Gå till innehåll

Metaddict

Members
  • Innehåll Antal

    14 146
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Allt postat av Metaddict

  1. Lär väl bli ÄNNU grisigare vid en förlust?
  2. HEHE...normalt liv man har egentligen! Backar 4k euro fredag kväll, mår så dåligt att man blir spyfärdig, tar en dusch och mår bättre, går ut och super ner sig, äter en pizzaslice och en paneng moo (griskött), däckar i sängen (bruden däckar i soffan), sover 6 timmar, vaknar med huvudvärk, får den jättenormala idén att dra igång grinden, hittar massa ännu sjukare människor, turar i två timmar, fortfarande utan att ha ätit, plussar 3k euro, blir spyfärdig igen (denna gång av bakfyllan), beställer ett pizza set från pizza company med "Pepperoni, Sliced ham, Sliced bacon, Onion, Capsicum, Mushroom, Pineapple, Pork, Italian Sausage, Shredded ham" på pizzan (nä jag skojar inte) och kycklingvingar samt vitlöksbröd, sitter med ryggont och illamående och skriver i en schleten pokerdagbok. Hej degen
  3. Vad heter låten han började sitt uppträde i Super Bowl med? Jag har aldrig lyssnat på Brusse men tyckte den var jävligt bra
  4. Hej Bullen, är det sant att man mår som man förtjänar?
  5. Yppa i vilket fall din scouserjävel.-Här är klockan 05.11 och man är inte helt nyktet hehe;) TJejen har däckat i soffan redan men ja har ätit både pan pizza och paneng moo + en cola. Mår lite bättre iaf. Gonatt!
  6. Och där bröt Söderling igen 5-4 och egen serve. Vi får nog börja diskutera bragdguldet igen om han tar denna med. Slår han Federer i eventuell final är det inget snack
  7. Kollar aftonbladets liveupdate. Verkar vara en sjuk match. Synd man inte kan se den. Och synd att man egentligen aldrig gillat Söderling.
  8. Syna turn hand 2.
  9. Ty för input, man blir lite tveksam när man stirrar in i nuts en hel session som ni alla vet. Fi hade 75 i ruter för en välspelad flurre.
  10. Menar du att push är rätt då? Eller tycker du checksyn är ett alternativ? Jag barrelar nog denna turnen en del så känns som det är ok att slänga in AA i den rangen.
  11. Vad ska man säga...ännu ett monsterback. Är verkligen inte kul att spela poker just nu. Sitter bokstavligt talat och blir spyfärdig när jag lirar. Får jag plussa litegrann och tror det kan vara på väg att släppa så kommer det alltid en motriggad session direkt. Slår fan aldrig fel Känner mig verkligen inte bekväm på NL1k€ men det är så jävla svårt att inte sätta sig när det sitter en fisk vardera på de två bord som var uppe, tillsammans med 4 riktigt kassa regs. Kör bara Lads här i Thailand och det är oftast lite dåligt med bord när jag vill spela så jag måste nästan köra lite 5/10 för att få ihop bord. Sitter verkligen ut omedelbart när det blir dåligt värde. Hela sessionen var verkligen jättesjuk. Massa konstiga mongospel från motståndarna, utdragningar på alla håll och kanter, coolers, floppat set mot turnat överset, och totalt lyckades jag floppa TRE fyrtal utan att få betalt. Lite svårt när man har TT och floppen kommer TT4r... Allt detta på 1k händer. Hade verkligen uppskattat svar på denna handen: Fi är reg och verkar rätt dålig. T.ex. limpsyn preflop som i handen här, eller checka bakom missad flop med AJ för att potta blank turn. Han verkar synig (inget jag var helt säker på dock) men vi har inte sett honom bluffa. Inget roligt turnkort direkt men det känns lite svårt att sätta honom på just ett färdrag. Spontant kändes hans range med viktad åt någon slags made hand men det är väl svårt att säga. Vi har lite drygt pott kvar på turn. Alternativen måste väl vara push och checkfold? Blir såklart jävligt annorlunda med ruter A, men just nu känns det inte jättehett att ge honom frikort. $5/$10 No Limit Holdem 6 players Converted at weaktight.com Stacks: UTG ($523.75) UTG+1 ($780.75) CO ($902.30) BTN ($1032.00) SB ($891.59) Hero (BB) ($1410.33) Pre-flop: ($15, 6 players) Hero is BB A:heart: A:club: UTG calls $10, 1 fold, CO calls $10, 1 fold, SB calls $5, Hero raises to $70, UTG calls $60, CO calls $60, SB folds Flop: 9:diamond: 3:diamond: 3:heart: ($220, 3 players) Hero bets $167, UTG folds, CO calls $167 Turn: 6:diamond: ($554, 2 players) Hero bets $1,163.33
  12. Zingo >>> Fanta
  13. Metaddict

