Gå till innehåll

NLT - 2par på rivern


Recommended Posts

Bordet är NL50. Jag har runt 100BB och melissa täcker mig. Har under den tiden jag suttit vid bordet bara noterat att melissa inte är någon jätte tomte, utan en spelare jag tänker ge "normal" respekt.

 

HERO is dealt A:diamond: 3:diamond: .

 

(CO) melissa20065 called for $0.50

(Button) HERO called for $0.50

Kunde spelat aggresivare här men nu valde jag att se floppen och förhoppningsvis plocka upp nått

domkyrka folded

(BB) tonyaa1108 checked

 

Dealing the Flop(8:club: 5:diamond: A:spade: )

tonyaa1108 checked

melissa20065 checked

HERO bet for $1

Inget vidare ess men efter 2 check från limpare känns det som jag leder. Vill gärna plocka upp en syn.

tonyaa1108 folded

melissa20065 called for $1

 

Dealing the turn(9:diamond: )

melissa20065 checked

HERO bet for $3

Plockar upp färgdraget och har plötsligt en stark hand. Borde kanske beta starkare här för att få mer info.

melissa20065 called for $3

När han synar kallt här också sätter jag honom på bättre ess. Hoppas på att dra ut.

 

Dealing the river(3:club: )

melissa20065 checked

HERO bet for $7

KLONK! Sätter 2 paret och är nästan säker på att jag dragit ut honom. Värdebettar.

melissa20065 raised for $28

HERO ?

 

KAN jag syna? MÅSTE jag rentutav syna? Som jag känner i efterhand borde jag betat ut starkare på turn för att känna mer var jag står, nu känns det som han kan ha lite vad som helst. Vad tycker ni? Kommentarer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att hitta en hand som trean skulle hjälpt (24 och 33 lär knappast vara kvar i handen på river) förutom då din spegelhand A3.

Antingen en stenkall bluff eller slowspelat monster. Med cirka 2:1 i potodds är det definitivt inget enkelt val utan reads.

Vilken är din egen image vid bordet ?

De enda händer du slår som inte är bluff är väl 85, 98 och några muppigt spelade Ess men varför spela de händerna på det viset ?

Själv hade jag foldat, om än efter lite stek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...