Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Du får KK i tidig position och höjer preflop. Antag att floppen, turn och river alla kommer som underkort och utan trefärg. Varje gång du bettar pot el. strax under får du en syn av en spelare bakom dig. När slänger du kungarna och varför?

Edit: Naturligtvis bettar din motståndare om du checkar.

Postad

Helt helt helt omöjligt att ge nåt solklart råd om hur det ska göras. Det är en sak du blir bättre på med tiden bara, att känna på dig när du är slagen. Beror ju alltid på väldigt många faktorer.

Ska man ändå ge sig på att ge några som helst generella råd i frågan så är en syn på floppen och CR på turn ofta en indikation på att du är slagen. Dessutom är det ofta bra att betta flopp och turn och checksyna river. Men som sagt: allting beror på situationen.

Postad

Svårt läge. Där jag spelar (0.5/1 NL SH) så kan fi ha i princip vad som helst.

1) Set (synade med låg/medel pp som han nu klonkade setet på)

2) Stegdrag/färgdrag (synade med suited connectors)

3) Två-par (mindre troligt, men inte omöjligt, eftersom han borde ha synat en hyfsad höjning preflop)

4) Lägre pocket pair. Typ JJ och flopen är 9 hög.

5) TPTK - Typ A9s och floppen kommer 9 hög.

6) Mellanpar/lägsta par

7) Luft!

1, 2, 3 - är ju givetvis livsfarliga. Här bryr sig inte personen ifråga sig om ifall du verkligen har AA eller KK eller inte.

4, 5, 6 - här beror det på om de tror på dig (att du verkligen har ett överpar) eller om de tror att du har AK/AQ/AJ/KQ.... Vilken image har du vid bordet? Brukar du continuation betta ofta? Oftast brukar dock dessa händer vara ganska försiktiga trots allt så får du hårt motstånd så är det nog 1,2,3 eller 7.

7 - Den här är farlig. Han spelar som om han hade ett monster. Häromdagen synade jag faktiskt ner en kille med KK där han uppenbarligen trodde att jag var tom och försökte köpa potten med syn-syn-all in. (Jag hade faktiskt vunnit med A hög) Det är ett idiotspel av min sida men med tanke på att hans river kändes desperat så antog jag att det var ett missat drag. Hade han suttit på ett monster så hade han nog försökt bygga potten lite tidigare. Jag har blivit lite bättre på de här synarna på senaste tiden. Svårt att beskriva, man får gå på magkänslan helt enkelt.