Gå till innehåll

NLT - KK vs Galning!


Recommended Posts

Har suttit vid bordet i ca 30min, och spelat solid poker.

Jag har spelat TAG och när jag fått syn så har jag vunnit de flesta händerna.

Fi är mer LAG och har haft svårt att tro på mina bets så han har synat ner mig med bara mellanpar och hyfsad kicker. Jag skulle gissa på att han inte gillar min spelstil, vilket gav mig problem i denna hand. Han har ofta synat höga preflop raise med 10,6o och försökt fiska på låga floppar.

 

***** Hand History for Game 3244637591 *****

0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Thu Dec 22 16:17:17 EST 2005

Table Table 68401 (6 max) (Real Money) -- Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Kinz22 ( $198.93)

Seat 2: OMlawdog ( $10.05)

Seat 3: Boker_Player ( $64.45)<---jag

Seat 4: westside_eh ( $50)

Seat 5: teleblaster ( $52.25)<---Fi

Seat 6: jepujee ( $53.90)

Kinz22 posts small blind (0.25)

OMlawdog posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to Boker_Player [ Ks, Kd ]

Boker_Player raises (1) to 1<-----MISSTAG1! skulle vara minst 3$

teleblaster calls (1)

jepujee folds.

Kinz22 calls (0.75)

OMlawdog folds.

** Dealing Flop ** : [ 6d, 5s, 9s ](pot=3$)<---bra flop, dock 2 spader jag testar med en bet.

Kinz22 checks.

Boker_Player bets (5)

teleblaster raises (10) to 10<---hmm... ok TP eller overpair!

Kinz22 folds.

Jag är rätt säker på att jag fortfarande leder stort.

Boker_Player raises (58.45) to 63.45<----MISTTAG 2 ??

Boker_Player is all-In.

teleblaster calls (41.25)<---oj BLIXTSYN

teleblaster is all-In.

 

Nu är min fråga hur många misstag gjorde jag här?

Och hur skulle ni spela den handen mot en kille som Fi.

Konstruktiv kritik tack!

(kommer med resultatet senare)

 

EDIT:Det är min första HH så.... :D

 

* Mini RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han har så pass lite att du ändå inte kan reraisa floppen och lägga dig sen. Med djupare stackar så hade du kanske kunnat suga ut lite mer info, men som det känns nu så får du betala av vad fan han nu sitter på.

 

Däremot, hade du inte överbettat potten hade du haft lite mer marginal att reraisa på floppen sen. Fast iofs, hade du fått in din raise preflop som du ville och han hade synat så hade du ändå inte kunnat reraisa sen.

 

Betala av och var glad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din preflopraise är ju, som du skrev, helt åt helvete förstås.

 

Om han nu är den typ av spelare du beskriver så finns det ju ingen anledning att trixa, och då betalar jag gärna av de gånger han träffat den där floppen hårt med set, 2par eller stegen. Det har man igen av alla gånger han inte kan släppa T9, A9 eller nåt annat liknande skit. Tvåparet är ju bara att dra ut också.

 

Får jag gissa att du fick syn av 97 här och blev utdragen? Utdragen blev du iaf, eftersom det är din första HH och den handlar om ett överpar mot en slaskgubbe. :)

 

Och hur skulle ni spela den handen mot en kille som Fi.

 

Normal preflop-raise, betta ut lite under pott på floppen och hoppas på omslag, ställa in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar!

Att jag överbettade potten hade jag ingen tanke på över huvudtaget. Det ska jag tänka på i framtiden.

 

Får jag gissa att du fick syn av 97 här och blev utdragen? Utdragen blev du iaf, eftersom det är din första HH och den handlar om ett överpar mot en slaskgubbe. :D

 

Hehe du kan det här va? 8-)

Här kommer resultatet iaf.

 

** Dealing Turn ** : [ Qd ]

** Dealing River ** : [ Jc ]

Creating Main Pot with $104 with teleblaster

Creating Side Pot 1 with $12.20 with Boker_Player

** Summary **

Main Pot: $104 | Side Pot 1: $12.20 | Rake: $2

Board: [ 6d 5s 9s Qd Jc ]

Kinz22 balance $197.93, lost $1 (folded)

OMlawdog balance $9.55, lost $0.50 (folded)

Boker_Player balance $12.20, bet $64.45, collected $12.20, lost -$52.25 [ Ks Kd ] [ a pair of kings -- Ks,Kd,Qd,Jc,9s ]

westside_eh balance $50, sits out

teleblaster balance $104, bet $52.25, collected $104, net +$51.75 [ Jd 9h ] [ two pairs, jacks and nines -- Qd,Jd,Jc,9h,9s ]

jepujee balance $53.90, didn't bet (folded)

 

Efter handen skrev han i chatten. "sorry about that"

varpå jag svarade "np my fault"

Jag har iaf lärt mig en läxa.... :D

 

Finns det nån som skulle spela på samma sätt som han (tp och J kicker?)!

