Gå till innehåll

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ibland när jag stänger ett bord så stängs hela PO. Detta händer bara när jag har Live Trackern på autostart. Det har hänt några gånger och är minst sagt irriterande. Missar ju en massa händer från dom andra borden innan PO kommit igång igen. Kör bara på Ipoker.

Postad
Måste PO vara uppstartat när man startar igång en SNG för att fungera fullt ut? Jag kom 2a i en SNG men det registrerades inte i databasen... Spelade på B2B.

 

kom precis 2a i en sng på party och den registrerades inte heller

dock så registrerades det när jag kom 1a

Postad

Jag kan inte få PO till att tracka på bet24 (ongame).

 

Verkar vara lite buggigt på en del ongamesajter än så länge, något vanligt trix man kan försöka sig på?

 

Skall pröva att impotera ifrån sessionbrowsern, men vill ju naturligtvis helst ha allt i livetrackern.

 

EDIT:

Kunde inte importera HH, fick följande felmeddelande: "Failed to import handhistory! Fatal syntax error in hand history fila at game ID: null"

 

Har stött på detta problem tidigare. Då gick jag igenom hand efter hand och importerade och det visade sig vara fel på en hand. Jag orkar inte göra om samma procedur, antar dock att det är samma fel igen. Något som skulle vara smart vore ju om PO kollade igenom händerna innan den importerade och hoppar över de med fel i, istället för att låta bli att importera alla händer bara för det är fel i en hand.

 

EDIT2:

 

Kollade lite PO forum och det verkar som det är många som har problem med ongame efter senaste uppdateringen. Kan man ladda ner gamla versioner någonstans? Det kommer säkert en fix ganska snart, men i väntan på denna kan jag tänka mig att spela med en gammal version, bara det fungerar att tracka.

Postad

spelar på Pokerstars och får inte overlayen att fungera.. , pot odds och table summary funkar fint, men player statsen står som macron längst uppe i fönstret.. dvs / Nr of hand / Saw flop% / Flop-turn% / osv .. utan några värden, va gör man åt detta???

Postad

Vi har nu släppt en ny patch som skall fixa till problemen med de nya klienterna för Stars och Pokerroom (v2.12). Gör så här för att installera:

 

1. Starta om dator (mycket viktigt)

2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update212.exe

3. Starta PokerOffice.

 

fick informationen av dig fredric att jag skulle ställa in "log hand history to socket" i pokerklienten och sedan starta bestpoker. Kan du förklara lite mer detaljerat hur detta görs?

Under inställningar för hand histories i bestpoker klienten (tror det är under options menyn) väljer du "log hand histories to socket" och startar sedan om klienten. Notera att du måste använda den nedladdningsbara best poker klienten, det fungerar ej om du spelar i webbläsaren. Om du fortfarande inte får det att fungera, skicka din loggfil till support@pokeroffice.com Du hittar loggfilen i ../pokeroffice/log/systemlog.txt

 

Kan man stänga ner eller på annat sätt slippa live tracker-fönstrena? Tycker jag får allt jag behöver i table overlay.

Ja, när du startar en live tracker, kryssa ur båda alternativen under "Live Window", dvs statistics och odds så kommer du bara att få overlayen.

 

kom precis 2a i en sng på party och den registrerades inte heller

dock så registrerades det när jag kom 1a

Du skall alltid få alla platser automatiskt registrerade på party. Kan du ha stängt av live trackern för tidigt? Notera att nästa hand måste hinna påbörjas innan du skall stänga trackern. Vad händer om du importerar hand historiesen för turneringen, får du då andraplatsen registrerad? Notera att du även kan högerklicka på turneringen från tournaments tabben och välj "Edit Tournament" och korrigera resultatet.

Postad

Mitt Poker Office 2 har blivit helt kajko efter uppdateringen (jag har startat om datorn). Den frågar hela tiden om jag vill uppdatera statistiken och gör det i princip varje sekund, och går såklart inte att använda alls nu. Kör på B2B för övrigt.

Postad

Gör som med andra program när de ballar ur:

 

1. Gör en backup (i det här fallet en backup av databasen)

2. Avinstallera

3. Installera senast nedladdade versionen

 

Brukar oftast fixa problemen för min del. Har dock hänt en gång att det faktiskt var pokerklienten som ballat ur (PartyPoker den gången), så då fick jag plocka bort den och lägga in på nytt.

Postad
Måste PO vara uppstartat när man startar igång en SNG för att fungera fullt ut? Jag kom 2a i en SNG men det registrerades inte i databasen... Spelade på B2B.

 

Det verkar inte gå att multitabla SNGs på B2B heller..

Postad

Ni som har problem på Ongame, gör så här så skall det fungera.

 

Installera först om patchen:

1. Starta om dator (mycket viktigt)

2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update212.exe

3. Starta PokerOffice

 

Gör sedan följande:

1. Gå till statistics menyn i Ongame klienten och välj avanced->create statistics file. Skapa sedan en fil av valfritt namn.

2. Välj sedan advanced->select statistics file, och välj filen du just skapat.

3. Se till att "Enable statistics" är ikryssad.

4. Starta om klienten.

 

Fungerar det nu?

 

För er med B2B problem borde det fungera genom att bara installera patchen igen, vi har inte ändrat något på B2B i och med 2.12.

Postad

Hej

När jag spelar på ipoker nätverket (770 uk) så funkar det jättebra i 10-20 min sen helst plötsligt fryser datan sig och blir extremt segt så när man efter lite pillande lyckas stänga av PO så funkar allt normalt igen.

 

Vad kan jag göra?

Postad

Jag har använt koden POFFICE när jag registrerade mig på PartyPoker. När jag hade spelat 150 "rake-händer" skickade jag ett mejl, allt enligt PO instruktioner på deras hemsida. Efter detta ska jag få ett mejl med en registrerings-nyckel. Det har gått en dag nu och nyckeln har inte kommit än (inget mejl). När kommer detta mejl? Ivrig att börja använda PO :)

Postad

Skickade iväg ett mail till supporten med min systemlog i. Fick tillbaka ett mail, som min mail för övrigt klassade som skräp, som löd:

 

Hi. This is the qmail-send program at m11.azalea.se.

I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.

This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

 

<support@pokeroffice.com>:

support@pokeroffice.com is over quota

maildrop: error writing to mailbox.

/usr/local/bin/maildrop: Unable to deliver to mailbox.

I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

 

--- Below this line is a copy of the message.

här stod allt som jag tror står i systemlogen för det vart grymt mycket i mina ögon oförstålig text.

 

Ät det här nånting ni skickar ut för det känns ganska oseriöst?

Har ni fått något mail från mig? erik_bergman@hotmail.com?

Ska jag skicka ett till för säkerhets skull?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...