Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En fråga angående multitablande om jag tex spelar 2 bord summeras resultaten över alla bord efter sessionen är slut?? tex antal spelade händer .. spelade 2 bord i 5 timmar idag och fick bara ihop till 463 händer

I staten medans jag spelade stog det 463 på ett bord och typ 461 på det andra bordet. slutade att spela strax efter det . borde inte det va 463 + 461??

Om du spelar på två bord så får du 2 sessioner, dvs om du går in på sessions så skall du se en session med 461 händer och en med 463 händer.

 

T.ex. vad ska databasen heta? Finns det något sql-script för att skapa tom ny databas? Eller kör man en backup på befintlig och sedan importerar den i sin remote mysql-server?

Ska man tänka på någon speciell character-encoding när man skapar den?

Det enklaste är egentligen att installera MySQL på en dator (Notera att det måste vara Windows) och sedan gå till Network Settings i PokerOffice och göra en uppkoppling mot denna. PokerOffice kommer då automatiskt att skapa en tom databas i remote servern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att pokeroffice uppdaterades igår så syns det inte längre vilka odds jag har att dra till olika händer på bordet, när jag använder live tracker. Jag har både "show pot odds" och "show rank & outs" i kryssade. Vad är det som har blivit fel efter uppdateringen eller har inställningarna ändrat sig vid uppdateringen och i så fall vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ta mig fan helt värdelöst att Pokeroffice 2 missar så många händer/slut på SnG. :evil:

 

Här har man betalat dyra pengar för något som f-n inte fungerar, värdelöst. Den strulade tidigare när jag spelade för några månader sedan, har nu börjat på en ny databas, helt tom, börjat på nytt och efter 5 eller 6 SnG så är 1 (en) alltså bara en SnG där Pokeroffice har hängt med till slutet.

 

Man kan se att på den sista handen den trackar för en viss SnG så har man gott om chips kvar och foldar, sedan har PO "tappat greppet".

 

Värdelöst. :evil:

 

På Pokerstars förresten. Kunde man få pengarna tillbaka och lämna in sitt lösen till programmet gjorde jag gladeligen det. Vad har man för nytta av skräp som hela tiden ballar ur. !""¤()%)* :evil:

 

Jag kan endast hålla med. Men jag ska formulera mig lite annorlunda,så hoppas jag att Fredrick svarar ;)

Det är faktiskt rätt så surt att den inte trackar alla händer. När man har åkt ut (vilket iof inte beror på pokeroffice) i mitt fall på bubblan som oftast. Så vill man ju analysera varför.

Är detta något som går att fixa ?

B2B är nätverket. Spelet S&G 10 manna.

Har även stannat kvar en stund tills nästa person har åkt ut.Dock ingen märkbar skillnad i nedladdning av alla händer.

Spelat 5 s&g på raken. Och de sista händerna saknas på alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med livetrackern när jag spelar på Pokespoker (Ongame). Rutan startas som vanligt men den samlar inte ihop statsen om motståndarna, varken på pokerbordet eller i rutan. Kan tillägga att det går problemfritt på alla andra nätverk. Har även haft samma problem på Hollywoodpoker (också Ongame) med skillnaden att det har funkat ibland och ibland inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokemonn skrev:

Det är ta mig fan helt värdelöst att Pokeroffice 2 missar så många händer/slut på SnG.

 

Här har man betalat dyra pengar för något som f-n inte fungerar, värdelöst. Den strulade tidigare när jag spelade för några månader sedan, har nu börjat på en ny databas, helt tom, börjat på nytt och efter 5 eller 6 SnG så är 1 (en) alltså bara en SnG där Pokeroffice har hängt med till slutet.

 

Man kan se att på den sista handen den trackar för en viss SnG så har man gott om chips kvar och foldar, sedan har PO "tappat greppet".

 

Värdelöst.

Jag vet faktiskt inte om du kan skylla på programmet, av de problemen du beskriver så skulle jag tippa på att du använder MySQL 5.0. Notera att PO inte stöder MySQL 5.0, detta framgår väldigt tydligt av all dokumentation vi har om MySQL. Jag kan hjälpa dig att installera MySQL 4.1 istället om du vill.

 

Det är faktiskt rätt så surt att den inte trackar alla händer. När man har åkt ut (vilket iof inte beror på pokeroffice) i mitt fall på bubblan som oftast. Så vill man ju analysera varför.

Är detta något som går att fixa ?

Du menar att det allra sista handen inte kommer med, eller hur? Ja, detta är en bugg på B2B, vi skall försöka ha en fix för detta med nästa patch.

 

Jag har problem med livetrackern när jag spelar på Pokespoker (Ongame). Rutan startas som vanligt men den samlar inte ihop statsen om motståndarna, varken på pokerbordet eller i rutan. Kan tillägga att det går problemfritt på alla andra nätverk. Har även haft samma problem på Hollywoodpoker (också Ongame) med skillnaden att det har funkat ibland och ibland inte.

Använder du PO v2.16? (Kan ses från Help menyn, välj "About"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med livetrackern när jag spelar på Pokespoker (Ongame). Rutan startas som vanligt men den samlar inte ihop statsen om motståndarna, varken på pokerbordet eller i rutan. Kan tillägga att det går problemfritt på alla andra nätverk. Har även haft samma problem på Hollywoodpoker (också Ongame) med skillnaden att det har funkat ibland och ibland inte.

