Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej hoppas jag kan få hjälp,

Törs knappt skriva vad mitt problem är. Hade strul med datorn så jag instalerade om Windows på en ny hårddisk och PO på samma disk.

 

Allting fungerade kanon (PO+Prima). Sen i ett väldigt

dumt ögonblick så formaterade jag den gamla hårddisken

där jag hade MYSQL på.

 

Har jag pajjat hela min databas nu ?. Lyckades "rädda" hela

MY SQL filen med ett recovery program och har försökt använda

"datan" därifrån, men det hela har resulterat i att ingenting

fungerar längre.

 

Statsen är helt tomma. tracker fönstren öppnar, men ingen overlay på cash och den reggar inga händer. På sng verkar det som om den har lite stats för på overlayen står det att jag har lite spelade händer med några personer. Men den reggar inget i databasen.

 

Det jag vill veta egentligen är om jag kan "få tillbaka" min gamla databas, alternativt hur jag kan göra för att "börja om igen".

 

vilken idiot man är :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Fredric Ericsson;

 

Hej, jag registrerade mig i går på Empire poker via Poker Office 2 och har skickat mail om att jag klarat av mina "150 raked hands" men ej fått någon nyckel än. Hur lång tid brukar det ta? Läste någonstans ca 24h vilket gått nu.

 

När du får tid kanske du kan kolla vad som händer?

 

Har fått den nu efter ca 48h! Måste testa med en gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klipper in detta då jag verkligen anser att det förstör en stor del av funktionaliteten:

 

--------------

 

Har lite funderingar på Raised First In % stat i pokerprogrammet. I POs manual står det beskrivet så här:

 

PREFLOP statistic showing percentage of hands where player raised preflop as the first person to act, out of all hands

 

Mao hur ofta man höjer UTG, av alla händer? Det måste ju bara vara felskrivet. Vad jag antar att de menar är hur ofta man höjer först in, dvs när ingen utom blindsen lagt in pengar. MEN även då hanterar de statistiken på ett sätt som gör den helt värdelös:

 

Det är orimligt att min RaisedFirstIn% ska dras ner för att det sitter många limpare vid bordet. Min spelstil att ofta höja först in har inte påverkats. Vad som är intressant är hur ofta jag höjer av de händer jag faktiskt är först in. Eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tidigare spelat utan problem på B2B med en sk B2B fix. När jag skulle spela igår fungerade det inte längre. Fick inte upp någon ruta för bordet och PO sa att den inte hittade bord överhuvudtaget.

Kan det varit jag som pillat med någon instälning? Eller är det någon som helt enkelt haft samma problem och vet vad felet är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Fredrik!

 

I väntan på att support för Full Tilt ska komma ville jag förbereda mig lite. Jag skulle vilja ha följande setup: Få potodds, rank, odds för outs o sådär men inte nån statistik på spelarna (behöver alltså inte spara nått i databasen). Kan man fixa det med nån inställning eller måste jag ha sönder mysql för att uppnå det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är orimligt att min RaisedFirstIn% ska dras ner för att det sitter många limpare vid bordet. Min spelstil att ofta höja först in har inte påverkats. Vad som är intressant är hur ofta jag höjer av de händer jag faktiskt är först in. Eller hur?

Ja, jag kan hålla med. I just det här fallet använde vi "out of all hands" för att vi fick önskemål om att ha samma definition på RaisedFirstIn % som PT. Däremot så skulle vi kunna lägga till en stat som visar det du beskriver, jag lägger till detta på listan för kommande features (som dock är ganska lång).

 

Hej får inte po att fungera på heypoker?? ska väll funka där? b2b?

Det beror på den nya B2B uppdateringen, vi har nu släppt en ny fix för detta. Kan laddas ner här: http://www.pokq.com/forum/viewtopic.php?t=4802

 

Hej! Jag har formaterat datorn.. kan man på någostätt få tillbaka handhistoriken?

Gjorde du några backuper? Om inte så är det tyvärr kört, har du formaterat datorn så finns ingen information kvar..

 

I väntan på att support för Full Tilt ska komma ville jag förbereda mig lite. Jag skulle vilja ha följande setup: Få potodds, rank, odds för outs o sådär men inte nån statistik på spelarna (behöver alltså inte spara nått i databasen). Kan man fixa det med nån inställning eller måste jag ha sönder mysql för att uppnå det?

Du kan ställa in i settings när du startar en live tracker att du bara vill visa odds, då kommer inte någon spelarstatistik att visas. Dock så sparas ändå all data till databas.. Så om du inte vill ha något sparat till databas så måste du nog tyvärr i dagsläget göra någon bra workaround, typ blocka inserts i MySQL eller liknade.

 

Skiljer PO om man lirar på två bord varav ett limit och ett no limit? Alltså de kan väl inte hamna i samma databas för de blir de lite skevt kanske...

PO skiljer på detta.

 

Finns det öht. någon idé om att fixa stöd för Svenska Spel?

Ja, idé finns, men tyvärr inte inom kort. Finns ett par andra sajter som har högre prioritet så det kan det nog dröja ganska länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag lirar en cashgamessession, så avslutar jag sessionen, ibland registreas det 20-30 sessioner i pokeroffice, varje på typ 1 hand. Rätt irreterande o sitta o ta bort 20-30 sessioner. Varför blir det så?

Händer inte alltid, men ibland. Spelar Cashgames Fixed Limit på PacificPoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har precis laddat ned programmet för lite utvärdering innan jag bestämmer mig om det är värt att införskaffa.

 

Jag spelar mest på b2b, är det meningen att live-trackern ska fungera utan licensnyckel?

 

Jag har installerat "fixen" och startat om båda programvarorna men PO säger att det inte finns några bord att tracka.

 

mvh Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är orimligt att min RaisedFirstIn% ska dras ner för att det sitter många limpare vid bordet. Min spelstil att ofta höja först in har inte påverkats. Vad som är intressant är hur ofta jag höjer av de händer jag faktiskt är först in. Eller hur?

 

Ja, jag kan hålla med. I just det här fallet använde vi "out of all hands" för att vi fick önskemål om att ha samma definition på RaisedFirstIn % som PT. Däremot så skulle vi kunna lägga till en stat som visar det du beskriver, jag lägger till detta på listan för kommande features (som dock är ganska lång).

 

Lägg den så högt upp som möjligt så är du snäll ;) Just stats måste väl ändå vara rätt snabbprogrammerade? Ett namn och en query liksom.

 

Kul att du håller med iaf, varför PT valt en så oanvändbar definition förstår jag inte. Men som sagt, skönt att du är här och lyssnar på spelarnas åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...