Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

Angående stars är det samma för mig. Notera dock att PO resistrerar placeringen man fått i turneringen korrekt så jag har antagit att $won inte blir rätt är för att stars inte skriver ut hur mycket man vinner i HH:n som PO läser från. Men det kanske är en bugg. Fredrik, bringa klarhet i det hela :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Angående stars är det samma för mig. Notera dock att PO resistrerar placeringen man fått i turneringen korrekt så jag har antagit att $won inte blir rätt är för att stars inte skriver ut hur mycket man vinner i HH:n som PO läser från. Men det kanske är en bugg. Fredrik, bringa klarhet i det hela

Problemet med Stars är att de varken skriver ut placering eller vinstsumma för turneringar i deras HH:s. Vi har instället skrivet en rutin som läser av denna information direkt från turneringslobbyn i stars; dock så är detta en ganska komplex operation och även om det verkar fungera för de flesta så finns det användare som rapporterat att det inte fungerar på deras system att få vinstsumman automatiskt. Jag tror att vi kommer att kunna finslipa denna i framtiden så att den fungerar för alla. Notera att det går att addera/editera denna information manuellt istället genom att högerklicka på en turnering från tournaments tabben och välj "Edit Tournament".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man mata in turneringar manuelt? Alltså själv föra in inköp och plats.

Ja, eller det beror på hur du menar, du måste ha minst 1 hand history från turneringen. Sedan kan du mata in inköp och plats manuellt. Men du kan t.ex inte lägga in en live turnering.

 

ok :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående stars är det samma för mig. Notera dock att PO resistrerar placeringen man fått i turneringen korrekt så jag har antagit att $won inte blir rätt är för att stars inte skriver ut hur mycket man vinner i HH:n som PO läser från. Men det kanske är en bugg. Fredrik, bringa klarhet i det hela

Problemet med Stars är att de varken skriver ut placering eller vinstsumma för turneringar i deras HH:s. Vi har instället skrivet en rutin som läser av denna information direkt från turneringslobbyn i stars; dock så är detta en ganska komplex operation och även om det verkar fungera för de flesta så finns det användare som rapporterat att det inte fungerar på deras system att få vinstsumman automatiskt. Jag tror att vi kommer att kunna finslipa denna i framtiden så att den fungerar för alla. Notera att det går att addera/editera denna information manuellt istället genom att högerklicka på en turnering från tournaments tabben och välj "Edit Tournament".

 

Okej att det e krångligt att regga vilken placering man får men att PO slutar regga händer och att overlayen försvinner efter ett tag?

 

Tog en snabbkoll o den verkar sluta registrera händer när blinds går upp till 200. (kör turbo sngs). Jag hade iaf bara händer upp till 150.

 

Edit: Kan tillägga att jag nyss bytt från MySQL 5.0 -> 4.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars har uppgraderat programvaran

Med Re-Sizing av pokerborden och Teman mm

Ja, vi håller på att mecka med det nu..

 

Tog en snabbkoll o den verkar sluta registrera händer när blinds går upp till 200. (kör turbo sngs). Jag hade iaf bara händer upp till 150.

 

Edit: Kan tillägga att jag nyss bytt från MySQL 5.0 -> 4.1.

Låter som att du fortfarande kör MySQL 5.0. Skicka din loggfil till support@pokeroffice.com Du hittar loggen i ../pokeroffice/log/systemlog.txt

 

PO2 har slutat fungera med Battlefield (prima) sen de uppdaterat sin client (idag). Nåt man/ni kan göra åt saken?

Det skall fungera med v2.11, gör det inte det? Har du 2.11 installerat? Skall verifiera att battlefield fungerar för mig!

 

 

Är det någon som har fått PO2 att fungera på Bestpoker??

 

Har följande inställningar:

-Output HH till socket 5432

-detailed dealerchat

 

Funkar fortfarande inte, någon som vet nåt mer?

Hat du någon brandvägg som möjligtvis blockar PokerOffice? Pröva att disabla den och se om det blir någon skillnad. Skicka även din loggfil till support@pokeroffice.com, du hittar den i ../pokeroffice/log/systemlog.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livetrackern har slutat fungera som den ska på ongame-nätverket (iaf på Eurobet) sedan uppdateringarna där innan idag. Hålkort och communitykort visas som vanligt, men overlayen saknas och alla nuffror i livetrackerfönstret är puts väck. Så sessionerna sparas inte i databasen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livetrackern har slutat fungera som den ska på ongame-nätverket (iaf på Eurobet) sedan uppdateringarna där innan idag. Hålkort och communitykort visas som vanligt, men overlayen saknas och alla nuffror i livetrackerfönstret är puts väck. Så sessionerna sparas inte i databasen.
men HHs går att plocka fram via session browsern och importera till PO den vägen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis skaffat pokeroffice. Spelar på Titanpoker.

 

Allt funkar fint med livetrackern och alla händer sparas i DB:n.

 

Men Alltså jag fattar inte hur man får igång "table overlay". Har läst i helpen men hittar inget.Står bara en massa om hur man ställer in preferences för overlay. Klickat på varenda knapp som finns typ. Är det meningen att den ska börja atomatiskt egentligen eller?

 

/Balobas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PO fungerar inte på BetOnBet (on-game) heller :(

Någon nämnde att man kan importera händerna från session-browsern i klienten och sen importera till PO, men jag har aldrig fått det att fungera. Hur löser man det? Kan man importera en txt-fil med händer från flera olika sessioner (det går ju att spara ner samtliga sessioner i en fil)?

 

Jag kan inte ens importera en enskild HH som är tagen från sessions-browsern i BetOnBets klient...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...