Bjorn_ Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Crypto £1/2 Hold'em (9 handed) Inga särskilda reads Preflop: Hero is MP1 with 7 8 UTG calls, 1 fold, Hero calls, 4 folds, SB calls, BB raises, UTG calls, Hero calls, SB folds Jag synar, antagligen är en fold att föredra? Flop: 3 8 T (7 SB) (3 players) BB bets, UTG raises, hero reraises, BB folds, UTG calls Med mellanpar plus färgdrag plus bakdörrstege känns det troligt att en trebet är för värde här. Dessutom får jag ju kanske chansen till frikort på turn om jag är intreserad av det. Turn: 9 (7 BB) (2 players) UTG checks, Hero bets, UTG calls Med både färg och öppet stegdrag borde jag ju ha massor av outs. Dessutom är det ju inte helt omöjligt att mitt par faktiskt är högt, inte omöjligt att UTG också är på drag här. Väljer därför att inte ta frikortet utan att betta ut men får tyvär syn. River: J (9 BB) (2 players) SB checks, Hero ??? Låter bet-fold som en vettig linje här? Undersidan av en stege med fyra kort på bordet är ju knappast det starkaste man kan ha. Eller är det bättre att checksyna för att eliminera risken att bli bortbluffad? /Bjorn Citera
Hjort Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Checksyna? Tycker du kan ta lite value, rätt stor del av din HD måste ju ändå vara lite olika tvåpar/trissar som du kan checka tillbaka. Citera
Bjorn_ Postad 13 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2006 Checksyna? Checka ner menar jag... Idiot! (Jag altså.) /Bjorn Citera
Emilio Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Det är väl bara att checka river? Vad är problemet? Citera
Hjort Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Det är väl bara att checka river? Vad är problemet? Tja, att du kan få värde av en massa tvåpar. Citera
Svinto Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Det är väl bara att checka river? Vad är problemet? Att man kanske får syn av en sämre hand om man höjer men att man samtidigt riskerar att bli höjd och då nästan måste syna? Citera
Gyre Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Värdebet. Om du synar en höjning beror lite på hur UTG har spelat tidigare. EDIT: Fold preflopp också Citera
elvis77 Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Vilken hand med en Q skulle han spela så? J Q ,A Q ? Känns som bra mkt större chans att han något annat, bett anser jag. Citera
Ruterkung Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Turn: 9 (7 BB) (2 players) UTG checks, Hero bets, UTG calls Med både färg och öppet stegdrag borde jag ju ha massor av outs. Dessutom är det ju inte helt omöjligt att mitt par faktiskt är högt, inte omöjligt att UTG också är på drag här. Väljer därför att inte ta frikortet utan att betta ut men får tyvär syn. River: J (9 BB) (2 players) SB checks, Hero ??? Låter bet-fold som en vettig linje här? Undersidan av en stege med fyra kort på bordet är ju knappast det starkaste man kan ha. Eller är det bättre att checksyna för att eliminera risken att bli bortbluffad? Det är UTG som checkar va? Jag tycker du ska beta för värde där, UTG är en tönt om han ska cr där med en Q. Citera
vetgirig Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Konstigt - hur kan SB checka på river då SB kastade sin hand pre-flopp ? Om det var UTG - så är det självklart bara att checka . Citera
Callahan Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 UTG checkar vanligtvis inte en dam på river för han vet att du har något men förmodligen inte kommer att vilja beta. Däremot är det inte troligt att UTG kommer att lägga tvåpar om du betar, och ibland får du syn av sämre. Så jag tycker du ska försöka ta betalt. Faktum är att jag tror att det kan vara bäst även om du kommer att syna en eventuell checkhöjning. Citera
morberg Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 EDIT: Fold preflopp också Framförallt detta. Citera
lethe Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Värdebet. Om du synar en höjning beror lite på hur UTG har spelat tidigare. EDIT: Fold preflopp också Jag synar nog en höjning från de flesta faktiskt. Om han är väldigt passiv så kan jag folda. Folden preflop är dock klarare. En limper till före och det går nog jämt ut. Citera
anegym Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Jag skulle betta rivern. Känns som att du får syn av många händer du slår. Kanske ska man lägga sig mot höjning men jag tror inte det är ett stort fel att syna. Citera
Recommended Posts