Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag spelade just ca 2 timmar på 2 bord med livetrackern igång. Efteråt upptäcker jag att PO har "lagt av" under en halvtimme på ena bordet (livestatsen försvann dock inte under denna tiden). Detta resulterar ju i att mina stats blir lite knasiga eftersom jag vann ganska mycket på det bordet under den tiden som "försvann".

Har någon annan varit med om samma sak? Ligger felet troligtvis i min dator eller är det PT som har buggat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just köpt en ny dator och har problemet att när jag installerar PokerOffice och sedan försöker öppna Unibet eller NordicPoker, så får jag följande felmeddelande:

 

Instruktionen på "0x00d71063" refererade till minnet på "0x00d91f34". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be "read".

 

Allt är uppdaterat till senaste versioner från BIOS till Windows. Jag tycker att jag provat allt, men måste ha missat nåt. Jag har Win XP Pro och samma program fungerar klockrent bakom samma router och samma brandvägg men på andra datorer.

 

Datorn är ny så det borde inte vara någon kapacitetsbrist och jag har provat att ominstallera allt.

 

Hoppas att någon har nåt klokt att komma med.

 

Jag har samma problem.. core duo is not the shit :evil:

 

Samma här.

Även om enbart Prima och PO2 är instalerade på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom att jag inte längre får se muckade kort så ser jag även inte pottodds och player moves.

Jag får alltså ingen info alls på borden. Om kort/spelarna/Odds....

Vet inte vad det är som har hänt..

Statistiken sparas iaf ner som vanligt så det funkar...

 

Jag har inte ändrat nått med några inställningar eller så...

En dag var det såhär bara...

 

Tips? Idéer? Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fått en ny dator. Har inga planer på att fortsätta spelandet på den gamla, kan jag på något sätt föra över att statistik och så till den nya datorn och fortsätta?

Ja, du gör en backup på databasen via databas menyn, flytta sedan backupfilen till den nya datorn och gör en restore database via databas menyn i PO.

 

måste man ha 1 fönster uppe för varje bord man spelar? det laggar ner datorn rejält! kan det inte bara registrera varje han man lirar och sen kollar man upp intressanta händer?

Du behöver inte ha några tracker bord öppna om det är det du menar, klicka i "Don't use Live Window" när du startar en tracker. Har du bytt till MySQL? Om inte, gör det, det gör programmet REJÄLT mycket snabbare, se instruktioner här: http://www.pokq.com/forum/viewtopic.php?t=1662&sid=3525abbf053ac2ee74e9c3c13575bd41

 

När pokeroffice har livetrackern igång så trackar den ju såklart. Men man vill att alla händer hamnar i samma "lista" eller hur?

 

Tex kör jag från pacific hamnar inte dom med mitt konto på party? Vill man ha de så eller vill man inte de? Tacksam för motivering!

Jo, så vill man ha det - och så kan man få det :D , genom att skapa Alias i PO via overview tabben. Du kan läsa mer om Alias i manualen: http://www.pokeroffice.com/doc/index.html

 

Angående BB/100 när man spelar No Limit, jag antar att det är Big Bets och inte Big Blinds eftersom när jag räknar på det kommer fram till att jag borde ha dubbelt så mycket. Hur kommer det sig att Poker Office 2 inte klarar att konvertera till big blinds istället (på Prima)?

Ja, det är big bet, i PO är ett big bet definierat som 2*Big Blind för NL. Vi använder oss av Big Bet istället för Big Blind eftersom detta är ett mer vedertaget begrepp.

 

Förutom att jag inte längre får se muckade kort så ser jag även inte pottodds och player moves.

Jag får alltså ingen info alls på borden. Om kort/spelarna/Odds....

Vet inte vad det är som har hänt..

Hmm.. vi skulle behöva se din systemlogg. Skicka den till support@pokeroffice.com , du hittar loggen i ../pokeroffice/log/systemlog.txt

 

Samma här.

Även om enbart Prima och PO2 är instalerade på datorn.

Detta är tyvärr en rätt elak mjukvarukonflikt mellan Prima, PO och ett tredje progam på din dator (något lågnivåprogram i stil med Norton Antivirus, Logitech Setpoint, eller liknande). Det verkar som att c:a 5 % får detta problem med Prima och PO. Vi jobbar på att lösa detta. Det finns ett enkelt sätt att lösa det på redan nu, men då får du tyvärr inga hålkort i realtid på prima och således inga outs (men all data som sparas till databas är 100 % intakt, inklusive hålkort). För att göra detta, öppna upp task managern i XP och stäng ner alla processer som heter javaw.exe. Gå sedan till pokeroffice foldern på din hård disk och döp om filen POEngine.exe till något annat. Starta sedan om datorn. Starta nu PO och Prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Innan iPoker patchen fungerade tournament stats på betfred, nu efter patchen får jag inte upp listan för turneringarna fast statsen på spelare och table overlay fungerar som vanligt det är enbart tournament list som inte fungerar så kan ej ändra prissummor etc. Fungerar som vanligt på t.ex. Noble, jag använder iPoker på Betfred. Använder mysql 4.1. Några ideer :)? Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan iPoker patchen fungerade tournament stats på betfred, nu efter patchen får jag inte upp listan för turneringarna fast statsen på spelare och table overlay fungerar som vanligt det är enbart tournament list som inte fungerar så kan ej ändra prissummor etc.