Eller är det jag som är tomten här? :oops:

 

God Jul och grått nytt hår!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag inte förstår är hur du kan kalla det "BRA FLOP"?? Själv kan jag inte tänka mig mkt värre flop, det är både flushdraw och straightdraws ute,,, särskilt mot en sådan LAG-spelare, det är väl den typen av floppar som de ofta söker mot en TAG-spelare... Vad kan bli värre med den floppen?? inte mkt!, om ett ess ligger ute vet du iallafall om att du är slagen om du får syn på pottbet och kan komma mkt billigare undan, ne förklara tack...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag reagerade på var det du skrev om att:

 

"Han har ofta synat höga preflop raise med 10,6o och försökt fiska på låga floppar".

 

För att sen skriva:

 

"** Dealing Flop ** : [ 6d, 5s, 9s ](pot=3$)<---bra flop, dock 2 spader jag testar med en bet."

 

Visst, med KK skulle jag i de flesta fall känna mig trygg. Men med denna snubbe som bevisligen ofta hoppas på dessa floppar... Njea, då skulle jag dra öronen åt mig. Men visst skulle jag ändå betat, för jag känner helt klart att det är ett spel som vinner i längden. Och att vinna i längden innebär även att man glatt måste betala emellanåt när en "galning" drar ut en i enstaka potter.

 

Dessutom visade det sig ju att ledde när bettet skedde, det var ju inte så att han satt på en triss eller stege. Nä, den där killen skulle jag vilja spela mot, alla dagar i veckan. Och dom gånger han är i analen på mig med lite riverflyt, jag då får man väl ge tillbaks lite av det man vunnit av honom tidigare :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra flop

 

Ang. floppen som en bra eller dålig flopp är den ju förstås farlig, eftersom han redan kan sitta på ett tvåpar/set eller stegen. Det som är bra med den är ju samtidigt att det är en flop, om han sätter dig på 2 höga eller t.o.m ett överpar, som han med stor sannolikhet kommer att försöka göra ett/flera move(s) på. En flop som A73 rainbow t.e.x tycker jag hade varit betydligt mkt värre, eftersom det inte kan bli några stora pengar på en sån flop, mot en sån här stekare. Alla ni som förespråkar FOLD ovan tror jag tar för lätt på att det är en "maniac" vi hade att göra med här, alltså en spelare som inte kan släppa typ TPNK, mellanpar, lägre overpairs eller ett färgdrag med typ QTs på en sån där bräda. KK är good enough for me mot den typen av spelare. Lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SuperMange skrev:

Det som jag inte förstår är hur du kan kalla det "BRA FLOP"?? Själv kan jag inte tänka mig mkt värre flop, det är både flushdraw och straightdraws ute,,, särskilt mot en sådan LAG-spelare, det är väl den typen av floppar som de ofta söker mot en TAG-spelare... Vad kan bli värre med den floppen?? inte mkt!, om ett ess ligger ute vet du iallafall om att du är slagen om du får syn på pottbet och kan komma mkt billigare undan, ne förklara tack...

 

OK jag kan väl hålla med om att det inte är en "bra flop" men... Jag vet inte vad jag försöker säga men jag kände på mig att jag leder rätt stort fortfarande.

OK låt säga att jag bara skulle syna ner han till river. för att sen folda när J kommer? Förmodligen skulle han gå all in på river skulle jag då FOLDA? nä tror inte det!!

 

Sen så att jag gick all in på flopen var att jag hoppades att han träffade TP, vilket han gjorde. Jag ser inte att jag skulle folda KK mot den här snubben!

Och att få in hela min stack mot killen så fort som möjligt var min tanke från början, men skulle jag gjort det preflopp eller och hoppats på syn?? Tvivlar på det! Klart jag vill att han ska förbättra sin hand så att jag kan ta alla hans pengar! om jag skrämmer alla preflop så vinner jag bara blindsen! Med KK vill man tjäna lite mer än så! JA jag vet att jag inte tjänade ett rött öre på den handen, snarare förlorade allt. Men vadå? bad beats råkar alla ut för!

 

"Vad kan bli värre med den floppen??" Jag ledde hela vägen stort och jag kände det på mig! JAG leder stort= ALL IN! punkt slut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svårt att tro att alla dessa "misstag" var miss´tag. du är enligt mig en fisk.

