Gå till innehåll

Nu vet jag att jag spelat för mycket poker!


Hjort

Recommended Posts

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

När jag gick på teknis så använde jag givetvis variablerna :diamond::heart::spade::club: i stället för x,y,z,w i flervariabelanalysen på inlämningsuppgifterna. Extra kul var det när någon "lånade" mina uppgifter för en snabb avskrivning, och lämnade in exakta kopior.

 

Här är Olas lösning, här är alla som skrivit av Ola, och här... sa övningsassen :-)

 

När man spelar bluffstop så är det jävligt effektivt att säga klöver elva i stället för knekt - den bluffen "avslöjas" alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu ett tecken? Skivade gurka och ställde skivorna på varann fem och fem, och kollade så att de skulle hålla samma höjd när ja skulle fördela dom, precis som man gör med pokermarker, var även riktigt nära att bland-stapla dem! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... :-)

 

Mitt bidrag kommer från tidiga mor'nar när jag kollar på min väckarklocka med digitala siffror. Innan jag helt har kommit ur det drömmande tillståndet så undrar jag vad siffrorna egentligen betyder..

 

- Ööö...7:33... 7,3 på hand är ju inte alltid helt fel..

- Hmm...7:46 ... ganska långsökt stegdrag...eller...Shit måste upp nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe

 

Mitt största spelat-för-mycket-poker-problem är väl att jag börjat kalla min bror för Ector. Det blir lätt så när alla spelar på nätet jämt.

 

En normal konversation mellan oss brukar var ungefär:

 

"Känner du Fredrik?"

"Nä, vem då sa du?"

"Rivernuts_512 du vet..."

"Jaså han, jo honom känner jag"

"Jag åker med honom till bion imorgon"

"Ok, det låter bra, då ses vi där. Hälsa Tomteflopp och megasuckout från mig"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni ÄR knäppa hela bunten :D

(ja utom gdaily som iaf har lite smak när det gäller serier)

 

Ska jag fixa ett par veckors semester på något behandlingshem åt er? Blir Kolmården bra? Man ska kanske inte skämta om spelmissbruk. Men har hört att folk har rymmt, bara för att rusa till närmsta kiosk och lämna in ett 5v Lotto.

 

LITE humor är det iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Okej. Mitt första tecken på att jag läst för mycket på det här forumet:

(Jag spelar inte särskilt mycket på nätet, spelar hellre med polarna en kväll över en pava maltwhiskey och ett par cigarrer.) Men i alla fall:

Skulle steka falukorv till middag igår och hade just skurit upp korven i skivor. Utan att tänka på det så ställde jag upp korvskivorna i 2 stackar och ställde dom bredvid varandra för att se hur många det var. :lol:

 

//Telle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Mitt första tecken på att jag läst för mycket på det här forumet:

(Jag spelar inte särskilt mycket på nätet, spelar hellre med polarna en kväll över en pava maltwhiskey och ett par cigarrer.) Men i alla fall:

Skulle steka falukorv till middag igår och hade just skurit upp korven i skivor. Utan att tänka på det så ställde jag upp korvskivorna i 2 stackar och ställde dom bredvid varandra för att se hur många det var. :lol:

 

//Telle

 

Hahahaha ÄGD!

Det var det bästa jag någonsin hört

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hej!

 

Första gången jag landade I Los Angeles så vaknade jag precis när jag landade. Försökte gnugga sömnen ur ögonen och tittade ut genom fönstret på planet. Det första jag ser är ett stort flygplan som det står "American Airlines" på.

 

Jag började skratta lite vansinnigt för mig själv och flygvärdinnan stannade till vid mig och frågade "Are you alright Sir?".

 

Jag tittate upp fortfarande med ett löjligt flin på läpparna och svarade "Yes. Ma'am!" forfarande flinande som ett litet barn :)

 

Mvh

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha..

Det var kul och läsa att man inte var ensam om och tänka i poker termer i vissa lägen där det inte är passande..

 

Vi kallar oxå varann enbart efter screennames numera (till våra andra vänner -och flickvänners förtret) Men höjden var när en kompis var på GBG horseshow och det fanns en gubbe som sålde kepsar med egna tryck..aha tänkte min polare, nu kommer dom bli gröna av avund och ville ha en keps där det stod Bubbarna-slowplayer. varpå gubben tittade konstigt på honom och sa: Konstigt namn.. den hästen har jag aldrig hört talas om?? Hans flickvän var måttligt road...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det värsta är när man börjar tänka på starthänder under självaste akten...(har hänt nångång då man spelat för länge). Kändes skitdumt, kunde inte hålla mig för skratt. Är det bara jag som råkat ut för det?

 

Talar du om det där för sambon kan du fetglömma (som kidsen säger nu för tiden) att köpa den där bärbara du pratade om förut... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...