der_ko Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Satte mig ner vid bordet för 5-7min sen inga reads överhuvudtaget spelar 2-3 bord samtidigt. Fram till river kändes denna handen ganska glasklar men tycker river är mycket knepig. Finns ju många som jagar färgdrag till förbannelse och det är ju trist att betala av dem efter de fiskat in sitt drag men samtidgt kanske det är lite väl tight att inte syna river här. Players: _mazzy (EUR 49,50 in seat 1) redial (EUR 68,80 in seat 2) WPT (EUR 29,09 in seat 3) dreAAse (EUR 40,73 in seat 4) DrBadBeat (EUR 58,90 in seat 5) robster1 (EUR 7,01 in seat 6) Dealer: robster1 Small Blind: _mazzy (0,25) Big Blind: redial (0,50) DrBadBeat was dealt: Jc - Ah WPT Fold dreAAse Fold DrBadBeat Raise (2,00) robster1 Fold _mazzy Fold redial Call (1,50) Flop Jh - As - 8s redial Check DrBadBeat Bet (3,50) redial Call (3,50) Turn Jh - As - 8s - 5h redial Check DrBadBeat Bet (10,00) redial Call (10,00) River Jh - As - 8s - 5h - 5s redial Bet (31,00) DrBadBeat ????? Citera
Djens Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 VIlka händer checkcallar han med två gånger och som du slår där egentligen? Rätt enkel fold tycker jag. Citera
rickie Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Inte många spelare som bluffar i den där sitsen. Citera
ampixo Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Trist river. Jag tiltsynar. Citera
psatiw Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Där är du nästan garanterat slagen. JJ/88 eller A5 till 99%. Fold om du frågar mig. Citera
rai Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Där är du nästan garanterat slagen. JJ/88 eller A5 till 99%. Fold om du frågar mig.ingen chans till färgen lr ? Fiskat upp de säkert..men vettefan om ja skulle kunna folda Citera
slowboy Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Han kan helt enkelt har A8, A5 tror jag inte på och färgdraget känns heller inte så troligt du får fan ta och syna ner han där haha du kan ju aldig lägga en hand på rivern iaf så antar att du synade Citera
rickie Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Eh, kan ni verkligen inte släppa där? Citera
frade Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Solklar fold enligt mig... Syn är inte att fundera på. Citera
psatiw Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 ingen chans till färgen lr ? Jo, såklart. Det jag menade var att han var garanterat slagen. Sen tror jag faktiskt mer på kåken dock - dels för att hans spel på de tidigare gatorna indikerar ett set mer än ett färgdrag, och dels för att han bettar så hårt - som att han hoppas på att få syn av just en färg. Om jag måste välja en enskild hand så skulle jag säga 88. Citera
Arab_Airlines Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Jag tror det är ett steal-försök. Ditt spel visar tydligt att du har åtminstonne A och du vill få bort Fi. på dom nivåerna har jag sett det spelet så många gånger så man blir . Det finns ALLTID en tomte vid varje bord som är beredd att göra en sån move. Jag skulle nog syna.... men å andra sidan så ser jag till att skaffa mig en read på alla spelare vid bordet innan jag ger mig in i en sån duell. Jag hoppas du synade och vann Citera
Hakflem Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Jag sätter min musmatta på att du är slagen. Citera
der_ko Postad 15 December , 2005 Författare Rapport Postad 15 December , 2005 Intressanta argument ni kommer med och de flesta tycker det är en klar fold vilket jag även gjorde och fisen visar upp sin T 9 som han jagat stege med. Citera
Arab_Airlines Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 hakflem vilken färg är det på din musmatta? Citera
Djens Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 I så fall spelade Fi riktigt snyggt Citera
Bjorn_ Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Nu är det kanske för att jag är en FL-spelare men är det inte lite dumt av Fi att faktiskt visa upp bluffen? /Bjorn Citera
Emilio Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Det känns som 88 redan (eller något annat set) från början. Med tanke på 2 spader på floppen så är det vettigt med spaderdrag också men min feeling säger set och då är ju 88 närmast till hands när du har både A och J i din hand. Det kluriga är frågan varför fi spelar så där och inte är rädd för färgerna på brädet. Nej jag tror på kåk och han hoppas att du har fått färg på river. Såg att du skrev att fi hade 9T.. Vad ska man säga, riktigt uselt spelat för om du drog till färg eller fick kåk hade du synate och kanske hade du synat ned med den handen du hade några gånger av 10 så vad ska man säga. Det funkar från fi om han har sjuk read och vet att han spelar mot en tänkande pokerspelare, men det är knappast värde på den nivån attt göra som han. Tacka och ta emot, du sparade lite pengar i längden där i alla fall! Citera
Nidson Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Nu är det kanske för att jag är en FL-spelare men är det inte lite dumt av Fi att faktiskt visa upp bluffen? /Bjorn Det beror väl på, om han alltid bluffar bustade drag kan det ju vara bra att hålla det hemligt. Men man ska inte underskatta värdet av att få folk på tilt genom att visa bluffar. Mot mig är det t.ex. alltid rätt att visa bluffarna, oavsett hur mycket info man ger mig. För maximal effekt ska det dock vara en bluff som jag inte ens slår, exempelvis att visa upp tredjeparet efter att ha "bluffat" river då jag själv bettat de tidigare gatorna med missat AK. Citera
Recommended Posts