    Rooney

    Gah tilt är regthered nere på 1/2 och rotar nu Behöver väl inte säga att han inte är så bra... KQ kan du ju knappast spela såvärst annorlunda postflop direkt. Preflop är väl mehh ungefär, whatever.
  14. Kaka klar för Real enligt Zidane, shanin Grymt, då kanske Ronaldo stannar i United och gör en lika bra säsong som förra och förrförra året Btw lite kul att Supertequila läxar upp shahin över KQ-spelet när han själv postade en handanalys där han ville pusha just KQ och blev tillsagd att mecka med siffror Sorry ST, jag var bara tvungen!
  15. Otäck fråga Inte tänkt så noga på det förrän nu. Jobbade ett tag inom färdtjänst 2006 och slutade runt september-oktober tror jag. Jag körde nog bara på med lite pokerlir utan tanken att jag var proffs eller att det var ett slutgiltigt beslut, men sen tjänar man ju rätt fort mer än på ett vanligt jobb och börjar klura. Bodde hos farsan och spelade lite sporadiskt och tog ut lite pengar när jag behövde det. Jag har alltså i princip levt på poker sedan vintern 2006 men det var inte speciellt seriöst och jag såg mig inte alls som "pokerproffs" på ett bra tag då. Kommer ärligt talat inte ens ihåg vad jag spelade Kanske NL100 och NL200 dollar. Inte högre än så iaf. När jag drog till Thailand hösten 07 med PF-gänget spelade jag 1/2 euro på Unibet och testade några gånger på 2/4. Gick rätt mycket pengar på resan samtidigt som jag inte plussade speciellt mycket totalt under tiden där. Hade inte så värst mycket pengar när jag drog heller men jag kände bara att jag var tvungen att komma iväg. Ett av mitt livs bästa beslut var det utan tvekan Kom dock hem med rätt lite pengar och visste nog inte riktigt om jag skulle kunna köra vidare. Hittade rush direkt när jag kom hem kommer jag ihåg Februari 2008 körde jag bolag och race och det var väl först då jag började inse vad som krävdes. Tror vi fick ut runt 70k svenska var och det var nog då det blev ett "slutgiltigt" beslut att "go pro" och satsa liiite mer seriöst på det, innan det var det i princip att försöka ha kul och ta en dag i taget. Blev kanske lite väl långt svar men det var faktiskt kul att skriva ner det Rätt sjukt och nästan lite otäckt hur oklara vissa saker blir som faktiskt inte hände för alltför lång tid sedan. Senil Light? Så sick att vara städerska och hitta David Carradine i en jävla garderob.
  16. Men fy i helvete hur sjukt är inte det här http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article5309834.ab Brukade kolla på Kung Fu: Legenden eller vad de nu kallade den när jag var liten. Sjukt bra tyckte jag den var då kommer jag ihåg.
  17. Hade en kort men intensiv pokerrelaterad dröm inatt kom jag på. Satt och spelade lite livegame med polarna hemma i Sverige. Kommer inte ihåg exakt vad men jag hade iaf typ nuts, och det var ett bet och en raise före mig. När det var min tur lutade jag mig tillbaka i stolen, la armarna i kors och sa "I'm all in". Kommer inte ihåg vad som hände sen men fan så schtekig jag är
  18. Skulle JJ-handen vara ett skämt eller? Det var inte kul isåfall Ett tips är iaf att beta lite större, du betar för lite i exakt alla händer
  19. Gillar ni metal och inte gillar det här är ni gay, punkt. Snubblade precis över videon, EXAKT min stil, fan va bra
  20. Hehe, det är ju det absolut värsta ja. Stort back som man är steamad över och så måste man dra iväg någonstans och vara trevlig hela kvällen. Därför spelar jag helt enkelt aldrig innan sånt längre
  21. Metaddict

