Gå till innehåll

Gekko - Spela påker, de e najs!


Gekko

Recommended Posts

  • Svars 407
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

***** Hand History for Game 3640726220 *****

$600 NL Texas Hold'em - Tuesday, February 28, 14:50:01 ET 2006

Table Jimcat (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: NY_Rooster ( $804.76 )

Seat 3: Vera15 ( $1746.70 )

Seat 4: pvp43 ( $396.82 )

Seat 6: djrumpa ( $628.20 )

Seat 5: OBenemark ( $594.45 )

djrumpa posts small blind [$3].

NY_Rooster posts big blind [$6].

** Dealing down cards **

Dealt to Vera15 [ Td Qc ]

>You have options at Dromana Table!.

Vera15 raises [$22].

pvp43 folds.

OBenemark calls [$22].

djrumpa folds.

NY_Rooster folds.

** Dealing Flop ** [ 5s, Ks, Jc ]

>You have options at Scheila Table!.

Vera15 bets [$25].

OBenemark raises [$65].

Vera15 calls [$40].

** Dealing Turn ** [ Ah ]

Vera15 bets [$25].

>You have options at Dromana Table!.

OBenemark raises [$75].

Vera15 is all-In [$1634.70]

Dragons1974 has joined the table.

OBenemark is all-In [$432.45]

** Dealing River ** [ 5d ]

Vera15: syna gekko

OBenemark shows [ Ad, Jh ] two pairs, aces and jacks.

Vera15 shows [ Td, Qc ] a straight, ten to ace.

Vera15 wins $1152.25 from side pot #1 with a straight, ten to ace.

Vera15 wins $1195.90 from the main pot with a

 

 

Då har man för första gången mött killen vars dagbok man följer med spänning och vad passar bättre än att posta en hand med ett förödande ESS!!

 

Kul att se dej på party och det känns skönt att veta precis hur du tänker, skojja bara.

 

E det ngn skillnad på spelarmaterialet på Eurobet å Partypoker??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så de va du som va Vera... ;)

 

Ja de va en jävla syn de där asså. Funderade en hel del innan jag drog den synen... Skulle kastat, då min första tanke va just QT. Sedan tog fisken i mig över och trodde att du bullade mig med typ top par och flushdrag.

Hade dig nämligen på ett drag, synd bara att de va stegdraget och inte färgen. Snyggt spelat..!

 

Angående spelmaterialet party VS eurobet, så finns det helt klart skillnader...

Folk är mycket aggresivare på party, ofta mer folk med djupa stackar och mer gambling betonat spel.

Har väl haft lite svårt att anpassa mig till spelet än så länge, men de kommer nog :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em $6-$12 NL (real money), hand #183,593,223

Table TheFonz3´s HE, 28 Feb 2006 8:04 PM ET

 

Seat 2: Taszman ($162.50 in chips)

Seat 3: pompenx ($3,677.25 in chips)

Seat 4: _Gekko_ [ JC,10C ] ($622.00 in chips)

Seat 8: lvgordo ($623.00 in chips)

Seat 9: dsohuagw ($1,063.85 in chips)

ANTES/BLINDS

Taszman posts blind ($3), pompenx posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

_Gekko_ bets $24, lvgordo folds, dsohuagw calls $24, Taszman folds, pompenx folds.

 

FLOP [board cards 2H,10H,KC ]

_Gekko_ bets $40, dsohuagw bets $100, _Gekko_ calls $60.

 

TURN [board cards 2H,10H,KC,7C ]

_Gekko_ checks, dsohuagw bets $150, _Gekko_????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spana in den här handen :D

 

***** Hand History for Game 3640941190 *****

$600 NL Texas Hold'em - Tuesday, February 28, 15:39:33 ET 2006

Table Jimcat (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 5: OBenemark ( $1459.50 )

Seat 6: jackseven ( $942.49 )

Seat 3: HAHAHHAHAH ( $593.70 )

Seat 1: ilikeaces86x ( $695 )

Seat 2: cdk78 ( $0 )

Seat 4: threeleaves ( $594 )

ilikeaces86x posts small blind [$3].

HAHAHHAHAH posts big blind [$6].

** Dealing down cards **

Dealt to OBenemark [ As Ad ]

threeleaves raises [$12].

>You have options at Sweden Table!.

OBenemark raises [$46].

jackseven folds.

ilikeaces86x calls [$43].

HAHAHHAHAH folds.

threeleaves calls [$34].

** Dealing Flop ** [ 5h, 5s, 8h ]

ilikeaces86x checks.

>You have options at Sweden Table!.

threeleaves checks.

