 5: brodern ($135.75 in chips)

Seat 6: chambo1 ($61 in chips)

chambo1: posts small blind $1

ARealMan: posts big blind $2

 

Höjer för att snatta mörkar

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to brodern [9d Tc]

Moridin: folds

phillybob: folds

brodern: raises $4

chambo1: folds

ARealMan: raises $4

brodern: calls $2

 

Bra flop för mig även om det är ett litet färgdrag ute. Ska jag köra på där?

 

----- FLOP ----- [9h 3h 5c]

ARealMan: bets $2

brodern: raises $4

ARealMan: raises $4

brodern: raises $4

ARealMan: calls $2

 

Tror han har mig men försöker på mig en fuling på turn, KAN jag få bort honom där?

 

----- TURN ----- [9h 3h 5c][Ac]

ARealMan: checks

brodern: bets $4

ARealMan: calls $4

 

tuff tuff tuff, precis när tåget ska gå så tappar det en 9:a. Jag blir glad och betar.

 

----- RIVER ----- [9h 3h 5c Ac][9s]

ARealMan: checks

brodern: bets $4

ARealMan: calls $4

 

Tycker ni jag spelade galet på flop och turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lurig hand där jag vill vara lurigast.

;)

Game #1503224454: Hold'em FL ($2/$4) - 2006/01/24 - 07:05:35 (ET)

Table "Twang" Seat 1 is the button.

Seat 1: sputnik ($90.25 in chips)

Seat 2: brodern ($102.75 in chips)

Seat 3: Rikard sits out

Seat 4: x1124y ($60.75 in chips)

Seat 5: JUST1CE ($162.75 in chips)

brodern: posts small blind $1

x1124y: posts big blind $2

 

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to brodern [8d As]

JUST1CE: folds

sputnik: folds

brodern: raises $3

x1124y: raises $4

brodern: calls $2

 

lite lurig flop där jag får hålstegedrag, testar en cr. Han 3betar och jag synar.

 

----- FLOP ----- [4c 3s 2c]

brodern: checks

The*Drunk joins the table at seat #6

x1124y: bets $2

brodern: raises $4

x1124y: raises $4

brodern: calls $2

 

Jag checkar och ger bort potten. Han vill visst inte ha den.

 

----- TURN ----- [4c 3s 2c][Qh]

brodern: checks

x1124y: checks

 

Hmm, om han nu var rädd för Q borde han kanske vara rädd för J. Är det rätt att försöka på sig att stjäla potten här?

 

----- RIVER ----- [4c 3s 2c Qh][Jh]

brodern: bets $4

x1124y: calls $4

 

 

Ni får säga till om ni tycker det är för mycket HH:s i dagboken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte för mycket HH's, men jag skulle rekommendera en konverterare så blir det lite lättare att läsa.

 

Intressant dagbok för övrigt, och jag studerar och lär även om jag inte kan använda allt på den nivå jag spelar ($0.5/$1). Det är alltid intressant att läsa hur andra spelare funderar.

 

Jag vet men cryptos HH:s funkar inte att "göra om" så jag får leva med att posta HH:s i det sunkiga formatet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T9o tycker jag är en fold preflopp när du sitter i CO om spelarna inte är villiga att släppa sina mörkar. Cappen på floppen tycker jag är lite väl att ta i. Där hade jag valt att bara syna ner hela vägen givet att brädan inte blir för jäklig. Skulle kunna tänka mig att bet/folda ett ess på turn.

 

A8o. Preflopp är ju inget att säga om. Floppspelet gillar jag om han kan folda en bättre A-högt. På river gillar jag inte att betta in i honom då han i princip aldrig betalar av med en sämre hand. Bättre att låta han bluffa genom att check/syna ett bet på river om du vill se en showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T9o tycker jag är en fold preflopp när du sitter i CO om spelarna inte är villiga att släppa sina mörkar. Cappen på floppen tycker jag är lite väl att ta i. Där hade jag valt att bara syna ner hela vägen givet att brädan inte blir för jäklig. Skulle kunna tänka mig att bet/folda ett ess på turn.

 

A8o. Preflopp är ju inget att säga om. Floppspelet gillar jag om han kan folda en bättre A-högt. På river gillar jag inte att betta in i honom då han i princip aldrig betalar av med en sämre hand. Bättre att låta han bluffa genom att check/syna ett bet på river om du vill se en showdown.

 

I första handen satt jag på knappen

 

 

A8o: Nej det är ju klart att jag inte får syn av sämre hand här men att jag betar är för jag tror han är före men väldigt osäker på sin hand. Det är inte så kul att syna ner med AK, AT, A9 eller lågt par där. Han visade förövrigt ATc i den handen

 

 

EDIT: Rättade min egen felstavning lite ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...