Använder du PO v2.16? (Kan ses från Help menyn, välj "About"

 

Nej, jag har v2.14. Ska jag uppgradera och i så fall hur gör jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag undrar varför min gubbe i Live trackern är ett frågetecken..? Det är mycket roligare o se vad man har för spelstil på just det bordet...

 

Kolla Live Tracker+Customize Data och se till att Exclude stats for own player inte är ikryssad.

 

Edit: Kolla även inställningarna på Live Tracker+Performance

 

 

Hmm hittar inte Customize Data under livetracker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag undrar varför min gubbe i Live trackern är ett frågetecken..? Det är mycket roligare o se vad man har för spelstil på just det bordet...

 

Kolla Live Tracker+Customize Data och se till att Exclude stats for own player inte är ikryssad.

 

Edit: Kolla även inställningarna på Live Tracker+Performance

 

 

Hmm hittar inte Customize Data under livetracker

 

De verkar ha bytt namn till Filter Live Statistics.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag undrar varför min gubbe i Live trackern är ett frågetecken..? Det är mycket roligare o se vad man har för spelstil på just det bordet...

 

Kolla Live Tracker+Customize Data och se till att Exclude stats for own player inte är ikryssad.

 

Edit: Kolla även inställningarna på Live Tracker+Performance

 

 

Hmm hittar inte Customize Data under livetracker

 

De verkar ha bytt namn till Filter Live Statistics.

 

Ok thx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får börja med att be om ursäkt ifall svaret på mina frågor finns i tidigare inlägg, men det känns helt enkelt för tungt att ta sig igenom 70 sidor.

 

Om jag vill köra 4 bord + Outlook + Msn + Explorer + Pokeroffice, vad är då hos datorn som är begränsande? Är det RAM-minnet som är flaskhalsen eller är det grafikkortet eller processorn?

 

Jag kör med 512 Mb RAM, 128 Mb Grafikminne, AMD Athlon 2600+. Datorn segar ner sig rejält när jag försöker köra Pokeroffice samtidigt som jag multitablar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får börja med att be om ursäkt ifall svaret på mina frågor finns i tidigare inlägg, men det känns helt enkelt för tungt att ta sig igenom 70 sidor.

 

Om jag vill köra 4 bord + Outlook + Msn + Explorer + Pokeroffice, vad är då hos datorn som är begränsande? Är det RAM-minnet som är flaskhalsen eller är det grafikkortet eller processorn?

 

Jag kör med 512 Mb RAM, 128 Mb Grafikminne, AMD Athlon 2600+. Datorn segar ner sig rejält när jag försöker köra Pokeroffice samtidigt som jag multitablar poker.

 

Troligen RAM. Ta en titt på Performance-fliken i Task Manager när det är segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag vill köra 4 bord + Outlook + Msn + Explorer + Pokeroffice, vad är då hos datorn som är begränsande? Är det RAM-minnet som är flaskhalsen eller är det grafikkortet eller processorn?

 

Jag kör med 512 Mb RAM, 128 Mb Grafikminne, AMD Athlon 2600+. Datorn segar ner sig rejält när jag försöker köra Pokeroffice samtidigt som jag multitablar poker.

Byt till MySQL i PokerOffice och defragmentera hårddisken, detta skall räcka långt. För instruktioner för hur man byter till MySQL se http://www.pokq.com/forum/viewtopic.php?t=1662&sid=fc0c3ca86ea129790bf33dfeffae183d

 

Gunnfjaun skrev:

Kan man någonstans se hur mycket man vunnit/förlorat om man blivit re-raisad?

Nej, tyvärr, men det finns i framtidsplanerna.

 

EDIT: Programet blandar fortfarande ihop turneringsspel med kontantspel.

När får du detta, dvs när blir turneringar kontantspel (vilken sajt, vilken turneringsstruktur?)

 

EDIT2: Ska PO inte göra någon spelar analys när man spelar sng?

+ att det inte fungerar till Pokerstars

Du menar spelarstatistik under livespel? Jo, det fungerar på turneringar, och PokerStars fungerar utmärkt med PO efter senaste PO uppdateringen (v2.16). Får du det inte att fungera? Skicka i så fall din systemlog till support@pokeroffice.com Du hittar loggen i ../pokeroffice/log/systemlog.txt

 

En fråga angående aggressions factorn statistiken i PO är det skala 1 till 10 el hur ska man tolka siffrona? våre tacksam om någon kunde bena upp det här en gång för alla

Aggression factor definieras som Bet % + Raise % / Call %. Så det är inte en skala utan ett tal som teoretiskt kan bli hur stort som helst. En aggression factor på 2.0 är ett hyffsat riktmärke, har man över 2.0 är man relativt agressiv, och över 3.0 klart agressiv.

 

Går det att manuellt lägga till en SnG HU man spelat. Jag vill inte lägga in en handhistorik, utan bara lägga till ungefär: Turnering, 2 spelare, Avgift+Rake och utgången av turneringen.

Nej, det måste finnas åtmistone en hand history från en hand av turneringen. Om du vill lägga till resultat manuellt kan du utgå från en befintlig hand history och sedan ändra denna efter behov (främst turneringsId och så vidare). Dvs du behöver inte hand histories från en hel turnering, det räcker med en hand för att få in resultatet i PO.

 

Det har tydligen uppdaterats ordentligt på 24hpoker (B2B) i natt så nu funkar inte livetrackern i PO2!

Ok, tack, skall kolla på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...