OBenemark bets [$600].

ilikeaces86x folds.

>You have options at Sweden Table!.

threeleaves is all-In.

** Dealing Turn ** [ Ks ]

** Dealing River ** [ 5c ]

OBenemark shows [ As, Ad ] a full house, Fives full of aces.

threeleaves doesn't show [ 7d, 7h ] a full house, Fives full of sevens.

OBenemark wins $52 from side pot #1 with a full house, Fives full of aces.

OBenemark wins $1238 from the main pot with a full house, Fives full of aces.

 

Kul att mixa upp spelet lite, sen fick man en härlig syn också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har återigen en månad av spelande passerat och det börjar bli dags att summera hur det har gått.

 

Om vi börjar med spelet:

Denna månaden har varit en riktig berg och dalbana. Svängningarna har varit riktigt stor och det är med vemod man konstaterar, som jag tidigare nämnde, att halva månadsvinsten rök i helgen. Jag har under den här månaden under två tillfällen backat mellan 4-6k, vilket känns ganska tungt då jag inte riktigt känner mig mentalt förbered på de. Men man måste ta sig i kragen och se de som BB inte $ eller £. En BB är trots allt bara en BB.

Och med den approchen så rör det sig väl om ett dropp på mellan 400-700BB, eftersom det har hänt på lite olika nivåer, och det måste man kunna acceptera.

Har även försökt att ändra min spelstil lite, har inte riktigt hittat en bra linje utan känner fortfarande att det finns otroligt mycket kvar att arbeta på. Men att hela tiden sträva efter att utveckla sig och bli en bättre spelare är samtidigt det som driver mig.

Gjorde även min debut på Party den här månaden. Spelet är rätt annorlunda där gentemot EB och Interpoker, tror det kommer att ta ett tag att anpassa sig. Märker att jag kan fastna lite mellan aggresiva spelare och på så sätt hämmas mitt spel. Kan stundom uppleva mig lite överkörd. Tror dock det kommer att lossna allt eftersom.

Har även beslutat att sluta spela på Interpoker. Tycker man har en för liten edge där (om någon) samt jag orkar inte med det tighta spelet som är där just nu. Förhoppningsvis kommer det att ändra sig och jag ser heller inget hinder i att om några månader återvända dit. Men just nu känns det inte bra att spela där. Tycker även att det blir förmycket att ha tre sidor att spela på och då blir det interpoker som får gå.

 

Resultat:

 

Spelande: 7k

 

Rakeback: 1.2k

 

Är egentligen väldigt nöjd med resultatet, med tanke på den målsättningen som jag hade satt upp i början av dagboken. Jag kommer med största sannolikhet att revidera den efter att första kvatalet har passerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till det utmärkta månadsresultatet! Du verkar ha en sund, långsiktig och inte allt för resultatinriktad inställning till pokern, så det kommer säkerligen fortsätta gå bra för dig närmaste tiden. Fortsätt posta intressanta händer, jag gillar den här dagboken eftersom den till största delen handlar om just poker och inte dränks i en massa menlöst chattande.

 

Slutsmörat! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 4: _Gekko_ [ JC,10C ]

 

Ja du, det är ju inget direkt monster du har. ;) Samtidigt är det ju klart att det finns nåt sätt att berättiga vidare spel med den, eller hur? Det gör det ju fan med nästan alla händer...

 

Okej, ingen read, inga stats? Då antar jag decent spelare för den här nivån.

 

Om man ska kolla på hans HD så finns det ju inte så särskilt många kungar han synar dig med pf. AK lär han ju slå om ibland, och KQ/KJ kanske folda en viss del av tiden (åtminstone KQo/KJo), så antalet kungar är ju inte 16*3 skulle jag säga, snarare typ 8+4+4 (räknat att han i snitt slår om varannan AK och foldar KQo/KJo). Om man vidare tänker sig att han oftast slår om med damer, så har man knektar och set kvar, varav man kanske skulle kunna tro att han skulle softa lite med dessa på floppen och att chansen för ett TTT-set är reducerat av din T. Optimistiskt? Möjligen. Men nog inte helt orealistiskt. Sett till hans totala syn-HD preflop ligger alltså kungarna efter, om han synar med typ sc's från 56 och uppåt, alla PP's, AQ, AJs, ATs. Lägger man till en del one-gappers är det ju rätt grymt många händer till som inte har dig slagen, och en del one-gappers som QTs lär ju inte alltid vara ur spel.

