Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

Lirar på Party. Har lite problem med live tracker när jag har igång flera SnG bord samtidigt som nu heter samma: "Speed".

Vi har nu släppt patch v2.14 som råder bot på detta. Du kan nu spela på flera speed samtidigt och tracka alla bord med PO.

 

På "overwiew " står det: $Won 196$

Men på " Profit Graph " är den HÖGSTA punkten på 91$?

Profit grafen är en relativ graf, den visar din profit för de senaste 800-1000 händerna (beroende på vilken upplösning du har), dvs på dessa händer har du gått $91 plus. Om du vill se hela din resultatutveckling skall du använda dig av Custom Graph och välja profit i denna, den kommer då ha ett slutvärde på $196.

 

När jag använder "use date filter" för de senaste två dagarna står det att jag vunnit($won) 124$ när jag de facto har förlorat 124$ egentligen. Problemet gäller enbart när jag skall kolla de senaste dagarnas resultat. Det totala resultatet ($won) för samtliga dagar/händer stämmer som det skall. Vad beror detta på?

Spelar du på Party? Tiden som läggs in i databas är en timme fel pågrund av den svenska sommartiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle behöva hjälp med en grej. Jag importerade handhistorys från 99sng:s till PO från pokerstars(import hh-file). Nu står det att jag endast kommit ITM i 2 av dessa. Därför har jag ett stort minusresultat, detta är helt fel. varför har inte PO registrerat vilken placering jag kommit på, och därav vinst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag importerade handhistorys från 99sng:s till PO från pokerstars(import hh-file). Nu står det att jag endast kommit ITM i 2 av dessa. Därför har jag ett stort minusresultat, detta är helt fel. varför har inte PO registrerat vilken placering jag kommit på, och därav vinst?

Vad var det för typ av HH filer, PokerStars skriver vanligtvis inte ut placering och vinstinformation för turneringar i sina HH:s (så då finns det heller ingen chans för PO att veta denna information). Öppna upp HH:n i en textfil och se om denna information saknas, alternativt skicka alla HH:s till support@pokeroffice.com så kan jag undersöka.

 

Jag har vunnit 1 turnering men det står "0" i raden "1st Place". I Sessions står det däremot att jag vann och att jag kom 1a. Varför visas det då inte i Overview:n?

Hmmm.. det låter konstigt, på vilken sajt var detta? Om du högerklickar på turneringen från tournamentstabben och väljer "Edit Tournament", och sedan "save". Ser du då informationen på overview tabben?

 

Hur gör man för att få så att statistiken visas på bordet brevid spelaren, blir svårt om man har många bord annars

Du skall få overlayen automatiskt på alla sajter utom iPoker Nätet, vilken sajt spelar du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar bara en grej, är det känt att det inte går att köra två olika skins från iPoker-nätverket. PO hämtar bara information från det skinnet som jag startade med när databasen var tom. Det enda som händer är att jag får upp spelarlistan och potodds i fönstret för ett bord, men resultaten sparas inte huvudfönstret.

 

Tar jag update på update under performance när jag spelar i det skinnet som inte lagrar informationen så släpper den databaskopplingen och jag är tvungen att starta om för att den skall laddas in igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjenare fredric

du skrev i ett mail till mig att jag skulle gå in i faq på eran hemsida och därigenom få information till hur jag kunde ladda hem och börja använda mysql. Dessvärre får jag inte länkarna att fungera, den övre låser mitt internet av nån mystisk anledning och den undre hittar jag inte 4.1.14 i.

Finns det nån möjlighet att ladda hm det från nån annanstans eller att du kan skicka filen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har vunnit 1 turnering men det står "0" i raden "1st Place". I Sessions står det däremot att jag vann och att jag kom 1a. Varför visas det då inte i Overview:n?

 

Hmmm.. det låter konstigt, på vilken sajt var detta? Om du högerklickar på turneringen från tournamentstabben och väljer "Edit Tournament", och sedan "save". Ser du då informationen på overview tabben?

 

Nej, jag har provat gå in i Edit Tournament och sparat, men det vill inte. Min vinst i pengar visas för 1a placeringen men inte att jag kom 1a. Lite små störande. Jag spelade Sit and Go på Party Poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

 

Varför funkar inte prima och ladbrokes när jag installerat PO ? Nån anna som har samma grej?

 

 

Jag fick samma problem med min nya dator, 1.79GHz, 1.37 GB RAM, Win XP HE.

Virus och Brandvägg: Norman.

 

Formaterade om C:

Men även när nästan inga andra progam än PO2 och Primaklienten var instalerad blev det samma felmeddelande.

 

" Instruktionen på "0x00e71063" refereade till minnet på "0x00e935a4". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel retunerades: The memory could not be "read". "

 

Så nu kan valet bli PO2 eller Prima.

Eller om någon har ett på lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

 

Varför funkar inte prima och ladbrokes när jag installerat PO ? Nån anna som har samma grej?

 

 

Jag fick samma problem med min nya dator, 1.79GHz, 1.37 GB RAM, Win XP HE.

Virus och Brandvägg: Norman.

 

Formaterade om C:

Men även när nästan inga andra progam än PO2 och Primaklienten var instalerad blev det samma felmeddelande.

 

" Instruktionen på "0x00e71063" refereade till minnet på "0x00e935a4". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel retunerades: The memory could not be "read". "

 

Så nu kan valet bli PO2 eller Prima.

Eller om någon har ett på lösning.

 

Har du drivrutiner från Logitech installerade? Har själv haft problem med Logitech+PO2+Prima, avinstallerade Logitechmjukvaran och sedan funkade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

 

Varför funkar inte prima och ladbrokes när jag installerat PO ? Nån anna som har samma grej?

 

 

Jag fick samma problem med min nya dator, 1.79GHz, 1.37 GB RAM, Win XP HE.

Virus och Brandvägg: Norman.

 

Formaterade om C:

Men även när nästan inga andra progam än PO2 och Primaklienten var instalerad blev det samma felmeddelande.

 

" Instruktionen på "0x00e71063" refereade till minnet på "0x00e935a4". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel retunerades: The memory could not be "read". "

 

Så nu kan valet bli PO2 eller Prima.

Eller om någon har ett på lösning.

 

Har du drivrutiner från Logitech installerade? Har själv haft problem med Logitech+PO2+Prima, avinstallerade Logitechmjukvaran och sedan funkade det.

 

Tack, men tyvärr har inget från Logitech.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har precis fixat PO2 nu men har rätt stora problem :(

 

Jag testade att köra livetrackern i en sng turnering på pokerstars. Jag får inte fram en enda siffra, det kommer inte fram någonting :(

 

Det enda jag kan se är att det står högst upp att jag är på rätt bord. Annars är det helt dött

 

snälla hjälp mig någon

 

EDIT: Testade att köra CG på party nu och då funkade det klockrent :shock:

 

Någon annan som har haft problem med pokerstars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under table overlay-menyn finns en inställning som heter "show mucked hands" som visar vilka kort motståndarna hade när dom inte vann. Men varför visar programmet kort vid deras namn fast dom inte visar korten?

 

Det är väl det som är poängen? Funkar detta till Prima?

Det är väl iofs bra, men det borde ju inte vara regelrätt eftersom det är information som spelare utan programmet inte kan ta del av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...