Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är ta mig fan helt värdelöst att Pokeroffice 2 missar så många händer/slut på SnG. :evil:

 

Här har man betalat dyra pengar för något som f-n inte fungerar, värdelöst. Den strulade tidigare när jag spelade för några månader sedan, har nu börjat på en ny databas, helt tom, börjat på nytt och efter 5 eller 6 SnG så är 1 (en) alltså bara en SnG där Pokeroffice har hängt med till slutet.

 

Man kan se att på den sista handen den trackar för en viss SnG så har man gott om chips kvar och foldar, sedan har PO "tappat greppet".

 

Värdelöst. :evil:

 

På Pokerstars förresten. Kunde man få pengarna tillbaka och lämna in sitt lösen till programmet gjorde jag gladeligen det. Vad har man för nytta av skräp som hela tiden ballar ur. !""¤()%)* :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNGs får man uppdatera själv om man vill använda PO2. Annars rekommenderas SNG Tracker.

 

Ja, själva "resultatet" alltså, med vinster och förluster.

Jag pratar om statistiken i övrigt, för hur man spelar, alltså hur man använder sina kort. Den blir ju inte rättvisande om PO inte ser alla händer man spelar, och då blir ju statistiken ointressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en liten fråga.

 

Kan man med poker office 2 sätta upp en MySQL databas på en server och sedan med många poker office klienter i nätverket ansluta mot denna databas? (behöver dock inte vara flera klienter samtidigt)

 

På så sätt skulle man slippa problem med att ha olika statistik (eller hålla på att synka ihop olika databasers innehåll) från laptopen med stationära datorn och datorn i köket och datorn på toan och datorn... ja, ni fattar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LiveTracker hittar inte mina bord på Heypoker (B2B). När jag försöker starta LT så får jag "No new poker client window found!" Någon annan som har det problemet?

Vi släppte en ny patch idag som fixar detta, v2.15. Gör så här:

 

1. Starta om datorn (MYCKET viktigt)

2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update215.exe

3. Start PokerOffice

 

Kan man med poker office 2 sätta upp en MySQL databas på en server och sedan med många poker office klienter i nätverket ansluta mot denna databas? (behöver dock inte vara flera klienter samtidigt)

Ja, det kan man, men det krävs att man har hyffsat bra koll på MySQL och nätverk för att sätta upp det hela. MySQL servern kan inte vara på en Linux burk utan måste ligga på Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kan man, men det krävs att man har hyffsat bra koll på MySQL och nätverk för att sätta upp det hela. MySQL servern kan inte vara på en Linux burk utan måste ligga på Windows.

 

Nice, där fick ni en kund till. (jag har hygglig koll på MySQL och nätverk.)

 

Då undrar jag jag bara, är det några falluckor som du på rak arm kan berätta om för att få ihop detta?

 

T.ex. vad ska databasen heta? Finns det något sql-script för att skapa tom ny databas? Eller kör man en backup på befintlig och sedan importerar den i sin remote mysql-server?

Ska man tänka på någon speciell character-encoding när man skapar den?

 

Tja, fyll på med saker som du vet att man måste tänka på som avviker från standardinstallationen så är jag ytterligare tacksam.

 

(jag kan visserligen en hel del MySQL och nätverk, men det är inte liktydigt med att jag vill köra "trial and error-metoden" på alla inställningar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga angående multitablande om jag tex spelar 2 bord summeras resultaten över alla bord efter sessionen är slut?? tex antal spelade händer .. spelade 2 bord i 5 timmar idag och fick bara ihop till 463 händer

I staten medans jag spelade stog det 463 på ett bord och typ 461 på det andra bordet. slutade att spela strax efter det . borde inte det va 463 + 461??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...