Gå till innehåll

Bonussnack för vecka 3 postas här!


QoS

Recommended Posts

  • Svars 411
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Läste att partys bonusar slutat funka! Gällde det bara dom som inte var personliga? jag fick nämligen 15TO75JAN mailad till mig är det någon ide att testa t.ex. 30TO100JAN innan eller är det kört? Och kan man se om koden funkar innan man slutfört insättningen?

 

Det tåget har åkt med dig kvar stående på perongen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste att partys bonusar slutat funka! Gällde det bara dom som inte var personliga? jag fick nämligen 15TO75JAN mailad till mig är det någon ide att testa t.ex. 30TO100JAN innan eller är det kört? Och kan man se om koden funkar innan man slutfört insättningen?

 

Det tåget har åkt med dig kvar stående på perongen.

 

 

Men jag antar att jag kan använda min personliga kod som jag fick mailad till mig av party? där står det ju uttryckligen att den gäller mig och till den 26 jan kl 23:59.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste att partys bonusar slutat funka! Gällde det bara dom som inte var personliga? jag fick nämligen 15TO75JAN mailad till mig är det någon ide att testa t.ex. 30TO100JAN innan eller är det kört? Och kan man se om koden funkar innan man slutfört insättningen?

 

Det tåget har åkt med dig kvar stående på perongen.

 

 

Men jag antar att jag kan använda min personliga kod som jag fick mailad till mig av party? där står det ju uttryckligen att den gäller mig och till den 26 jan kl 23:59.

 

Japp, den kan du använda :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag "fick" den lätta bonusen godkänd, dvs 2000 hands och vips $500 i bonus efter ett dygn som supporten lovat i mailet jag fick.

 

Nu till kruxet..när jag försöker ta ut mina pengar till Neteller får jag upp en varning om att om jag tar ut allt så kanske bonusen dras in igen??

 

Så jag förde tillbaka pengarna till poker kontot igen, får väl sätta mig o spela ett par timmar så får jag se vad som händer.

 

Någon annan som har råkat ut för samma sak? Undrar hur mkt man ska lira för att man ska kunna ta ut pengarna??

 

// mike

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det stod 'dealt hands' i originalvillkoren så har de alltså ändrats, och det är inte något missförstånd från supportens sida, som var ett av mina scenarion.

 

Ja såklart. Men hur tusan får dom in minus-siffror på en bonus INNAN folk fått ut den? Det är ju när folk får bonusen och pyser som dom inser sitt misstag.

 

Om de har likvida medel på $X, så innebär det att de kan göra en kalkyl där de har ett tak på Y spelare innan de riskerar att inte kunna betala ut bonusen. Denna uträkning kan de ju göra innan de ens har smällt upp en sajt, och de kan också se var de står så fort de har sign-upsen, alltså innan själva utbetalningen sker.

 

Alltså, om företaget har $500.000 i likvida medel avsatta för sin promotion-kampanj, så innebär det ju att de i förväg vet att de kan ta emot 1000 st nya sign-ups (minus en viss % som inte slutför bonusen, vilket de också har en kalkyl på osv) inom en viss tidsperiod för att kunna ha råd att göra utbetalningarna och få en större vinst på sikt. Om denna siffra överskrids så riskerar företaget att inte kunna betala ut bonusen till sina kunder, vilket knappast ger någon vinst på lång sikt heller. Då måste alltså företaget ha en plan B. "Vad gör vi om taket på Y spelare är på väg att överskridas? Vi måste tyvärr ändra villkoren. Det är naturligtvis inte bra PR, men det är bättre än alternativet, som är att inte kunna betala ut bonusarna överhuvudtaget."

 

Att folk tar bonusen och pyser är de naturligtvis väldigt medvetna om, och det ingår naturligtvis i deras kalkyl. Det är de beredda att ta för att på lång sikt ändå skapa en större kundbas. Bonusen är ju ett prova på-erbjudande, eller ett gratisexemplar eller vad man nu vill jämföra det med. Deras kalkyl inbegriper ju naturligtvis att endast Z antal kunder kommer att fortsätta att spela på sajten, och således bidra till den långsiktiga vinsten.

 

Supporten frågar ansvariga för bonusen om kraven verkligen står rätt eftersom dom fått så otroligt många mail om en bonus som egentligen är ganska lätt att förstå. Bonusansvarig inser sitt misstag och ändrar.

 

För det första fungerar inte kommunikationen på det sättet i de flesta företag (min fru jobbar som sagt i kundtjänst, så jag utgår från att hon är insatt). Sedan har de bonusansvariga naturligtvis redan gjort en kalkyl på vad bonusen kostar dem/hur mycket den är värd för kunden, samt hur bonusen står sig i jämförelse med konkurrenter (det kallas extern analys).

