Gå till innehåll

Beachjohan på vägen mot toppen, år 2006!


Beachjohan

Recommended Posts

  • Svars 808
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

885.000$ som mål, shit! Jag spelar i en annan division... på en annan planet känns det som. (tjänar jag 20.000$ i år blir jag mer än nöjd)

Kul att någon tjänar feta pengar, men har någon som spelar så mycket något annat liv? 200h/månaden + livespel + resor ... ? Är det värt det?

-Ja, för fan! (lite avundsjuka finns det nog hos mig) 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

885.000$ som mål, shit! Jag spelar i en annan division... på en annan planet känns det som. (tjänar jag 20.000$ i år blir jag mer än nöjd)

Kul att någon tjänar feta pengar, men har någon som spelar så mycket något annat liv? 200h/månaden + livespel + resor ... ? Är det värt det?

-Ja, för fan! (lite avundsjuka finns det nog hos mig) 8-)

 

Du har inget jobb va? 200h i månaden är väl ungefär som ett vanligt kneg. Kanske några timmar övertid men inte mycket... Jag skulle lätt byta om jag trodde att jag kunde nå en sådan inkomst.

 

(måste vara lite grinig också: Man skriver dollartecknet först, inte sist. Sen så är kommatecken tusenavskiljare. t ex: $885,000)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inget jobb va? 200h i månaden är väl ungefär som ett vanligt kneg. Kanske några timmar övertid men inte mycket... Jag skulle lätt byta om jag trodde att jag kunde nå en sådan inkomst.

 

(måste vara lite grinig också: Man skriver dollartecknet först, inte sist. Sen så är kommatecken tusenavskiljare. t ex: $885,000)

Oh ja, jag har två jobb! + Fulltidsstudier på Universitet + Familj med tre barn, hund + stort hus med en magnefik gård som ska skötas och kombibil. Har man inte att göra, så fixar man det!

 

Jag tyckte bara spontat att det skulle bli jobbigt (tråkigt) att spela internetpoker 2400h/år.

Då ska jag vara grinig också. Börja meningen inom parantesen med stort m! Angående kommatecken som tusenavskiljare så skiljer det sig från land till land faktiskt. Tips: jag bor inte i Sverige. Att dollartecknet ska stå före summan visste jag, men jag tycker det är en fånig regel och bryter den mer än gärna (bara för att vara trotsig och hoppas att det alltid retar någon till vansinne).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inget jobb va? 200h i månaden är väl ungefär som ett vanligt kneg. Kanske några timmar övertid men inte mycket... Jag skulle lätt byta om jag trodde att jag kunde nå en sådan inkomst.

 

(måste vara lite grinig också: Man skriver dollartecknet först, inte sist. Sen så är kommatecken tusenavskiljare. t ex: $885,000)

Oh ja, jag har två jobb! + Fulltidsstudier på Universitet + Familj med tre barn, hund + stort hus med en magnefik gård som ska skötas och kombibil. Har man inte att göra, så fixar man det!

 

Jag tyckte bara spontat att det skulle bli jobbigt (tråkigt) att spela internetpoker 2400h/år.

Då ska jag vara grinig också. Börja meningen inom parantesen med stort m! Angående kommatecken som tusenavskiljare så skiljer det sig från land till land faktiskt. Tips: jag bor inte i Sverige. Att dollartecknet ska stå före summan visste jag, men jag tycker det är en fånig regel och bryter den mer än gärna (bara för att vara trotsig och hoppas att det alltid retar någon till vansinne).

 

Det finns nog ingen svensk "tusenavskiljare" faktiskt. Jag föreslog komma eftersom det används i engelskan som ju är "pokerspråket".

 

Visst, men har man inget annat att stå i så är väl inte 200 timmar mycket att bråka om? Jag har spelat över 100 timmar i månaden trots att jag jobbat fulltid det senaste året. Har dock trappat ner nu mot slutet.

 

Jag var faktiskt inte ute efter att jävlas med dig. Ville bara att rätt ska vara rätt. Det var även precis lika mycket riktat mot Johan själv som ju också skriver "fel".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog också tycka att det vore trist att spela så mycket poker, men inte särskilt mycket tristare än mitt vanliga jobb. Åtminstone inte om man har lite polare som lirar och kan sitta tillsammans och lira. Lite deppigt att bara sitta ensam kanske. Sen mixar man det med att resa och köra lite live tourneys och slaska lite live på olika pokerklubbar och toppar det med en FET lön. Då låter livet som pokerspelare helt plötsligt jäkligt mycket roligare än ett vanligt kneg...

 

Dock tycker jag det optimala måste vara att ha något annat jobb, kanske inom pokern, för att träffa folk och variera sig lite och lira runt 70% av tiden för att dra in stålarna, då har man det bästa av båda världarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med denna nya dagboken!

Följde den gamla, mycket intressant läsning, hoppas att kommande dagbok blir lika kul att följa.

 

Har ett par fråga angående crypto, för det är väl där du spelar i pund!?

 

Av vilka anledningar spelar du på crypto?

Och varför spela i pund? Raken är väl dubbelt så hög (3£ kontra 3$). Är spelarna så mycket sämre där än på dollar och euro borden?

 

Har för mig att du har svarat på detta någongång tidigare, men jag kan inte hitta det i den gamla dagboken.

 

-----

mvh Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

View your hand history here. Choose either a number of recent hands or a specific game id. Hand History

My Latest (max 50): 1 5 10 20 30 50

Game Id #:

View Hand History

Game # 207036724 - Texas Hold'em No Limit EUR 10,00/20,00 - Table "Mechelen"

Game ended 2006-01-03 00:19:23 GMT+01:00

 

Players:

BarbiegirI (EUR 3 363,14 in seat 1)

FromAbove (EUR 3 916,04 in seat 2)

Durchbruch (EUR 3 715,50 in seat 3)

Illuminee (EUR 6 290,78 in seat 4)

Janitor (EUR 1 460,00 in seat 5)

ecco2005 (EUR 2 927,27 in seat 6)

 

Dealer: Janitor

Small Blind: ecco2005 (10,00)

Big Blind: BarbiegirI (20,00)

 

BarbiegirI was dealt: Ac - 9c

 

FromAbove Fold

Durchbruch Fold

Illuminee Raise (80,00)

Janitor Call (80,00)

ecco2005 Fold

BarbiegirI Call (60,00)

 

Flop 7s - 7h - Ad

 

BarbiegirI Check

Illuminee Check

Janitor Bet (150,00)

BarbiegirI Call (150,00)

Illuminee Call (150,00)

 

Turn 7s - 7h - Ad - Th

 

BarbiegirI Check

Illuminee Check

Janitor Check

 

River 7s - 7h - Ad - Th - Tc

 

BarbiegirI Bet (550,00)

Illuminee Fold

Janitor Fold

BarbiegirI Payback (550,00)

 

BarbiegirI didn't show hand

 

BarbiegirI wins: EUR 697,00

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...