 

Ur hans synvinkel har ju du nu visat både svaghet på floppen och på turn, och därmed borde ju chansen för att det är ett move öka. Han lär ju ta med i kalkulationen att du går för en CRAI, men är han tom eller på typ ett mellanpar har han ju en enkel fold om du pushar, vilket ger honom inga svåra beslut. Ytterligare styrkt lär han ju bli av att titta på brädan - att du skulle våga riskera att ett ge frikort här med både steg- och färgdragen ute minskar sannolikheten för att du går för en CRAI.

 

Så, problemet blir ju förstås vad du ska göra. Kan du få honom att folda några av kungarna med en push känns ju en sådan ganska het, men frågan är hur troligt det är? Foldar han KJ mot en push tror du? KQ nånsin? Passar han 15-outarna (orkar inte kolla oddsen han får)? Och hur vägs det upp av antalet levande outs du har de gånger du får syn? Du får syn av setten, AK, kanske KQ/KJ, och då har du allt mellan 7 till som bäst 14 outs. Det kanske räcker för att täcka upp?

 

Äh, jag vet inte. Syn känns ju iskallt, så det gäller nog att veta lite om hur han spelar tycker jag, vilken HD han kan tänkas bluffa/semibluffa där samt ungefär vilka händer han passar mot en push. Jag skulle tippa på att du inte missar alltför mkt EV hur du än spelar den här handen, fold eller push.

 

En tanke: vore det grymt dåligt att donk-pusha turn?

 

Slutligen: din AJ-syn på turn där...hmm, vetefan alltså, dude. ;) (Fast du vet ju att jag tycker du är grym ändå) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till det utmärkta månadsresultatet! Du verkar ha en sund, långsiktig och inte allt för resultatinriktad inställning till pokern, så det kommer säkerligen fortsätta gå bra för dig närmaste tiden. Fortsätt posta intressanta händer, jag gillar den här dagboken eftersom den till största delen handlar om just poker och inte dränks i en massa menlöst chattande.

 

Slutsmörat! :)

 

Tack! Kul att du gillar de som skrivs :)

 

Ja du, det är ju inget direkt monster du har. Samtidigt är det ju klart att det finns nåt sätt att berättiga vidare spel med den, eller hur? Det gör det ju fan med nästan alla händer...

 

Mellan par och en backdoor, de är väl ett monster ;)

Men seriöst så känns de lite tight att lägga sig där, så på något bör man väl kunna spela vidare. Frågan är bara hur...

 

Om man ska kolla på hans HD så finns det ju inte så särskilt många kungar han synar dig med pf. AK lär han ju slå om ibland, och KQ/KJ kanske folda en viss del av tiden (åtminstone KQo/KJo), så antalet kungar är ju inte 16*3 skulle jag säga, snarare typ 8+4+4 (räknat att han i snitt slår om varannan AK och foldar KQo/KJo). Om man vidare tänker sig att han oftast slår om med damer, så har man knektar och set kvar, varav man kanske skulle kunna tro att han skulle softa lite med dessa på floppen och att chansen för ett TTT-set är reducerat av din T. Optimistiskt? Möjligen. Men nog inte helt orealistiskt. Sett till hans totala syn-HD preflop ligger alltså kungarna efter, om han synar med typ sc's från 56 och uppåt, alla PP's, AQ, AJs, ATs. Lägger man till en del one-gappers är det ju rätt grymt många händer till som inte har dig slagen, och en del one-gappers som QTs lär ju inte alltid vara ur spel.

Kan hålla med om många bitar angående hans HD, dock så tror jag att den också består av KQs-K9s samt KQo-KJo. Många semi-loose spelare har en tendens till att glida med me dessa, oftast med motiveringen den va ju suited.

Tanken att fi slår om i position på floppen med tillexempel QT, AJ, AT, QJ och flushdrag ser inte jag som en omöjlighet. Varför skulle int Fi kunna bluffa, jag gör det hela tiden ;)

Ur hans synvinkel har ju du nu visat både svaghet på floppen och på turn, och därmed borde ju chansen för att det är ett move öka. Han lär ju ta med i kalkulationen att du går för en CRAI, men är han tom eller på typ ett mellanpar har han ju en enkel fold om du pushar, vilket ger honom inga svåra beslut.

Det va ju de som va min gameplan... :)

 

Ytterligare styrkt lär han ju bli av att titta på brädan - att du skulle våga riskera att ett ge frikort här med både steg- och färgdragen ute minskar sannolikheten för att du går för en CRAI.

Gillar de här resonemanget... Hade inte tänkt riktigt i de banorna. Men du har helt klart rätt i de du säger.