Konstr kritik: raise 3x iaf för man vill ju ha syn ovh kunna mjölka Fi. På sån skitflop brukar jag betta 3xBB igen för mjölkningens skull, om han då synar skulle jga kunna höja betten rätt hårt för att ladda upp inför riverbetten. det e mitt spel o brukar funka finfint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du gör fel hela vägen faktiskt. För liten bet pre. Sen är det en farlig flopp och jag skulle aldrig kasta in 65 efter då ja betat till 2xbb med överpar på en sån farlig bräd. Allt var fel. Känns som om du skänker bort pengarna i det här läget. Håller med föregående talare om att du är fisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svårt att tro att alla dessa "misstag" var miss´tag. du är enligt mig en fisk.

 

OK!? Hur menar du då? Vad skulle jag fiska efter?

 

Om det är punkt slut, varför frågar du oss då?

Ja om jag det visste... Tack för dina komentarer iaf.

 

Att jag spelade den här handen dåligt vet jag. Ville bara höra era åsikter så att jag slipper vara "en fisk", mm i framtiden.

 

God Jul och Gott nytt år!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har gjort helt rätt. jag älskar spela maniacs och hade gjort likadant. preflop spel hit och ditt. inte fan bryr sig maniacen om vad du betar där. möjligtvis callar han inte din all in. men du vill ju maximera din vinst. kommer de en A på floppen fold möjligtvis om inte ställ in. möjligtvis skall du beta mer preflop för att isolera så du bara har honom. men att spela ut honom preflop e bara och glömma isåfall får du bara en fold. när du vill tjäna pengar egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har gjort helt rätt. jag älskar spela maniacs och hade gjort likadant. preflop spel hit och ditt. inte fan bryr sig maniacen om vad du betar där. möjligtvis callar han inte din all in. men du vill ju maximera din vinst. kommer de en A på floppen fold möjligtvis om inte ställ in. möjligtvis skall du beta mer preflop för att isolera så du bara har honom. men att spela ut honom preflop e bara och glömma isåfall får du bara en fold. när du vill tjäna pengar egentligen.

Tack för dina komentarer

Det finns iaf EN som skulle spelat den som jag gjorde! :D

 

skämt åsido. Det finns många sätt att spela den handen, men jag är fortfarande nyfiken på vad Lunkson menade med "svårt att tro att alla dessa "misstag" var miss´tag. du är enligt mig en fisk."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har gjort helt rätt. jag älskar spela maniacs och hade gjort likadant. preflop spel hit och ditt. inte fan bryr sig maniacen om vad du betar där. möjligtvis callar han inte din all in. men du vill ju maximera din vinst. kommer de en A på floppen fold möjligtvis om inte ställ in. möjligtvis skall du beta mer preflop för att isolera så du bara har honom. men att spela ut honom preflop e bara och glömma isåfall får du bara en fold. när du vill tjäna pengar egentligen.

 

Varför i hvete ska man beta lite pre mot maniacs snälla förklara? det var 2 med så båda var väl inte maniacs heller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dock så är den här handen en typisk fiskhand

Ok vad är det då för fel med att vara en fisk om det nu är en fiskhand?

 

Hursomhelst så är mitt preflop spel helt åt helvette DET vet jag.Och det håller nog 99% av alla med om! (jag hoppades på en reraise kanske...)

Ni som säger att det var fel av mig att kastade in 62$ i en 3$ pot tycker jag har helt rätt! Mycket dåligt spel från min sida!

Det var nån som sa att jag spelade fel hela vägen, där är jag beredd att hålla med. En bra hand som spelades förjävligt helt enkelt. Men nu vet jag iaf hur jag ska spela den nästa gång. ;)

 

Tack alla för era inlägg! Och ni som blev "snea" på hur jag spelade den handen kan ta och lugna ner lite. Ingen dog väl!?

 

GOD JUL!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt konstiga råd här som i princip innebär att man ska spela vekt på en flop med många drag mot en lösaggro spelare.

 

Drag på floppen = mindre anledning att respektera en aggressiv spelares höjningar. Så oerhört många som spelar det fel och istället lägger sig för att "det fanns ju ett drag".

 

Vad gäller handen så borde du ju som sagt ha höjt mer preflop (säg tex 4bb), men sen var det helt rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt konstiga råd här som i princip innebär att man ska spela vekt på en flop med många drag mot en lösaggro spelare.

 

Drag på floppen = mindre anledning att respektera en aggressiv spelares höjningar. Så oerhört många som spelar det fel och istället lägger sig för att "det fanns ju ett drag".

 

Vad gäller handen så borde du ju som sagt ha höjt mer preflop (säg tex 4bb), men sen var det helt rätt.

 

Som sagt fortfarande 2 spelare och båda var inte maniacs. Den här floppen är riktigt farlig inte många händer KK slår som man kan ställa in allt med. Och en bra spelare lägger KK då han "råkat" beta 2xbb och fått bakslag. Bara ren idioti och gå all in i det där läget. Visst det hade varit rätt att gå all in på en raise 5xbb pre men inte i det här läget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...