Gå till innehåll

Beachjohan på vägen mot toppen, år 2006!


Beachjohan

Recommended Posts

Det är viktigt att checkraisa ibland. Gör man aldrig det kan en duktig fi läsa till att man nästan aldrig har någon hand när man bara checkar.

 

Verdi: ett exempel på en bra situation att checkraisa är, enligt mig, när man har en hand som man är rätt säker är den bästa men som är väldigt känslig för att bli utdragen.

 

Säg att du synar tidig position med 76h eller något, Kille i sen position höjer preflopp. Du synar och någon till synar. Floppen kommer Jh 7c 6c. du har lågt tvåpar, är ganska säker på att du har bästa handen för tillfället, men vet också att du lätt kan bli utdragen. Du tror att du kan få ett continuationbet från prefloppraisaren men vill gärna göra slut på potten efter det. Leder du ut starkt på floppen finns risken att bägge fi lägger sig, eller så synar de bara och så kommer ett scarecard på turn. Där har vi en utmärkt situation att checkraisa rejält.

 

Nebbis: inte för att vara dryg eller något. Men har du inte skrivit tillräckligt om hur duktig du är på teori. Hur kassa alla andra är och att du skall sluta posta offentligt? Du är säkert jätteduktig, men det finns det flera som är på PF. Vill man inte dela med sig av sin kunskap så är det fine för min del. Men håll inte låda om det isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 808
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Många aggros fortsätter gärna att spruta ut marker. Betar du ut och får syn så blir det ju extremt svårspelat på sista gatan, varför C/R på turn är ett enklare spel. FÅr man då bara en syn så leder man väldigt ofta, och följdaktligen vinner man flest potter då. Visst kan det bli check-check på turn ibland, men det är ett problem man får leva med när man är ur poss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite utvärdering.

 

Har haft det väldigt tungt det sista.

Så målen går inget vidare. Gick ju ner i nivå för att hitta självförtroendet och börja vinna igen.

Tycker dock jag har spelat mycket bättre det sista.

Jag har inte tiltat sen i januari (kan bero på att jag i stort sätt alltid slutar när jag ligger ner 3-5 inköp, och börjar bli irriterad)

Har även hittat och försökt täppa till massa hål i mitt spel.

Personligen tycker jag man utvecklas mest under de tunga perioderna.

 

Juni ligger even och maj slutade even.

Ska börja spela lite på partypoker nu tänkte jag.

Men även crypto har haft väldigt bra värde nu det sista. Tror många regulars spelar mindre på sommarn.

 

Ska försöka spela 80h till i juni och dra in i alla fall 100.000kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 4564487280 *****

$600 NL Texas Hold'em - Wednesday, June 21, 16:06:05 ET 2006

Table El Milagro (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: heldiggris ( $1234 )

Seat 5: kmoneyk06 ( $1043.53 )

Seat 6: beachjohan ( $538.50 )

Seat 3: BORN2GAMBLIN ( $489 )

Seat 4: hendragon ( $649 )

Seat 2: mick808 ( $120 )

beachjohan posts small blind [$3].

heldiggris posts big blind [$6].

** Dealing down cards **

Dealt to beachjohan [ Qs Ah ]

BORN2GAMBLIN folds.

hendragon folds.

kmoneyk06 raises [$23].

beachjohan calls [$20].

heldiggris folds.

** Dealing Flop ** [ Ad, Kh, 8s ]

beachjohan checks.

kmoneyk06 bets [$45].

beachjohan calls [$45].

** Dealing Turn ** [ 5s ]

beachjohan checks.

kmoneyk06 bets [$120].

beachjohan calls [$120].

** Dealing River ** [ 2s ]

beachjohan checks.

kmoneyk06 is all-In.

 

Intressant läge. bra aggresiv spelare.

Frågan är, synar jag turn måste jag då syna river?

Eller kan jag släppa här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du sätter dig i en sits som jag också ofta kan hamna i, man tar aldrig reda på om hur man står i handen utan räknar med att han nån gång kommer checka eller åtminstone beta så man "måste" syna , varje gång de då ställer blir man lika förvånad :)... tror man kan säga så här utan read(jag vet inte heller vilken killen är) :

 

som spelad:fold men det är fiftyfifty att han är tom resp stål, jag hade dock kanske kunnat tänka mig en hjältesyn då du "vill" att han ska donka all in( eller så kan jag tänka ibland när man bara låter d panga på..) bla bla. .lång utvärdering om ett svårt läge..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du ska syna. Han kan ha AA/KK/AK/AQ/AJ/tom. Blir väl en marginell syn då. Den behöver ju bara stå ca 1 gång av 3.

 

 

Inte A8 88 QQ A5 55 och kanske A2 och 22 då?

Varför reraisade du inte pre om du tror att han har de här händerna. Om du tror att han har de här händerna så måste du ta med 72 också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska förtydliga mig. Ok A8, 88 kanske han spelar så här ibland. Dock i stigande grad ökar ju chansen att han är på bluff(även på river) om han spelar A5,55,22,A2 så att intuitivt borde man väl autosyna så fort tanken att fi kan ha 22 kommer upp i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som spelad:fold men det är fiftyfifty att han är tom resp stål, jag hade dock kanske kunnat tänka mig en hjältesyn då du "vill" att han ska donka all in( eller så kan jag tänka ibland när man bara låter d panga på..) bla bla. .lång utvärdering om ett svårt läge..

 

??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till Johan:

Tycker de är ganska intressant att du enbart synar med AQ PF. Är det standard spel från din sida, vad har du för omslags frekvens PF?

 

Ang. handen så funderar jag på om man kunde blockbetta river eller turn, några tankar kring detta? Är riktigt svårt att avgöra huruvida vi är utklonkade eller rope-adopa... Som spelat så lutar jag åt fold>call. Svårt att se vilka händer han bluffar med på rivern då floppen såg ut som den gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till Johan:

Tycker de är ganska intressant att du enbart synar med AQ PF. Är det standard spel från din sida, vad har du för omslags frekvens PF?

 

Japp det var vekt av mig att inte slå om ;)

Brukar spela så, men har blivit upplyst.

 

Vad beträffar handen ifråga tror jag inte stopbet är någon bra ide.

Ofast ger de upp efter en eller två barrels.

 

 

För övrigt, vilka händer vill ni slå om mot CU eller D.

När ni sitter i SB?

Hur mycket skillnad gör ni om en pers har limpat?

Två per?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att han lika gärna kan göra det här spelet med total luft då han vet hur svårt det kommer att bli för dig att syna med nästan alla händer du skulle spela sådär. Väldigt lurigt läge och krävs antagligen en rejäl skörd magkänsla och lite read för att kunna ta rätt beslut.

 

3-barrel bluffar är ett så skönt spel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...