Det låter som att du inte väljer rätt spelare. Notera att PO visar data på en per spelare basis. Byt till tournamentstabben, ta sedan upp spelarlistan i PO och välj din spelare på Betfred. Tryck sedan update. Ser du nu dina turneringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har problem med livetrackern när jag spelar på Pokespoker (Ongame). Rutan startas som vanligt men den samlar inte ihop statsen om motståndarna, varken på pokerbordet eller i rutan. Kan tillägga att det går problemfritt på alla andra nätverk. Har även haft samma problem på Hollywoodpoker (också Ongame) med skillnaden att det har funkat ibland och ibland inte.

Använder du PO v2.16? (Kan ses från Help menyn, välj "About"

 

Har uppgraderat PO till 2.16. Det skumma är att ibland funkar allt smärtfritt och ibland får man upp livetracker-rutan, men det ända som syns är floppen osv. men inga stats för någon spelare. Det verkar vara helt slumpmässigt om det väljer att funka eller inte. Har aldrig haft problem med några andra nätverk. Nån aning om vad problemet kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:x vafan vad den strular hela tiden nu ser jag inte overlayen på bordet och det laggar som fan. mina stat syns inte heller! den verkar leva ett eget liv PO. vad är det för fel!?

 

Är det öppet köp på PO? har ju krånglat sen dag1 har hafft proget i en vecka typ :x

 

Funkar nu! Har fomaterat C: och uppgraderat till servicepack 2 verkar va stabilt nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen lust att skumma igenom 75sidor så det kan hända att frågan redan är besvarad.

 

Jag reloadade nyss på party och skrev in POFFICE som bonuskod, Men jag är inte helt säker om ja kommer få poker office efter mina raked hands eftersom det kanske var så att det bara var en kod för "New accounts"? Så hur är det? kommer jag att få poker office eller lär ja öppna konto på någon annan sida och signa koden där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen lust att skumma igenom 75sidor så det kan hända att frågan redan är besvarad.

 

Jag reloadade nyss på party och skrev in POFFICE som bonuskod, Men jag är inte helt säker om ja kommer få poker office efter mina raked hands eftersom det kanske var så att det bara var en kod för "New accounts"? Så hur är det? kommer jag att få poker office eller lär ja öppna konto på någon annan sida och signa koden där?

Det gäller bara för nya konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just införskaffat PokerOffice och importerat lite handhistorik från senaste veckorna.

 

Under "Overview" nere vid Game Details kan man se en kolumn som heter "Rake". Om jag förstått rätt är detta hela raken som togs från potten. Längst ner finns en summering över all rake under perioden. Det jag undrar är om det går att se hur mycket man själv bidragit med till denna rake? Eftersom det är den totala raken som visas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det blir showdown så visas spelarnas kort som gick till showdown "show mucked cards" och det är jättebra men samtidigt vill jag också se BORDETS kort också och helst i 4a färger

det är en jätteviktig funktion som bör prioriteras väldigt högt.

Ja, jag håller med, det har hög prio. Är för tillfället upptagna med att lägga till support för Crypto och Full Tilt (klart om några veckor).

 

Går det ändra färg på texten som syns ovanför spelarna på bordet man lirar på? vit känns lite sådär semi på party.. tkr man ser d dåligt..
Ja, det går att ändra färg, både på texten och bakgrunden, via overlay settings. Kommer även fler möjligheter för detta i framtiden.

 

Under "Overview" nere vid Game Details kan man se en kolumn som heter "Rake". Om jag förstått rätt är detta hela raken som togs från potten. Längst ner finns en summering över all rake under perioden. Det jag undrar är om det går att se hur mycket man själv bidragit med till denna rake? Eftersom det är den totala raken som visas.

Nej, inte på ett enkelt sätt, men det lär komma i framtiden. Du kan egentligen räkna ut det redan nu, men det kräver en del arbete då du behöver använda filtret och iterera över antalet spelare.

 

Kan man i PO se "triss på floppen procent"?

Ja, men notera att även triss på bordet räknas med i denna (än så länge).

 

Hur mycket måste man betala ifall man vill köpa PO2 direkt med VISA? Blir det $79 eller tillkommer moms, och avgift för VISA?

Som svensk tillkommer moms (25 %), dock inte avgift för VISA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...