Gå till innehåll

FLT - 78s i lurig combihand.


Bjorn_

Recommended Posts

Crypto £1/2 Hold'em (9 handed)

Inga särskilda reads

 

Preflop: Hero is MP1 with 7 :heart: 8 :heart:

UTG calls, 1 fold, Hero calls, 4 folds, SB calls, BB raises, UTG calls, Hero calls, SB folds

 

Jag synar, antagligen är en fold att föredra?

 

Flop: 3 :heart: 8 :diamond: T :heart: (7 SB) (3 players)

BB bets, UTG raises, hero reraises, BB folds, UTG calls

 

Med mellanpar plus färgdrag plus bakdörrstege känns det troligt att en trebet är för värde här. Dessutom får jag ju kanske chansen till frikort på turn om jag är intreserad av det.

 

Turn: 9 :spade: (7 BB) (2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG calls

 

Med både färg och öppet stegdrag borde jag ju ha massor av outs. Dessutom är det ju inte helt omöjligt att mitt par faktiskt är högt, inte omöjligt att UTG också är på drag här. Väljer därför att inte ta frikortet utan att betta ut men får tyvär syn.

 

River: J :club: (9 BB) (2 players)

SB checks, Hero ???

 

Låter bet-fold som en vettig linje här? Undersidan av en stege med fyra kort på bordet är ju knappast det starkaste man kan ha. Eller är det bättre att checksyna för att eliminera risken att bli bortbluffad?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn: 9 (7 BB) (2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG calls

 

Med både färg och öppet stegdrag borde jag ju ha massor av outs. Dessutom är det ju inte helt omöjligt att mitt par faktiskt är högt, inte omöjligt att UTG också är på drag här. Väljer därför att inte ta frikortet utan att betta ut men får tyvär syn.

 

River: J (9 BB) (2 players)

SB checks, Hero ???

 

Låter bet-fold som en vettig linje här? Undersidan av en stege med fyra kort på bordet är ju knappast det starkaste man kan ha. Eller är det bättre att checksyna för att eliminera risken att bli bortbluffad?

 

 

Det är UTG som checkar va? Jag tycker du ska beta för värde där, UTG är en tönt om han ska cr där med en Q.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UTG checkar vanligtvis inte en dam på river för han vet att du har något men förmodligen inte kommer att vilja beta. Däremot är det inte troligt att UTG kommer att lägga tvåpar om du betar, och ibland får du syn av sämre.

 

Så jag tycker du ska försöka ta betalt. Faktum är att jag tror att det kan vara bäst även om du kommer att syna en eventuell checkhöjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdebet. Om du synar en höjning beror lite på hur UTG har spelat tidigare.

 

EDIT: Fold preflopp också :)

 

Jag synar nog en höjning från de flesta faktiskt. Om han är väldigt passiv så kan jag folda.

 

Folden preflop är dock klarare. En limper till före och det går nog jämt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...