 

Så, problemet blir ju förstås vad du ska göra. Kan du få honom att folda några av kungarna med en push känns ju en sådan ganska het, men frågan är hur troligt det är? Foldar han KJ mot en push tror du? KQ nånsin? Passar han 15-outarna (orkar inte kolla oddsen han får)? Och hur vägs det upp av antalet levande outs du har de gånger du får syn? Du får syn av setten, AK, kanske KQ/KJ, och då har du allt mellan 7 till som bäst 14 outs. Det kanske räcker för att täcka upp?

Jag tror med en push att man kan få han att släppa händer så som, KJ, kanske KQ och AK (beror lite på vissa blir lite rädda), samt alla mediokra händer.

Om han släpper typ QhJh de vet ifan, vissa släpper aldrig sina drag mot omslag.

 

Frågan är också hur många outs man kan hoppas på att ha de gånger man får syn. Ponera följande:

Syn av AA, 14 outs

Syn av AKo, 14 outs

syn av AhKh, 13 outs

syn av KK, 9 outs

syn av KQo, 14 outs

syn av KhQh, 13 outs

syn av QhJh, 13 outs

Syn av 22, 9 outs

 

Drar vi ett snitt på detta så borde vi ha 12.5 outs. Med andra ord, vi ligger rätt bra till dom gånger vi får syn och han inte har ett set. Eftersom 22 är de som känns mest realistiskt så har han nog bara ett set 1/7 ggr där.

Säg också att han gör ett move här 1/5 ggr som han droppar direkt vid ett omslag.

Nu känns det nästan som vi har räknat hem de och en push kan vara berättigad, eller?

 

Äh, jag vet inte. Syn känns ju iskallt, så det gäller nog att veta lite om hur han spelar tycker jag, vilken HD han kan tänkas bluffa/semibluffa där samt ungefär vilka händer han passar mot en push. Jag skulle tippa på att du inte missar alltför mkt EV hur du än spelar den här handen, fold eller push.

 

En tanke: vore det grymt dåligt att donk-pusha turn?

Ligger nog endel i att man kanske inte passa så myckt EV i den handen. Däremot kan det vara bra för table image, folk vet att man är beredd att semi-bluffa med hela stacken vilket kan leda till att man får syn fler ggr då man har de goods!

 

Gillar idéen att donk-push. Hade nog varit det absolut bästa spelet. Alternativt att donk-syn, beroende på hur mycket han slår om. Säg jag bettar 25 och han skjärtar upp den till 50. Då har vi ändå fått se rivern billigt och frågan är om det är värt att slå om då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger nog endel i att man kanske inte passa så myckt EV i den handen. Däremot kan det vara bra för table image, folk vet att man är beredd att semi-bluffa med hela stacken vilket kan leda till att man får syn fler ggr då man har de goods!

 

Igår, typ 5 minuter efter att jag hade postat mitt inlägg, tänkte jag: "Äh, fan, klart det är en push. Vi har en hel del investerat i potten redan, vi har en rimlig FE om han foldar några av sina kungar och allting sämre, och framför allt är det grymt bra för imagen de gånger vi får syn." Alltså, det jag tänkte på var att det borde få folk att softa ner lite med positions-stealsen längre fram, om de ser att du kan visa svaghet både flop och turn för att sen pusha, och att du dessutom bara gör det med ett uselt jävla drag + mittenpar. :) Så idag säger jag: push. Och när du sen dessutom skriver...

 

Jag tror med en push att man kan få han att släppa händer så som, KJ, kanske KQ och AK (beror lite på vissa blir lite rädda), samt alla mediokra händer.

Om han släpper typ QhJh de vet ifan, vissa släpper aldrig sina drag mot omslag.

 

...så säger jag: vafan väntar du på? ;) PUUUUSH!

 

En helt annan sak, tips på förbättring av den här dagboken: dra igenom alla dina HH's i en converter - finns ju support för typ allt utom B2B nu känns det som, inklusive båda de siter du nu spelar på. Det borde fan alla som skrev dagböcker göra - så sjukt mkt justare att kolla på en enhetligt HH-utseende, snyggt formaterat med färger och positionsnamn på spelarna. Återkommer med en länk...

 

Edit: BisonBison

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. den gamla Q3s handen:

Jag valde att checka för att de fanns tre killar bakom som va ganska skjut glada. Tyvärr sprack planen, men det hade nog varit bättre att bara betta ut.

 

DeBrasy checks.

OBenemark checks.

TheBank04 checks.

>You have options at Eltham (No DP) Table!.

DetctveTerer checks.

roh888 checks.

** Dealing Turn ** [ 2c ]

DeBrasy bets [$110].

