Gå till innehåll

NLT - SH, pockettrips på flopp


Recommended Posts

Ur minnet:

Jag:LTPA, 2.5 inköp i stacken

Fi: LAG, 1.5 inköp, platsen efter mig.

Resten: fiskar med <1 inköp

Fi är den enda egentliga motståndaren som bettar någorlunda vettigt och har lyckats få mig att folda lite tveksamt i vissa lägen.

 

Jag plockar upp 4s-4c och har för mig att jag sitter i SB och att alla limpar före flopp. Det här är microlimit så preflopspelet är lite intetsägande informationsmässigt.

flopp:

2d 4h 6d

jag minbetar

Fi minraisar

Jag minreraisar

Fi minreraisar

Jag minreraisar

Fi minreraisar

Potten är nu ca ett halvt inköp och de övriga runt bordet har lagt sig under första eller andra bettningsvarvet. Jag tänker "I värsta fall har han 6-6, men det tror jag inte på. Om han har stegen har jag fortfarande outs", så jag trycker in degen och får blixtsyn.

Frågan är nu: Med vilka händer som Fi kan ha kan jag sätta kommentaren "fisk" i mina anteckningar om honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att sätta "Fisk" på dig själv också, efter ert min-reraisande. ;)

 

Undertonen här är ju att han hade A6 och drog in en RR-flush med Ad eller nåt.

 

Jag skulle iaf ställt, efter hans 2:a reraise. Har han stegen så har du ett gäng outs, har han sexorna får du köpa in den sista fyran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att sätta "Fisk" på dig själv också, efter ert min-reraisande. ;)

 

 

Nej, jag vet...

Innan detta har jag konstant betat pott eller checkat på flopp, med undantag för enstaka minibets när det ligger lite i potten och jag inte har bättre än mellanpar. Jag ser ju det här som chansen att sätta dit Fi och visst får jag honom på kroken. Han visar upp 4 6 och jag jublar ända fram till turn då han klonkar en 6:a...

 

Hur hade ni spelat om ni varit Fi? Tvåparet är ganska svårt att lägga här va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joo bad beat var det juh, sry :oops:

Fast jag började ändå fundera lite på det.

Och om det nu är så att tvåparet är lätt att slänga i det läget är det ju faktiskt ganska fel spelat av mig, fast det kanske bara gäller generellt. I den här specifika handen är ju mitt mål när jag ser floppen att hamna all-in mot Fi. Givet readen på Fi blir ju spelet rätt men hur skulle jag spelat utan read?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...