Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

Download the Party Poker Client from Party-Deal

 

Use signup bonus code: POFFICE

 

Deposit at least $50 into your account

 

Play at least 150 raked hands

 

Send an e-mail to support@pokeroffice.com with your username for Party Poker

tack, men det var inte det jag frågade efter... jag undrar alltså hur man går till väga för att få 20% bonusen upp till $100 tillsammans med pokeroffice. är det en 5x eller 10x bonus? räknas de 150 raked hands till dessa? hur gör man för att få ut pengarna när man väl är klar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lessen för lite sena svar, har varit på semster.

 

Det snackades om att PO skulle börja stödja B2B.

Har detta hänt än? Kommer detta hända? och isåfall när?

Vi beta testar för tillfället, B2B har precis släppt sin nya klient som vi inväntat och den innehåller ett par förändringar. Om inget oförutsett inträffar borde vi kunna släppa support för B2B senare i denna vecka (typ torsdag).

 

Verkar som att alla mina händer inte kommer med i databasen, någon som vet vad som kan vara fel?

Väljer du rätt spelare i PokerOffice? Notera att PokerOffice visar data på en per spelare basis, spelar du på flera olika sajter har du således flera olika spelare. Du kan även kombinera data för flera olika spelare via Alias. Läs mer i manualen på http://www.pokeroffice.com/doc/index.html

 

kan man stänga av importeringen av händer i livetrackern? jag vill egentligen bara att PO ska fixa fram pott-odds, outs och framförallt visa vem som gjorde vad i table overlay.

Nej, det går tyvärr inte. Dock så kan du stänga av live fönstret och live statsen och således bara visa det som du vill på bordet. Om du kör MySQL, exkluderar din egen total stats via performance och dessutom tömmer databasen varje gång du startar PO så borde du knappt märka av att det lagras data.

 

Stödjer inte Pokeroffice BETFRED längre?

Jodå, men du måste se till att "Dealer", "Player" och "Player Actions" är valda i player chat options på Betfred.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på och utvärderar programmet på trial, och måste bara säga en sak först:

 

Snacka om att ni har slagit PT med hästlängder! Grattis :D

 

Nu till en liten nybörjarfråga: Spelar SnGs på Party, och oavsett hur jag placerar mig verkar det inte registreras. ITM 0%, inga pallplaceringar alls. Turneringsantalet är dock korrekt.

 

Mindre fråga: Varför står det som $33 buyin och $0 fee? Även blindsnivåerna är fel.

 

Ber om ursäkt om något tagits upp tidigare, började plöja tråden men det tog låååång tid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu till en liten nybörjarfråga: Spelar SnGs på Party, och oavsett hur jag placerar mig verkar det inte registreras. ITM 0%, inga pallplaceringar alls. Turneringsantalet är dock korrekt.

Konstigt, du skall få alla placeringar automatiskt på party poker. Använder du live trackern? Du kan även editera denna information manuellt genom att högerklicka på en turnering från tournaments tabben och välj "Edit Tournament"; men som sagt du skall alltid få alla turneringsplaceringar. Du kör live trackern eller hur?

 

Varför står det som $33 buyin och $0 fee? Även blindsnivåerna är fel.

När party gjorde deras senaste uppdatering bytte dom format på sina turneringar, från att förut ha kallats 30+3 så heter de nu 33, härmed blev vi tvugna att använda 33+0 som format. Blindsnivåerna som visas är inte blinds, det är Stakes, dvs 2*blinds.

 

Snacka om att ni har slagit PT med hästlängder!

Tack! :D

 

Varför fungerar det inte när man klickar på Check for updates? hur skall jag göra för att installera den nyaste versionen?

Troligtvis din brandvägg som blockar, har du PO2? Gör i så fall detta:

 

1. Starta om datorn (mycket viktigt)

2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update210.exe

3. Starta PokerOffice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt, du skall få alla placeringar automatiskt på party poker. Använder du live trackern? Du kan även editera denna information manuellt genom att högerklicka på en turnering från tournaments tabben och välj "Edit Tournament"; men som sagt du skall alltid få alla turneringsplaceringar. Du kör live trackern eller hur?

 

Oj hehe. Visade sig att jag slagit i 300-taket vilket resulterat i ett gäng 11:e platser och annat underligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man önska mer statistik (i livetrackern) inför nästa uppdatering?

Skulle vara trivsamt med lite fler av de värden som PT har...

Ja, det kan man. Det är pågång, har c:a 15 nya stats som kommer i någon av de kommande patcherna.

 

Lysande.

 

En annan grej som hade varit käck när vi ändå är inne på bra grejer som finns i andra program: Utökade stats med mouseoverfunktion, en popupruta med valfria stats så man kan ha ett mindre antal i den vanliga raden på skärmen. Det blir lite trångt när man kör med minibord på Party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man göra för att få bort alla icke Hold'em händer från statistiken?

Går det på något sätt att ta bort alla händer som står under N/A, det borde få bort alla icke HE-händer?