Jag tror inte att det finns någon seriös företagare som inte gör noggranna ekonomiska kalkyler i sådana här lägen, eller som inte analyserar marknaden och konkurrenternas erbjudanden på förhand.

Mitt resonemang baserar sig på hur företag planerar och fungerar. Ditt verkar basera sig på ett antagande om orsak-verkan (solen gick upp för att tuppen gol).

 

Det som är intressant för företaget är alltså om de kommer att klara av att betala ut bonusarna, eller rättare sagt, hur många bonusar de kommer att klara av att betala ut. Detta vet de alltså redan innan någon mailar deras support. De är inget man räknar på i efterhand. "Hehe, jo, här hade jag visst räknat lite snett, ser jag ju nu... tur att de på supporten uppmärksammade det annars hade vi nog konkat där ja..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är intressant för företaget är alltså om de kommer att klara av att betala ut bonusarna, eller rättare sagt, hur många bonusar de kommer att klara av att betala ut. Detta vet de alltså redan innan någon mailar deras support. De är inget man räknar på i efterhand. "Hehe, jo, här hade jag visst räknat lite snett, ser jag ju nu... tur att de på supporten uppmärksammade det annars hade vi nog konkat där ja..."

 

Okej, jag tror att våra åsikter skiljer isär bara när det gäller hur seriösa de är. Du förutsätter att metropolitan med en spelarbas på ca 50 pers innan denna bonus, är jätteseriösa och kan allt om hur man sköter en pokersida. Jag tror inte de kan det och att de gjort ett misstag.

 

Tror det bara är det det handlar om. Du tror allt är planerat i förtid. "Vi gör en bra bonus, får massa uppmärksamhet, gör om den så den nästan suger och när folk blir sura och fundersamma får vi ännu mer uppmärksamhet. All PR är bra PR, right?"

 

Visst, du kan ha rätt. De har ju uppenbarligen fått mycket uppmärksamhet, men knappast positiv sådan av 90% av dem som missuppfattat. Och all PR är bra PR tror jag inte fungerar i dagens konkurrens bland pokersidorna.

 

Vi kan väl vara överrens om att maila supporten med frågor om superbra bonusar inte ger någon POSITIV effekt i alla fall, okej? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ska göra en Withdrawal Request så kommer följande upp:

 

Current Balance: 1104.59 (deposit + bonus + vinst)

Withdrawable Without Penalty: 604.59 (deposit + vinst)

 

Skriver jag 1104.59 i "Request Amount:" så kommer visas detta meddelande:

 

Important !

This withdrawal amount may cause bonuses given to be reversed.

Press Next to continue with request.

Press Back to change your withdrawal amount.

 

Skriver jag 604.59 så kommer inget meddelande.

 

Vad menas med "Withdrawable Without Penalty" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl lite märlikgt att man inte kan ta ut pengarna när man klarat bonusen, elller har jag fattat fel?

 

Det tycker jag ochså! Jag har klarat den, men blir varnad när jag försöker föra över dem till Neteller. Indirekt står det att om du gör denna överföringen så kommer din bonus att dras tillbaka..När jag försöker föra ut de $500 jag satte in till börja med så står det att bonusen kommer bli reseverad?? Fattar inte riktigt..Bara kavla upp ärmarna och börja lira bland alla bord som finns tillgängliga...

 

surt, ångrar att jag inte tog Martins bonusen direkt!

 

//mike

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. Metropolitan: Min skärmdump/mail lönade sig. För sakens skull spelade jag 400 händer till. Fick svar att min bonus var pending och att en annan avdelning skulle betala ut bonusen. Fick nyss mail om att bonusen fanns på kontot, vilket stämde. Tror att det är klokt att inte ha för bråttom att ta ut stålarna. Just a hunch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har fått den sk. lätta bonusen godkänd, hade ni även satt in pengar innan dom ändrade reglerna?

Jag skickade ett nytt mail till dom och fick till svar att deras tidigare mail där dom skrev att jag bara behövde spela 2000 händer inte gällde längre.

Försöker nu ta ut mina pengar men det funkar inte, får bara svaret `Banking error` när jag ska växla in poker chip till kontanter.

Allt annat funkar men inte när jag vill göra uttag. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj nu ser jag att dom ändrat villkoren ännu en gång för bonusen på metro. Var och läste länken som finns på första sidan i denna tråd för jag tänkte att det kanske stod nåt om att man måste omsätta bonuspengarna 5 ggr eller nåt innan man fick ta ut dom. Men nu står det att man måste spela 5000 contributions hands för full bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...