Gå till innehåll

5CD - Nivån hos 24hPOKER!


greywolf

Recommended Posts

är det bara jag som tycker nivån på motspelarna är låg där åtminstone på de lägre limiterna ..folk låter bli att höja med vinnande händer och bluffar ganska sällan finns undantag förstås ...det sämsta spel som förekommer är garanterat folk som checker och sen synar en stor höjning från mig och helt plötsligt stant pat..vem tror dom att dom lurar??..

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog just ett litet skott på 5$/10$ PL draw på 24h... :)

 

Det var absolut inget att bli rädd för. Har man BR för det så är det en guldgruva. Vad sägs om en snubbe som synar en raise och en reraise med 88, drar tre kort, träffar tvåparet och ställer in mot mig när jag drog två kort :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man spela 5-draw egentligen?

 

Jag vinner ibland, torskar ibland, spelar som om det vore ett vanligt cashgame hemma, lite öl, lite skitsnack, etc. Känns inte som om det är vinnande :)

 

En liten analogi om starthänder (en ordentligt bristfällig sådan) är att det är lite som texas fast du får se floppen direkt, eftersom du börjar med 5 kort. Så precis som i texas så vill du ha en bra hand för att fortsätta, vilket brukar innebära åtminstone top pair (KK, eller AA), men för att du ska vara villig att köra in mycket pengar krävs det mer, såsom top two eller triss.

 

Kort sagt du vill börja med bäst hand. Vad som sedan troligen är den bästa handen beror på antalet motspelare, kolla lite i exempelvis carotabellerna för att få en uppfattning om det, och naturligtvis på vad dina motståndare gör. Om någon synat eller höjt innan dig så behöver du uppgradera dina starthandskrav såpass att du antagligen är bättre än den som öppnade _och_ resten av de aktiva spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan börja med det mest grundläggande: Spela aldrig par under knekt och aldrig händer där du måste dra mer än ett kort till stege eller färg. Hålstege är såklart inget du spelar heller...

 

Detta gäller om du är först in vid fullt bord, har det höjts eller limpats före får du tighta upp dig lite till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Har nyligen börjat spela lite låg limit 5 draw på 24, riktigt skoj, och hittils hyfsat lönsamt, trots min totala brist på kunskaper i ämnet. Nu spelar jag ju som sagt på låga nivåer, men nivån är riktigt låg stundtals, kan få tex kåk på given, slänga in några dollar, få syn av någon som sen byter 3 kort, jag byter såklart inget och satsar pot, får syn av par i dam, vad tror dom, så ofta som det har hänt på så kort tid så kan dom inte alltid tro på bluff.. bara att tacka och ta emot gåvan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Lycka till. Gick all-in på en färg idag. Grabbfan satt med kåk :evil:

 

Innan hade jag förlorat på två par 2 ggr+en sämre triss. 4 st förlorade potter i rad.

 

Har aldrig hänt förut. Då har jag ändå spelat 5 card i nästan 25 år. Satan vad pengar jag förlorade. men det är bara att ta nya tag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga. Hur gör ni när ni fått triss på given, fått syn och det är dags att byta kort?

 

Byter ni 1 el 2 kort?

 

Som jag ser det har man man byter 1 kort 4 outs att förbättra handen (ett för fyrtal och tre för kåk), däremot om man byter 2 kort har man 5 outs (två för fyrtal och tre för kåk).

 

Fördelen med att byta ett kort är ju naturligtvis att motståndaren sätter en på tvåpar.

 

Själv tycker jag den fördelen överväger och byte därför ett kort.

 

Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vill jag ju inte avslöja mitt eget spel, men som du säger så blir ettkortsbytet mer camo. Glöm dock inte att variation is the key to success.

 

Bonus info:

 

Du har triss och byter ett kort - oddset för att få kåk eller bättre är 10.75 mot 1 (8,51%).

 

Du har triss och byter två kort - oddset för att få kåk eller bättre är 8.65 mot 1 (10,36%).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har vi det ultimata beviset för nivån hos 24h:s 5CD. Håll ögonen på kbkarl.

 

Game # 015,161,100 - 5-Card Draw Pot Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Tanger"

Game ended Monday 2004-Oct-25 12:55:35 PM GMT

 

Players:

ClaesC (EUR 14.75 in seat 1)

kbkarl (EUR 34.25 in seat 2)

fuli75 (EUR 7.00 in seat 3)

Espen_Rygg (EUR 9.75 in seat 4)

ptrmln (EUR 23.75 in seat 5)

Caponekung (EUR 19.25 in seat 6)

 

Dealer: ClaesC

Small Blind: kbkarl (0.25)

Big Blind: fuli75 (0.50)

 

ptrmln was dealt: Td - 7c - 2c - 2d - 5c

 

Espen_Rygg Fold

ptrmln Fold

Caponekung Call (0.50)

ClaesC Raise (1.00)

kbkarl Raise (1.25)

fuli75 Fold

Caponekung Call (1.00)

ClaesC Raise (1.00)

kbkarl Raise (1.00)

Caponekung Call (1.00)

ClaesC Call (0.50)

 

kbkarl changed 1 card

Caponekung changed 2 cards

ClaesC changed 1 card

 

kbkarl Bet (2.50)

Caponekung Fold

ClaesC Raise (5.00)

kbkarl Raise (5.00)

ClaesC Raise (5.00)

kbkarl Call (2.50)

 

ClaesC shows: Jc - 6s - Js - 6h - Jh (a full house, jacks full of sixes)

kbkarl didn't show: 5s - 6d - 7h - Th - 4c (high card ten) :shock:

 

ClaesC wins: EUR 27.00 (with a full house, jacks full of sixes)

Rake: EUR 1.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här får jag beslutsångest:

Får ett högt par tex KK men har samtidigt färgdrag.

Hur gör ni? Köper ni 3 kort, eller spräcker ni paret och köper ett kort?

Ganska enkelt, om jag har en motståndare som drar till ett par (som kan vara lågt) eller till stege/färg så behåller jag kungarna. Om jag har en motståndare som inte skulle dra till färg och gör ett 1-kortsbyte så drar jag till färgen, eller en motståndare som drar tre kort men inte skulle spela sämre än QQ/KK.

 

Mot fler än en motståndare så blir det knepigare, men ju fler det är ju mer benägen är jag att dra till färgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Är det bara jag som inbillar mig eller har motståndet på 24h hårdnat?

 

Lirade en halvtimme ikväll och spelet var duktigt tillknäppt. Flera gånger foldade alla fram till mig då jag satt på stora mörken. Det här känns illabådande.

 

Du har rätt. Just nu är det mycket tight spel på mörkpokern. Det irriterar mig en hel del faktiskt. Det blir nog bättre när lönerna kommer.

Måste tacka dig också för att du tipsade om Curb your enthusiasm. Bland det bästa jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som inbillar mig eller har motståndet på 24h hårdnat?

 

Håller inte med. Det är inte min allmänna känsla, och det stöds inte heller om man kollar på procent som följer med till bytet. (Just nu på PL 0.25-0.5 ett snitt på 59%, alla bord fullsatta eller en kort.)

 

Dock kan det bli så tillfälligt ibland, men då ser man till att byta bord.

 

Mina två ören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...