 

Har ni planer på stöd för Omaha i PokerOffice eller möjligtvis OmahaOffice?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu släppt support för B2B Nätet (v2.11). Fungerar för både ring games och turneringar. Säg gärna till om ni hittar någon bugg eller dyligt. Tack!

 

 

Har ni planer på stöd för Omaha i PokerOffice eller möjligtvis OmahaOffice?

Inte inom kort, troligtvis någon gång men det ligger långt fram. På vilken sajt har du fått in Omaha händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte inom kort, troligtvis någon gång men det ligger långt fram. På vilken sajt har du fått in Omaha händer?

 

Drog in alla mina HH från party. Fick in massor med Omaha och 7cs händer. Blev lite konstigt med raken pga det. Det kunde vara $211 i rake på en $207 pott t.ex. :D

Jag valde att inte importera händer där det var fel på raken, trots det kom sådana händer med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu släppt support för B2B Nätet (v2.11). Fungerar för både ring games och turneringar. Säg gärna till om ni hittar någon bugg eller dyligt. Tack!

 

Jag har problem när jag importerar händer från Heypoker (B2B). Det funkade utmärkt med TopRankedPoker (B2B). Problemet jag får är:

 

"Syntax error in Hand History file! Could not find Rake amount in Hand History! Do you want to import this game anyway?"

 

Lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser man om databasen är i MySQL? Tror jag har lyckats konvertera, men alternativet "gör om till MySQL" finns fortfarande kvar. Går det att kontrollera?

 

EDIT: En fråga till, finns det planer på att kunna filtrera statistik så att enbart händer ur en given blindsnivå (SnG) räknas med? Ungefär som det nu går med cash game-level eller buy in-level (som jag fattat det). Det vore guld! Spelarnas beteende ändras ju aningen allteftersom SnGn fortskrider. Problemet är ju iofs att beteendet också ändras beroende på antal spelare... hm. Har ingen klockren lösning på detta, men någon form av filter borde gå att hitta.

 

EDIT2: Jag forstätter väl att skriva om ingen annan gör det :) Hand Analysis-fliken verkar skum. Enligt den har jag haft GutShot på floppen fem gånger tot (kan säkert stämma, ny databas), och nothing tex en gång, overcards också en gång. De två senare vet jag ju inte stämmer. Sammanlagt har jag enl den stannat för 15 floppar på 10 SnGs, och fullt så tightaggro är jag faktiskt inte.

 

EDIT3: Ett till förslag (jag veeeet ju hur glad du blir, hehe): på flera ställen kan man se T$ won total och T$ won/hand. På PT kan man också se blinds won/hand vilket är mer intressant i turnering. Annars handlar det ju mest om i vilket skede man fick händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle behöva hjälp.

Jag har andvänt pokeroffice 2 i någon månad nu och allt har fungerat toppen tills nu.

 

Jag lirade tidigare på poker stars och bytte igår till prima siten River Belle Poker. När jag startade live trackern så fick jag stänga och göra om flera gånger innan jag fick upp table overlayen men tillslut fick jag det att funka.

 

När jag kollade i live tracker fönstret så fans inte mina kort utan bara korten som fans på borden och när jag spelade klart så var inga händer registrerade.

 

någon som har haft samma problem med Prima eller någon som vet hur jag ska lösa det?

 

tack för svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också liknande problem med overlayen. På ladbrokes visar overlayen statistik om varje motståndare vilket är det viktigaste. Men jag får den aldrig att visa odds och outs på overlayen. Brukar spela 5 bord samtidigt och i bland händer det att den visar odds/outs på 2 av mina 5 bord, men aldrig på alla samtidigt. Riktigt skumt

 

Sen det är med att PO ska kunna visa motståndarens mucked cards i overlayen. Det har nästan aldrig funkat för mig. Någon enstaka gång har det funkat men nästan aldrig.

 

Overlayen har jag förövrigt aldrig fått att funka på pokerstars eller titan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis köpt pokeroffice, men har lite problem. Har kört 5 stycken turbo-sngs på stars och kom ITM på en av dem, men enligt PO har jag förlorat alla. Varför är det så? Vad har jag gjort fel?

 

För mig blev det så att jag kom "elva" på en för att jag stängde ner fönstret så snabbt att sista handen inte han sparas (den risken finns ju bara när man åker som trea så klart).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis köpt pokeroffice, men har lite problem. Har kört 5 stycken turbo-sngs på stars och kom ITM på en av dem, men enligt PO har jag förlorat alla. Varför är det så? Vad har jag gjort fel?

 

För mig blev det så att jag kom "elva" på en för att jag stängde ner fönstret så snabbt att sista handen inte han sparas (den risken finns ju bara när man åker som trea så klart).

 

Ja det var precis det som hände mig. Kanske ska vara lite lugnare då. Nu kom jag dock tvåa på en sng också och det syns inte heller. Måste man ha hela tourney summaryn? Det borde ju inte behövas tycker jag. Bara de händer som jag spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...