OBenemark raises [$440].

TheBank04 folds.

DetctveTerer folds.

roh888 folds.

DeBrasy folds.

OBenemark does not show cards.

OBenemark wins $722

 

Ang. JTs handen:

Här kommer resultatet på den...

_Gekko_ bets $498 and is all-in, dsohuagw calls $348.

 

RIVER [board cards 2H,10H,KC,7C,AC ]

 

SHOWDOWN

_Gekko_ shows [ JC,10C ]

dsohuagw shows [ AS,AH ]

_Gekko_ wins $1,250.

 

SUMMARY

Dealer: dsohuagw

Pot: $1,253 | Rake: $3

Taszman loses $3

pompenx loses $6

_Gekko_ bets $622, collects $1,250, net $628

lvgordo loses $0

dsohuagw loses $622

 

Trevligt att fiska ut lite. Trodde dock inte att han satt på AA, men det gick bra till slut.

 

Angående det där med converter, tror jag kan behöva guidening av en riktig hacker som du psatiw. Testade de där nyss, men det blev inte så bra :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 3652178026 *****

$600 NL Texas Hold'em - Thursday, March 02, 09:34:19 ET 2006

Table Atlas (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: utregNL ( $600 )

Seat 6: missedGOTTAbet ( $870.40 )

Seat 4: OBenemark ( $607 )

Seat 1: TonyG_ ( $954 )

Seat 2: KidBrat ( $510.65 )

Seat 5: FENOMENALE ( $769.95 )

OBenemark posts small blind [$3].

FENOMENALE posts big blind [$6].

** Dealing down cards **

Dealt to OBenemark [ Jd Jc ]

missedGOTTAbet folds.

TonyG_ folds.

KidBrat raises [$20].

utregNL raises [$44].

OBenemark???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 3652250512 *****

$600 NL Texas Hold'em - Thursday, March 02, 10:05:58 ET 2006

Table Hayseed (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: redeight111 ( $1351.80 )

Seat 2: AFK__ ( $1082.20 )

Seat 6: missedGOTTAbet ( $570.45 )

Seat 5: OBenemark ( $918.70 )

Seat 3: LookAtCat ( $589.45 )

OBenemark posts small blind [$3].

missedGOTTAbet posts big blind [$6].

** Dealing down cards **

Dealt to OBenemark [ Qh Qd ]

redeight111 raises [$22].

AFK__ folds.

LookAtCat folds.

OBenemark raises [$63].

missedGOTTAbet calls [$60].

>You have options at Atlas (No DP) Table!.

redeight111 calls [$44].

** Dealing Flop ** [ 2c, 9c, Js ]

OBenemark bets [$150].

missedGOTTAbet is all-In.

redeight111 folds.

>You have options at Atlas (No DP) Table!.

OBenemark????

 

Den här killen är en riktigt tight solid kille. Något överaggresiv postflop...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JJ-handen: Fold utan reads som talar för annat. Handen blir väldigt svårspelad om man synar, och att raisa blir dyrt samtidigt som fi ofta kommer att slöspela AA för att låta dig betta bort dig på floppen. Du har dessutom inget investerat i potten.

 

QQ-handen: Fold även här, vad ska han ha som rättfärdigar en syn? AcKc är det enda rimliga jag kommer på om han inte slaskat rejält preflop. Potoddsen är dock grymma, men ändå.. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JJ-handen: Fold utan reads som talar för annat. Handen blir väldigt svårspelad om man synar, och att raisa blir dyrt samtidigt som fi ofta kommer att slöspela AA för att låta dig betta bort dig på floppen. Du har dessutom inget investerat i potten.

Ja jag vet inte riktigt... Tänkte direkt som du och kastade den, men de gjorde ont ;)

Problemet med handen är att man inte sluter betting-rundan. Frågan är ju då hur stor är chansen att Fi1 reraisar om jag synar? Jag vet inte, men det finns istort sett enbart 2 händer han kommer att göra de med efter en kall syn och en reraise. Med tanke på de och hur ofta man blir tilldelad KK eller AA (har förmig att det är 0.45% av ggr för ett specifikt par). Det betyder att som i det här fallet fi1 raisade preflop ca 10% av ggr ungefär 1/10 kommer han att ha någon av dessa händer (om jag räknar rätt).

Kan man chans då och enbart spela handen för set value? En annan sak som man får ta med, tycker jag, är att fi2 som reraisar preflop troligtvis sitter på AKs, AA,KK eller QQ. Det betyder att vid ett eventuellt klonk så kommer betalningen va väldigt stor. Det betyder också att chansen att fi1 sitter på AA eller KK också blir mindre. Om jag inte mins fel så är man upp mot AA när man har KK 1/44...