    Rooney

    Om du tycker det är jobbigt att förstå vad jag skriver vill du nog inte försöka förstå vad jag säger om vi ses någon gång Miami brukar säga att man behöver tolk för att förstå mig...Men nu är han ju iofs en dryg äckel08a så det tar vi med en nypa salt Träffade busmusen i Phuket och han tyckte iaf min dialekt var ganska fin och inte alls så grovt skånskt (hidden brag). I vilket fall blir jag extremt besviken på er att ni har så låga tankar om mina pokerkunskaper
  22. Så jävla trevligt var det ja Körde en timmes oil massage först sen en timmes herbal massage. Fick dessutom efter request runt 45 minuters genomknådning av min förstörda rygg. Mycket bra Tyvärr blev det lite tråkig avslutning när det kom in tre absurt idiotiska israeler och började gapa. Den första kliver bara rakt in och börjar skrika "who is give me massage? WHO is give me massage? I want the most beautiful massage girl". Sen förde de allmänt oljud och massagetjejerna säger "schhh" men det gick inte, då var det "you don't schh me". När de väl fick in idioterna på sina massageplatser hör man "boom boom, I WANT BOOM BOOM, BOOM BOOM". Riktiga ärkeidioter var det. Tydligen höll den närmsta idioten på att dra bort skynket och kolla in på oss men det såg jag inte som tur var. Också tur att vi bara hade 5 minuter kvar, lycka till att slappna av med såna idioter i närheten. HEHE, är väl fjärde gången denna resa vi har gjort planer om att gå på bio och sen inte kommit iväg...thai style, bara att acceptera Jag kan väl förstå bruden ändå, 2 timmars massage och sen en trerätters gör en rätt trött Nu är planen iaf att se T4 på lördag - jag återkommer Längesen jag var så kluven om en match faktiskt! Ser det som 50/50 just nu. Brown har verkligen tokimponerat men Faber är Faber. Känns lite skumt att tro mot honom när han såg oslagbar ut för så pass kort tid sen men skulle någon sätta en pistol mot mitt huvud och tvingat mig välja hade jag nog sagt Brown med. Nä när det gäller power är Brown nummer ett i divisionen. Faber själv sa ju att han gav Brown edge i power men sig själv i speed. Verkligen kul ska det bli att se iaf HOPPAS vårt internet är på bra humör så man kan få ner galorna på en kväll+natt och inte 2 jävla dygn som senaste UFC Hehe jepp, Diaz är fan underhållande Ska bli kul att se Lawler med, jag har inte sett honom sen han var den där ultra brawlern i UFC men han ska ju tydligen ha blivit riktigt komplett.
  23. BTW helt sjukt grym helg för oss MMA-fans. Galor i både Strikeforce och WEC! Sjukt bra matcher dessutom. Rematchen mellan Urijah Faber och Mike Brown hade lätt platsat som en huvudmatch i UFC. En av mina nya favoriter Jose Aldo är även med. Strikeforce har verkligen tagit ett stort kliv mot att närma sig UFC så smått. Nu är ju iofs nästan alla namn fighters som varit med i UFC tidigare men ändå: Robbie Lawler (16-4) vs Jake Shields (22-4-1) Andrei Arlovski (15-6) vs Brett Rogers (9-0) Nick Diaz (19-7) vs. Scott Smith (16-5) Phil Baroni (13-10) vs. Joe Riggs (29-10) Kevin Randleman (17-12) vs Mike Whitehead (23-7) Kan knappt vänta Dessutom blir det ny gala med Affliction 1 augusti, Fedor är ju alltid grymt att få se, sen ska det bli skitkul med nya stjärnskottet Gegard Mousasi mot Babalu Sobral. DESSUTOM vill jag tipsa om galor som redan finns ute, för en MMA-fan börjar det bli riktigt skoj, kul att inte bara UFC presterar. The Zone Dynamite från Göteborg var skitbra. K1 Scandinavia från Malmö bör ni verkligen också kolla in. Svensk MMA verkar må rätt bra trots allt under det värsta toppskiktet där det gick dåligt för både Per Eklund och David Bielkheden. Sen var ju freakshowen i DREAM 9s Super Hulk Tournament rätt kul att se Inte sett de "riktiga" matcherna än men fina namn så det är säkert bra med. Massage nu!
  24. Lektion 2: Suck-resuck! $3/$6 No Limit Holdem 6 players Converted at weaktight.com Stacks: Hero (UTG) ($674.10) UTG+1 ($391.12) CO ($412.22) BTN ($1486.16) SB ($745.00) BB ($1452.20) Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is UTG A:spade: A:diamond: Hero raises to $24, UTG+1 calls $24, 1 fold, BTN calls $24, 2 folds Flop: 6:heart: 7:spade: 3:diamond: ($81, 3 players) Hero bets $66, UTG+1 folds, BTN calls $66 Turn: K:diamond: ($213, 2 players) Hero bets $155, BTN raises to $1,396.16, Hero calls $429.10 River: 7:club: ($2,193.26, 2 players) Final Pot: $2,193.26 BTN shows: K:heart: 3:heart: Hero shows: A:spade: A:diamond: BTN wins $812.06 ( lost -$674.10 ) Hero wins $1,378.20 ( won +$704.10 ) UTG+1 lost -$24 Hittade 2 fiskiga bord på NL600€ (obv när man ser händerna ovan...) där jag turade lite lagom. Har även turat in lite mer RB och bonus än jag trott så nu mår rullen lite bättre igen. Ska firas med en riiiiktig superchill-dag! 1½ timmas massage nu, sen hem och duscha, och sen ut igen för middag och Terminator 4 på bio. Jag tycker det är rätt tråkigt att gå på bio i Sverige egentligen, folk är ju så dumma i huvudet och kan bara inte hålla käften. I Thailand är alla tysta och kvaliteten på biografen är skyhögt bättre än den i Helsingborg. Billigt som fan är det med. Den enda beaten är väl att man måste stå upp och plåga sig igenom hyllningsvideon till kungen innan filmen
  25. Lektion 1: Såhär spelar man jecksen! $3/$6 No Limit Holdem 6 players Converted at weaktight.com Stacks: UTG ($861.10) UTG+1 ($456.81) CO ($288.65) BTN ($1925.40) Hero (SB) ($727.20) BB ($164.00) Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is SB Q:heart: A:heart: UTG calls $6, 3 folds, Hero raises to $32, 1 fold, UTG calls $26 Flop: 8:diamond: 3:diamond: A:club: ($70, 2 players) Hero bets $50, UTG calls $50 Turn: 5:club: ($170, 2 players) Hero bets $120, UTG calls $120 River: 2:club: ($410, 2 players) Hero bets $275, UTG calls $275 Final Pot: $960 UTG shows: J:spade: J:diamond: Hero shows: Q:heart: A:heart: Hero wins $957 ( won +$480 ) UTG lost -$477
×
×
  • Skapa nytt...