Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hajj! jag har problem med o föra statistik över mina sngs på stars. Det är så att ibland så registreras inte placering samt pris utan det står bara N/A. Det är lika dant när man ska importera i efterhand. Det är ganska schletet o sitta o kolla upp alla resultat o edita manuellt så ja undrar om man kan åtgärda det med någon inställning?

E lessen om de redan finns beskrivning på detta problem men kännde att 70 sidor va i överkant av vad jag pallade läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hajj! jag har problem med o föra statistik över mina sngs på stars. Det är så att ibland så registreras inte placering samt pris utan det står bara N/A. Det är lika dant när man ska importera i efterhand. Det är ganska schletet o sitta o kolla upp alla resultat o edita manuellt så ja undrar om man kan åtgärda det med någon inställning?

E lessen om de redan finns beskrivning på detta problem men kännde att 70 sidor va i överkant av vad jag pallade läsa.

PokerStars skriver inte ut placering eller pris i sina hand histories så du kan aldrig få denna information genom att importera manuellt. Dock så försöker PokerOffice läsa av denna information från turneringslobbyn istället när du startar en live tracker; detta verkar fungera bra för de flesta men det har rapporterats att det inte fungerar 100 % på alla system. Vi jobbar på att slipa denna rutin så att den fungerar för alla, tyvärr så måste du editera information manuellt så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B funkar lite bättre nu, men när jag ska välja vilka bord jag vill tracka säger den ifrån. Jag får upp alla bord jag spelar vid men kan inte kryssa i nåt och PO säger att den har hittat flera fönster och jag måste välja.

Pröva att installera om v2.16, och lägg sedan på B2B fixen igen. Gör så här:

 

1. Starta om dator (EXTREMT viktigt)

2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update216.exe

3. Installera fix genom att följa instruktioner här: http://www.pokq.com/forum/viewtopic.php?t=4802

 

Fungerar det nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Dock orkar jag inte sitta och mata in det. Kan man inte byta till Wins from Side pot istället? Fungerar det?

Nej tyvärr, det lär inte fungera.

 

dum fråga antagligen.. hur kollar man VPiP / PFR på ett smidigt sett.. har bara hittat custom graph grejet där man klan ändra..

PFR ser du lite överallt, exempelvis på overview tabben (preflop raise). VPIP ser du genom att trycka på detailed stats knappen via overview tabben, eller genom att markera en rad på overview tabben och högerklicka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur importerar man hanhistorik från ladbrokes har prövat och imortera gamehistory filen i hårdisken från C:/pogram ladbrokesMpp men det funkar inte :?

 

Och en annan grej PO stängs ner mitt under sessionen ibland så jag måste starat om proget igen, riktigt irreterande händer någon gång under varje session

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet har säkert uppmärksammats av många och det borde inte vara för svårt att lösa. Problemet är att när man går all-in på expekt så "returnas" extra chips om man täcker motspelarens stack.

Detta lägger inte Pt eller Po märke till utan tror att man går back även om man fårr tillbaka 80% av det man gick all-in med. Lite tråkigt men borde gå att lösa.

 

 

#Game No : 155251864

***** Hand History for Game 155251864 *****

$0.25/$0.50 NL Texas Hold'em - Sat, Sep 23, 14:35:39 2006

Table Hot Water (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: mantan ($44.02)

Seat 2: levva9 ($36.80)

Seat 3: ostlie ($26.20)

Seat 4: Aajajan ($25.90)

Seat 5: sjomansbill ($51.80)

Seat 6: Madur ($85.05)

Madur posts small blind [$0.25]

mantan posts big blind [$0.50]

** Dealing down cards **

Dealt to mantan [ 5c 6c ]

levva9 folds

ostlie raises [$1.50]

Aajajan folds

sjomansbill folds

Madur calls [$1.25]

mantan calls [$1.00]

** Dealing Flop ** [ 3h 4s Ts ]

Madur checks

mantan bets [$3.75]

ostlie raises [$10.50]

Madur folds

mantan is all-In [$38.77]

ostlie is all-In [$14.20]

mantan is refunded uncalled bet $17.82

ostlie shows [ Jc Js ] a Pair, Jacks

** Dealing Turn ** [ 7c ]

** Dealing River ** [ 2d ]

mantan shows [ 5c 6c ] a Straight, Seven high

ostlie shows [ Jc Js ] a Pair, Jacks

mantan wins $51.25 from main pot

 

 

 

Hur ser den här meningen ut i HH som kommer från pokerklienter som fungerar i PokerOffice?

 

Borde bara vara att ersätta meningen med en från en anna klient för att få PokerOffice att förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur importerar man hanhistorik från ladbrokes har prövat och imortera gamehistory filen i hårdisken från C:/pogram ladbrokesMpp men det funkar inte

Du måste exportera hand histories via din ladbrokes klient och sedan importera dessa/denna i PokerOffice. Du exporterar dina händer via Options->Game History i Ladbrokes.

 

Och en annan grej PO stängs ner mitt under sessionen ibland så jag måste starat om proget igen, riktigt irreterande händer någon gång under varje session

Är detta under MTT:s? Det har rapporterats att det finns en bug för MTT:s på ladbrokes som skapar det problem du beskriver. Har du endast fått detta på MTT:s?