Jag vet inte om det här resonemanget håller? Någon får gärna utveckla de eller komma med kommentarer.

 

OBenemark folds.

FENOMENALE folds.

KidBrat calls [$24].

** Dealing Flop ** [ 9c, Js, Th ]

KidBrat bets [$100].

utregNL raises [$220].

>You have options at Hayseed (No DP) Table!.

KidBrat folds.

utregNL does not show cards.

utregNL wins $414

 

Surt att se J segla upp på floppen:(

 

QQ-handen: Fold även här, vad ska han ha som rättfärdigar en syn? AcKc är det enda rimliga jag kommer på om han inte slaskat rejält preflop. Potoddsen är dock grymma, men ändå.. :?

 

Min första tanke var även här fold. Började inse att han hade AA... Men när jag räknade lite på de. syna ca 350 för att vinna 1200. Pot oddsen 3/10 är inte de tillräckligt för att göra en syn berättigad? Jag vet inte men de kändes så då...

 

OBenemark calls [$354.45].

** Dealing Turn ** [ Ks ]

** Dealing River ** [ Kh ]

OBenemark shows [ Qh, Qd ] two pairs, kings and queens.

missedGOTTAbet shows [ Ac, Ah ] two pairs, aces and kings.

missedGOTTAbet wins $1204.90 from the main pot with two pairs, aces and kings.

 

Man skall alltid gå på sina instinkter... Fan, jävla polis man är!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em $6-$12 NL (real money), hand #196,868,637

Table Scaramoche´s HE, 4 Mar 2006 12:23 AM ET

 

Seat 1: Scaramoche ($714.90 in chips)

Seat 2: xxxshizzle ($641.50 in chips)

Seat 3: DonkeyKlonk ($281.50 in chips)

Seat 5: _Gekko_ [ KD,AH ] ($642.00 in chips)

Seat 7: -Mr. Zib- ($602.50 in chips)

ANTES/BLINDS

Scaramoche posts blind ($3), xxxshizzle posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

DonkeyKlonk folds

_Gekko_ bets $24

-Mr. Zib- folds

Scaramoche calls $21

xxxshizzle calls $18.

 

FLOP [board cards 4S,6S,KH ]

Scaramoche checks

xxxshizzle bets $45

_Gekko_ bets $145

Scaramoche bets $350

xxxshizzle folds

_Gekko_???

 

Scaramoche är en hyffsat tight kille men oerhört aggresiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska intresant hand. Stats på Sir_Gurre:

VP$IP: 34.69

PFR: 20.41

WTSD: 35.71

Aggression faktor

flop: 2.00

turn: 3.00

 

***** Hand History for Game 3674907253 *****

$600 NL Texas Hold'em - Sunday, March 05, 16:23:12 ET 2006

Table Sea Swan (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Sir_Gurre ( $1079.20 )

Seat 3: sayreplayer ( $483.80 )

Seat 4: ender_555 ( $1029.05 )

Seat 1: OBenemark ( $582 )

Seat 6: stiffstaff ( $639 )

ender_555 posts small blind [$3].

stiffstaff posts big blind [$6].

** Dealing down cards **

Dealt to OBenemark [ Js Jd ]

OBenemark raises [$24].

Sir_Gurre calls [$24].

sayreplayer folds.

ender_555 folds.

stiffstaff folds.

** Dealing Flop ** [ Td, 2c, 7c ]

rediggity has joined the table.

>You have options at Namibia Table!.

OBenemark bets [$45].

Sir_Gurre raises [$140].

>You have options at Regular(621275) Table #14 Table!.

OBenemark???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar se ett genomgående tema för händerna du postar. ;) Du har överpar/TPTK och får rejält med mothugg på floppen. Det är apjobbigt att backa sitt par med hela stacken samtidigt som det suger att kasta bra händer så fort man blir höjd. Om jag alltid tog rätt beslut i dessa lägen skulle jag knappast grinda midstakes vid det här laget, det är en sak som är säker. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar se ett genomgående tema för händerna du postar. ;) Du har överpar/TPTK och får rejält med mothugg på floppen. Det är apjobbigt att backa sitt par med hela stacken samtidigt som det suger att kasta bra händer så fort man blir höjd.

 

Ja det kan väl kanske stämma till en viss del. Tycker det är riktigt svårt att hitta bra HH´s som blir intressanta att diskutera. Oftast är det en eller max två riktigt jobbiga händer per session, resten går oftast rätt mycket på automatik.

Att spela den här typen av händer "rätt" är väl kanske det som är absolut svårast i NL, att spela nötter kan ju vilken dåre som helst. Men att maximera sina vinster eller minimera sina förluster med ett top par eller mellan par är det som skiljer en duktig spelare från en jävligt vass. Mitt mål är att bli jäkligt vass och då kommer man att va tvungen att fatta "rätt" beslut i de här situationerna.

Eftersom innehållet i den här dagboken präglas till 99% av de som jag tycker är intressant att diskutera och händer som jag tycker har krävt svåra beslut. Jag tycker inte att det är jätte kul att se en HH från start till mål, där en kille bombar sitt floppade topset och vinner. Finns liksom inte något att diskutera eller några svåra beslut på vägen.

Du får gärna ge förslag på händer du istället hade vilja se... Är alltid öppen för nya idéer.

 

Jag vet inte om det kanske är den här typen av HH´s som du hellre vill se. Känns mer som "show-off" händer, finns liksom inte så mycket att orda om...

 

Texas Hold'em $2-$4 NL (real money), hand #191,537,959

Table redsox33861´s HE, 2 Mar 2006 6:56 PM ET

 

Seat 3: redsox33861 ($385.15 in chips)

Seat 4: _Gekko_ [ AD,4S ] ($202.40 in chips)

ANTES/BLINDS

_Gekko_ posts blind ($1)

redsox33861 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

_Gekko_ bets $6

redsox33861 calls $5.

 

FLOP [board cards KD,8C,KS ]

redsox33861 checks

_Gekko_ bets $11

redsox33861 bets $28

_Gekko_ bets $64

redsox33861 folds.

 

SHOWDOWN

_Gekko_ wins $116.

 

SUMMARY

Dealer: _Gekko_

Pot: $117 | Rake: $1

redsox33861 loses $35

_Gekko_ bets $82, collects $116, net $34

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä då är ju de andra händerna roligare. :)

Jag var nog mer bitter över att det enda rådet jag kan ge dig i de händerna jag kommenterar är att folda, för det är vad jag tycker är bästa spelet i AK- och JJ-handen. Men i sådana svåra händer beror mitt spel så otroligt mycket på bordsstämning, egen image osv, och sådant är svårt att förmedla till läsarna. Så jag är ganska säker på att du själv har bättre känsla för vad som är rätt spel i de specifika situationerna än vad jag har som bara ser de enskilda händerna och inte kan se helheten. Ibland måste man ju faktiskt sätta ner foten och det är mycket möjligt att någon av JJ- eller AK-handen (mest troligt JJ-handen) var ett sådant tillfälle.

 

Förslag på andra intressanta händer: Hur man spelar en turnad nöt mot en eller fler fi när det finns sjukt många scarecards som kan döda en på rivern. Gärna när potten är medelstor så att även ett cr all in blir ett rejält överbet som i princip avslöjar att du har nötterna. Exempel på detta är turnad stege när du misstänker att någon drar till färg och någon har tvåpar/set och eventuellt drag till högre stege. Vidare, vad gör man på rivern när något scarecard kommer och det är x mycket kvar att betta om? Sådana händer tycker jag är rejält svåra, ofta orkar jag inte göra annat än att trycka på turn vilket gör att alla foldar. Känns inte direkt optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä då är ju de andra händerna roligare. :)

Jag var nog mer bitter över att det enda rådet jag kan ge dig i de händerna jag kommenterar är att folda, för det är vad jag tycker är bästa spelet i AK- och JJ-handen. Men i sådana svåra händer beror mitt spel så otroligt mycket på bordsstämning, egen image osv, och sådant är svårt att förmedla till läsarna. Så jag är ganska säker på att du själv har bättre känsla för vad som är rätt spel i de specifika situationerna än vad jag har som bara ser de enskilda händerna och inte kan se helheten. Ibland måste man ju faktiskt sätta ner foten och det är mycket möjligt att någon av JJ- eller AK-handen (mest troligt JJ-handen) var ett sådant tillfälle.

Det ligger väldigt mycket i de du säger och jag förstår vad du menar. Image och en eventuell read eller känsla är väldigt svårt att få med i ett inlägg.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

För att avsluta JJ och AK händerna så kommer resultatet från mitt aggerande med kommentar här...

 

AK handen:

Jag hade sett den här killen spela sina drag väldigt hårt. Visst fanns de en möjlighet att han skulle kunna ha ett set. Men jag gick på min känsla och var ganska säker på att han hade ett färgdrag.

 

_Gekko_ bets $473 and is all-in

Scaramoche calls $268.