 

Hur ser den här meningen ut i HH som kommer från pokerklienter som fungerar i PokerOffice?

 

Borde bara vara att ersätta meningen med en från en anna klient för att få PokerOffice att förstå.

Din enda möjlighet är nog tyvärr att lägga på denna uncalled bet till resulatet för spelaren, dvs till "mantan wins $51.25 from main pot". Att ersätta denna rad med någonting annat kommer sannolikt inte att fungera. Så vad du behöver är en person som skriver en preparser som går igenom alla expekt-händer och gör om dessa till Party Poker formatet. Bör inte ta mer än 1-2 dagar att utveckla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta under MTT:s? Det har rapporterats att det finns en bug för MTT:s på ladbrokes som skapar det problem du beskriver. Har du endast fått detta på MTT:s?

 

 

Nope det är cashgame jag spelar

 

 

Du måste exportera hand histories via din ladbrokes klient och sedan importera dessa/denna i PokerOffice. Du exporterar dina händer via Options->Game History i Ladbrokes.

 

Jag prövat att exportera men verkar bara få fram händerna från dom senaste 2dagarna,blir något syntaxfel med när jag hämta filen, PO kunde inte hitta raken.

 

 

edit: Går det att visa outs så att man ser det på bordet? har det checkat i table overlay men ser bara odds och hand raking

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B funkar lite bättre nu, men när jag ska välja vilka bord jag vill tracka säger den ifrån. Jag får upp alla bord jag spelar vid men kan inte kryssa i nåt och PO säger att den har hittat flera fönster och jag måste välja.

Pröva att installera om v2.16, och lägg sedan på B2B fixen igen. Gör så här:

 

1. Starta om dator (EXTREMT viktigt)

2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update216.exe

3. Installera fix genom att följa instruktioner här: http://www.pokq.com/forum/viewtopic.php?t=4802

 

Fungerar det nu?

nej, fortfarande no new poker client...

Edit: funade visst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just köpt en ny dator och har problemet att när jag installerar PokerOffice och sedan försöker öppna Unibet eller NordicPoker, så får jag följande felmeddelande:

 

Instruktionen på "0x00d71063" refererade till minnet på "0x00d91f34". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be "read".

 

Allt är uppdaterat till senaste versioner från BIOS till Windows. Jag tycker att jag provat allt, men måste ha missat nåt. Jag har Win XP Pro och samma program fungerar klockrent bakom samma router och samma brandvägg men på andra datorer.

 

Datorn är ny så det borde inte vara någon kapacitetsbrist och jag har provat att ominstallera allt.

 

Hoppas att någon har nåt klokt att komma med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökte men hittade inget riktigt bra svar... Hur gör man för att "datamina" Prima? Är det bara dra igång x antal bord och sätta på livetrackern?

tacksam för svar

Ja. Om du inte har bytt databasmotor till MySQL bör du dock göra det först (gör PO mycket snabbar för stora databaser). För instruktioner se: http://www.pokq.com/forum/viewtopic.php?t=1662

 

Instruktionen på "0x00d71063" refererade till minnet på "0x00d91f34". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be "read".

Detta är tyvärr en rätt elak mjukvarukonflikt mellan Prima, PO och ett tredje progam på din dator (något lågnivåprogram i stil med Norton Antivirus, Logitech Setpoint, eller liknande). Det verkar som att c:a 5 % får detta problem med Prima och PO. En del har lyckats lösa problemet genom att hitta och avinstallera det tredje programmet som skapar problemet. Ett annat tips kan vara att först avinstallera PO och Prima, sedan starta upp windows i "Safe-Mode" och installera båda klienterna. Fungerade detta?

 

Nope det är cashgame jag spelar

Ok, om detta händer igen, kan du då skicka din systemlogg till support@pokeroffice.com Du hittar loggen i ../pokeroffice/log/systemlog.txt Tack!

 

Jag prövat att exportera men verkar bara få fram händerna från dom senaste 2dagarna,blir något syntaxfel med när jag hämta filen, PO kunde inte hitta raken.

Du skall kunna välja att exportera alla händer som finns i din GameHistory.dat, dvs om du bara har loggat händer sen två dagar tillbaks så är det bara dessa du kan exportera. Du väljer genom att kryssa i hur många händer du vill exportera, välj ett högt tal i stil med 20 000 och se vad du får. Om du inte kan importera textfilen, skicka den då till support@pokeroffice.com så kan jag undersöka vad som är fel.

 

edit: Går det att visa outs så att man ser det på bordet? har det checkat i table overlay men ser bara odds och hand raking

Nej, det kommer dock att komma i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just köpt en ny dator och har problemet att när jag installerar PokerOffice och sedan försöker öppna Unibet eller NordicPoker, så får jag följande felmeddelande:

 

Instruktionen på "0x00d71063" refererade till minnet på "0x00d91f34". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be "read".

 

Allt är uppdaterat till senaste versioner från BIOS till Windows. Jag tycker att jag provat allt, men måste ha missat nåt. Jag har Win XP Pro och samma program fungerar klockrent bakom samma router och samma brandvägg men på andra datorer.

 

Datorn är ny så det borde inte vara någon kapacitetsbrist och jag har provat att ominstallera allt.

 

Hoppas att någon har nåt klokt att komma med.

 

Jag har samma problem.. core duo is not the shit :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...