 

TURN [board cards 4S,6S,KH,9S ]

 

RIVER [board cards 4S,6S,KH,9S,8D ]

 

SHOWDOWN

_Gekko_ shows [ KD,AH ]

Scaramoche shows [ QS,AS ]

Scaramoche wins $1,350.

 

SUMMARY

Dealer: -Mr. Zib-

Pot: $1,353 | Rake: $3

Scaramoche bets $642, collects $1,350, net $708

xxxshizzle loses $69

DonkeyKlonk loses $0

_Gekko_ loses $642

-Mr. Zib- loses $0

 

Lite surt att han träffade färgen, men så länge man tar beslut som är +EV på så är jag nöjd.

 

JJ handen:

Tycker inte jag spelade den särskilt bra... Hade honom på ungefär den handen han hade. Alternativa händer hade varit TPNK eller bara färgdraget. Ett bättre spel hade varit att bara syna på floppen för att CR all-in på turn om en blank föll. Problemet med JJ är att det kan komma väldigt mycket scarecards, därför ville jag avsluta bettingen på floppen. Sedan är det Alltid jobbigt att spela en sådan här marginell hand ur pos.

 

OBenemark raises [$350].

>You have options at Namibia Table!.

Sir_Gurre raises [$483.03].

OBenemark is all-In.

** Dealing Turn ** [ 2h ]

** Dealing River ** [ 2d ]

Sir_Gurre shows [ Tc, Jc ] a full house, Twos full of tens.

OBenemark shows [ Js, Jd ] a full house, Twos full of jacks.

Sir_Gurre wins $65.03 from side pot #1 with a full house, Twos full of tens.

OBenemark wins $1171 from the main pot with a full house, Twos full of jacks.

 

:club::diamond::heart::spade:

Förslag på andra intressanta händer: Hur man spelar en turnad nöt mot en eller fler fi när det finns sjukt många scarecards som kan döda en på rivern. Gärna när potten är medelstor så att även ett cr all in blir ett rejält överbet som i princip avslöjar att du har nötterna. Exempel på detta är turnad stege när du misstänker att någon drar till färg och någon har tvåpar/set och eventuellt drag till högre stege. Vidare, vad gör man på rivern när något scarecard kommer och det är x mycket kvar att betta om? Sådana händer tycker jag är rejält svåra, ofta orkar jag inte göra annat än att trycka på turn vilket gör att alla foldar. Känns inte direkt optimalt.

 

Jag ska försöka att gräva lite i PT och se ifall jag hittar något intressant. Gillar att du ger konkreta förslag, hjälper väldigt mycket och jag ska ha de i åtanke i fortsättningen.

Alltid bra att få nya influenser och försöka förbättra innehållet i dagboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sa på MSN så visste man ju att AK-handen skulle vara en push från din sida (eftersom du är du och jag är jag), men som jag också sa så är jag fortfarande inte säker på att det spelet är det givet bästa. Sa ju typ vad jag tyckte där, så jag behöver inte upprepa mig, men jag antar att en sån hand "in the end" beror på hur jäva aggro fi egentligen är med sina drag-händer. Mot en normal fi tycker jag det är en ganska enkel fold faktiskt. Skulle vara kul att höra andra åsikter?

 

Ang. JJ och

 

Ett bättre spel hade varit att bara syna på floppen för att CR all-in på turn om en blank föll.

 

så tycker jag det verkar ett helt jävla tokjobbigt option faktiskt, nåt jag aldrig/väldigt sällan skulle ge mig på. Care to share?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bättre spel hade varit att bara syna på floppen för att CR all-in på turn om en blank föll.

 

så tycker jag det verkar ett helt jävla tokjobbigt option faktiskt, nåt jag aldrig/väldigt sällan skulle ge mig på. Care to share?

 

Ja du... Givet fi:s HD så hade det varit ganska lätt att kasta handen de ggr man anser sig själv slagen på turn, tex. om ett färgkort föll eller att topkortet parade sig.

Vidare hade man fått in större delen av sina pengar med högre pot equity.

 

Men det är klart, vid en närmare eftertanke så är nog inte de spelet heller så bra... Många scare cards (eller bluffkort för honom om man vill kalla de det) som kan komma och man måste spela handen ur position.

Inte så himla latjo heller om fi checkar bakom när man tänkte gå för en CR. Med min syn så har jag i princip sagt att jag har ett överpar, alt. ett set eller som i det här fallet så kunde jag ha ett högre flushdrag.

 

Hur bör man då spela handen? Som jag gjorde? Syna- och pusha på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...